Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Sini

Sini

10-12-2012 om 22:13

Kerst met alleen mijn twee kinderen: wat tips?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

13-12-2012 om 15:57

Relatie van sini is een o.t onderwerp

Sini vroeg met een korte uiteenzetting van de situatie wat ze kan doen met kerst. Dat is iets anders dan 'geef je mening over mijn levensstijl en oh... fijn als je dan ook nog een tip hebt'. Ik ken Sini genoeg om te snappen dat het hier geleverde ongevraagde commentaar nogal kwetsend is voor haar. Dus ik zou zeggen: hou je bij de vraag: leuke tips om een wat ingewikkelde kerstdag zo leuk mogelijk door te brengen. Hopelijk dat Sini het hier dan toch nog een beetje leuk blijft vinden.

Kaaskopje (o.t)

Het is een forum, waarin aan mede forummers een vraag wordt voorgelegd, met daarbij een uiteenzetting van de situatie..

Ik denk dat je, als je alleen maar uit tips wilt krijgen, dat je dan net zo goed bij dat item kunt schrijven.

De keus is toch om de vraag (met de begeleidende woorden) hier neer te leggen, dan is de consequentie dat mensen de omstandigheden meenemen in hun antwoord..

Schijnbaar is de relatie en de gevolgen thuis niet off topic, Sini noemt ze zelf.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-12-2012 om 01:14

Mien, ook o.t.

Sini zet de situatie uiteen, zodat we snappen waarom ze eerste kerstdag liever niet volledig thuis door wil brengen. Ik haal eruit dat ze iets zoekt wat iedereen een beetje afleidt van elkaar en van deze eerste kerst die 'anders' is. Ik zie daar geen noodzaak in om commentaar te leveren op haar situatie. De woordkeuze van Knurf bijvoorbeeld vind ik echt heel onplezierig: Precies. Jij en vriendje zijn het helemaal eens. Maar zijn en jouw kinderen moeten zich maar schikken, terwijl die nog niet eens bekomen zijn van de scheiding. Misschien wordt het tijd om de kinderen op nummer 1 te zetten, in plaats van jezelf en jouw verliefdheid.
Kent Knurf Sini zo goed dat ze weet dat Sini haar kinderen van ondergeschikt belang vindt?
Uit de woorden van Sini maak ik op dat eerste kerstdag in het teken staat van verstandige keuzes. De kinderen brengen de dag met alleen hun eigen ouder en broer/zus door. En, nogmaals, om te voorkomen dat zus en broer elkaar het leven zuur maken tijdens deze dag hoopte ze tips te krijgen voor een uitstapje ter afleiding. Meer niet.
Maar ik doe nu iets waar ik eigenlijk niet van hou. Ik praat voor een ander. Ik hoop dat Sini na een paar keer tot tien geteld te hebben de draad op OO gewoon weer op zal pakken.

June

June

14-12-2012 om 09:15

Inderdaad

Ik ben al jaren op eerste kerstdag alleen met mijn kinderen. Hun vader en ik zijn uit elkaar en ik heb geen nieuwe partner en ook geen familie waar ik heen kan. Ik vind het ook altijd een moeilijke dag, voel me dan altijd echt alleen, en voor de kinderen is er weinig te doen. Ik begrijp de vraag van Sini dus heel goed - ik begrijp echt totaal niet waar die kwetsende op- en aanmerkingen op haar situatie voor nodig zijn! Ze geeft toch juist voorrang aan haar kinderen door de dag alleen met hen door te brengen?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Snuggle's

Snuggle's

14-12-2012 om 12:35

Zo dan knurf

Ik hoop dat ik uit jouw laatste bericht mag opmaken dat jij irl erg goed bevriend bent met Sini en alle ins en outs weet?? (en dan nog...)

Anders vind ík jou heel erg ongenuanceerd een, laat ik netjes blijven, niet zo aardig, zeer bevooroordeeld en enge conclusies trekkend persoon.

Bizar.

Miranda

Miranda

14-12-2012 om 13:16

Waar gaat dit over?

Wat een raar draadje is dit.
Enfin on topic maar weer, is het misschien een optie om met z´n drieen naar de matineefilm te gaan, Hobbit of zo en daarna met z´n drieen gezamenlijk iets lekkers te koken? Daarna of naar bed of nog een film op dvd te kijken, een spelletje te doen?

Zo knurf je laat je weer eens van je meest aardige kant zien ...

Ik ken Knurf i.r.l niet, of niet dat ik het weet. Wel weet ik dat ze, uit een paar incidenten eerder op de forum, me niet mag. Vreemd omdat ze me niet kent, nooit met mij gesproken heeft over een kopje koffie, mijn persoonlijke situatie niet meegemaakt heb. Wat ze over mij zeg mag ze denken, net zo goed als ik mijn eigen mening over haar voor die ene keer hier ongevraagd zal ventileren: diep gefrustreed vrouwtje die na een scheiding haar persoonlijk leven niet helemaal op orde heeft. Zo Knurf, hoe voelt het om op basis van enkele jaar samen posten op een forum beoordeeld te worden door iemand die je nog nooit ontmoet heb? Prettig? Is dat een eerlijke behandeling? Voel je je aangevallen door mijn posting? Ik hoop het want het was de bedoeling. Lekker, ongenuanceerd, onaardig en zonder onderbouwing tekeer gaan over iemand.

Sini

Anneke

Anneke

14-12-2012 om 16:24

Dames, dames...

Dames, dames... laten we het even netjes en beschaafd houden. En anders doe je maar net alsof. Het is bijna Kerst

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

14-12-2012 om 16:52

Forumgeheugen

Er zijn helaas altijd mensen die bepaalde eerder geschreven feiten bij lijken te houden. Er een soort database op nahouden (in hun hoofd). En als de tijd rijp is slaan ze daar graag iemand mee om de oren, vooral als ze het gevoel hebben speciaal díe iemand om de oren te moeten slaan.

Ook op dit forum lopen helaas (tja, het is net het echte leven) een aantal mensen rond die dit spelletje zo af en toe graag spelen. Opeens is iemand het pispaaltje en wordt die persoon om de oren geslagen met zaken die in het verleden geschreven zijn, liefst gecombineerd met wat sappige aannames om de persoon nog eens extra zwart te maken.

Sini, dit zegt meer over dat soort mensen dan over jou!

Lynna

Lynna

14-12-2012 om 20:18

Schaatsen?

De ijsbaan in Haarlem is gesloten eerste kerstdag, maar die in Hoorn is open.
Is leuk voor elke leeftijd. Achteraf een patatje, en dan warm en voldaan naar huis.
Wij gaan het zo doen met kerstmis, vinden wij fantastisch! Misschien ook een idee voor jullie?

Tineke

Tineke

14-12-2012 om 22:29

Vrede op aarde

Ik dacht dat we in de adventstijd zaten, toch niet meer die van St. Michael? (wellicht te sofisch, maar toch)
Als jullie kinderen uit mijn klas waren, zou ik jullie verplicht aardige dingen over elkaar laten zeggen. Opstekers. En dus geen afbrekers. Daarna excuses aanbieden en dan samen touwtje springen. Succes.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

14-12-2012 om 23:41

K.heksenvet!

Mooi gezegd!

Kaaskopje

Kaaskopje

15-12-2012 om 00:47

Knurf o.t.

Je antwoordt op mijn vraag 'ja, ....' Wat erachter staat maakt het er niet gezelliger op, maar die 'ja' is antwoord op mijn 'Kent Knurf Sini zo goed dat ze weet dat Sini haar kinderen van ondergeschikt belang vindt?' En om eerlijk te zijn Knurf, hoop ik dat je beseft dat dit op zijn zachtst gezegd nogal een grove uitspraak is. We zien op OO slechts een glimpje van de mens achter elke nick die hier meeschrijft. Ik zou er niet vanuit gaan dat je iemand écht kent op basis van wat je hier op OO leest.

Wat een gezeur

Sini vraagt om kersttips, die krijgt ze. En toch blijft dat gezanik maar doorgaan inclusief Sini's eigen geërger daarover. Zeg nu eens Sini, zitten er tips bij waar je wat mee kunt? Daar ging het toch om?

Ja zeker

Inmiddels is besloten dat we Kerstavond met z'n drieen koken, eerrste Kerstdag heb ik voor onder de boom het spel Carcassonne gekocht. We gaan naar de Hobbit s middags en s avonds lekker lui op de bank. Tweede Kerstdag ga ik met mijn kinderen naar mijn vriend, waar een grote Kerstfeest is met zijn ouders, ooms en zijn kinderen. Ik heb ook een paar dvd goedkoop gescoord (love actually, 13 going on 30 en de Grinch). Bij mooi weer wandelen op het strand met de hond!
Dochterlief heb ik even gesproken over ruzie met broer en zoon lief ook. Het wordt een leuke Kerst.

Sini

Fijn!

Dat wens ik je ook van harte toe!
En bedankt dat je dat hier meldt, eindigt zo'n zeurdraad toch nog positief.

Miranda

Miranda

15-12-2012 om 16:05

Leuk

Dat klinkt goed allemaal. Veel plezier en fijne kerstdagen (en dat geldt natuurlijk voor iedereen hier).

Kaaskopje

Kaaskopje

16-12-2012 om 00:26

Klinkt goed

Veel plezier.

Geniet ervan!

Sluit me aan bij de vorige 3 dames. Wordt vast gezellig.

Fély

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

16-12-2012 om 10:33

Mooi sini

Fijne Kerst alvast!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.