Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

04-08-2010 om 19:30

Kampeerterrein

mijn vraag; mag iedereen zomaar een kampeer terrein op zijn eigen erf maken, of ben je gebonden aan regels, belastingen, aanvragen bij gemeente... ben zomaar benieuwd hoe dit nu eigenlijk zit...

situatie bij ons, groot grasveld, flink speelstuk voor kinderen, zwembad (plastic maar toch), bbq die gebruikt mag worden, 10 km vanaf strand, naast winkel en zwembad bij speeltuin..., gastenverblijf met toilet,douche,keukentje en evt. eetgelegenheid omdat we er een grote tafel neer kunnen zetten, lijkt mij een ideale situatie voor gezinnen die het niet zo breed hebben bijv.om een paar weken in de grote vakantie te verhuren,(ze zouden dan zelf een tent mee moeten nemen) maar mag het zomaar??

groetjes tess

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nee

Mag niet.

Ik zou de gemeente maar eens benaderen want hier heb je volgens mij echt een vergunning voor nodig.

Polly Shearman

Polly Shearman

04-08-2010 om 23:22

Mag wel

Jij mag best vrienden in je tuin laten kamperen hoor. En jou vrienden mogen jou best spontaan geld geven. Hoeft niet in relatie tot elkaar te staan toch? En het begrip vrienden is natuurlijk heel breed. Maar als je het serieus aan wil pakken zal je wel een vergunning nodig hebben. Wij komen je tuin met liefde volgende week een nachtje testen hoor. Groet polly

Vergunning of ontheffing nodig

Tenminste volgens dit artikel:

Artikel 15

1. Het is verboden ten behoeve van recreatief nachtverblijf kampeermiddelen te plaatsen of geplaatst te houden buiten kampeerterreinen waarvoor een vergunning, vrijstelling of ontheffing als bedoeld in artikel 8, eerste onderscheidenlijk tweede lid, of een ontheffing als bedoeld in artikel 13 is verleend, behoudens voor zover bij verordening door de gemeenteraad afwijking van dit verbod is toegestaan voor het plaatsen of geplaatst houden van ten hoogste vijf kampeermiddelen gedurende korte perioden.

2. In afwijking van het eerste lid kan bij verordening het plaatsen van één kampeermiddel voor eigen gebruik door de eigenaar van een terrein voor langere perioden dan bedoeld in het eerste lid, worden toegestaan. Daarbij kan tevens worden bepaald dat het is toegestaan tijdelijk bij dat kampeermiddel ten hoogste twee andere kampeermiddelen voor eigen gebruik te plaatsen.

3. Bij verordening als bedoeld in het eerste lid, kan niet worden toegestaan het plaatsen of geplaatst houden van kampeermiddelen ten behoeve van recreatief nachtverblijf op terreinen aansluitend aan of behorende bij kampeerterreinen als bedoeld in het eerste lid.

Wenli

Misschien is het handig als je erbij vertelt waar dit artikel uit komt.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

05-08-2010 om 15:19

Gemeente

Je kan bij de gemeente vragen hoe het zit, of een kampeerterrein bijvoorbeeld in het bestemmingsplan past. Zo niet, dan moet er een procedure gevolgd worden om ontheffing te verkrijgen. De gemeente weet wat er mogelijk is en wat je moet doen om zo'n plan te realiseren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.