Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dorien

Dorien

22-11-2009 om 12:41

Junior eurovisie songfestival 2009; wie heeft gekeken?

Nou, gisteravond af en toe gekeken naar het Junior Eurovisie Songfestival 2009 en het niveau was allerbelabberst. Het duo dat boel begeleidde sprak ronduit slecht engels en dan had je er nog een knulletje bij die dan verslag deed van alles vanuit de green room. ik heb nog nooit zo'n eng ventje gezien zeg! Wat een over het paard getild bijdehandje zeg; echt zoo nep!

Zelfs Nederlandse inzending die gewonnen heeft, vond ik tenenkrommend...maar ja nog altijd beter dan het bagger wat anderen ten gehore brachten. Het Belgische meisje zong op een gegeven moment zelfs vals, maar wist toch een hoop punten naar binnen te halen!
Malta had een inzending met een kind met obesitas en een anorexia variant ernaast...echt geen gezicht en ronduit smakeloos.

Nee, geen junior Eurovisie Songfestival meer voor mij....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fraz

Fraz

22-11-2009 om 13:21

wij vinden het juist leuk om te zien. Hebben het samen met de kinderen gekeken. Vond alleen die acrobaten eng (te lenig). Zoon lag alleen iedere keer in een deuk bij het belgische joddelen. Voor de rest vonden we sommige inzendingen te "volwassen". Vond malta juist leuk omdat het ging om ondanks dat we allenbei zo verschillend zijn, zijn we toch de allerbeste vrienden. Nederlandse inzending vonden wij ook erg leuk (bij de voorrondes al). Hij is echt een entertainer. Tja dat ventje die mee presenteerde vond ik idd niets maar goed al met al een leuke avond en met een terechte winnaar.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-11-2009 om 13:34

Niet gekeken

en daar heb ik bijna spijt van. We zetten de tv net om toen de uitslag bekend was. Ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij een 'ik zei het toch' moment was. Ik vond het een bijzonder songfestival-waardige inzending van Nederland. Ik vind het oprecht leuk dat Nederland gewonnen heeft.
Dorien, ik heb het dus niet gezien en misschien zagen de meisjes van Malta er niet echt representatief uit, maar ook zonder ze gezien te hebben vind ik jouw opmerking erover smakelozer dan het feit dat ze er met hun uiterlijk stonden. Ik ben blij dat bij kinderen het uiterlijk blijkbaar geen criterium is om mee te mogen doen.

Dorien

Dorien

22-11-2009 om 13:59

Jeetje....

Van mij mogen ze meedoen hoor. Ik vond het alleen geen gezicht en ze zongen ook erg schreeuwerig. Dat vond ik ook van dat groepje "cheerleaders". Allemachtig wat een pieppoppetjes waren dat zeg! Zodra die hun mondjes opendeden....kreeg ik al jeuk!
Nee, ik vond het veels te gemaakt allemaal. Gewoon op het onnatuurlijke af bijna. Een hoop kinderen die zich als volwassenen voordeden....viel dat jullie ook niet op toen de afzonderlijke landen de punten gingn uitdelen? Het was soms zo gemaakt.....echt lachwekkend gewoon; alsof het allemaal te perfect moet overkomen; tja, en dan wordt mar al te vaak de plank mis geslagen.

Caillic

Caillic

22-11-2009 om 14:49

Grof dorien

En dan zeg je niet eens gewoon 'een dik en een dun' kind, alsof dat trouwens wat uitmaakt, je gooit meteen met ernstige ziektebeelden. Voed je je kinderen ook zo op? Meteen veroordelen en vooroordelen op uiterlijk?

Kaaskopje

Kaaskopje

22-11-2009 om 14:50

Dorien

Over de poppekast erom heen verbaas ik me allang niet meer.

Vic

Vic

22-11-2009 om 14:55

Net het winnende nummer gehoord

Ik vind het leuk dat Nederland weer eens een songfestival heeft gewonnen, maar het winnende nummer vond ik niet heel bijzonder. Het jongetje danste aardig, maar het liedje was wat mager.

amk

amk

22-11-2009 om 14:56

Leuk

ik heb ook gekeken, en ik vond het gewoon leuk.
Ja, sommigen zingen niet helemaal zuiver, en het is af en toe wat gemaakt, maar over het algemeen vond ik het erg leuk om te zien.
En vooral het deel met de punten was erg leuk, de presentator bleef er bijna in. Vanmorgen even bij de belg gekeken, die waren zo mogelijk nog enthousiaster.

Jujube

Jujube

22-11-2009 om 16:10

Leuk

Gekeken met dochters van 13 en 11. We vonden 't heel leuk. Nederland had ook echt het beste en leukste liedje. Kijk, je hoeft geen topkwaliteit te verwachten, die kinderen hebben zelf de liedjes geschreven (trouwens, van het gewone eurovisiesongfestival hoef je ook geen topkwaliteit te verwachten ).
Ik vind die meisjes die met zo'n hoge kinderlijke stem zingen alleen irritant (sommige oostbloklanden hebben altijd een meisje dat zo zingt). Die acrobaatjes vonden mijn dochters heel zielig, want 'ze worden van peuter af gedwongen om uren per dag te trainen'.
Ik vond de inzending van België ook best leuk en ook die meiskes met 'Barcelona' vond ik grappig.
Al met al een leuke uitzending.
Groet,
Jujube

Tick tack

het liedje blijft wel in je hoofd hangen zeg
't is wel een aardig liedje, maar een winnaar nee dat had ik niet verwacht.

wat ik me afvroeg: waar zijn de inzendingen van frankrijk, duitsland, spanje, italie, engeland (en zo kan ik nog wel ff doorgaan). hebben die afgehaakt door de oosteuropese overheersing, zoals ik hoop dat Nederland ook 'ns gaat doen met het gewone songfestival?

Gruffalo

mee1977

mee1977

22-11-2009 om 18:51

Leuk

wij hebben met het hele gezin gekeken. en wij vonden het wel leuk!! Ja het is gemaakt. Die kinderen worden dan ook door volwassenen begeleid.
Maar het was voor de kinderen erg leuk! Hier vonden de meiden, echt nederland de beste en daarna België.
Ik vond Nederland ook erg leuk.
Ach het gewoon songfestival is ook over trokken, daar zingen ook veel artiesten vals. Sommige kunnen helemaal niet zingen dus sturen maar een vogel en die winnen dan ook nog! Nee dan kijk ik liever naar vals zingende kinderen.

Gallifrey

Gallifrey

22-11-2009 om 20:37

Dorien

Dorien: "Malta had een inzending met een kind met obesitas en een anorexia variant ernaast...echt geen gezicht en ronduit smakeloos"
Beoordeel jij vaker zo op het uiterlijk? Denk jij zo over kinderen? Ik vind jouw opmerking (en denkwijze) ongepast.

Dorien

Dorien

23-11-2009 om 09:16

Nee gallifrey

dat doe ik zeer zeker niet. Ik ergerde me al aan het belabberde niveau van de meeste liedjes en het veels te overtrokken, overdreven gemaakte houding van de kindjes (inderdaad door volwassenen gedrild zou je denken...). Toen kwam Malta......met dat gezette meiske dat de ander zowat door de lucht trok...dat deed gewoon de deur dicht. Je moet kinderen niet op een podium willen hebben als ze het gewoon niet in zich hebben.....ik zeg het wel hard, maar ik weet wel zeker dat heel veel anderen hetzelfde denken....

Ik zal ook zeker niet meer kijken. Ik heb ook de tv uitgezet.

Gallifrey

Gallifrey

23-11-2009 om 09:36

Nee dorien

"Toen kwam Malta......met dat gezette meiske dat de ander zowat door de lucht trok...dat deed gewoon de deur dicht. Je moet kinderen niet op een podium willen hebben als ze het gewoon niet in zich hebben..."
De hamvraag is: konden ze zingen? Als dat zo is dan stonden ze daar goed. Als ze niet konden zingen dan hadden ze daar inderdaad niet moeten staan. Maar wel enkel en alleen vanwege het feit dat ze niet konden zingen.
Ik blijf het ontzettend bekrompen en grof vinden om kinderen zo te veroordelen. En ja, ik weet dat veel mensen misschien hetzelfde dachten. Maar dan zorgen normaal gesproken je empathie en je fatsoen ervoor dat je dat dat soort commentaar niet zomaar de wereld inslingert.

Tinus_p

Tinus_p

23-11-2009 om 09:45

Ach ja

Tis najaar, de trollen vervelen zich vanwege de lange winteravonden ofzo.

Wat me vooral verbaast: Waarom wordt het JUNIOR songfestival na kinderbedtijd uitgezonden??

amk

amk

23-11-2009 om 10:06

Tinus

omdat opblijven in het weekend heel spannend is voor de kids!

Grinnik amk en tinus

Opblijven heeft ook zo zijn grenzen. Ik verbaas me er ook over waarom "familieprogramma's" die vooral ook leuk zijn voor kleiner grut, zo laat te zien zijn. Mijn jongste van 5 vindt hole in the wall best geinig, maar 't is te laat. Dat songfestival interesseerde ze verder niet (ik heb het ook niet gezien), maar dominoday bijvoorbeeld, waarom was dat niet gewoon 's middags? Of waarom begon het niet 's avonds om 18:00, ontdaan van de stomme spelletjes? Zelfs veel 6e-groepers hebben luid geklaagd dat ze het begin mochten zien van hun ouders, maar dat het op de vooraf vastgesteld bedtijd het eigenlijke vallen nog maar net begonnen was.

Dorien

Dorien

23-11-2009 om 12:03

Ha,ha,ha

en de kippetjes kakelen er lustig op los.....
Je strooit wat hier, je strooit wat daar.....en de kippen rennen er als een "kip zonder kop" op af...heerlijk toch?

Gallifrey

Gallifrey

23-11-2009 om 12:06

Hé, echt een trol!

Ha. je bent dus echt een trol... Dat ik daar intrap. En ik maar denken dat je een ongevoelige, domme, lompe egoist was. Zat ik er even naast.....
Veel plezier verder!

Dorien

Dorien

23-11-2009 om 12:10

Gallifrey

ha,ha,ha...een kipje die haar pootje in eigen boezem steekt.... (geintje hoor). Nee, ff serieus nu...ik vond het songfestival nou niet mijn ding. Wel een erg leuk ventje dat gewonnen heeft. Snap wel dat veel jonge meisjes op hem hebben gestemd en het liedje is wel eenvoudig mee te zingen.

Dorien

Dorien

23-11-2009 om 12:19

Berber....

ok...waarom ze na bedtijd dat JUNIOR songfestival uitzenden? Om de kinderen geen trauma te bezorgen? Wat je ziet is nu niet bepaald representatief voor kinderen. Kinderen voor kinderen vind ik nou wel weer leuk! Daar staan ze niet zo overdreven gemaakt te doen.

Dat ventje dat mee presenteerde....brrrrr, daar krijg je toch de koude rillingen van over je rug?!! Het zal je kind maar wezen zeg! dat meen ik echt!

Tinus_p

Tinus_p

23-11-2009 om 14:44

Tijdverschil

Pelle:
'Leven ze in de Oekraïne niet een uurtje later door het tijdverschil?"
Jups. Daar begon het dus niet om 8 uur, maar pas om 9 uur.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.