Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Going on fifty

Going on fifty

27-09-2012 om 19:12

Kledingadvies

Even onder een verhullende nick!

Ik ga richting de 50. En ik draag al sinds mijn 12e spijkerbroeken. Echt altijd, zomer en winter, bij nette gelegenheden (jasje erop) en gewoon doordeweeks (t-shirt, vest).

Ergens rond mijn 40e heb ik de zomerjurkjes ontdekt. En nu wil ik voor de winter ook wel eens wat anders dan die eeuwige spijkerbroeken. Maar ... wat?

Ik ben lang en slank, maar heb wel grijs haar. Wie kan mij wat stylingadvies geven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Broek?

Er zijn toch ook andere lange broeken dan spijkerbroeken? Nepspijkerbroeken (model spijkerbroek, andere stof) en hele andere broeken...

Zet je schrap en loop eens een middagje wat kledingzaken af, zou ik zeggen. En dan maar passen.

Maak niet de fout die ik de laatste keer maakte door van tevoren niet te eten en te drinken zodat je moe en knorrig wordt en dan maar snel de eerste broek koopt die redelijk staat en redelijk lijkt te zitten, om er dan later achter te komen dat-ie eigenlijk te wijd is (wat dan pas echt blijkt bij het dragen, dus ruilen is er niet meer bij).

Groeten,

Temet

Lang en slank!

dan kan je toch vrijwel alles dragen! ga er eens op letten wat anderen dragen en kijk wat je leuk vindt. en laat je inderdaad eens in een goede kledingwinkel adviseren. succes!

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Rieke

Rieke

27-09-2012 om 22:16

Toevallig

Krijg ik net via de mail een uitnodiging om de friendtex collectie te bekijken.
Op de site van friendtex kun je de catalogus inkijken. Ik heb al een paar leuke ideetjes voor kleding en stijl opgedaan.
Ik loop ook tegen de 50, en draag graag makkelijke kleding. Niet bij voorkeur jeans, maar die zal ik voor mijn leeftijd ook niet laten liggen.

G.o.f.

Nette broeken, of nettere broeken, zijn er wel degelijk. Ook met een hogere taille. Ik deel je hekel aan heupbroeken, ik word er ook verschrikkelijk kregel van. Twee tips: C&A en P&C. Peek is wel duurder, maar ook weer niet enorm duur.

Kijk gewoon ook eens bij de tuttige kleren, maar dan alleen naar de broeken, sla de bloezen etc eerst even over. Als je dan de broeken hebt uitgezocht kies je de bovenstukken erbij. Daarvoor kan je dan bijvoorbeeld wel weer naar H&M ofzo (waar de broeken allemaal te laag zijn, althans dat vond ik de laatste keer).

Juist in de wat tuttige hoek zijn er naar mijn idee meer broeken te vinden met een taille op een fatsoenlijke hoogte.

Succes ermee

Temet

Ella2007

Ella2007

28-09-2012 om 10:39

Ook zo

Ik draag ook altijd in m'n vrije tijd spijkerbroeken. En veel verder kom ik ook niet. Heb ze wel in meerdere varianten: van meer casual tot meer net (donkerblauw, rechte pijp, met niet te veel stiksels).

Als je lang bent lijkt me dat veel meer kleren leuk staan. Bij Didi of Superstar hebben ze volgens mij wel veel kleding voor de langere vrouwen. Ken dat probleem dan weer niet met mijn nog geen 1.60 (en maat 40).

Jasjes zijn wel ideaal vind ik , daarmee haal je een spijkerbroek toch gauw op. En het is zo aan- en uitgeschoten. Of een witte bloes met een donkerblauw vest, dan oogt het ook casual, maar wat netter. Zeker als je er ook nog een parelketting bij aandoet . Zowiezo halen sieraden ook kleding op vind ik. Of een mooie sjaal.

Eik

Eik

28-09-2012 om 19:30

Ik slaag...

Ik slaag vaak bij de boetiekachtige winkeltjes. Favomerken zijn: Brax of Braxton, NYDJ, Another woman, oef... en nu vergeet ik wat merken. ik heb vaak een beige, luxe stof broek. Geen bandplooi, gewoon glad, paspelzakken (?). Daarop een blousje of jasje. Kan bij feestelijke outfit maar net zo goed met denimcolbertje of sportief vest.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.