Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kerstdis bij familie en menu

Ik schiet enorm in de stress na een telefoontje over kerst. Wij, man, 2 puber kids en ik zijn uitgenodigd om kerst te vieren bij familie en wij zouden voor het dessert zorgen. Maar nu krijg ik een telefoontje dat het plan was om osso bucco te eten. Mijn vader houdt daar enorm van (hij is dol op orgaanvlees), dat weet ik wel, alleen niet iedereen heeft zo'n specifieke smaak. Ik heb het wel eens gegeten maar mijn kinderen en man (weet ik nu al) eten dat niet en dan heb je er dus drie die met lange tanden eten. 

Er is wel overleg mogelijk dus dat is heel lief en fijn maar ik weet niet wat ik op zo kortdag kan opperen. En ik ook voorkomen dat ik het hele kerstmaal uit handen neem en met het in tassen geladen menu in de auto, daar ga koken en mij een slag in de rondte werk in een vreemde keuken. 

Of gewoon laten gaan?

Osso bucco is geen orgaanvlees, het is gestoofd kalfsvlees. Eten ze dat wel graag?

Als het je dwars zit kun je het er het beste over hebben met hem. En anders gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Dan kun je je zelf tenminste trots aankijken in de spiegel, zo van dat heb ik toch maar even goed gedaan!

Philou

Philou

20-12-2022 om 14:21 Topicstarter

Ach ja dat is ook zo.. ik zit te denken aan het merg.. daar is mijn vader dus dol op.

Philou

Philou

20-12-2022 om 14:23 Topicstarter

FreyavanVliet schreef op 20-12-2022 om 14:12:

Als het je dwars zit kun je het er het beste over hebben met hem. En anders gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Dan kun je je zelf tenminste trots aankijken in de spiegel, zo van dat heb ik toch maar even goed gedaan!

Gestress om niets, blijkt.. Dank, ook aan IMI-X2.. !!


Philou schreef op 20-12-2022 om 14:23:

[..]

Gestress om niets, blijkt.. Dank, ook aan IMI-X2.. !!

Sowieso is het maar een gerecht van een kerstdineetje. Zou er een familievete ontstaan als er iemand iets niet lust denk je? Waarschijnlijk zijn er ook genoeg andere dingen te eten, en anders houdt de liefhebber lekker veel over om zelf op te smikkelen

Misschien denk ik er te makkelijk over, maar wij doen nooit echt aan een kerstdiner. We willen nog wel eens lekker koken omdat je er de tijd voor hebt, maar geen grote lang tevoren uitgedachte eetfestijnen. 

Philou

Philou

21-12-2022 om 11:45 Topicstarter

troelahoep schreef op 20-12-2022 om 22:17:


[..]

Sowieso is het maar een gerecht van een kerstdineetje. Zou er een familievete ontstaan als er iemand iets niet lust denk je? Waarschijnlijk zijn er ook genoeg andere dingen te eten, en anders houdt de liefhebber lekker veel over om zelf op te smikkelen

Misschien denk ik er te makkelijk over, maar wij doen nooit echt aan een kerstdiner. We willen nog wel eens lekker koken omdat je er de tijd voor hebt, maar geen grote lang tevoren uitgedachte eetfestijnen.

Nee, haha, helemaal niet. Maar het is een beetje schipperen tussen de smaken van de generaties. En ik dacht bij osso bucco gelijk aan het merg en niet iedereen is daar dol op.
Wij hangen ook niet aan kerst. Sterker nog mijn man heeft er een hekel aan. We doen hem absoluut geen plezier met een kerstboom, lichtjes enzo. En als we niet naar familie zouden gaan, zouden we lekker koken maar geen kerstdis serveren. 

We hebben een keer, toen waren we ziek geweest, uitgeput, kinderen klein, boerenkool met worst gegeten met kerst. 

Philou schreef op 21-12-2022 om 11:45:

[..]

Nee, haha, helemaal niet. Maar het is een beetje schipperen tussen de smaken van de generaties. En ik dacht bij osso bucco gelijk aan het merg en niet iedereen is daar dol op.
Wij hangen ook niet aan kerst. Sterker nog mijn man heeft er een hekel aan. We doen hem absoluut geen plezier met een kerstboom, lichtjes enzo. En als we niet naar familie zouden gaan, zouden we lekker koken maar geen kerstdis serveren.

We hebben een keer, toen waren we ziek geweest, uitgeput, kinderen klein, boerenkool met worst gegeten met kerst.

Heerlijk toch geen boerenkool met worst. Twee jaar geleden toen we niet met familie kerst konden vieren hebben we chinees gehaald. 

troelahoep schreef op 20-12-2022 om 22:17:


[..]

Sowieso is het maar een gerecht van een kerstdineetje. Zou er een familievete ontstaan als er iemand iets niet lust denk je? Waarschijnlijk zijn er ook genoeg andere dingen te eten, en anders houdt de liefhebber lekker veel over om zelf op te smikkelen

Dat dacht ik een aantal jaren geleden ook, ik  had beenham gemaakt. Dat vind ik erg lekker met tuinbonen erbij. Kreeg veel kritiek van mensen (bah, tuinbonen, met kerst...), waarbij ik pareerde: er zijn ook snijbonen en salade, je HOEFT het niet te eten. Maar ze wilden het wel proberen. Uiteindelijk heb ik zelf nog een paar tuinbonen kunnen opscheppen, ze waren in no time op ('goh, dat is ECHT lekker bij beenham...') 

"Kreeg veel kritiek van mensen (bah, tuinbonen, met kerst...), waarbij ik pareerde: er zijn ook snijbonen en salade, je HOEFT het niet te eten"

Ergens anders is een draadje ontspoord in een discussie over verwende kinderen, maar sommige volwassenen kunnen er ook wat van 
Aan de andere kant moet je de zeurpieten nageven dat ze wel bereid waren om het toch te proberen. 

Philou

Philou

24-12-2022 om 14:36 Topicstarter

Caroline80 schreef op 21-12-2022 om 14:44:

[..]

Heerlijk toch geen boerenkool met worst. Twee jaar geleden toen we niet met familie kerst konden vieren hebben we chinees gehaald.

Ondertussen heerst de griep in huis dus wie weet wordt het dit keer ook chinees. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.