Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kerstspiraal ipv kerstboom

Dit jaar denk ik erover om geen kerstboom maar een kerstspiraal op te tuigen. Hij is tweedehands en hij moet ergens aan hangen (haak in plafond) en dan moet er vanalles aan.. Vergeten te informeren tijdens de koop.   Is het handig om de spiraal te bekleden met iets (en waarmee, hoe blijft dat zitten)?

Wie heeft ook zo‘n ding en heeft tips of tricks?

https://detuinfee.nl/kerstspiraal-van-de-tuinfee/

Hier zie ik dat de kerstspiraal is bekleed met nep-kersttakken. Heb jij een kaal metalen ding?

Waarom zou je dat doen?

Philou

Philou

10-12-2022 om 18:38 Topicstarter

T: ja zo‘n kaal metalen ding. 😂
MMc: ik wilde eens wat anders (but the verdict isnt out yet). 

Minder gedoe, dacht ik, maar dat valt misschien wel vies tegen..

Origineel alternatief.
Ik heb iets duurzaams geknutseld van snoeihout. Lichtjes erin en versiering, en tegen de wand gezet, klein touwtje aan een schroef waaraan anders iets van wandversiering hangt. 
Zo’n schroef in het plafond lijkt me leuk, kun je door het jaar ook andere decoratie aan hangen. Helaas ken ik geen handigerd die zoiets in m’n plafond plaatst. 

fianne schreef op 10-12-2022 om 22:44:

Origineel alternatief.
Ik heb iets duurzaams geknutseld van snoeihout. Lichtjes erin en versiering, en tegen de wand gezet, klein touwtje aan een schroef waaraan anders iets van wandversiering hangt.
Zo’n schroef in het plafond lijkt me leuk, kun je door het jaar ook andere decoratie aan hangen. Helaas ken ik geen handigerd die zoiets in m’n plafond plaatst.

Ehh, je pakt toch een boormachine en draait er een haak in het plafond? Dat lijkt me niet heel moeilijk hoor. Bij mij zou hooguit de hoogte van het plafond een obstakel zijn.

Philou schreef op 10-12-2022 om 18:38:

T: ja zo‘n kaal metalen ding. 😂
MMc: ik wilde eens wat anders (but the verdict isnt out yet).

Minder gedoe, dacht ik, maar dat valt misschien wel vies tegen..

Dan zou ik er ook nepgroen omheen wikkelen (al was het maar omdat het er bomiger uitziet) en dan ballen etc. Die glijden anders weg op kaal metaal 

troelahoep schreef op 11-12-2022 om 12:02:

[..]

Ehh, je pakt toch een boormachine en draait er een haak in het plafond? Dat lijkt me niet heel moeilijk hoor. Bij mij zou hooguit de hoogte van het plafond een obstakel zijn.

Ja, bij een standaard modern betonnen plafond. Hier zou je dan op de een of andere manier een balk moeten lokaliseren.

Bijtje82

Bijtje82

11-12-2022 om 16:23

MMcGonagall schreef op 11-12-2022 om 15:50:

[..]

Ja, bij een standaard modern betonnen plafond. Hier zou je dan op de een of andere manier een balk moeten lokaliseren.

In een hol plafond met gipsplaat kun je een speciale plug gebruiken. 

Die heb ik hier ook voor de gordijnen.

550x606.jpg

Bijtje82

Bijtje82

11-12-2022 om 16:26

Heb je er echt een voor aan het plafond, of zoals hierboven zo eentje die aan een paal zit. Want als het ijzer te stuf is zul je toch iets moeten hebben om hem naar beneden te trekken. 

MMcGonagall schreef op 11-12-2022 om 15:50:

[..]

Ja, bij een standaard modern betonnen plafond. Hier zou je dan op de een of andere manier een balk moeten lokaliseren.

Ah, op zo'n manier. Maar ook dat soort dingen zijn vast minder moeilijk dan het lijkt.... ik merk dat ik in mijn omgeving nog steeds een van de weinige vrouwen ben die wel eens een boormachine hanteert. Vandaar mijn reactie, hoeft echt niet moeilijk te zijn een beetje klussen! 

troelahoep schreef op 11-12-2022 om 17:32:

[..]

Ah, op zo'n manier. Maar ook dat soort dingen zijn vast minder moeilijk dan het lijkt.... ik merk dat ik in mijn omgeving nog steeds een van de weinige vrouwen ben die wel eens een boormachine hanteert. Vandaar mijn reactie, hoeft echt niet moeilijk te zijn een beetje klussen!

Ik geef het je te doen om in mijn muren fatsoenlijk een gat te boren, plug erin en te schroeven. De muren zijn zo onregelmatig dat je soms een gat van een centimeter krijgt met een 8 mm boor en soms blijft hangen op iets hards, ondanks de boorhamerstand. Er hebben hier ervaren klussers staan vloeken

MMcGonagall schreef op 11-12-2022 om 18:10:

[..]

Ik geef het je te doen om in mijn muren fatsoenlijk een gat te boren, plug erin en te schroeven. De muren zijn zo onregelmatig dat je soms een gat van een centimeter krijgt met een 8 mm boor en soms blijft hangen op iets hards, ondanks de boorhamerstand. Er hebben hier ervaren klussers staan vloeken

Zulke muren hebben wij hier ook. Ik heb altijd tubes vulmiddel in huis om verkeerde gaten weer op te vullen/kleiner te maken. En soms moeten we maar een paar cm verder het opnieuw proberen. 😬

Hier een keihard plafond en buitenmuren. Boren kan ik wel maar mijn eenvoudige accu boormachine kan alleen in binnenmuren boren. En ik heb geen behoefte aan een zwaardere machine met snoer. 
Gelukkig heb ik wel een handige klusjesman die ik kan inhuren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.