Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Asa Torell

Asa Torell

30-05-2009 om 21:30

Kind dragen: aan welke kant?

In een gezellug draadje wordt beschreven dat vrouwen hun kinderen volgens onderzoek vrijwel altijd links zouden dragen. Dat wordt daar ook door iedereen herkend. Doen/deden jullie dat ook allemaal?
Ik draag mijn kind veel liever rechts (anders zou ik dit niet posten ), ik kan nl. heel goed een beetje scheef staan met de rechterheup extra uitgestoken maar links lukt dat veel minder. En als rechtshandige zou ik ook veel meer moeite hebben om het kind links goed vast te houden. Ik kan me er echt niks bij voorstellen. En dat waar ik wel een heel klein beetje linkshandigheid heb, ik eet altijd met het bestek andersom.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ook links

Ik draag mijn kinderen ook links. Geen idee waarom eigenlijk. Ik ben rechtshandig en ik denk dat ik het juist fijn vind om mijn 'goede' hand/arm vrij te hebben terwijl ik een kind in de andere arm heb.

Rechts

Ik ben rechts, maar draag mijn kids altijd op mijn rechterheup. Mijn linkerarm zou het simpelweg een stuk minder lang volhouden dan mijn rechterarm!

Emmawee

Emmawee

30-05-2009 om 22:35

Extreem-rechts

Ik ben rechtshandig en rechtsdragend. Voelt trouwens wel goed om dit als vrouw ook eens te kunnen zeggen

Oh ja, toen ik nog een polshorloge had (heel lang geleden), droeg ik die ook altijd om mijn rechterhand en in de bus of trein wil ik het raam / de 'muur' ook het liefst rechts zodat ik naar die kant kan leunen.
Groeten! Maw.

amk

amk

30-05-2009 om 22:52

Mid voor

ik draag dochterlief bij voorkeur mid voor en wissel dan met mijn armen. Ik ben dan ook 2 handig.

Zou het ook zo kunnen zijn dat de rechtshandige kindjes rechtshandig beter vasthouden en dat gecombineerd met een vrije rechter hand van de ouder de meest stabiele houding is?

Kaaskopje

Kaaskopje

30-05-2009 om 23:00

Rechts

Ik droeg mijn kinderen rechts, de jongste zelfs heel veel. Ik heb er een overbelaste rechterpols aan overgehouden gek genoeg.

Mamba

Mamba

30-05-2009 om 23:10

Voornamelijk

rechts. Heb ik mijn hand vrij en op de een of andere manier draagt dat prettiger. Als ik een lamme arm of heup krijg wissel ik het om.

Jakiro

Jakiro

30-05-2009 om 23:19

Linkerheup

Maar dat komt voornamelijk denk ik omdat ik inderdaad rechtshandig ben en dan mijn goed hand nog vrij heb om de andere kinderen te kunnen helpen of de trapleuning vast te kunnen pakken. Verder heb ik een hele zwakke rechterschouder, waaraan ik geopereerd ben en de kleintjes weten dat en kruipen dus automatisch al aan mijn linkerkant.
Overigens heb ik vandaag mijn babyneefje te logeren. Zijn moeder is links. Automatisch wiegde ik hem in mijn linkerarm, maar dat vond hij niet fijn. Toen ik hem overpakte, werd hij helemaal rustig en ging wel zijn duimpje in zijn mond en viel hij bijna in slaap.
Jakiro

neteret mut

neteret mut

31-05-2009 om 00:55

Rechts

ik ben voornamelijk rechthandig en droeg de kinderen ook rechts, bij ziekte hingen ze op schoot met hun hoofdje op mijn rechterschouder. Af en toe even op links om rechts wat rust te geven en dan weer terug. Kopje koffie, in pannen roeren etcc kan ik wel met links.

Massi Nissa

Massi Nissa

31-05-2009 om 08:16

Hier baby's links, peuters rechts

Dit is helemaal maf: ik draag baby's het liefst met het koppie links, dus linkerarm/linkerschouder (dochter dronk ook beter uit de linkerborst, geen idee of daar nog een verband zit). Mijn peuter van dertien kilo draag ik daarentegen op mijn rechterheup, net als mijn tassen.
Ik ben dus rechtsdragend, behalve met baby's. En ik ben linkshandig. Go figure, wie het snapt mag het zeggen.
Groetjes
Massi

Linkshandig

En ik draag peuter rechts. Geen idee waarom, mijn rechterarm kan meer aan en ik buig makkelijker naar links denk ik. Als ik hem eens links draag dan voelt dat niet natuurlijk.

Grappige vraag

Rafelkap

Rafelkap

31-05-2009 om 08:45

Ook rechts

en ook linkshandig.
En wat doe je met de uitslag?

Aatje77

Aatje77

31-05-2009 om 08:55

Rechtsdragend

Ik ben linkshandig en droeg/draag mijn kinderen op de rechterheup. Als ik ze als eens links heb voelt dit heel onnatuurlijk aan en dit houdt ik ook niet zo lang vol.

Guinevere

Guinevere

31-05-2009 om 09:21

Linksdragend

Rechtshandig en linksdragend, dus ik ben er een volgens het boekje. Hoe dragen mannen ze eigenlijk?

Kiki

Kiki

31-05-2009 om 09:47

Omnihandig, dus links en rechtshandig

en ik draag kind rechts op mijn heup gehesen. Als hij ziek is of 's nachts wakker wordt hangt hij wel links tegen me aan met zijn hoofdje tegen mijn hart aan.

Mijn man draagt mijn zoontje rechts

Volgens mij is dit zo'n statistiekje wat toevallig met elkaar klopt. Ik vraag me af of er een correlatie is.

liora

liora

31-05-2009 om 11:00

Precies als massi

Dus ik ben linkshandig en draag baby's op linkerschouder of linkerarm, maar dreumensen / peuters op rechterheup.

Ayanna

Ayanna

31-05-2009 om 18:36

Hetzelfde als massi en liora

Met dit verschil dat ik rechtshandig ben. Maar bij een kleine baby is het fijn om dus mijn rechterhand vrij te hebben om dingen te kunnen doen, pakken enz. Peuters zijn zwaarder en die draag ik rechts, met mijn 'sterke' arm dus.

Asa Torell

Asa Torell

31-05-2009 om 19:57

Rafelkap

Opgelucht zijn, dat ik niet de enige rechtsdraagster ben . Links- of rechtshandig schijnt hierbij niet uit te maken maar van deze draad krijg ik toch wel de indruk dat vooral veel linkshandigen rechts dragen en het dus iets te maken heeft met je beste hand vrij houden om dingen te doen.
Mannen schijnen ook meer rechts te dragen, wat hier dan weer niet klopt want man, links, draagt links zodat hij tenminste goed voor de op rechtshandigen ingestelde deuren staat met de sleutel. Inderdaad sta ik dus altijd te klooien voor de deur met mijn slechte hand (links) en dan ook nog eens het slot aan de verkeerde kant. Nou ja, het kan erger .

angel3

angel3

01-06-2009 om 21:49

Linkshandig rechtsdragend

ik ben links en vind het fijner kind rechts te dragen. Ook een baby had ik liever leunend op de rechterarm...

mirreke

mirreke

04-06-2009 om 10:43

Linksdragend

maar min of meer ambidextrous, dus dubbelhandig. In een draagdoek wisselde ik af, maar dat was vooral omdat ik anders last van mijn schouder kreeg. Voorkeur was altijd links.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.