Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kitten nog steeds vlooien

Twee weken geleden plaatste ik een berichtje dat onze kitten vlooien had. Op jullie aanraden heb ik de dierenarts gebeld en kreeg ik Stronghold vlooiendruppels (Advantage mocht nog niet, omdat ze nog geen 2,5 kg. weegt)
Ik heb die vlooiendruppels gegeven (2 weken terug dus), mandje en dekentje gewassen, goed gezogen. We kammen haar nu iedere dag, maar blijven levende vlooien eruit halen. Vandaag zelfs 12 !!!
Wat nu? Is dit normaal? (Lijkt me niet) Weer terug naar de dierenarts? Wie kan me raad geven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vervelend

vlooien zijn soms heel erg hardnekkig. Ik zou blijven kammen, paar keer per dag en de dierenarts bellen (geen consult nodig) of er nog een ander middeltje is. En ik heb hier een poes van net 2 kilo die ik advantage heb gegeven, 3 weken geleden en nu weer en dan weer over 3 weken. De kitten (van 10 weken) heeft geen vlooien (stronghold gekregen), wat ik wel apart vind aangezien ze op elkaar slapen.

Andere dieren?

Heb je nog andere dieren in huis? Zoja, dan moet je die natuurlijk ook behandelen. En anders moet je je huis spuiten, want als je in een dag 12 nieuwe vlooien op je kitten vindt, dan zit blijkbaar je huis aardig vol met vlooienlarven nu.

Vic

Vic

19-10-2012 om 19:54

Zichtbare vlo

Omdat mijn kittens ook onder de vlooien zaten heb ik me er een beetje in verdiept. Volgens de info die ik heb gelezen zijn de zichtbare vlooien nog het minste probleem. De vlooien hebben overal eitjes gelegd, en in de zomer zouden die door beweging kunnen uitkomen.
Ik heb mijn kittens behandeld met Bolfo druppels en heb sindsdien geen vlo meer gezien. Voor de zekerheid had ik ook nog spray gekocht om je huis in te spuiten. Als je daartoe overgaat moet iedereen (ook de katten!) het huis uit. Dan spuit je overal dat spul en laat het een uur of twee inwerken. Daarna 4 uur goed luchten, en twee dagen later goed stofzuigen (ook mandje, banken, alle hoeken en kieren). Natuurlijk moet je ook de katten dan behandelen met iets wat werkt. Ik heb zelf nog niet gespoten en hoop dat ik de vlooien heb uitgeroeid voor ze eitjes konden leggen.
Succes. Ik hoop dat je er snel vanaf bent.

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

19-10-2012 om 20:57

Idd huis sprayen!

onze hond had vlooien en kreeg ik druppels voor ,maar toen ik na een paar dagen nog vlooien op hem ontdekte zei de arts dat 70 % van de vlooien zich niet op de hond maar in huis ophoudt!! sprayen is dus een MUST!!
vergeet niet dat ook al komt poes niet boven of in jouw slaapkamer...dat jij via schoenen of kledij wel de vlooien mee naar boven hebt kunnen nemen.

Een vlo is binnen 24 u overgrootvader....gaat dus rap!
sterkte

Fiorucci

Fiorucci

20-10-2012 om 14:57

En...

Ik doe in elke nieuwe stofzuigerzak een stuk vlooienband.

En hier

gaan de poezen zodra ze groot genoeg zijn elk half jaar voor een antivlo vaccinatie naar de dierenarts. Mijn vorige poes had regelmatig vlooien ondanks allerlei middeltjes en die vaccinaties werktte goed bij ons.

Ik vind het zo smerig, ik heb een paar keer echt een vlooienplaag in huis gehad, vreselijk.

sonj@

sonj@

20-10-2012 om 23:18 Topicstarter

Oké

Dan ga ik maandag omgevingsspray halen. Raden jullie een bepaald merk aan? Poes verblijft alleen beneden. Moet ik dan evengoed ook boven spuiten? En moet ik dan ook gelijk de poes nogmaals vlooiendruppels geven?

Indorex bijv.

Indorex is een goede omgevingsspray. Maar van andere merken heb je ook goede. Je moet erop letten dat er ook een stofje inzit tegen vlooienlarven en een lange werkingsduur heeft, anders moet je wel erg vaak spuiten. Dit zijn vaak de duurdere bussen.
Een vlooienband in de stofzuigerzak wordt tegenwoordig niet meer aangeraden omdat je stofzuiger dan het vlooienpoeder ook rondblaast en je dat dan weer teveel inademt. (en als je geen poederband hebt, dan doet hij sowieso niets in je stofzuigerzak)
En je kat niet alweer nieuwe druppels geven. Die van 2 weken geleden werken nog. Dat je vlooien ziet is niet gek, die moeten eerst even contact met het spul hebben voordat ze dood gaan. Het huis spuiten is dus belangrijk, zodat er niet steeds nieuwe op springen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.