Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vic

Vic

11-05-2010 om 15:59

Jack de vries

Ik ben niet heel verbaasd, het is natuurlijk een ontzettend leuke man. Zou zijn buitenechtelijk gerommel invloed hebben op de verkiezingsresultaten van het CDA, of zijn 'wij' daar te nuchter voor?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mevrouw de Vries

Mevrouw de Vries

12-05-2010 om 23:25

Heu, olijvje

Het is me wat. Ik wil iets anoniem posten. Ik wil daar een originelere naam bij dan nu even niet of anoniem. Ik denk ik noem mezelf mevrouw de Vries want dat is lekker algemeen. En nu word ik aangezien voor de aanstaande ex van meneer de Vries! Ik moet jullie teleurstellen. Ik ben het niet.

Alias mevrouw de Vries.

tonny

tonny

13-05-2010 om 09:15

Ik vind het wél uitmaken

en ik vind het heel raar, die scheiding privé en openbaar. Een mens zou een mens uit een stuk moeten zijn.

Ik snap ook niet dat het kennelijk zeer te waarderen is als mensen nadrukkelijk de andere kant op kijken als hun naaste duidelijk op het verkeerde pad is.
Om even bij JdV te blijven: zijn collega's en haar collega's wisten al lang wat er gaande was, maar ja, 'privé is privé' en ze zouden het zelf wel het beste weten.

Ik weet best dat mensen in zo'n situatie meestal niet openstaan voor verstandige raad. Dat is in deze rubriek al vaak voorgekomen. Maar als iedereen besluit dat elk mens het maar lekker zelf moet uitzoeken, privé is privé - daar ben ik het niet mee eens.
Je hoeft je echt niet met elk persoon op deze aardkloot te bemoeien, maar enige zorg voor een medemens is op zijn plaats - met de bedoeling iemand die doorslaat éven tot bezinning te brengen. En dat geldt wat mij betreft voor gezinsleden, vrienden en óók collega's die elke dag met elkaar omgaan en elkaar goed kennen!

Biene M.

Biene M.

13-05-2010 om 10:12

Tonny

Wat zou jij dan gedaan hebben als je één van die mensen in hun omgeving was geweest die van de affaire af wisten?

Biene M.

Biene M.

13-05-2010 om 10:16

Wat berber zegt dus

Dat denk ik ook. Al heb ik ook eens gesprekken gehad met een collega die vrouw en kind wilde verlaten voor een andere collega waarin we hebben uitgezocht wat hij nu eigenlijk van die actie verwachtte. Hij heeft uiteindelijk voor zijn vrouw gekozen. Maar goed, ik had wel een vertrouwensrelatie met hem, dit kan niet zomaar iedereen doen. Bovendien had het ook niet gewerkt als ik dat gesprek in was gegaan met een veroordeling van wat hij deed, dan had ik een dialoog bij voorbaat onmogelijk gemaakt en had hij zich verder teruggetrokken in het fort van onderling begrip dat hij met de collega had opgebouwd.

tonny

tonny

13-05-2010 om 10:30

Woorden en daden

Het is mijn overtuiging dat je ernaar moet streven dat woorden en daden op één lijn staan. Een collega van JdV had in de beginfase van de ontwikkelingen met hem kunenn praten over hoe hij zijn gedrag combineerde met de uitgangspunten van de partij waarin hij een prominente rol vervult. Hoe kloppen woorden en daden met elkaar.

In alle gevallen is het wijs een relatie éérst te beeindigen en zelf tot rust te komen, voordat je met een nieuwe liefde iets gaat opbouwen.

Klinkt natuurlijk theoretisch, maar van te snel van de een naar de ander komen in de praktijk vaak brokken, zéker als er ook kinderen in het spel zijn. Vanwaar toch die haast. Hormonen schijnen vaak de macht over te nemen van het verstand.

tonny

tonny

13-05-2010 om 10:58

Vertrouwen

Een vertrouwensrelatie maakt het mogelijk om over de lastige dingen van het leven te praten. Klopt helemaal! Bewust 'de andere kant opkijken' is een gemiste kans.

Ik wil totaal niet beweren dat het mij allemaal nooit zou overkomen in mijn huwelijk. Een mens is een mens en iedereen kan een zwak moment hebben. Dat zie ik zeker wel in.
Maar in die zwakheid volharden en niet inzien dat je daden niet kloppen met je woorden, da's een ander verhaal. In de spiegel kijken kan pijnlijk zijn, maar het is goed als anderen die spiegel voor je willen zijn en niet de achterkant naar voor hangen, om in deze beeldspraak te blijven.

Mama

Mama

13-05-2010 om 11:42

Ach, het sneue cda

met Jack de Vries als hoeksteen van de samenleving. JP kan het wel vergeten.

Het gekke is

Ik had naar aanleiding van Vics bericht hier eergisteren even gegoogled want het hele verhaal was voor mij nieuw. En als je dan de foto's bekijkt is het gekke dat z'n nieuwe vlam als twee druppels lijkt op zijn vrouw. Als je toch vreemdgaat, probeer dan eens wat anders lijkt me.

Ik vind het trouwens ontzettend sneu voor zijn vrouw en zijn zoontjes. Ja, het kan in theorie iedereen overkomen, maar als je zoals hij in een glazen huis woont, weet je dat je bedrogen partner nog eens extra de klos is als het uitkomt.

Chris

Kiki

Kiki

13-05-2010 om 15:43

Echt werkelijk non-nieuws

mijn krant onwaardig. Het boeit me echt niet, al had hij met 20 vrouwen het bed gedeeld.
Beetje ironisch wel dat hij de normen en waardengoeroe binnen de CDA was.
Maar was ik CDA-stemmer wat ik niet ben, had het me niet beinvloed in mijn stemgedrag.

Tonny, mijn vriendin heeft het net uitgemaakt met haar partner omdat ze een ander had. Een ander waar ik al van op de hoogte was.

Ik vond het niet mijn plaats om hem te vertellen dat ze een ander had, hoe lullig ik het ook voor hem vond.

Als mijn man een ander zou hebben, weet ik ook niet of ik dat van zijn collega's zou willen horen. Ik zou het volgens mij niet eens geloven

Als ik van mijn collega's zoiets zou horen zou ik het ook niet naar voren brengen, ik vind dat een privezaak, een privezaak dat niet zijn/haar functioneren in de weg staat.

tonny

tonny

13-05-2010 om 19:39

Kiki - en verder

in dat geval van je vriendin zou ik het ook niet als mijn taak voelen haar vriend in te lichten - maar je kunt wél met je vriendin praten over haar manier van doen. Beter eerst een relatie beeindigen, een tijdje tot jezelf komen en nadenken waarom het mis ging en wat je eigen aandeel daarin was. Nadenken over wat je wilt in het leven. En pas als er wat rust is een nieuwe relatie aangaan.

Ik zou ook niet van een ander te horen willen krijgen dat mijn man vreemdgaat. Maar ik zou wél willen dat een ander eens met mijn man zou praten over wat hij doet en of dat nu wel echt is wat hij wil, of dat past bij zijn levensvisie, bij zijn verantwoordelijkheidsgevoel. Of dat een collega zou zijn, die gesprekspartner, dat hangt van het collegiale gevoel af. Je hebt veel soorten collega's. Maar ik pleit er echt voor om niet per definitie de andere kant op te kijken 'omdat het nou eenmaal privé is'.

Als iemand iets gevaarlijks of duidelijk ongezonds doet, waarschuw je toch ook?
Waarom dan niet als het gaat om relationele kwesties?

Anneke Niem

Anneke Niem

13-05-2010 om 20:19

Tonny

== in dat geval van je vriendin zou ik het ook niet als mijn taak voelen haar vriend in te lichten - maar je kunt wél met je vriendin praten over haar manier van doen. ==

== Ik zou ook niet van een ander te horen willen krijgen dat mijn man vreemdgaat. Maar ik zou wél willen dat een ander eens met mijn man zou praten over wat hij doet en of dat nu wel echt is wat hij wil, of dat past bij zijn levensvisie, bij zijn verantwoordelijkheidsgevoel. ==

Ik ben het helemaal met je eens. Ik was ooit de bedrogen partij. Voordat ik het zelf officieel wist, waren er diverse mensen die wisten dat mijn man vreemd ging, oa naaste familieleden van hem. Ik had dit soort nieuws ook niet van hen willen horen, maar ik heb het wél jammer gevonden dat er helemaal niemand is geweest die hem een figuurlijke schop onder zijn achterwerk gaf en eens met hem praatte over waar hij nu mee bezig was. Wat hij bezig was kapot te maken. Dat voelde achteraf wel heel eenzaam eigenlijk.
(Het is hier gelukkig goed gekomen hoor.)

Voor de vrouw en kinderen van JdV vind ik dit alles erg sneu. Als je een anonieme Nederlander bent is het al niet leuk, maar als je zo in de spotlights leeft al helemaal niet...

Bastet

Bastet

14-05-2010 om 17:04

Afgetreden

Jack de Vries is afgetreden,lees ik net op AD.nl
Bastet

Jackie aantrekkelijk?

Waar dan?

Tja, als je alle politicie mo0et laten aftreden die een scheve schaats zouden rijden werd het land onbestuurbaar!

Suzanne

Suzanne

14-05-2010 om 20:43

Wat bedoelt hij..

.. met het gebaar op deze foto?
http://www.parool.nl/static/FOTO/pe/1/1/10/media_xl_156010.jpg
Krijg er toch wel een beetje rare ideeën bij. En nee, ik vind hem totaal niet aantrekkelijk. Je kunt mij rustig met hem op een onbewoond eiland zetten, gebeurt er niks.

Chippie

Chippie

14-05-2010 om 21:58

Nikus

"Tja, als je alle politicie mo0et laten aftreden die een scheve schaats zouden rijden werd het land onbestuurbaar!"

Volgens mij was er niet zoveel aan de hand als het de kassiere bij de AH was geweest. Maar als je 'eigen' achterban en vakbondorganisatie het vertrouwen in je opzegt omdat je belangrijke ethische en vastgestelde regels binnen defensie hebt overtreden, tja, dan hang je. In mijn ogen terecht.

Gut

nou het cda neemt het dus wel hoog op. Goh, van mij had hij gewoon kunnen blijven, ja misschien even weg en dan weer terug na de verkiezingen oid. Helemaal weg uit de politiek vind ik wat overdreven.

Het doet zeker afbreuk (maar dat is mijn mening)

Dat had ik destijds ook al bij Simon Carmiggelt.

Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.