Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Je zal maar in het centrum van veendam wonen

Veendam wordt al 2 jaar geteistert door branden. Grote branden met als dieptepunt het overlijden van een brandweerman. Een man die vrijwillig de samenleving diende door zijn inzet om branden te bestrijden. Hij was weduwe en had 3 puberende kinderen.

Boven de panden die in de fik gingen vorige week woonden mensen. Ook vanacht zijn 2 naast liggende panden afgebrandt waar mensen boven wonen. 15 mensen zijn weer geëvacueerd.

Levensgevaarlijk om vandaag de dag binnen het centrum van veendam te wonen. Hoe kan het dat de burgemeester van Veendam nog niet over een pyromaan wil spreken? Ook al is helder dat alle branden zijn aangestoken. Ook die van vorioge week en vanacht?

Ik ben echt verbijsterd!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

17-03-2010 om 21:12

Geen idee waarom de burgemeester...

... niet over een pyromaan wil spreken. Maar er worden - door de gemeente, neem ik aan - wel gratis rookmelders uitgedeeld.

Lijkt me inderdaad vreselijk om iedere avond in je bed te stappen met de gedachte dat het hopelijk vannacht goed gaat...

Nikus

Nikus

18-03-2010 om 08:42 Topicstarter

Rookmelders

Dat is een actie van een electronica zaak. Deze verstrekt geheel op eigen initatief rookmelders. De media vroeg of het een reclame stunt was en ik vond het een wat pijnlijke vraag. Immers de concurent is buiten spel gezet vorige week. S&F is afgebrandt dus van concurentie is amper nog sprake.

Nu heeft de politie een pand aan de andere kant van de straat in gebruik. Het eerste wat bij mij opkomt is dat juist dat pand straks als eerste in de fik gaat.

Persoonlijk denk ik dat het een groep jeugd is dat samen een pact heeft gesloten en elkaar niet verraad. Ze spelen een spelletje met de poltie. Logische volgende stap is de nieuwe politie post. (psychologie van de koude grond ala Nikus)

Bellefleur

Bellefleur

18-03-2010 om 10:07

Nikus,

je denkt dat een groepje jeugd die branden aansteekt. Dat is nou precies de reden waarom de burgemeester niet wil spreken over een pyromaan. Het zijn er waarschijnlij meer, en het is waarschijnlijk niet iemand die een kick krijgt van de branden. Al moet je, vind ik, wel gek zijn om mensenlevens te riskeren. En het gore lef om door te gaan terwijl het al een mensenleven heeft gekost!!

Nikus

Nikus

18-03-2010 om 10:28 Topicstarter

Bellefleur

Je hebt gelijk wat betreft de burgemeester. Waarschijnlijk gaan ze ook uit van een groep. Overigens denk ik inderdaad dat ze niet meer terug kunnen. Als het er meer zijn raken ze verstrikt in hun eigen pact. Immers als er een wat loslaat hangt de hele groep. En dan ook echt. Dood door schuld is dan denk ik de meest milde aanklacht die ik kan verzinnen. Dat zullen de brandstichters zelf ook realiseren.

Vanacht overigens weer 2 brandjes. Een caravan en een coniferen haag. Beide aangestoken.

Chippie

Chippie

18-03-2010 om 11:10

Jeetje...

Je zult maar ouder zijn van een jongere die vannacht zijn bed uit is geslopen...

Sancy

Sancy

18-03-2010 om 11:32

Ik heb een absurd idee

In plaats van het rondstrooien van speculaas kunnen jullie gewoon eens níet allerlei wilde niet onderbouwde geruchten de wereld inhelpen en de vakmensen hun werk laten doen.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-03-2010 om 12:16

Eens met sancy

Er is totaal niet zeker wie dit gedaan heeft. Aan de keukentafel speculeren is toch iets anders dan op een forum.

Nikus

Nikus

18-03-2010 om 16:54 Topicstarter

Sancy en kaaskopje

Waarom mag je bepaalde gevoelens in een actuele zaak niet bespreken op een forum?

Als je zo gaat redeneren zoals jullie kan je beter alles aan de keukentafel bespreken.

Nikus

Nikus

18-03-2010 om 18:33 Topicstarter

Didie?

Aantijgingen?
Valse beschuldigingen?
Vingerwijzingen?

Tegen wie dan?

Het enige dat ik ventileer zijnj mijn gevoelens die zeer waarschijnlijk dichtbij de werkelijkheid liggen zoals het nu lijkt. Er is een opsoringssignalement uitgegaan naar 2 jonge mannen.

http://www.politie.nl/groningen/nieuws/100318politiezoektgetuigenjongemannenopdak.asp

muisje

muisje

18-03-2010 om 23:47

Even een andere naam

in een heel ander deel van het land ben ik zijdelings betrokken bij een brandverhaal. De dader doet het tijdens een soort psychose - en snapt achteraf niet wat-ie heeft aangericht. Zeer afschuwelijk voor de familie en buren! En tot nu toe vonden de hulpverleners niet dat hij moet worden opgenomen voor behandeling.
Erg naar.

Zoiets zou ook in Veendam aan de hand kunnen zijn.

Nikus

Nikus

19-03-2010 om 08:27 Topicstarter

Weer brand

En wederom in een woonwijk.

Een van mijn liefste vriendinnen woont in Veendam. Ik maak me grote zorgen.

Minet

Minet

19-03-2010 om 19:24

Je zal maar in het centrum van veenendaal wonen

Daar woont dus mijn schoonmoeder, gelukkig zijn al die tunneltjes voor haar geen haalbare kaart

Terpi

Terpi

19-03-2010 om 23:15

Je zal maar in het centrum van venlo wonen

dan zie je meer duitsers dan nederlanders!

Sancy

Sancy

20-03-2010 om 10:26

Je zal maar in het centrum van enschede wonen

Dan loop je de kans dat je voor een gewapende overval niet eens je huis uit hoeft te stappen.

Nikus

Nikus

20-03-2010 om 11:03 Topicstarter

Tja

Dit staat niet in verhouding. Maar ik begrijp dat ik geen draadje over Veendam mag plaatsen. Prima, sluiten we het draadje toch gewoon!

Kaaskopje

Kaaskopje

20-03-2010 om 11:21

Nikus

Je mag natuurlijk een draadje over Veendam starten. Ik denk alleen dat o.a. Sancy bedoelt dat het overal kan gebeuren en dus niet voorbehouden is aan Veendammers om in ongerustheid te leven.
De opmerking van Terpi vind ik in dit draadje om eerlijk te zijn erg flauw. Duitsers zijn gewoon toeristen en doen niemand in principe kwaad.

Nikus

Nikus

20-03-2010 om 11:48 Topicstarter

Kaaskopje

Natuurlijk heeft Sancy een punt en Minet maar er zitten wel wezelijke verschillen in. De dreiging is Veendam is een realistische dreiging die mensen die zeer dicht bij mij staan, echt bang maken.

Het kan overal gebeuren en inderdaad...je weet nimmer wat je zal overkomen.

Puck

Puck

20-03-2010 om 12:07

Kaaskopje

Ik denk niet dat Terpi het over gewone duitse toeristen heeft maar over drugstoeristen.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-03-2010 om 12:32

Zou kunnen (puck)

En dat zal zondermeer een probleem zijn, maar zeg dat dan duidelijk. In het dorp waar ik vandaan kom lopen in de zomer ook heel wat Duitsers rond en in de stad waar ik nu woon is het in de zomer ook vergeven van de Duitsers. Ik heb geen last van ze. Ik hou gewoon niet zo van een ongenuanceerde kreet de ruimte in slingeren. Of het nou over Duitsers, Fransen of welke nationaliteit dan ook is.

Nikus

Nikus

20-03-2010 om 13:45 Topicstarter

Humor

Ik zie het niet zo.

Mijn gevoel voor humor is groot, sterker nog het is mijn levenskkracht maar ik zie hier de humor werkelijk niet van.

Nikus

Nikus

20-03-2010 om 13:47 Topicstarter

Back ontopic

Er zijn beelden vrijgegeven. Inmiddels zijn er tips binnen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.