Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wiz-zy

Wiz-zy

26-09-2012 om 12:09

Kan kort haar niet meer na 40?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ely

Ely

26-09-2012 om 20:36

Kaaskopje (nog een gezellig otje)

Het is natuurlijk maar net hoe je je erbij voelt, ik vind het (meestal) leuk om zo lang te zijn, gebruik het zakelijk ook om ff 'binnen te komen'. vroeguh weleens de halve avond met een geweldig leuke vent zitten praten in de kroeg. Stond hij op en 'keek amper mijn meisjes in de ogen', werd m dan toch niet....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

nonono

nonono

26-09-2012 om 22:06

Regels

Brunette: "Daarom heb ik geen kort haar meer, ik ben nu eenmaal hetero." Hahaha! Dus lesbo's vallen op dames met kort haar en mannen op dames met lang haar? Ik heb een heleboel mannen het bed in gekregen met kort haar. Wat wel een groot verschil was: toen ik van blond naar rood haar ging én een flinke bril op mijn neus zette. Dat weerhield wel de meeste mannen om mij aan te spreken. Ideaal als je niet lastig gevallen wilt worden. Erg banaal soms die mannen.
Overigens word ik ook plaatsvervangend recalcitrant van zo'n opmerking van schoonzus. Je zou toch je haar met een tondeuse moeten milimeteren en vervolgens álles aantrekken wat ook écht níet meer kan na je 40ste!! Haar eens flink laten schrikken. Doe in godsnaam wat je zelf wil.

Gale, nog een vergelijkend onderzoekje

En ik kan je vertellen dat je met heel lang, blond haar veel vaker voorrang krijgt dan met halflang, bruin haar. Echt, met lang blond haar gaat de stadsbus vol in de remmen voor de zebra, wat een beetje jammer is voor de passagiers die met hun neus tegen de stoel voor hun terecht komen. Maar met halflang bruin haar word je zo platgereden. Beiden geheel onafhankelijk van het al dan niet aanwezig zijn van dikke kont, kort rokje of afritsbroek.

skik

Tirza G.

Tirza G.

26-09-2012 om 22:40

Skik

Exact de ervaring van mijn dochter. Die wisselt geregeld van haarkleur en haardracht. En van wel of geen bril. Lang blond haar scoort. Bij alles wat man is en boven de 14. Echt ongeloveloos.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

26-09-2012 om 22:41

Kaaskopje

Mijn moeder mopperde altijd al over de Zangeres Zonder Naam. Die werd ook zogenaamd niet grijs. Ammehoela. Met het rotleven van dat mens zou ze op d'r 24e al grijs geweest moeten zijn

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

27-09-2012 om 02:03

Inge

Als Mies grijs zou zijn, zou ze inderdaad ouder overkomen qua uiterlijk. Maar ik vind haar in gedrag inmiddels ook echt oud, dus dan past het grijze haar.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-09-2012 om 02:06

Ely

Ik lig onder tafel van 'mijn meisjes'
Maar oh zeker, als je langer bent kun je daar ook gebruik van maken. Het heeft ook zijn voordelen

Kaaskopje

Kaaskopje

27-09-2012 om 02:13

Tirza

Ja de Zangeres Zonder Naam, was ook zo'n dame met fout geverfd haar en donker getekende wenkbrauwen.
En wat ons kroost betreft: mijn oudste heeft het blonderen en zonnebanken uitgevonden. Ik noem haar nog net niet "Barbie", maar dreig er wel mee. Ze was al middelblond, maar is nu platinablond. Ik zal haar eens vragen of ze het blond-effect ook merkt.

Fiorucci

Fiorucci

27-09-2012 om 07:45

Neeeeeee

Wat mag er eigenlijk nog wel als je 40 bent? Er zijn zat mensen die vinden dat juist lang haar niet meer kan na je 40e...anyway, ik heb deze week mijn haar kort laten knippen. ik vind dat het kan en hoor van alle kanten dat ik nu jonger lijk. Dus ik zeg: doen.

Yta Chalne

Yta Chalne

27-09-2012 om 08:18

Pfft

Ik dacht dat het de bedoeling was dat je een haarstijl kiest die bij je gezichtsvorm past (en bij je budget..). Mijn haar is blond (omdat ik gewoon blond ben, altijd al) en lang omdat ik geen tijd heb voor de kapper, en ook geen zin, en omdat ik een veel te bol hoofd heb voor kort haar. Met leeftijd heeft het niet veel te maken. Als alternatief zou ik opsteken en mooi laten maken door de kapper wel willen overwegen, dagelijks graag, maar met een ft baan en een gezin zal dat in een volgend leven worden.
En natuurlijk draag ik hakken terwijl ik 1.80m ben. Vind ik mooi, en ik heb lang zijn altijd prettig gevonden. Wat anderen doen en vinden moeten zij weten

Tirza

Blond haar staat tot manvolk als rode lap staat tot stier.

skik

Rafelkap

Rafelkap

27-09-2012 om 09:08

Andersom

Ik deed het andersom, vroeger (als puber) kort, na m'n 20ste halflang. Doe wat je goed dunkt, waar je je fijn bij voelt.

+ Brunette +

+ Brunette +

27-09-2012 om 11:04

Berber (o.t.)

En ik maar zoeken naar een bericht van onze controversiële forumster Rode Krullenbol. Zou ze zo'n Rotterdams permanentje hebben?

krin

krin

27-09-2012 om 15:00

Kijk om je heen

Dan zul je vast constateren dat op het schoolplein, in de supermarkt, op het sportveld, in de bioscoop echt niet iedereen boven de veertig lang haar heeft. En ook dat vrouwen van 40+ met kort haar niet automatisch in twee categorieën uiteenvallen - óf in een ANWB-jas op Teva's, óf met kekke bril en in kleurige kunstzinnige creaties. De veelvormigheid is groter dan je denkt. Gelukkig.
Dat je een onprettig gevoel krijgt van opmerkingen over 'niet meer kunnen' is niet vreemd: het zijn onprettige opmerkingen. Van mensen die hun smaak zo vanzelfsprekend vinden dat mensen die er niet aan voldoen dús fout bezig zijn. Misschien omdat ze zelf de mode op de voet volgen en doodsbenauwd zijn om uit de toon te vallen.
Je valt alleen niet zo snel uit de toon. Zeker niet alleen door je haardracht.

An

An

27-09-2012 om 17:50

Pruik

Ik ben bijna 40 en ik heb nog nooit lang haar gehad, behalve toen ik met de vossenjacht een pruik op kreeg met lang dik haar in een mooie kleur. Zulk haar is altijd een diepe wens van mij geweest, maar wat een tegenvaller was dat. Buiten dat mijn eigen kinderen me niet herkenden, waaide dat haar voortdurend in mijn mond en in mijn ogen, ik vond dat irritant.
Mijn haar blijft dus gewoon kort, ook na mijn veertigste. Als het iemand niet zint, kijkt hij of zij maar de andere kant op.

Fiorucci

Fiorucci

27-09-2012 om 18:46

Wizzy

Er is altijd wel iemand te vinden die vindt dat je doet wat niet kan. In mijn omgeving zijn ook mensen die niet zouden doe wat ik doe en vice versa. Daar kun je toch niet op afgaan? Het heerlijke van geen 16 meer zijn vind ik juist dat je je eigen weg gaat en maling hebt (of leert hebben) aan anderen, zeker als het om dit soort triviale dingen gaat...

Elisabeth B.

Elisabeth B.

28-09-2012 om 10:35

Goede kapper

Kort of lang, naturel of geverfd, laat je haar in elk geval doen door een goede kapper. De kapper die mijn lange blonde bos al jarenlang in onderhoud heeft is niet goedkoop maar zijn geld echt dubbel en dwars waard.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

28-09-2012 om 22:39

Voor de volledigheid

lang donkerblond krullend haar doet het ook prima bij mannen, heb ik me laten vertellen.

Stenna

Stenna

29-09-2012 om 13:28

Halflang?

Waarom niet de middenweg? Vroeger had ik kort haar (man vindt dat overigens nog steeds het mooiste) maar mijn oudere hoofd kan dat niet meer hebben vind ik. Voor lang is mijn haar niet geschikt. Dus al jaren nu halflang, tot net op de schouder. Vind ik bij bijna iedere vrouw staan. Niet te slordig, ordinair of hekserig, zoals lang soms kan zijn, en niet te onvrouwelijk, onflatteus of te makkelijk, zoals kort. Waarom heeft "halflang" zo'n slechte naam? Is juist perfect.

bibi63

bibi63

29-09-2012 om 14:26

Opgestoken

Ik vind lang haar bij oudere gezichten zelden mooi staan. Kort haar kan wel vind ik, maar dan een goed geknipte/gesneden coup en niet zo'n plof kapsel wat bol staat bovenop (bleh). Dus wel slank uitgesneden. Maar ik vind wel dat (nonchalant) opgestoken haar iedereen staat.
Gr. Bibi

Tihama

Tihama

29-09-2012 om 22:39

Halflang is prima

Ik heb een lang gezicht. Als ik kort haar heb, dat boven de kaaklijn eindigt, lijkt mijn kin een soort uitgeschoven deel. Ik hou mijn haar daarom altijd schouderlang. Ik vind echt lang haar erg mooi, maar wederom: als het erg lang wordt, dan ben ik het volume kwijt en tja, dan benadruk ik juist de lengte van mijn gezicht. Kortom: ik zoek het kapsel dat bij mijn gezicht past.

Ik heb trouwens nog nooit kort haar gehad. Er is wel eens per ongeluk een korte boblijn geknipt. Ik herinner me nog de ontzette blik van mijn man toen ik thuiskwam. Hij schrok zich het apezuur. In die tijd had ik ook als spontaan experiment rood geverfd. Het was dat ik geen Desigualjurk aan had, want anders was de ramp compleet geweest.

Ik ga binnenkort naar de tweede helft van de 40 en ik heb geen seconde het idee dat ik iets moet wijzigen in dit beleid. Gezien de reacties die ik van mannen krijg, heb ik al helemaal geen reden om te denken dat hier een museumeffect optreedt. Oja, het is ook nog geblondeerd. Ik ontdekte onlangs namelijk 3 grijze haren, dus nu heb ik helemaal een reden om te blonderen.

Tihama

Lang, halflang of bob

staat mij absoluut niet, heb heel, heel, heel erg dun super sluik haar. Heb het 4 jaar geleden weer eens geprobeerd, maar kom altijd weer terug op een kort kapsel. Mousse erin, een beetje volume erin proberen te fohnen en met wax het nog een beetje meer in "model" proberen te krijgen. Kortom daar ben ik ook wel even mee bezig ;o)

Ely

Ely

30-09-2012 om 10:09

Lees ik gister in 'vrouw'

Dat boven 40 lang haar ordinair zou zijn. Ordinair nogal liefst....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

30-09-2012 om 11:59

Ely

Daarom lees ik Vrouw niet, wat een ellende zeg in dat blad...

Tihama

Tihama

30-09-2012 om 14:29

Hotter than my daughter

Ja, DAT is ordinair. Ik ken legio vrouwen van boven de 40 met een prachtige verzorgde haardos.

En als ik op imdb.com rondkijk zie ik er nog veel meer. Het gaat, zoals altijd om de combinatie en de afwerking.

Ik zag laatst een vrouw van mijn leeftijd met hoge witte laarzen, een spijkerminirok en lang, geblondeerd beetje touwhaar. Tja, dat vond ik ordinair.
Daarna zag ik een collega van ver in de 50 met lang, asblond haar in een mooie slag, gecombineerd met een tweedrok, blazer en een Pauwshawl. Er is me bij haar geen seconde opgekomen dat dit ordinair zou zijn.

Ik vind trouwens de Telegraaf zelf het prototype van ordinair, dus hun oordeel over ordinair is al een contradictie op zichzelf.

Tihama

neteret mut

neteret mut

30-09-2012 om 17:51

Oeps

dan ben ik ordinair. Heb altijd lang haar gehad en wil het ook niet afknippen, voor mijn doen heb ik het al kort (tot net onder mijn schouderblad, dus ruim over de schouder). Die 2 x dat ik het tot schouderlengte/ bijna schouder had laten knippen was ik mezelf niet meer.

Shonagh

Ha, ik kan je de hand schudden. Ook hier geen diepzinnige bespiegelingen over de gepastheid van lang of halflang haar. De enige vraag is: hoe kort?
In mijn volwassen leven heb ik éenmaal geprobeerd het lang te laten groeien, maar dat was bepaald geen succes. Zoals ik eigenlijk van tevoren ook al wel wist. Dus het is kort, en het blijft kort.
Zo deden mijn moeder en mijn grootmoeder dat ook, die hebben/hadden hetzelfde soort haar. Hoewel ... mijn oma staat op haar trouwfoto nog met lang haar. Vermoedelijk wist men met rollers en veel suikerwater net genoeg volume erin te brengen om een knappe foto te maken, waarna de boel tijdens de receptie wel roemloos zal zijn ingezakt.

Groeten,

Temet

Ely

Ely

30-09-2012 om 21:40

Fio

Ben er ook niet weg van, beetje ordinair blad vind ik het

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Maar nou snap ik het!

Waarom zoveel vrouwen zoveel moeite doen om er jonger uit te blijven zien! Die willen er alleen maar als maximaal 39 uitzien omdat ze dan hun lange haar niet hoeven af te knippen of op te steken. Het is een complot van de crèmpjesindustrie

Fiorucci

Fiorucci

01-10-2012 om 07:19

Ely

Haha precies.... so not me!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.