Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

surprise-surprise

surprise-surprise

16-11-2012 om 22:56

Ja hoor, het is weer zover, surprisetijd.

Dochter heeft al een idee, ok, niet origineel, maar vooruit, boek in een boek, dus dat is niet zo heel moeilijk.
Nu zoon, heeft meisje uit de klas, en haar hobby;s zijn streetdance, ballet, knutselen of volleybal. En ze vindt een poes of dolfijn leuk. Iemand een idee voor een surprise?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

17-11-2012 om 01:01

Dolfijn

Je kunt uit twee mogelijkheden kiezen: of je gebruikt gelijk gekleurd karton, of je gebruikt bruin karton en beplakt dat met papier. Als je nog een oude schoenendoos hebt kun je die tussen de twee dolfijnen in plakken. Heb je die niet, dan zul je ook nog een doos moeten maken en tussen de dolfijnen plakken. Je zoon moet twee dezelfde dolfijnen maken, maar dan in spiegelbeeld uiteraard. Omdat het voor een meisje is kan hij het een meisjesachtige dolfijn laten worden met leuke glittertjes, make-upje rond de lipjes en oogleden. Het cadeautje gaat in de schoenendoos. Je zou de snuit en de staart aan elkaar kunnen nieten of plakken, maar dat lijkt mij geen moeten.

Vera*

Vera*

17-11-2012 om 10:54

Bouwplaat

De hier vaker gegeven link naar bouwplaten op de Canon website (die ik dus even niet meer weet) kun je een bouwplaat uitprinten en die maken als surprise. Het kadootje gaat dan in het bouwwerk(je)

surprise-surprise

surprise-surprise

17-11-2012 om 21:50

Wel mooi

maar is dat niet erg klein?

surprise-surprise

surprise-surprise

20-11-2012 om 14:31

Heeft iemand weleens zo een gemaakt?

Is dat te doen voor een surprise?

Strictgeheim :-)

Strictgeheim :-)

20-11-2012 om 14:50

Ja, wij

Wij hebben vorig jaar de matruschkapoppetjes gemaakt als surprise. Echt heel veel werk en ook nog eens precisiewerk met knippen. Zoon (toen 9) kon het absoluut niet alleen doen, het was te veel knipwerk en ook moest het zeer nauwkeurig gebeuren. Het resultaat was wél mooi!

surprise-surprise

surprise-surprise

20-11-2012 om 15:46

En het kadootje dan erin?

Ik zag wel een mooie dolfijn en zit te denken die te maken, maar waar laat je dan het kado??

Merel

Merel

20-11-2012 om 16:13

Hier ook

Ja ik heb er ook eens eentje gemaakt. Samen met zoon,ik had 'm met behulp van photoshop 2x zo groot uitgeprint op mooi glanzend printpapier, maar het was veel werk, en precisiewerk. Het resultaat was wel heel erg mooi. (was bij ons voor een spreekbeurt, waarvoor we het maakten)

Die dolfijn springt uit het bassin

dat bassin is uiteraard een (schoenen)doos, met blauw papier overtrokken.
Dat bassin kan zo groot zijn als je wilt - dus daar moet het kadootje wel inpassen lijkt me.

surprise-surprise

surprise-surprise

20-11-2012 om 16:26

Ah tuurlijk

LOL. Kun je nagaan wat een knutselaar ik ben hahahahaha, ok, ik zal het zoon eens voorstellen.

Surpirsepiet

Surpirsepiet

20-11-2012 om 20:05

Hier altijd een succes...

Ballon, krantenpapier met behangplaksel, en daar maak je een volleybal van.

P

P

21-11-2012 om 08:04

Geen succes

Ik ben van mening dat dat gedoe en geklieder en daarna nog verven veel te veel onnodige energie kost voor iets wat 9 van de 10 keer toch 's avonds in de vuilnisbak ligt of anders een jaar ergens ligt te verstoffen.

Papier en plakband is wat wij gebruiken

surprise-surprise

surprise-surprise

22-11-2012 om 21:10

daar heb je ook weer gelijk in. Zucht.

Gedoe en geklieder

Knutselen is gedoe en geklieder en eindigt altijd in de vuilnisbak. Dat is juist gezellig en de bedoeling van knutselen. Als ik alle knutselwerkjes van mijn kind had moeten bewaren van de afgelopen 14 jaar dan mag ik er wel een pakhuis bij huren. Ik vond het altijd gezellig met mijn kind samen aan de grote tafel, plastic kleed en knutselen maar. De voorpret is het leukste. Wilde ideeën en hopen dat het resultaat er een beetje leuk uit ziet.

Surprisepiet

Surprisepiet

23-11-2012 om 22:28

Papiermache

Hier geen knutselaars. Maar met papiermache kan iedereen - ook mijn niet-knutselkinderen - een geweldig mooie suprise maken.
In een half uur hebben we hier twee grote glazen slakommen beplakt met papiermache; de ene wordt een pietenhoofd en de andere een kampioensbeker.

Suprisepiet

Suprisepiet

23-11-2012 om 22:33

Bewaren

Niemand hoeft een surprise te bewaren. Maar toevallig weet ik dat de twee eerdere ontvangers van een papiermachesurprise (voetbalschoen van 70 cm lang en tnnisraket) deze surprise nog steeds op hun slaapkamer hebben staan.
Maar daar gaat het niet om. Het gaat om het plezier tijdens het maken, het geven, het ontvangen...

P

P

23-11-2012 om 23:39

Jaja

Ik heb weinig plezier in dat maken, sorry

tonny

tonny

24-11-2012 om 13:46

Dat is het euvel, hoe leuk vind je knutselen

Heb je er helemaal zin in, dan worden het spetterende surprises. Maar ben je niet de stemming voor knutselen, dan is het een vervelend corvee; helemaal als je bedenkt dat de ontvanger al je creatieve ambachtelijkheid in de grijze container laat verdwijnen.

Ik heb een aantal creatieve familieleden voor wie ik het niet kan maken 'geen zin' te hebben, dan stel ik hen zwaar teleur. Dus tja, dan maar zin maken.

Boffen dat mijn man mijn lootje heeft. Hij heeft zijn hele leven al weinig met de goedheiligman en de fratsen eromheen, dus hij boft; ik neem hem niks kwalijk

Ondertussen zijn er nu wel kleinkinderen met zeer enthousiaste Sintminnende ouders én grootouders (van de andere kant) dus vooruit met de geit.

tonny

tonny

24-11-2012 om 13:51

Nog even over 'geen zin'

iemand in mijn omgeving bleek er jaren later nog last van te hebben dat het op school zo knullig toeging met de surprises en gedichten; deze persoon stak er zelf veel energie in, maar kreeg zelf een suf dingetje zonder wat extra's terug.
Natuurlijk zit er dan meer achter dan alleen het effect van zo'n gemakzuchtig sinterklaaspresentje, maar toch wel een reden om je er niet te makkelijk af te maken.
Ik weet nog heel goed hoe waardeloos het was als iemand luidkeels liet merken dat-ie die-en-die op het lootje had, vreselijk, die-en-die. Even geplaatst in het kader van pesten cq niet gezien worden. Nee, dan is sinterklaas niet leuk meer.

Annet

Annet

24-11-2012 om 19:49

Wij zijn een hand aan het knutselen

Zoon heeft meisje als lootje die vraagt om rode en zwarte nagellak.
We hebben nu een hand van brooddeeg gemaakt. Die wordt morgen in huidskleur geschilderd waarna we er nagels op plakken (of schilderen).
Het was een leuk experiment. We zijn begonnen met een latex handschoen. Opblazen leek het meest simpel. Maar dat werd een soort ballon met rare aanhangsels.
Toen zand in de handschoen. Zag er goed uit, zelfs eng echt. Maar daar kun je alleen liggend wat mee doen.
Nog wat lopen googelen hoe je zo'n handschoen kunt vullen.
Uiteindelijk brooddeeg gemaakt (vond zoon erg leuk om te doen, mengen/kneden). Handschoen met zand gebruikt om na te trekken. In oven. Ziet er goed uit. Er zit een pollepel in om een gaatje aan de onderkant te hebben.
Morgen iets zoeken waar cadeau in kan, vulsel erbij, stokje erin.
Zoon vond het een leuk experiment.

surprise-surprise

surprise-surprise

24-11-2012 om 20:41

Vandaag

voor

surprise-surprise

surprise-surprise

24-11-2012 om 20:44

Ging fout

vandaag dus, voor 1 euro, een afgrijselijk maar prima te gebruiken boek gescoord, ben al bezig de pagina's aan elkaar te plakken en daarna halen we dus een stuk er uit om het boek in te doen. Dan mag dochter los om het boek naar eigen inzicht te beplakken of wat dan ook.
Voor de dolfijn ben ik op zoek geweest naar een grote dolfijnenknuffel, ik dacht, naadje los, kadootjes er in frommelen, beetje dichtnaaien met grove steken en hoppa. Maar dat valt nog niet mee, er is niet veel te vinden. Dus of dat hem gaat worden. Misschien maak ik wel een groot bassin van een schoenendoos, dan paar plaatjes van dolfijnen, op sateprikkers en hoppa, dolfinarium. Maar eens even overleggen weer.

P

P

24-11-2012 om 21:12

Ho tonny!

Dat ik niet ga verven en papiermacheen wil niet zeggen dat de surprises van mijn zonen er niet prachtig uit zien!

Ik ben alleen van mening dat ik liever wat meer geld uitgeef aan gekleurd papier en DAARVAN mijn surprise maak dan van papiermache en verf. Veel te veel werk en gedoe met drogen en weet ik veel.

Mijn man had een hele mooie platte doos op zijn werk gevonden, we hebben bij de action zwart kadopapier gekocht en een placemat (mooi effect) en daar knutselen we een flatscreentv van. Weinig werk maar ziet er mooi uit.

Tonny

Tonny

24-11-2012 om 21:14

Mooi

Goed gedaan

Lynna

Lynna

25-11-2012 om 09:20

Kippepoot?

Creatief iedereen met die suprises hier! Ik helemaal niet, ik vind het vreselijk. Maar heb nu bedacht dat ik een kippepoot wil maken. Liefst met papiermachine, dat kledderen daarmee vind ik nu wel weer leuk) Maar hoe zou je de vorm kunnen maken? Iemand suggesties?

Annet

Annet

25-11-2012 om 12:38

Lynna

Ik zou een kleine ballon licht opblazen tot de goede maat voor het dikke deel van de kippepoot. Tijdens het kledderen maak je er een poot aan (of misschien lukt het de ballon wat om te vormen.
Of een stokje vanuit de ballon laten uitsteken. (touwtjes om ballon heen om toch goed af te sluiten.

Bloem?

Als je bloem in de ballon giet (..?), kun je dat een beetje kneden in een vorm. En een lekkere kippendij maken

surprise-surprise

surprise-surprise

25-11-2012 om 20:59

We zijn er uit

Zoon vindt het ook een goed plan, ik heb een schoenendoos, daar maken we een bassin van. Dan doen ik een stuk oase in het midden, cadeaus er omheen een beetje, dan een blauw papier beetje verkreukelen, er op plakken, dan lijken het golven, en in de oase prikken we dolfijnen op sate-prikkers!

Surprisepiet

Surprisepiet

28-11-2012 om 05:23

Surprise

Vorig jaar heeft mijn zoon een zwembad gekregen. Beplakte schoenendoos gevuld met lange snippers/slierten blauw kaftpapier en doorzichtig folie. Zag er mooi uit...

surprise-surprise

surprise-surprise

28-11-2012 om 11:00

Surprisepiet

het "dolfinarium" is af en ziet er nog best aardig uit, al zeg ik het zelf . Het boek is ook gelukt, al was het wel een helse klus om dat gat in die bladzijden te maken! Maar goed, al met al vind ik het resultaat best aardig gelukt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.