Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Lot

Lot

22-12-2009 om 12:15

Kerst? bah niks aan

Ik vind kerst niet leuk. Ik ben geen eenzaam iemand ofzo dus daar heeft het niks mee te maken.
Het filmbeeld wat er over kerst bestaat herken ik voor geen meter.
Meestal gaan wij met kerst gewoon klussen, en omdat we het niet helemaal aan de neuzen van de kids voorbij willen laten gaan eten we wel een uitbegreid ontbijt en 's avonds gourmetten.
Op tweede kerstdag altijd verplicht naar mijn schoonvader....joepie ik kijk er echt naar uit. Niet dus ......

Ik ben toch niet de enige wan wie kerst afgeschaft zou mogen worden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

22-12-2009 om 14:17

Jouw dag

Het is toch jouw kerst? Niemand die bepaalt hoe jij 'm moet invullen. Er zijn ook héél wat mensen die expres stamppot eten met kerst. In elk geval hebben de meeste mensen fijn een paar vrije dagen met het gezin. Al dan niet met kerstgedoe.

Rafelkap

Rafelkap

22-12-2009 om 14:55

'mijn kerst'

Ik heb er ook niks mee. Alleen is kerstboom wel leuk voor de kinderen. Het kan dan wel "mijn kerst" zijn die ik moet maken, maar ben wel moreel verplicht ouders en schoonouders op te zoeken dan wel uit te nodigen, anders ben ik een egoïstisch mormel Mijn schoonouders zijn mensen met een echte kersttraditie, dus cadeautjes en een aantal gangen. Mijn ouders zijn gelukkig al blij met erwtensoep. Ach ik sla me er wel doorheen, pas na 1 januari leef ik weer op

100%mama

100%mama

22-12-2009 om 16:34

Nope

hier mag het van mij ook wel afgeschaft worden. Nouja, niet helemaal, de boom en al die lichtjes vind ik wel gezellig. Het punt hier is dat we ELK jaar hetzelfde "moeten" doen. 1e kerstdag bij mijn ouders, wat dan wel weer gezellig is, 2e kerstdag standaard bij mijn schoonouders, omdat mijn schoonvader jarig is....laat DAT nou net nooit gezellig zijn. Dit jaar gaat een ramp worden, want manlief zijn broer woont sinds kort weer bij zijn ouders en teert op hun AOW'tje (zodat wij bij kunnen lappen) en manlief heeft dus een bloed hekel aan zijn broer. Schoonzus is sociaal autistisch en heeft ook ene hekel aan de andere zoon en de kinderen van haar (20 & 23) sporen ook niet helemaal. Schoonmoeder loopt de hele dag te vitten op haar manlief, haar manlief zuipt als een ketter om alles maar niet te horen........pffff, nope, duidelijk geen zin, maar dat is niet zo zeer de kerst maar meer de omgeving....

Heerlijk drie kerstdagen!

ik vind het heerlijk ,dit jaar maar liefst drie vrije dagen met kerst.
ik vind een kerstboom leuk,en er staan een hoop kaarsen.
we eten de 1e dag iets aparts wat we normaal nooit eten,gewoon met ons eigen gezin.
en verder gaan we lekker lezen,computeren,film kijken,op de bank hangen,muziek luisteren,lekker een boswandeling maken met de hond en/of de kinderen.,gewoon allemaal dingen die we zelf leuk vinden.
wij hebben het geluk dat niemand van de familie aan ons trekt ,dat er geen verplichtingen zijn,dat we kerst kunnen vieren zoals wij dat zelf willen,en dat maakt kerst voor ons wél leuk is.Op deze manier mag het van mij wel een week kerst zijn.

emma43

emma43

23-12-2009 om 10:35

Leuk kerst.

Ik vind het al heerlijk dat de kinderen vakantie hebben.
toen ze klein waren hadden we het veel te druk,mijn man en ik hebben zelf ook nog oma's.en gescheiden ouders.en moesten we overal naartoe,dat ging echt met strak schema en begonnen we op kerstavond al.Nu gaan we op en andere dag naar de oma van man,ze viert nu kerst bij haar kinderen thuis.zijn pa gaat op vakantie.Bij mijn pa kom ik niet thuis.dus vieren we alleen kerst met mijn moeder en haar man,oma komt daar dan ook naartoe
,dat is geen moeten,dat is gezellig.Verder doen we hier niets aan verplicht gezellig doen,wat niet lukt met uitgebreid kesrtontbijt enzo.Gewoon net als anders.Mijn man werkt veel en altijd,dan is het heerlijk zo een luie kerstdag,allemaal leuk aangekleed,cadeautjes onder de boom,gezellig eten met elkaar.dit jaar is vriendje van dochter er ook bij.
Tweede kerst gaat dochter naar vriend,Man zal wel een bosrit met paard gaan maken en zoon en ik hebben dan lekker een hangdagje thuis.
Heerlijk zo een ontspannen ,niets moet kerst.

Bastet

Bastet

23-12-2009 om 12:58

Leuk

Wij hangen wat,kijken lekker veel zoete kerstfilms,gaan uitgebreid kokkerellen op 1e kerstdag,en laten ons verrassen op de tweede,dan eten we bij mijn schoonouders.Kortom: vakantie!
Bastet

Vraag voor wie kerst niet leuk is?

is het niet zo dat de mensen die opzien tegen kerst,teveel verwachtingen van anderen willen doen uitkomen?ik lees *verplichte familiebezoeken* e.d die als negatief ervaren worden?
maar uiteindelijk bepaal je toch zelf hoe je de kerst wil doorbrengen? en je moet er toch zélf iets leuks van maken?of vinden jullie het moeilijker om eventueel je familie teleur te stellen dan om voor jezelf te kiezen?Wie kan me dit uitleggen?

Jesse_1

Jesse_1

23-12-2009 om 16:22

Verplichte familiebezoeken (sus-anne)

"maar uiteindelijk bepaal je toch zelf hoe je de kerst wil doorbrengen? en je moet er toch zélf iets leuks van maken?of vinden jullie het moeilijker om eventueel je familie teleur te stellen dan om voor jezelf te kiezen?Wie kan me dit uitleggen?"
Als wij NIET naar mijn schoonouders zouden gaan, zouden we niet alleen hùn kerst 'verpesten', maar ze ook echt héél diep teleurstellen. Het is dus beslist een kerstgedachte bij hen langs te gaan .
Soms zijn er gewoon dingen die je niet zelf bepaald, of in ieder geval: je doet niet je eigen zin, omdat je ook rekening houdt met anderen en hun verlangens en verwachtingen hierbij.
Overigens vind ik het niet erg om met kerst bij mijn schoonouders te zijn, al is het allemaal wat opgeklopt en 'moet' alles perfect verlopen volgens schoonmoeder. De laatste jaren gaan we uit eten, omdat het anders te veel stress is voor haar. Vind ik persoonlijk leuker een andere keer en bovendien nogal prijzig, maar ja... Schoonmoeder was al behoorlijk teleurgesteld dat schoonzus niet bleef logeren dit jaar, laat staan als er iemand helemaal niet was gekomen!
Jesse

carla2

carla2

23-12-2009 om 16:36

Kerst

Ik ben blij dat ik met kerst 3 dagen vrij heb en wij doen in die dagen wat wij willen en gaan niet verplicht op bezoek bij familie. Mischien dat we één van de dagen even gaan koffiedrinken bij mijn schoonmoeder maar kan ook best zijn dat we dat niet gaan doen. En ik heb al helemaal geen zin om mensen thuis te krijgen of zelf bij iemand te gaan eten. Ik moet ook zeggen dat ik niet zo familieachtig ben en graag alleen met mijn eigen gezin ben. Ik heb geen ruzie ofzo maar om de hele dag bij elkaar thuis te zitten dat trekt me totaal niet. Ik denk dat we de 2e kerstdag gaan wandelen, er zijn leuke wandeltochten bij ons in de omgeving uitgezet, verder gourmetten in oude kleren of pyama omdat je anders onder de vetvlekken komt te zitten en je gaat er erg van stinken! Lekker op de bank hangen films kijken en lezen.

Bastet

Bastet

23-12-2009 om 18:14

Mja

Ik wil niet dat mijn moeder alleen is met kerst,dus nodig ik haar uit.Ik weet dat mijn schoonouders het heel fijn vinden als we komen,dus doe ik dat.Dat is voor mij ook kerst,het gaat niet alleen om mij!
Groetjes,bastet

Met de kinderen over gehad

In de afgelopen week had ik het er met de kinderen over. Sinterklaas vieren we tamelijk uitbundig, Oud en nieuw slaan we ook niet bepaald over en zoals een aantal mensen hier weet, hebben we deze weken ook nog een paar verjaardagen in het gezin te vieren. Ik vroeg de kinderen daarom wat ze van al dat gefeest in december nu eigenlijk vinden. Wel, alles is leuk, juist omdat het verschillend is, zo luidde de conclusie.
Kerst is leuk omdat er niet vastligt wat we gaan doen. We zijn wel eens bij de familie in het buitenland geweest, we gaan het andere jaar wel bij (schoon)ouders op bezoek, we blijven ook wel eens gewoon thuis coconnen. Van Kerst maken we in elk geval een rustig feest, een beetje een oase tussen het feestgedruis. Uitgebreid eten vinden we leuk omdat er niet eentje úúren in de keuken gaat staan, maar we juist iets verzinnen waar de kinderen lekker veel bij kunnen helpen. Zo eten we op hun verzoek op eerste kerstdag de Big Smile, de spruitjesburger van Pierre Wind. En als we bezoek krijgen, is dat zeker geen verplicht nummer, maar vooral omdat iedereen dat leuk vindt. Op tweede kerstdag zijn we hier met z'n negenen. Ik verheug me er nu al enorm op!

Bastet

Bastet

24-12-2009 om 08:14

Pelle

Als ik echt op mijn strepen sta,kan ik thuisblijven hoor.Maar als mijn schoonmoeder ons uitnodigt en het oprecht fijn vindt dat we komen,prima hoor.In die zin is het verplicht,we zitten er elk jaar op tweede kerstdag.Ik zie het als een morele verplichting,laat ik het dan zo maar zeggen.Nu kan het nog.....
Groetjes,Bastet

Margriet*

Margriet*

24-12-2009 om 14:54

Elke kerst anders

Bastet je zou ook je schoonmoeder bij jouw kunnen uitnodigen, kun je het meer zelf plannen.
Wij zijn omdat het praktisch is morgen bij schoonouders (vind ik altijd prima) en tweede kerstdag rijden we door naar een huisje in de Ardennen waar we met 2 andere vriendenstellen een week blijven. Dus oud en nieuw zijn we ook onder de pannen.
We doen elk jaar wat anders voor de variatie.
Mijn ouders ontvangen mijn zus en dat vinden ze druk zat. We worden niet gemist . Bij ons voelen de ouders zich niet afgewezen en laten ons vrij. Maar goed ik kom uit een gezin met vier kk dus er is altijd wel iemand die langsgaat of mijn ouders uitnodigt.

Kerst ach

Kerst is niet voor mij hèt feest van het jaar, ik vind Sinterklaas en Oud en Nieuw veel en veel leuker. Maar ik heb geen hekel aan Kerst en gelukkig hier geen echte verplichtingen, dat is dan een voordeel van een kleine familie. Heb hier alleen een moeder en een zus (rest is er niet of woont in buitenland en van mijn man woont alles in buitenland).
Met mijn zus heb ik niet heel veel contact, we zien elkaar ook niet met kerst. Alleen mijn moeder blijft over en zij komt morgen bij ons. Ik ga wat lekkers koken en dat was het. Tweede kerstdag? geen idee wat we gaan doen. Ik denk dat ik mijn man met de kinderen naar het kerstcircus stuur

Bastet

Bastet

24-12-2009 om 18:30

Margriet

Nogmaals,ik zit er niet mee,en ik heb al eters op eerste kerstdag,dus ik vind het prima zo!
Bastet

Geen zin

We vieren hier geen kerst (moslims...). Normaal gesproken zijn het gewoon gezellige extra vrije dagen. Knus met de kinderen in huis, of bij goed weer, lekker naar buiten.
Dit jaar niet Kids zijn voor het eerst sinds de scheiding een paar weken bij hun vader in het buitenland. Dus nu zit ik alleen thuis.
Ik heb een hoop boeken en lekkers ingeslagen, het valt vast allemaal heel erg mee (kan ik eindelijk weer eens ongegeneerd lang uitslapen en een stomend heet bad nemen) - maar op dit moment zou ik het liefst de tijd een paar dagen vooruitspoelen.

Zelfde Schuitje

Zelfde Schuitje

25-12-2009 om 15:14

Emel

Hai Emel. Ik leef met je mee en zit in hetzelfde schuitje. Behalve dat ik wel plannen had. Namelijk een heel lange winterwandeling maken in de sneeuw. Enthousiast uitgezocht op eropuit.nl. Maar het regent en het dooit en heel Nederland is nat en blubberig en koud. Dus mijn lekker rustige kerst verloopt niet volgens plan. Ik hang aan de computer. Ik lees kranten. Ik luister naar de radio. En straks ga ik dingen koken die de kinderen niet lusten. We komen er wel doorheen, en anders kom je maar hier.

Even anoniem

Even anoniem

25-12-2009 om 18:15

En hier...

Kerstdagen zijn leuk als je het gezellig hebt met je gezin, familie of vrienden. Een kerstboom hebben we, ook leuk voor de kinderen, we eten samen en zo. Mijn man zie ik niet, behalve met het eten. hij zit de hele dag te computeren of gaat klussen.Vanmiddag heeft hij ruim een uur gestofzuigt boven! Gek werden we ervan. Waarom ga je stofzuigen met kerst. Antwoord, nu heb ik er tijd voor. Ik moet er wel bij vertellen dat hij autist is. Met de jaren wordt dat erger en sluit hij zoch steeds meer af. Ik probeer iets leuks te regelen zodat ik me er niet te veel aan erger. Maar het went nooit. Vorig jaar op vakantie gegaan met vrienden erbij. Dan heb ik ook nog wat te praten. Man praat alleen heel functioneel.

Fleur

Fleur

26-12-2009 om 14:02

Van mij

mag het ook afgelopen zijn,ivm enorme gameverslaving ligt heeft eega gistermiddag van 14.00 tot 21.30 op bank liggen slapen en nu ligt hij al van 09.30 af te slapen,we hebben ook twee kleintjes n ik vind er geen flikker an

Chippie

Chippie

26-12-2009 om 21:38

Fleur

Sterkte! De gameverslaving van je man heeft natuurlijk niets met kerst te maken.

Mensen die kerst 'verschrikkelijk' of 'niets aan' vinden, durven volgens mij niet om gewoon te doen wat ze leuk vinden. Geen zin in familie? Nou dan toch niet. Geen zin om opgeprikt te doen? Nou dan trek je toch je joggingpak aan? Geen zin in kokkerellen? Nou dan eet je toch stamppot of schuift een pizza de oven in?
Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat voor sommige mensen de kerst vervelend omdat ze met hun neus op niet-zo-fijne-omstandigheden worden geduwd. Bv scheiding, overlijden partner, ziekte... Toch lijkt het me ook voor deze groep een uitdaging om te bezien wat je het liefste zou willen doen en dit ook te doen...

Fleur

Fleur

27-12-2009 om 12:38

Het

is natuurlijk waar dat je met je neus,dubbelzohard, op de feiten wordt gedrukt, meneer ligt nu weer op de bank te slapen,houd de dag voor de nacht,iets leuks plannen wordt echt moeilijk, je kan niet op hem aan(?),op het moment supreme slaapt hij of geen zin meer, en als het dan echt moet, dan wil hij alleen maar weg als hij er zelf beter van wordt,tw bcc,megapool,nou dat is niet mijn idee van een middagje weg,helemaal niet met 2 kleintjes van vier,ben blij dat ik morgen weer aan het werk kan en het gewone leven weer begint.

Chippie

Chippie

27-12-2009 om 14:11

Lidwientje

Okee, da thet durk is in de winkels kan lastig zijn. Maar als je op een kersttechnisch-gezien-niet-logisch tijdstip gaat (drie dagen voor kerst of 24 december om half vier) dan is het rustig en zijn de gewone huis-tuin-keuken-boodschappen prima te halen. Of een week van te voren.

Als je niets hebt met 'lichtjes aan' dan doe je dat toch niet.

Kerst betekent voor mij vooral drie dagen helemaal niets hoeven. Alles kan en niets hoeft. Heerlijk! Een boek lezen, luieren, wandelen, een borrel halen bij vrienden, lekker eten, chocolademelk met slagroom. Ik ben niet van de kerstverplichtingen en dan is kerst volgens mij voor de meesten gewoon heerlijk.

Fleur?

Misschien een tip: ga vanaf nu samen aan je relatie werken,zodat er iets veranderd aan deze nare situatie,voor je het weet is het namelijk weér kerst en zit je nog steeds in dezelfde situatie.

Chippie

Chippie

28-12-2009 om 11:48

Helemaal eens met dindrane...

Er is geen voetbal, zwemles, hockey, theaterclub, boodschappen, strijkgoed, brood smeren voor maandag, personeels-of-ander-feest-waar-je-weinig-zin-in-hebt, kinderpartijtje, etc.
Kerst betekent plotseling een week met meer weekend dan gewone dagen...

bambam

bambam

29-12-2009 om 10:11

Cadeautjes kopen ;-(

Mijn schoonfamilie viert de kerst heel uitgebreid met veel cadeautjes voor iedereen.

Ik heb er een enorme hekel aan voor de hele familie geschikte cadeautjes te vinden wat ontzettend veel tijd & geld kost. Mijn man vindt het helemaal geweldig maar bemoeit zich werkelijk nergens mee en hoewel ik ieder jaar roep dat hij dit jaar verantwoordelijk is voor de cadeaus, ga ik toch maar weer zelf op pad omdat we anders zonder pakjes op de stoep zullen staan.

Nu we het er toch over hebben; zijn er nog liefhebbers voor een 12-delige amuse-lepel-set? Dat is nl. het cadeau wat ik aan al mijn moeite overgehouden heb

Chippie

Chippie

29-12-2009 om 10:49

Bol.com

Ik heb in een kwartiertje cadeautjes gekocht bij Bol.com. Klaar!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.