Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Agnet

Agnet

28-12-2008 om 18:19

Kijk je naar bedrag bij gekregen cadeaubon?

De titel zegt het al: je krijgt een cadeaubon, kijk je daar dan in om te zien welk bedrag je gekregen hebt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kaaskopje

kaaskopje

28-12-2008 om 19:28

Ja hoor

Ik haal de bon een stukje uit de enveloppe en bedank voor de gulle gift. Daarna schuif ik de bon weer in de enveloppe, omdat het verder niemand aangaat hoe hoog het bedrag is.

Ja maar

n ingepakt kadootje maak je toch ook open, dan kan je n flop met bon/geld toch ook open maken?

Ik kijk altijd wel hoor, ben reuze nieuwsgierig
Enige keer dat ik gewacht heb was met mijn trouwen LOL

gula

Hanne.

Hanne.

28-12-2008 om 20:59

Ik kijk in de enveloppe

ik kijk altijd in de enveloppe,

om te kijken wat voor bon het is, en om bv te kunnen bedanken bij een onverwachts hoog bedrag. Doe het wel altijd zo dat de rest van het bezoek het niet kan zien.

Overigens 1x heel erg moeite moeten doen om m'n gezicht in de plooi te houden. Voor de verjaardagen van mijn 2 kinderen kreeg ik (nou ja zij) een cadeaubon van... 2,50 Euro

Goede vraag agnet

Ik kijk dus nooit. Had altijd het idee dat dat niet "hoort". Ik wil nog wel eens later een telefoontje doen als bedankje. Ik ben ook altijd blij als de envelloppe al aangeeft in welke richting ik moet bedanken. "Bedankt voor de bloemenbon, of bedankt voor de bon van de drogist."
Ik moest wel lachen om de bon die de kinderen van Hanne kregen. Een bon van 2,50. Ongeloofelijk!Je zou toch denken dat dat een foutje is geweest...

tonny

tonny

28-12-2008 om 21:52

Kijk ook nooit

dat doe ik pas als het bezoek naar huis is, volgens mij hoor je een enveloppe niet in iemands bijzijn te openen - dit in tegenstelling tot een ingepakt geschenk (maar in andere landen laat je dat ook onuitgepakt, heb ik wel eens begrepen)

Tonny

Enveloppe

een enveloppe hoor je m.i. niet te openen,maar een cadeaubon is vaak feestelijk verpakt,in een doosje of in een cellofaan tasje,daar mag je best naar kijken volgens mij.(ik heb weleens een boek uitgepakt en het enthousiast omhoog gehouden naar de visite toe,niet beseffend dat er een knaloranje sticker opzat met de kreet,nu 3 euro!!) dat vond de gever niet echt leuk...........

Nasha the first

Nasha the first

28-12-2008 om 23:07

Ik kijk nooit

maar vind het wel moeilijk, mag je nu wel of niet kijken? Wat is behoorlijk en wat niet?

kaaskopje

kaaskopje

28-12-2008 om 23:36

Ik vind het zo ongeïnteresseerd overkomen

als ik niet even kijk. Ik zou het zelf ook wat wonderlijk vinden als de envelop wordt aangepakt en gelijk wordt weggezet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dan niet bedacht zou hebben dat het onder de noemer etiquette valt dat de envelop ongezien wordt weggelegd.
Mijn oma deed dat vroeger met cadeautjes. Daar hadden we toch wat moeite mee.

Kaaskopje

Maar ik leg de enveloppe niet ongezien/ongeïnteresseerd weg hoor. En laat zeker merken dat ik erg blij ben met de cadeaubon. Tegenwoordig wordt het door de winkeliers zo leuk ingepakt dat ik wel kan zien of hij van de drogist of van de bloemenman is. Alleen kijk ik niet naar het bedrag.
Eigenlijk net zo als een enveloppe met geldinhoud. Ook leg ik de enveloppe niet weg maar hij komt gezellig bij de andere cadeautjes.En vaak laat ik ook nog aan de gever weten wat ik ervoor gekocht heb.
O, ik voel me een beetje schuldig. Staat het echt ongeïnteresseerd? Misschien komt het ook omdat anderen mijn enveloppen en cadeaubonnen ook nooit openmaken. Ik dacht ook dat dat "not done" was.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.