Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nasha 1st

Nasha 1st

14-01-2009 om 22:42

Jeetje... [Kind met naam 'Adolf Hitler' weggehaald bij ouders]

Ik kan zoiets nauwelijks geloven.....

http://www.nu.nl/algemeen/1899532/adolf-hitler-weggehaald-bij-ouders.html

Adolf Hitler weggehaald bij ouders
Uitgegeven: 14 januari 2009 17:58
Laatst gewijzigd: 14 januari 2009 18:02

NEW YORK - De Amerikaanse kleuter Adolf Hitler Campbell (3) mag niet langer bij zijn ouders wonen. De kinderbescherming in de staat New Jersey heeft de jongen weggehaald uit zijn ouderlijk huis, meldden lokale media woensdag.

Ook de zusjes van Adolf, JoyceLynn Aryan Nation en Honszlynn Hinler, werden meegenomen. Een reden voor de ingreep is niet gegeven.

De ouders van Adolf, een jongen met blond haar en blauwe ogen, zijn fervente neonazi's. De zaak kwam aan het licht toen de vader van de kleuter vorige maand bij een plaatselijke supermarkt een taart wilde bestellen met het opschrift ''Fijne verjaardag, Adolf Hitler''.

De vader zei destijds niet in te zien wat het probleem was. Hij zou met de namen van zijn kinderen slechts zijn Duitse afkomst hebben willen eren.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tss

En toen dacht ik, ook echt een duitse naam, Campbell. Akelig verhaal, arme kindjes.

Kiki

Kiki

15-01-2009 om 10:54

Wat kan je nauwelijks geloven nasha?

Dat zoiets kan of dat het kind weggehaald is bij de ouders.

Aan de ene kant vind ik het wel vreemd dat dat kind om zijn naam weggehaald is. Aan de andere kant hoe verwacht je dat zo'n kind bij die ouders ooit kan functioneren in de maatschappij.
Dat waren fanatieke naziliefhebbers tot in het extreme.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-01-2009 om 11:13

De vader heeft wel humor

met zijn reactie op de taart. Wat een halve zool.
Ik weet niet of namen een reden zijn om kinderen bij hun ouders weg te halen. De naam zegt niets over de opvoeding an sich maar wel over de opvattingen. Als je kinderen bij hun ouders gaat weghalen louter om hun opvattingen is het eind zoek.
Ik heb overigens wel medelijden met die kinderen. Die snappen natuurlijk niks van de reacties op hun naam als ze klein zijn.

Tja

ik kan nog wel meer voornamen verzinnen die een akelige bloederige sadistische gestoorde zieke associatie oproepen. Maar dat lijkt mij geen reden om die kinderen weg te halen.

Je kinderen laten opgroeien/opvoeden met neonazistische uitgangspunten is een keuze, zo zijn er ook mensen die in sektes zitten die er mi rare gebruiken en ideeen op na houden, streng gereformeerden idem. Maar ook daarvan vind ik het per definitie geen slechte ouders.

Brianna F

Brianna F

15-01-2009 om 12:42

Te laat

De autoriteiten zijn duidelijk jaren te laat. Als ze zoveel aanstoot nemen aan die namen dan had een oplettende ambtenaar van de burgerlijke stand bij de geboorte-aangifte de naam al moeten verbieden.
Hier had je deze naam er never nooit door gekregen.

Adolf wel

je kan je kind in Nederland gewoon Adolf noemen hoor, Hitler wordt al wat moeilijker omdat dat een achternaam is.

Volgens mij zijn er na wo2 nog best wat Adolfjes geboren, dat was dan de naam van opa ofzo, Adolf was gewoon ook een normale naam. Ik ben wel benieuwd of de achternaam Hitler nog voorkomt of dat al die mensen hun achternaam direct hebben aangepast naar Mitler of Hatler ofzo.

Anneja

Anneja

15-01-2009 om 16:26

Campbell is toch harstikke duits :p

...Als je een beetje mompelt klinkt het al snel als kampbeul. Et voila, harstikke arisch, die Campbell.

anne

Duits

de Duitse mensen die ik ken zijn allemaal heel aardige multiculturele breed geinteresseerde mensen, die vinden dit echt vreselijk. Ik op mijn beurt vind het dan weer vreselijk hoe zij soms (met kleine kinderen erbij) in Nederland behandeld worden, heel genant.

Nasha 1st

Nasha 1st

15-01-2009 om 23:55

Wat ik nauwelijks kan geloven

>>Dat zoiets kan of dat het kind weggehaald is bij de ouders. < <

Beide...dat je je kind zo kan noemen, maar ook, dat het om die reden is weggehaald....dat konden ze bij de aangifte ook wel aangeven toch? Maar ja, VS, land van vreemde kindernamen.....

Haha

Anneja, ik moest er erg om lachen. Maar ja, inderdaad, Hitler is natuurlijk niet representatief voor de duitse bevolking, alleen maar voor zichzelf. Met zo'n namen eer je heel wat anders dan je duitse komaf dus. Ik denk dat er wel meer aan de hand is dan alleen de naam om het kindje weg te halen, de andere kinderen hadden ook niet echt normale namen.

mirreke

mirreke

16-01-2009 om 13:23

Beetje dom, maar hitler was geen duitser

maar Oostenrijker...

Ja precies

hij kwam uit Oostenrijk ! Ik snap uberhaupt niet zo goed waarom er in de US neonazi's rondlopen aangezien er ook geen nazi's daar waren in 40-45. Zo stond ik ook versteld van de grote groep neonazi's in Palermo, dan zag je van die opgehitste Zuid Italiaanse mannetjes (donker, klein en harig) met zo'n stomme Hitler snor en de hand omhoog, geen Jood te bekennen in Palermo maar dat terzijde. En daar stonden wij (ik klein en aziatisch en toen 5 maanden zwanger) naast mijn Arier (blond, blauwogig en lang) naar te kijken.

Nasha 1st

Nasha 1st

16-01-2009 om 21:53

Gelijk

de reden waarom staat er inderdaad niet bij, maar het is wel gek dat na die taart kwestie, die kinderen zijn weggehaald....en ook de namen van de andere kinderen geven verwijzingen naar....

liora

liora

16-01-2009 om 22:37

Manda

Hoi Manda,

Antisemitisme komt vrijwel overal voor, ook in landen waar inderdaad geen Jood te bekennen is.

Liora

Liora

ja discriminatie is overal.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.