Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

marijke

marijke

20-09-2010 om 16:42

Kan 't in één keer goed?

Ik word er zo moe van: het lijkt er wel op dat bijna niets meer in één keer goed kan gaan. Voorbeeld: de glazenwasser komt vier keer per jaar. Ik heb met hem afgesproken dat hij vooraf moet bellen; dan zorg ik dat de luiken open en de ramen dicht zijn: toch wel makkelijk als je buiten ramen moet wassen, dat eventueel de sleutel bij de buren is af te halen zodat hij via de poort ook aan de achterkant kan komen. Maar ja, ik kom 's avonds thuis, ligt er een briefje in de bus: ik ben geweeest en jij was er niet; heb de achterkant niet gedaan. Zucht, bellen, oh ja, vergeten vooraf te belen. Ik kom morgen weer. Hoe laat? Nee, dat weet ik vooraf niet. Zucht. Ander voorbeeld: van dokter A word ik doorgestuurd naar dokter B. Mijn dossier is niet bij dokter B. Oh ja, zegt die secretaresse, ik heb de gegevens nog niet. Kun je dat dan niet eerder melden? Of anders je collega van dokter A bellen? Nu kom ik voor niets en ik kan weer een nieuwe afspraak maken. Briefje in de brievenbus: TNT kon een pakje niet bezorgen, we komen morgen tussen 10.00 en 12.00 uur. Om 13.00 uur is er nog niemand geweest, ik ga naar m'n werk, 's avonds ligt er een briefje: u was er weer niet, nu mag ik het op de eerstvolgende werkdag op het postkantoor gaan ophalen. Door ervaring wijs geworden, haal ik dat drie dagen later af; je denkt toch zeker niet dat het er anders eerder is? En zo gaat 't maar door. NIet alleen privé, maar ook op het werk: ik bel u morgen terug! Ja, ja, morgen is rekbaar. Ben ik nou zo'n 'zeikerd' zoals mij onlangs werd verweten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

20-09-2010 om 17:02

Zeikerd?

Tja, .... ik kan me hier dus totaal niet druk over maken. Ja, het is een probleem. Nee, jij kunt het niet veranderen. Er zijn veel en veel ergere dingen om mee te dealen. Adem in, adem uit.

Geen zeikerd

ik vind je helemaal niet zeuren. Tijd is tijd, waarom zouden mensen zich niet gewoon aan afspraken kunnen houden? Als ze op Schiphol moeten zijn, zijn ze toch ook op tijd.

Daarbij kan iedereen overal tegenwoordig bellen en gebeld worden, geen enkele reden dus om zonder contact vooraf op een ander moment te komen.
Speling van een kwartiertje, oke, maar laten al die dienstverleners de afspraken die ze maken serieus nemen. Het kost voor iedereen tijd (= geld / moeite)

vlinder72

vlinder72

20-09-2010 om 19:43

Helemaal niet

Ik vind het ook heel vervelend. Ik ben inmiddels zo erg dat ik alleen nog zaken doe met bedrijven (witgoed, servicebedrijven etc.) die van te voren bellen als ze iets komen leveren/doen. Willen ze dat niet en krijg ik aflevertijden als "ergens tussen 08.00 en 13.00" dan gaat het feest niet door. Bestellen doe ik alleen bij bedrijven waarvan ik weet dat ze snel leveren en ik niet voor ontvangst hoef te tekenen. Ben ik er dan niet dan wordt het bij de buren afgeleverd. Dat is geen punt wij accepteren continu pakketjes voor elkaar. Moet ik wel ergens voor tekenen dan laat ik het afleveren bij een Kiala of DHL punt (als dat kan). Dan bepaal ik zelf wanneer ik het afhaal en hoef ik er niet voor thuis te blijven.

Kiki

Kiki

20-09-2010 om 20:07

Snap ik best hoor

Ik kan me ook af en toe storen aan het gemak waarin bepaalde instanties mijn tijd menen te claimen.
Bezorgen van 8 tot 1800 en dan de dag daarvoor pas kunnen zien welk dagdeel. Ja Leuk, neem ik nu 's ochtends of 's middags vrij, dan maar de hele dag en dan komen ze pas half 7 ofzo.

Consultatiebureau stuurt een dag voor mijn afspraak een brief dat ze de afspraak hebben verzet naar de dag daarna. Leuk, maar dat is wel mijn werkdag.

Enzovoorts.

Erg herkenbaar

en ergerniswekkend...Stel je dan nog eens voor dat je een chronische aandoening hebt en (bijna) maandelijks tegen dit soort ongein aanloopt..

Op de een of andere manier hebben instellingen waarvan je afhankelijk bent nog meer de neiging over jouw tijd te beschikken..

Ik denk alleen al aan mijn apotheek...o, nee, ik schrijf het niet.. of, erger, het UWV...eat your heart out!

Zwaar frustrerend!

Polly Shearman

Polly Shearman

20-09-2010 om 21:04

Ooooh jaaaaaa

gek genoeg kan ik het van instanties beter hebben dan van mijn eigen man! die is ook zo lekker laks, of hij KAN het echt niet of hij WIL het niet,
maar ik krijg hier bijna een hyperventilatie aanval van het in en uit ademen!

Badkamerverbouwer

Badkamerverbouwer

21-09-2010 om 08:41

Breek me de bek niet open

Vorig jaar juni een badkamer besteld bij de firma Wooning in Bergschenhoek (onderdeel van Mandemakers, de badkamerman etc). Ik heb in totaal 10 keer! thuis moeten blijven omdat er weer iets niet goed was en telkens konden ze niet zeggen hoe laat precies of een voorkeur ingeven want dat "kan het computersysteem" niet. Uiteindelijk was het precies 1 jaar na bestelling eindelijk in orde. Heb een paar keer op het punt gestaan het bijltje erbij neer te gooien, de verlichting van de kast kregen ze niet aan de praat en ja zonder kon het eventueel ook wel. Maar daar koop je natuurlijk geen dure badkamer voor. Heb gesmeekt, gedreigd, huilend bij de balie in Bergschenhoek gestaan, maar ook die kwamen niet door de servicedesk in Waalwijk heen. En dan zat ik weer thuis te wachten om iemand te zien aankomen met een nieuwe tl-buis, terwijl er toch duidelijk was gemeld dat de trafo kapot was. En wat heb ik voor deze ellende van Wooning terug gehad: 1 bos bloemen en 1x 37,50 voor die keer dat ik thuis was gebleven en er helemaal niemand was opkomen dagen. Dat was wettelijk vastgelegd, maar voor al die andere keren hoefden ze me niks te vergoeden.

Sancy

Sancy

21-09-2010 om 09:45

Grin

Daar waar mogelijk meld ik bij te lange wachttijden altijd even mijn freelance uurtarief, zodat ze weten hoe hoog de tegenrekening zal zijn als zij hun afspraak niet nakomen.

Margriet*

Margriet*

21-09-2010 om 22:09

Ik kan ook goed adem in een adem uit

doen maar soms erger ik me rot. Groter ergerposten zijn UPC, duurde echt maanden voordat daar iets simpels recht gezet was.
Twee weken geleden matrassen besteld bij BeterBed. Die zijn geleverd, echter manlief let niet goed op en betaald 250 euri teveel. Na drie keer bellen en de laatste keer als voorwaarde gesteld dat ik binnen twee uur wil worden teruggebeld met een oplossing wordt als het goed is nu echt aan het einde van de week het geld overgemaakt. Het was de dag dat het gebeurde al direct gemeld aan het hoofdkantoor en na toezeggingen hebben ze 'het probleem' gewoon ergens op een stapel gegooid. Dienstverlening bij klachten, 0,0 dus.

Visum (lang)

Dochter moest voor haar studie in Amerika een visum aanvragen, in ons geval kon dat in Londen of in Belfast. Eerst dus een afpraak maken, ze heeft een paar keer geprobeerd te bellen maar de lijn was te druk en "please call again". Toen ze op vakantie ging heb ik het geprobeerd, aan het begin werd gezegd dat de calls £1.10 per minuut kosten, ik heb het eieieieindeloos geprobeerd en toen op een goeie dag, contact. Afspraak gemaakt, betaald, 's avonds vluchten en hotel geboekt. De volgende dag een email, dat ze de afspraak ( door onvoorziene onstandigheden) 2 dagen hadden verzet, grgrgrgr. Na een boze retour email kreeg ze dan toch nog op dezelfde dag. Enkele dagen later checked man de telefoon rekening en bleek dat we 40 x !!!! gebeld hadden en dat het maken van de afspraak voor het visum £70 gekost had..............

Tirza G.

Tirza G.

24-09-2010 om 16:09

Nou

Gaat net mijn mobiele telefoon. Lichte verbazing, die gaat namelijk nooit. Ja, een smsje. Maar gebeld worden? Dat gebeurt daar niet. Ik neem op, man begint een heel verhaal over een uitstaande order. Iets over het aanleggen van bedrading op de derde verdieping. Dus ik: ho, ho, ik denk dat u een verkeerd nummer heeft, ik héb niemand opdracht gegeven. Hij noemt het nummer. Mijn 06-nummer dus. Jeetje. Wat nu. Ergens is blijkbaar iets verkeerd gegaan, maar ja, dat kan ik ook niet veranderen.
Dus. Mocht er iemand op elektrische bedrading zitten te wachten op de 3e verdieping: ze hebben het verkeerde nummer. Bel ze even

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.