Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Essie

Essie

24-10-2009 om 20:32

Kinderparade..nooit doen!

Mijn man is vandaag met zoonlief naar Lego World in Zwolle gegaan. Bij de uitgang van het treinstation werd hij aangesproken door mensen van zgn. "Kinderparade" (soort van club die kinderboekjes verstrekt).

Ze deden het voorkomen alsof ze aangesloten waren bij de organisatoren van Lego World en voor mijn man het in de gaten had, had hij al zijn naam en handtekening onder een contract gezet. Iets wat hij normaal gesproken nooit doet en waar hij altijd zeer alert op is. Hij was naar eigen zeggen moe van het reizen met een huilend en jengelende zoon en deed het impulsief. Achteraf had hij grote spijt en baalt zogezegd als een stekker.

We hebben thuis op de site van Tros Radar gekeken en wat blijkt. Het zijn gewoon regelrechte oplichters!! We konden het groene doordruk briefje/contract binnen 6 dagen opzeggen en het liefst aangetekend versturen!
Ze boden ook de mogelijkheid om een 0900 nummer te bellen waarna je dan een code kreeg zodat je via hun site met die code kon opzeggen. Op die site stonden berichten van mensen die nooit die code hadden ontvangen en bij wie toch behoorlijke bedragen steeds weer werden afgeschreven van de rekening.

Of mensen die verklaarden dat ze na opzegging toch de boekjes thuis gestuurd kregen. Dreigbrieven en incassobureaus...de hele beerput ging open.

Ik ga maandag met dat briefje/contract waarop je op de achterkant de boel kunt annuleren maar naar het postkantoor en ga het aangetekend laten versturen naar die gasten. Dat moet toch voldoende zijn?

Ik heb binnen mijn studie ook rechten gehad en weet dat je elke zending die ze erna doen (dus na een annulering die aangetekend is verstuurd) niet hoeft terug te sturen. Dat doen ze uit eigen beweging en ze moeten er dan zelf voor zorgen dat de boel weer terugkomt.

Aan een ieder die nog naar Lego World gaat....laat je niet misleiden door "Kinderparade" of "Kids for fun"...ze hebben niets van doen met Lego World en het zijn gewoon oplichters.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

24-10-2009 om 20:44

Ontvangstbevestiging

zend het niet alleen aangetekend maar vooral ook met ontvangstbevestiging. Dan kun je ook aantonen dat het daar aangekomen is.

Yta Chalne

Yta Chalne

24-10-2009 om 22:21

En...

..zet bij voorkeur ook een zin in je brief als 'na onderzoek is mij gebleken met een malafide bedrijf van doen te hebben' als reden voor je annuleren, en zeg dat het uitblijven van een reactie van hun kant beschouwt als instemming.

essie

essie

25-10-2009 om 09:55

Maar..

Ik kan toch binnen 6 dagen zonder opgaaf van redenen die boel annuleren toch? Ik heb inderdaad zo'n groen formuliertje waarmee ik die zgn. proefactie" kan annuleren.

Ik doe dat inderdaad met ontvangstbevestiging zodat ze nooit kunnen beweren dat ze nooit een annulering hebben ontvangen. Dat moet voldoende zijn.

Essie

ik zou wel een kopie maken van dat groene formuliertje. Anders heb je niks meer als 'bewijs' dat je man zich ooit heeft aangemeld en je hebt ook niks meer waarmee je als nog zou kunnen afmelden, als het allemaal niet goed gaat.

Balen, hoor. Kan me wel voorstellen dat je er in trapt op een moment dat je alles zat bent en gewoon naar huis wilt.

groetjes van Purk

Zonder opgaaf van redenen

Inderdaad moet het theoretisch bezien wel zonder opgaaf van redenen kunnen Essie, maar gezien wat jij gevonden hebt over dit bedrijf, zou ik de tips van Yta maar wel inzetten. Al was het alleen maar om te laten merken dat je nog wel enig inzicht hebt in je rechten en niet van plan bent je te laten inpakken.

Ook bij k3 kidsclub

Nooit trap ik in die ongein, maar wel vandaag bij K3. Stom rund dat ik ben. Morgen aangetekend met ontvangstbevestiging.

essie

essie

26-10-2009 om 10:16

Lies

Ja stom is dat he. Mijn man zei het ook al. Normaal is hij altijd zeer alert op dat soort verkoopparktijken en toch tuinde hij erin.

Het is de sfeer waarin je zit...in dit geval was hij dus op weg naar Lego World met zoontje. Ze klampten hem aan en vroegen hem direct of hij zich niet geregistreerd had nu hij naar Lego World ging en of hij de programma's van studio 100 kende....K3 etc...de hele reutemeteut en begon direct wat dingetjes op een papiertjes te schrijven....ook een psychologisch pressiemiddel want je loopt nl. niet snel weg bij iemand die al pratende tegen jouw gaat schrijven....Je krijgt de indruk alsof ze erbij horen.....

Nou, zodadelijk maar kopietjes maken van de brief en opzegbriefje en aangetekend met ontvangstbevestiging opsturen.....kost wel even wat en we hebben weer geleerd dat je heel snel weg moet lopen bij die gasten....

essie

essie

26-10-2009 om 13:42

Opgestuurd

heb de brief met opzegbroegje aangetekend en met ontvangstbevestiging vertuurd en 8,15 euro lichter...

Starry Night

Starry Night

26-10-2009 om 16:37

Rechten

Het schijnt belabberd gesteld te zijn met onze rechten, wanneer je in de val van oplichters loopt. Mr. Night heeft vlak voor de grote vakantie telefonisch een abonnement afgesloten met een puzzelblad. Althans, hij dacht dat hij gewoon een gratis nummer kreeg (hoe naïef, ik ga het hem de rest van zijn hopelijk lange leven nadragen), maar daar bleek dat abonnement aan vast te zitten, behalve als je binnen twee weken doorgaf dat je dat niet wilde.
Om te beginnen had hij deze clausule in het gesprek even gemist, maar bovendien kwam de mail met die mededeling dus - jawel - net in de vakantie (hoe toevallig).
Het gesprek bleek opgenomen en inderdaad hoor je de dame aan de andere kant van de lijn heel snel (na een 'ik spreek dus met meneer Night.... - en na een stilte - toch?) dat zinnetje over dat abonnement mededelen, waarbij ze de prijs van het abonnement op listige wijze inslikt trouwens.
Na een diepgaand en gefrustreerd onderzoek dat ons op de Radar-site bracht, blijkt dat ze hier zélfs mee wegkomen wanneer je geachte kind de telefoon heeft aangenomen en akkoord is gegaan. Ik kan me dat gewoon niet voorstellen, maar het staat er echt.

essie

essie

27-10-2009 om 07:55

??? night...

"Na een diepgaand en gefrustreerd onderzoek dat ons op de Radar-site bracht, blijkt dat ze hier zélfs mee wegkomen wanneer je geachte kind de telefoon heeft aangenomen en akkoord is gegaan. Ik kan me dat gewoon niet voorstellen, maar het staat er echt".

Voor zover ik tijdens mijn rechtenstudie heb geleerd, is een kind (minderjarig) handelingsonbekwaam en kun je als ouder gewoon het afgesprokene als nietig verklaren, want er is nl. helemaal geen overeenkomst. Elke afspraak die met een minderjarige is gemaakt is nietig.

Les was dus dat je als verkoper aan de andere kant van de lijn heel goed moet weten/uitzoeken wie je aan de lijn hebt.

Ik begrijp dit dus even niet.

Sancy

Sancy

27-10-2009 om 09:56

Kan wel

Er zijn gevallen mogelijk waarbij de handelingsonbekwaamheid van een minderjarige de rechtsgeldigheid van een overeenkomst niet in de weg staat. Of dat hier het geval zou kunnen zijn, hangt af van een aantal factoren.

Starry Night

Starry Night

27-10-2009 om 21:59

Heb even gezocht

Het forumbericht luidt als volgt:

"Wij kregen van de week een betalings herrinnering van editie enigma voor een halfjaar abonement. Ik heb meteen het 0900 nummer gebeld, daar wist een dame me te vertellen dat mijn dochter een proefabonement had genomen en dat zij een e-mail ontvangen heeft met de vraag als ze het abonement niet wenste te hebben zij binnen twee weken moest reageren.Mijn dochter heeft dit niet gedaan en dus zit zij volgens deze dame aan het abonement vast.
Navraag bij mijn dochter leert mij dat zij een blad toegezonden heeft gekregen met een begeleidende brief waar in zij wordt bedankt voor de aanvraag van het proefexemplaar verder werd er niet over een abonement gerept.Zij zelf is door niemand benaderd en een e-mail heeft ze ook niet onvangen. Mijn dochter zit nog op school en heeft zelf geen inkomsten. Wij zijn niet van plan om ook maar iets aan deze mensen te betalen en zullen alle bladen retour zenden."
Deze persoon gnig het dus aanvechten en helaas staat er niet hoe dat is afgelopen. Wellicht zijn we er inderdaad onderuit gekomen.
Wij hebben gewoon betaald trouwens. Het is me geen hoge bloeddruk waard eerlijk gezegd. Volgense keer gewoon echt niet meer ingaan op dit soort telefoontjes.

Starry Night

Starry Night

27-10-2009 om 22:01

Pft

Stomme tikfouten

"Deze persoon ging het dus aanvechten en helaas staat er niet hoe dat is afgelopen. Wellicht zijn ze er inderdaad onderuit gekomen."

Dat bedoelde ik

Handtekening binnen

Zo, ik heb de handtekening van ontvangst binnen. Die kunnen me niets meer maken.(hoop ik)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.