Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Foo

Foo

06-12-2011 om 14:05

Kijktip: frozen planet

Vorige week heb ik met de jongste 2 kinderen gekeken naar Frozen Planet, een BBC-serie van David Attenborough, uitgezonden door de EO op Nederland 1. Dat was echt fascinerend, zelfs zo dat oudste van 14 zich losrukt van msn, twitter etc en zelfs manlief kwam kijken waar wij zo enthousiast naar aan het kijken waren. We hebben dus met zijn vijfjes naar een natuurserie zitten kijken. Later bleek dat wij niet de enigen waren want dat er 1,8 miljoen mensen naar hadden zitten kijken. Onder andere was te zien hoe orka's samen aan het jagen waren. Echt geweldig. Vanavond wordt deel 2 uitgezonden, 20.30 op Nederland 1. Komt dat zien.
Voor meer informatie: http://www.bbc.co.uk/programmes/b00mfl7n

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sawo

Sawo

06-12-2011 om 14:46

Look op canvas

Hoi Foo

Wij vinden het ook geweldig. Vrienden van ons hadden al gekeken op de BCC. Wij hebben gekeken op canvas waar het wordt uitgezonden op woensadg. Morgen deel 3

groet

saar

Puck

Puck

07-12-2011 om 09:13

Is inderdaad geweldig

Gisteren ook weer gefascineerd zitten kijken. Heel mooi gemaakt en heel bijzondere beelden. Die narwals, wat een pracht.

Sancy

Sancy

07-12-2011 om 10:53

Lol

ik zag een tweet voorbij komen van Sander de Heer:
"Haha! Reactie vd eindredacteur van "Frozen Planet""op de kijkcijfers was "Tering!", en dat voor iemand van de EO!"

-janneke-

-janneke-

07-12-2011 om 11:54

Gekeken met de kinderen

Jongste mocht speciaal iets later naar bed, want ik vond het ook voor de kinderen een geweldige film. Alleen jammer dat er in elke natuurfilm scenes voorkomen waar mijn en jongstes tere ziel niet goed tegen kunnen: de zwaksten die niet overleven. Zoals gisteren zo'n achtergebleven ijsbeertje. En dan die dilemma's: of die schattige ijsbeertjes komen om van de honger, of die lieve zeehond die zo op onze hond lijkt wordt opgegeten.
En al die bevroren pinguins!
Tja, de natuur is hard.

caton

caton

07-12-2011 om 13:41

Ook gekeken

en wat me opviel is dat de mannetjesijsbeer er vorige week van alles voor over had om zijn soort in stand te houden (gevechten met andere ijsbeer die het vrouwtje ook wel zag zitten). Nu krijgt de ijsbeer honger en wil wel een ijsberenjong opeten. Zou hij dat alleen dan bij andere jongen doen, of ook bij zijn eigen jongen?
Vraag die ook naar boven kwam: op het zuidelijk halfrond is de lente van 21 sept - 21 dec. Waar ligt de grens? De evenaar is hier misschien wel het meest logische antwoord, maar is er dan ook een overgangsgebied? De evenaar loopt door verschillende landen. Even puur naar de datum kijkend: wat noemen ze dan lente? In het noorden van het land is het dan op 21 maart lente en op het zuidelijk deel van het land noemen ze die periode anders?
Ik voel me erg dom dat ik dit niet weet, maar ik kom er niet uit.

Isabella

Isabella

07-12-2011 om 15:39

Ook gezien!

Inderdaad prachtige beelden waarvan ik me afvroeg hoe ze het gefilmd krijgen. Maar de natuur is hard, dochter en ik hebben vorige week en ook deze week weer gekeken naar het zwakste ijsbeertje dat niet overleefden en de pinguin die helemaal in paniek op een afgebroken ijsschots stond. Ook de beelden van de dieren die na een gevecht onder het bloed zaten deden onze tere mensenhartjes zeer .
Maar al enkele jaren volg ik de ooievaars op beleefdelente.nl (ieder jaar van maart tot juli) en ook daar is live te zien dat de zwakste dieren in de natuur het niet overleven. Ieder jaar weer zie je het kleinste ooievaar wat op apengapen ligt en er dan vervolgens ook nog wordt uitgekukeld door zijn moeder omdat hij het toch niet gaat overleven en zo alleen maar tot last is.

Faith

Faith

07-12-2011 om 19:47

Making of

gistermiddag was The making of te zien. Ook fascinerend maar veel te kort. Is deze serie nog ergens in de herhaling? Ik vind het niet bij uitzending gemist op kpn digitale tv. Faith

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.