Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hazelnoot

Hazelnoot

03-10-2008 om 13:40

Jij bent simpel

Een kennis zegt een uur geleden tegen me dat ik zo simpel ben,ik gaf nl een eenlettergreep antwoord,op haar vraag.
Ja,jij ook altijd,jij hebt alles voor elkaar en reageert altijd zo simpel.Nah,jah,wat moet ik hier nou weer mee?
Simpel niks?(Hier zijn eenlettergreep antwoorden wel toegestaan)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen Wouters

Ellen Wouters

03-10-2008 om 14:10

Dat zegt ze toch niet?

Zij zegt "je reageert zo simpel" omdat je een eenlettergrepig antwoord gaf op haar vraag.

Dat is niet hetzelfde als "jij bent simpel".

Kennelijk had ze een uitgebreider antwoord verwacht. Of er zat een vraag achter de vraag en was het de bedoeling dat je tussen de regels door zou lezen. Simpele oplossing: vraag of ze soms iets anders bedoelde te vragen. Of als je daar geen trek in hebt: laat het zitten en haal je schouders erover op.

Groet, Ellen

Simpel!

Of je probeert te achterhalen waar de pijn bij je vriendin zit. Misschien helpt dat om de lucht te klaren: gewoon vragen wat ze bedoelt en welke reactie ze van jou had verwacht.
Of je haalt je schouders op en denkt: waait wel weer over.
Simpel toch )

n@nny

Sancy

Sancy

03-10-2008 om 20:10

ik antwoord ook wel eens simpel.. Als het antwoord met 1 woord afkan, waarom dan meer gebruiken? maar het woord "simpel" kan zowel eenvoudig betekenen, als "weinig verstand hebbend". Ik zou haar reactie in de eerste betekenis opvatten en er verder niet over dooddenken. Maar ja, misschien ben ik te simpel

Sancy

Sancy

03-10-2008 om 20:11

Euh

dooddenken? Doordenken natuurlijk!

Makkie

Makkie

03-10-2008 om 23:22

Snap het wel

Mijn levensmotto: Doe niet zo moeilijk!
Duidelijker uitleg: Mensen (vooral vrouwen?) kunnen zo moeilijk doen over (in mijn ogen) simpele dingen. Er omheen draaien, via via, in de put zitten om niets. Zeg gewoon waar het op staat. Simpel en makkelijk! Wordt mij niet altijd in dank afgenomen door vriendinnen en vrouwelijke collega's. Volgens mij wel door mannelijke collega's.
Zou je vriendin zoiets bedoelen?

*Sophie*

*Sophie*

04-10-2008 om 00:01

Ongecompliceerd had ze misschien beter kunnen zeggen

Volgens Van Dale:
sim·pel bn, bw 1 weinig ingewikkeld; eenvoudig 2 zwak van hersenen; onnozel.........

Nou, hahaha! Dat tweede zal ze toch neem ik aan niet bedoelen!

Bij ongecompliceerd staat op: http://www.encyclo.nl/begrip/ongecompliceerd

eenvoudig -simpel -weinig samengesteld, en
niet ingewikkeld, geen complicaties vertonend.

Vind ik in zo'n gesprekje ongecompliceerd toch iets sympathieker klinken dan simpel.

Nuchter?

hier wordt het woord simpel ook wel gebruikt in plaats van nuchter.
zo van: jij reageert ook nuchter(simpel),hiermee bedoelen we dan,jij reageert ook zonder emotie .

Laminaat

Laminaat

05-10-2008 om 22:48

Ook zoiets

Hazelnoot,

Ik heb ook een vriendin die laatst tegen me zei: "Jij vind ook altijd dat je gelijk hebt!"
Ik was een tijdje stil, maar dacht alleen maar "Ja DUH!" Wat moet ik anders vinden?
Laat ze maar lullen,
Laminaat

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.