Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

corremans

corremans

14-12-2013 om 11:23

kerstpakket draadje

Ik vind het draadje over kerstpakketen altijd zo leuk en zag dat er nog geen een liep,dus bij deze.
Hebben jullie al iets gehad en was het leuk?
Hier nog niets gehad,maar dat komt ook meestal pas de dag voor kerst,wel jammer zo laat,maar natuurlijk fijn om toch iets te krijgen.


Vera*

Vera*

14-12-2013 om 11:57

Hier

Hier is zoon de enige die een kerstpakket krijgt als vakkenvuller bij de C1000. Manlief is zzp-er en koopt er geen voor zichzelf.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-12-2013 om 12:41

Een spel, Triviant, de familie-editie. Leuk voor kerst dus. Dit cadeau was van het bedrijf waar ik werk, maandag krijg ik ook nog iets van het uitzendbureau. Mijn man en dochter krijgen ook nog kerstpakketten. Mijn dochter krijgt een pakket van AH, waar ze altijd een deel van aan het algemeen belang van het gezin doneert en mijn man zal denk ik een pakket krijgen met een standaard-inhoud. Flesje wijn, iets non-fooderigs en wat eetwerk. Altijd welkom. Wel luxe hoor zoveel pakketten

Manja

Manja

14-12-2013 om 12:58

hier

Deze week pakket van man. Koffer met daarin de chips, toastjes en flesje wijn en dergelijke. Wij vinden het altijd leuk. Ik vind het trouwens juist leuk o het zo laat mogelijk te krijgen, op 24 december ofzo. Ik zat nu nog helemaal niet inde feeststemming en toen was er maandag ineens zo'n pakket! Heb direct maar een kerstboom gekocht.
Zelf ben ik zelfstandige. Ik koop iets voor mijn personeel en vind het altijd lastig. Je wilt origineel zijn, maar ook geen onzin geven. We hebben al van alle gegeven, van de wereldwinkel, streekproducten, de plaatselijke slager, de plaatselijke bakker, de gehandicapteninstelling met gezellig geverfde serveerblaadjes....
Een echte misser was een standaardpakket van de groothandel met daarin een chocoladefontein. Ik geloof dat niemand hem ooit gebruikt heeft, haha, het was een onding en je had er heel veel speciale smeltchocola voor nodig dat in onze buurtsuper niet te krijgen is.

corremans

corremans

14-12-2013 om 13:05

leuk allemaal

Klinkt goed wat jullie gekregen hebben. Hier ook spelletjesmensen dus zou hier ook prima uitkomen
Kaaskopje.
En die chocolade fontein ken ik Manja haha hopeloos!

Dalarna

Dalarna

14-12-2013 om 14:47

Hier

Hier mocht ik zelf een kado uitzoeken voor de post, ik heb een mooie diepe wok gekozen. Verder weet ik het nog niet (ik werk alleen op zaterdag nog bij de post).

Katniss

Katniss

15-12-2013 om 14:25

Een bon

Ik heb net als voorgaande jaren weer een cadeaubon gekregen waarmee ik een cadeau of uitje kan bestellen. Ik moet nog kijken op de website maar ik hoop er een leuke weekendtas/trolley voor te kunnen uitkiezen. Daarnaast zat er als extraatje ook nog een vvv-bon van 20 euro in het pakje en een cd van onze harmonie. Heel erg leuk dus allemaal!

100%mama

100%mama

16-12-2013 om 11:42

Eentje heb ik zelf georganiseerd, een borrel bij Winter Wonder Land waarbij je gezellig eerst aan de borrel met lekkere hapjes gaat en je daarna op de kerstmarkt zelf voor een x bedrag je kerscadeua mag uitzoeken. Super gezellig gehad en collega's vonden het een super idee.

Manlief krijgt altijd een bon waarmee hij via internet een cadeau kan uitzoeken. Dit jaar uitgezocht een tondeuse (nodig), een afvalbakje voor op aanrecht (nodig) en een klok (niet nodig maar leuk haha)...kortom, we zijn weer verwend dit jaar!

Kaaskopje

Kaaskopje

17-12-2013 om 01:07

Tweede kerstpakket

Ook weer leuk Een wit houten dienblad met daarin kruidkoek, oploschocodrank, pepermuntkussentjes, chocoladekerstballen, bus slagroom en pannenkoekenmix. Alles met hetzelfde kerstige tafereeltje op de verpakkingen.

Ik heb het in ontvangst mogen nemen bij een gezellig momentje bij het uitzendbureau met bubbels en hapjes.

Fiorucci

Fiorucci

17-12-2013 om 07:36

Hier...

Manlief heeft nog geen pakket, dat wordt vrijdag denk ik. Ik kreeg van mijn oppaskind een pakketje met theesoorten en 20 euro cash in een mooie kaart.

amk

amk

17-12-2013 om 10:51

bon

we hebben weer een internetwinkelbon gekregen en ik ga dat gewoonte getrouw weer aan een goed doel schenken, wat moet je met al die andere zooi.

Annet

Annet

17-12-2013 om 12:05

Kerstpakket gegeven

Vanmorgen een kerstpakket gegeven aan onze huishoudelijke hulp.
Het was een keramische wok met een lekker recept van Jamie en de houdbare ingrediënten die daarvoor nodig zijn, aangekleed met kleine kerst hebbedingetjes.

Jesse_1

Jesse_1

17-12-2013 om 13:15

We mochten kiezen

Bij mijn man mochten ze dit jaar kiezen omdat er elk jaar commentaar was op de inhoud van het pakket. Wij hebben gekozen voor een karaf met 2 glazen en 2 flessen wijn en een fles water. Je kon uit wel 15 verschillende pakketten (waaronder ook schenken aan een goed doel, of een waardebon) of zo kiezen.
Van mijn werk krijgen we geen kerstpakket - er is wel een speciaal (exclusief) uitje met partner (daar kregen we afgelopen jaren wel een apart 'hebbedingetje').

Jesse_1

Jesse_1

17-12-2013 om 13:16

Ik vind het altijd wel leuk om verrast te worden met het pakket. Dit is wel heel praktisch hoor, omdat we met allergieën en zo lang niet alles uit zo'n pakket konden gebruiken - maar de verrassing is er natuurlijk wel af.

Inanna

Inanna

17-12-2013 om 16:46

ben benieuwd

Ik had mijn man net aan de telefoon en we zijn in ieder geval een spanbandje rijker, want hij heeft vandaag zijn kerstpakket gekregen en had geen spanbanden bij zich, dus heeft hij die even 1 gekocht bij de Action zodat het pakket mee naar huis kan op de motor. Rond 6 uur weet ik meer

Kaaskopje

Kaaskopje

17-12-2013 om 20:29

amk

Mag ik voor de gein eens weten bij welke internetwinkel je had mogen bestellen. Ik ben benieuwd of ik het ook 'zooi' vind. Dit is een serieuze vraag

Jessica O

Jessica O

17-12-2013 om 20:45

1 &2

Maandag kon ik van mijn werk een pakket ophalen, dit jaar dus een bon waarmee jezelf iets uit kunt zoeken, is een abonnement geworden op een auto tijdschrift.
Man kwam maandag ook thuis met een pakket, gevuld met lekkers, zilverkleurige kandelaars, mooie etagère. Morgen waarschijnlijk weer een pakket, we krijgen er altijd meer

ijsvogeltje

ijsvogeltje

17-12-2013 om 21:11

3 pakketten inmiddels

Drie kerstkado's inmiddels.
Gisteren kreeg ik van het bedrijf waar ik ben gedetacheerd een fles wijn in een standaard, een enorm kerststuk (mooi!) en een envelop met 50 euro. Vandaag van mijn werkgever een heerlijk traditioneel pakket gekregen in een leuk houten kistje. Mijn man kreeg gisteren ook een groot traditioneel pakket, met koffie, koekjes, chocola etc. Eigenlijk vind ik zo'n pakket met wat bijzondere etenswaren toch altijd het leukste

amk

amk

17-12-2013 om 21:15

kaaskopje

kadoklikken.nl En dan maakt je bedrijf een speciale selectie. Het opmerkelijkste dit jaar is toch wel de rookmelder in de vorm van een vlieg! verder een hondevoerbak in de vorm van een hondenkop, glazen vogelvoederbollen.
Eigenlijk voor elk wel wat wils, maar ik kan er steeds alleen maar bij denken: wat moet ik met die zooi, nog meer troep in huis terwijl ik juist bezig ben zooi het huis UIT te krijgen.
Want er zijn natuurlijk ook dingen als een trolleytas (heb ik 3 jaar geleden gehad, maar op vakantie al moeten vervangen) de flessen wijn die meestal toch niet lekker blijken te zijn, maar ook een klassiek kerstpakket.
Het ligt aan mij ik weet het, want bij alle hierboven beschreven kerstpakketten denk ik: wat een zooi, wat moet je er mee.

Ilva

Ilva

17-12-2013 om 21:39

Ook uitzoeken

Ik mocht van mijn werk ook wat uitzoeken (bij cadeau Carrousel). Ik vond het weinig bijzonders. We dachten misschien de grill/bakplaat of anders misschien een gewoon een ouderwets kerstpakket. We wilde even wachten wat mijn man kreeg en ja hoor, hij kreeg een pakket met zo'n zelfde grill, alleen wat groter. Nu dus maar het gewone kerstpakket besteld. De rest was echt niets. Ik bedoel een kaart voor een E-book vind ik wel leuk maar de keuze van boeken was heel beperkt. Een kaart voor uitjes voor twee personen (wij zijn met zijn vijven). Een tijdschriftbon, ik haal altijd tijdschriften in de bieb dus dat vind ik dan ook zonde. En nog meer van dat soort dingen. Het pakket is onderweg dus misschien weet ik morgen meer.

hier

Ik krijg gewoontegetrouw Helemaal Niets, als zelfstandige (ik ben helaas niet zo'n zelfstandige met zakenrelaties die flessen wijn etc sturen), en mijn partner kwam vandaag thuis met een klein doosje Leonidasbonbons - ze gaan hard - en hij heeft voor 50 euro aan cadeaubonnen gekregen. Die heeft hij nog niet mee want die liggen geloof ik in zijn postvakje oid, maar het zullen wel VVV-bonnen zijn (dat is te hopen, die zijn breed inzetbaar).

Hij heeft ook wel eens zo'n 'kies zelf je cadeau op deze site'- attentie gehad, wat na lang wikken en wegen leidde tot een dvd-pakket van (bleek later) vrij miserabel niveau. Dan liever die bonnen, wat mij betreft.

Groeten,

Temet

Inanna

Inanna

18-12-2013 om 00:04

en we hadden

Een leuk pakket met allemaal eten en drinken in een mooi paars vouwkratje. Ik ben erg blij met het pakket, er zaten geen vreselijk luxe dingen in, vrij veel gewone dingen (croky chips, spekjes, blikje tonijn), maar wel veel, het vouwkratje zat helemaal vol. Natuurlijk zitten er dingen bij die we niet lusten, maar dat is niet erg, die kunnen mooi in het kerstpakket voor mijn moeder, die zich van de week ineens realiseerde dat met pensioen zijn als nadeel had dat ze geen kerstpakket meer krijgt.

dit jaar niks

Dit jaar krijgen we niks denk ik, vorige jaren kregen we 50 euro van de baas van man. Maar het bedrijf is over de kop sinds een paar weken, dus ik denk niet dat er iets komt.

Vera*

Vera*

18-12-2013 om 08:41

Zoon

Mijn zoon heeft als vakkenvuller bij de C1000 een bon gekregen van 20 euro, te besteden bij de C1000. De bon moet in een keer op en heb ik maar in mijn portemonnee gestopt voor als ik boodschappen ga doen.
Een gegeven paard moet je niet in de bek kijken maar dit is iets waar alleen de moeders/vaders die boodschappen doen iets aan hebben. Zoon krijgt wel de 20 euro contant van mij.

Dalarna

Dalarna

18-12-2013 om 11:45

Niet mee eens vera

Waarom zou je zoon niet voor 20 euro iets kunnen vinden in de C1000? Wat is het verschil met een standaard kerstpakket met wijn, toastjes, thee en koffie?

Angela67

Angela67

18-12-2013 om 12:00

20 euro/puber/Dalarna

ik geloof dat een jongenspuber wel leukere dingen kan bedenken dan wat hij voor 20 euro bij de C1000 kan kopen . Ik zou de bon ook overgekocht hebben inderdaad.
gr Angela

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

18-12-2013 om 12:10

zoon

kree na 3 keer bij de intratruin stage lopen een kortingsbon van €10! Geinig. Alleen wat moet hij ervoor kopen? We gaan samen wat uitzoeken en als hij niets kan vinden koop ik wat en geef ik hem die €10...

Jillian

Jillian

18-12-2013 om 12:14

Ondankbaar

Ik ben echt heel ondankbaar als het op kerstpakketten aankomt. Natuurlijk zal ik nooit in het gezicht van de werkgever dat zeggen want het gaat inderdaad om het gebaar en dat laatste waardeer ik ook echt zeer. De inhoud van de kerstpakketten kan me echt meestal gestolen worden.

Spullen voor in huis zoals bijvoorbeeld een kandelaar of een etagère heb ik al meer dan genoeg en vaak is het mijn smaak niet of past het niet bij wat we al hebben en dus verdwijnt het in de kast.

Spullen voor de keuken zoals een grill of zo hoef ik ook niet. Als ik die nog niet heb dan is dat omdat ik die niet wil. Als ik de behoefte heb aan een grill dan koop ik er wel een. Als ik er al wel een heb dan is het alleen maar zonde om er nog een te krijgen.

Daarnaast zijn spullen soms net niet wat je wilt en dan is het ook zo zonde.Want die bagage trolley is misschien net de verkeerde maat die je nodig had bijvoorbeeld.

Het zijn allemaal van die zinloze consumptieartikelen die we of al in huis hebben of die we helemaal niet willen hebben en alleen maar meer plaats innemen.

Etenswaren zijn dan beter want het gaat tenminste op maar als ik het pakket grondig ontleed dan zitten er vaak vooral veel dingen in die ik zelf nooit zou kopen omdat we er eigenlijk niet zo dol op zijn. De wijn bijvoorbeeld geven we gelijk weer weg omdat wij zelf niet drinken. Niet dat dit erg is want je doet anderen er een plezier mee. En van alle mogelijkheden heb ik dan nog het liefst etenswaren omdat dit tenminste opgaat. Maar ik vind het zo zonde dat de werkgever 20 of 30 euro heeft uitgegeven per werknemer voor veel te dure etenswaren waarvan je van te voren al weet dat een deel niet op prijs zal worden gesteld.

Een bon (zeker een VVV bon) vind ik dan vaak de beste keuze. Je hebt de mogelijkheid om iets naar keuze te kopen. De mogelijkheid een schenking te doen aan een goed doel is ook welkom en past bij de kerstgedachte.

Overigens heb ik deze ondankbare gedachten nooit geuit op de werkvloer. Dat is ook zeker niet netjes.

Zelf kiezen

Wij kregen munten die waarmee we op een kerstmarkt iets konden uitzoeken. Van alles wat aangeboden werd werd ik niet hebberig, maar we konden de munten ook omruilen voor een boekenbon waar ik erg blij mee ben.

Van gewone kerstpakketten vind ik het uitpakken wel leuk, maar de meeste spullen gaan toch al snel naar de kringloopwinkel.

skik

Katniss

Katniss

18-12-2013 om 13:59

Gezeur

Ik ben wel een beetje allergisch voor gezeur over kerstpakketten en andere extraatjes. Sommige van mijn collega's hebben daar ook een handje van. Jarenlang lopen zeiken over kerstpakketten met etenswaar wat ze niet lustten, en dan krijgen ze een bon is het weer niet goed.

amk

amk

18-12-2013 om 14:07

gezeur hier gaat om het uitreiken

we hebben een heel sfeervol oud kantoor waar vroeger de kerstpakketten uitgedeeld werden onder het genot van een bekertje warme chocomel en oliebollen. Dat kerstpakket kan de meeste collega's niet schelen, maar we missen het sociale element met de chocomel en de oliebollen. En daar zeuren we nu al jaren over.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.