Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kleine domme ergernissen....

Hebben jullie dat ook? Dat er iets gebeurt of dat je iets ziet en dan begin je eraan (vreselijk) te ergeren en daarna ga je je ergeren omdat je je zo drukt maakt over zoiets doms en onbelangrijks.
Nou, ik heb dat dus wel.... Gelukkig kan ik erom lachen (achteraf)
Om met een voorbeeld te komen: na een drukke ochtend wilde ik gisteren nog even snel boodschappen doen voordat ik mijn dochter van school zou halen. Ik ga de deur uit en op onze vensterbank zie ik (alweer) een half-lege glas bier staan (vermoedelijk van de kroeg 15 panden verder op onze straat) Net vóór de deur van de buren ligt een grote hondendrol... Gelukkig stap ik er net niet op/in, maar vraag ik me af, wie doet nou zoiets? Wie laat zijn hond nou net vóór een deur poepen (en dan niet eens opruimt) Mijn ergernis begint te stijgen na de bierglas (ik heb al een hele rij glazen en bierflesjes/blikjes opgeruimd en/of weggegooid in de 3 jaar dat wij hier wonen) en de hondenpoep.... Ik denk aan een paar dagen geleden, in de supermarkt: bedrag net boven de 20 euro, yes! mijn dochter zal wel blij zijn met 2 zakjes voetbalplaatjes, misschien kan zij haar album eindelijk vol krijgen! Maar nee, doordat ik de bonuskaart heb laten scannen, kom ik op een bedrag van 19,90, dus nee mevrouw, U heeft recht op 1 zakje, niet 2! Grrrrrr..... Ik loop verder en erger me verder.... In het begin van de straat van de supermarkt - een geliefde plek voor straatverkopers, enquetehouders en inzamelingsacties - word ik (alweer) gestopt voor een enquete. Ik heb haast en beleefd zeg ik dat ik geen tijd heb. Het maakt niet uit wat ik zeg, de enquete vragen zullen ze mij TOCH stellen.... Nog een keer zeg ik dat ik geen tijd heb - met de nadruk op GEEN.... Ze gaan verder vragen, ik zeg goedemiddag en loop weg. Ik ga de supermarkt binnen en ik merk dat ik zo opgefokt ben door al die kleine domme incidenten dat mijn handen aan het trillen zijn. Bovendien ben ik helemaal vergeten wat ik moest kopen! Dan pas kan ik erom lachen dat ik me alweer zo druk heb gemaakt over zoiets kleins!
Ben ik de enige? (vast niet)
Wie wil haar/zijn top-10 lijst hier delen?
groetjes, Kaat2


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

05-03-2009 om 12:50

Ehm...

De beker melk die ik omgooide,waardoor ik gelijk vijf placemats moest gaan afwassen.Dat ik nog op een holletje naar de winkel moest om 8.30,omdat ik te weinig knakworstjes had voor een traktatie.Dat ik begin maart nog steeds een winterjas aan moet.
Bastet

Petr@

Petr@

05-03-2009 om 13:42

Kaat2

Als ik jouw verhaal zo lees (opgefokt met trillende handen) dan lijken mij dat toch geen kleine ergernissen meer!? En slecht voor je bloeddruk ))

Ik herken het trouwens wel hoor, ergeren om je ergernis. Maar goed dat je er later wel weer om kan lachen, toch?
Ik had laatst ook zo'n fijne actie: ik wilde gaan hardlopen, kwam te laat m'n bed uit (ergernis nr. 1), wilde m'n lenzen indoen: lens kwijt! Heb de wasbak gesloopt om in het sifon te kijken, bleek de lens onder het dekseltje te plakken (ergernis nr. 2). Ik had nog geen meter gelopen, maar het zweet stond al op m'n rug en een hartslag van over de 100! Ik heb er natuurlijk later wel smakelijk om kunnen lachen, samen met mijn man.

En waar ik mij nou aan erger bij anderen ? Ik kan even geen voorbeelden verzinnen, meestal verbaas ik mij erover en vergeet het vervolgens. Misschien is dat ook het beste wat je kunt doen met kleine ergernissen ))

gr.
Petr@

Kaaskopje

Kaaskopje

05-03-2009 om 15:29

Een paar

Als de kinderen hun afwas maar weer eens bij de computer hebben laten staan.
Als ik van plan ben om naar de stad te gaan ik vlak voor vertrek hoor dat mijn dochter mijn fiets meeheeft omdat ze voor de zoveelste keer de sleutel kwijt is. (vandaag)
Als een collega mij (en andere collega's) toespreekt alsof we kleine kinderen zijn. "Laat me uitspreken", "Kijk me aan".
Als een kat iets stuk gooit.
Als een kat spuugt en niemand opstaat dus moet ik het maar weer doen.
Als ik me gehaast heb voor de trein en de trein vertraging blijkt te hebben.
Als het regent en ik weg moet.
Als ik gevraagd heb iets te doen en het gebeurt niet.
Als ik vol plannen zit maar ze gewoon nog niet uit kan voeren.

neteret mut

neteret mut

05-03-2009 om 17:04

Pakken sap

en pakken ijsthee die wel leeg zijn en nog op het aanrecht staan maar dus niet ineengedrukt en weggegooid. Afwas die bijna helemaal gedaan is, behalve 1 of 2 pannen. De electriciteit/aardlekschakelaar die weer uitspringt als de wasmachine draait ( 1x op de 50 ofzo en meestal als ik hem na 11 uur aanzet). Het koofiefilter dat dubbelgeklapt in de houder zit en dan voor een koffieoverstroming op het aanrecht zorgt.

Kiki

Kiki

05-03-2009 om 19:42

O ja, dat haasten voor een, vertraagde, trein

1 Mijn man die de was in de wasmachine heeft gedaan, maar niet aan heeft gezegd

2 Mensen die op de linkerbaan blijven rijden met 100 ipv 120 omdat er heel heel heel erg in de verte een vrachtwagen rechts rijdt

3 opgepimpte, verlaagde auto's met vlammen aan de zijkant en hun bestuurders

4 Het pak melk in de koelkast waar nog maar 1 druppel inzit. Maak dat pak dan helemaal leeg en zet het niet terug

5 Inderdaad dat stomme bierglas/flesje buiten tegen mijn raam. Zijn we misschien buren Kaat?

6 De wolk van rook waar ik doorheen moet als ik bij het MCH-westeinde naar binnen ga. En ik erger me nooit aan rook, omdat ik zelf heb gerookt. Maar dat is zo zo erg

7 De puinzooi die mijn huis is als mijn man ouderschapsverlof heeft

8 Huurcontracten van bedrijfspanden van minimaal 5 jaar

9 Mensen die plotseling stilstaan midden op de stoep, zodat je er bijna tegenop knalt

10 De allerergste ergernis en dan ook maar gelijk de onredelijkste. Ben ik me van bewust
Langzame bejaarden met rollatoren op zaterdag in de supermarkt, die met zijn allen op het drukste gangpad met elkaar aan het praten zijn. Want daar staat het koffieapparaat. Ze blokkeren alles en je komt er niet door. Komop mensen, ze kunnen alle dagen, alle uren van de dag hun boodschappen doen. Ik kan het alleen op zaterdag en dan is het al zo vreselijk druk

Ik moest trouwens wel even nadenken voor ik er tien had hoor. Valt niet mee

Kiki

Kiki

05-03-2009 om 19:43

En gezegd is gezet

natuurlijk

MaximeM

MaximeM

05-03-2009 om 23:49

De mijne

1) mensen die hun auto op 2 plekken tegelijk parkeren
2) mensen die troep op straat gooien, vanmiddag fietste ik langs een tiener die een leeg flesje in de heg gooide terwijl er binnen 3 meter een prullenbak stond
3) aan mezelf, omdat ik niet durf te stoppen terwijl ik langs die jongen fiets om er wat van te zeggen
4) de grote bonussen waar sommige directeuren menen recht op te hebben terwijl hun bedrijf bijna failliet gaat aan een kredietcrisis
5) mensen die midden in de nacht na het stappen menen hard roepend en schreeuwend over straat mogen gaan, of nog even een kwartier gaan napraten op normaal volume midden in een woonwijk op straat
6) auto's die s'nachts toeteren als ze weggaan bij visite
7) als je een halfjaar abonnement kado doet van de donald duck en dat abonnement ongevraagd gewoon een jaar verlengd wordt (zag net op het nieuws dat dat veranderd gaat worden)

Hmm de eerste drie schudde ik meteen uit mijn mouw, de rest, daar moest ik even over nadenken. Wel lekker om het er even uit te gooien.
De ene dag erger ik me trouwens meer dan de andere dag hoor. Meestal erger ik me niet aan kletsende mensen in de supermarkt, maar soms....aaargh..dan heb ik bijna de neiging om ze een harde duw te geven (en dan fantaseer ik over het commentaar wat er dán zou komen hihi)

Maxime

Top?

In willekeurige volgorde:

1- Ik weet niet wie het is maar er laat iemand zijn hond tegen de kleine buxusboompjes in mijn voortuin plassen. Nadat al een paar boompjes dood waren gegaan wist ik het zeker toen in de sneeuw een grote gele plas eromheen lag.

2- Het geklaag van mijn schoonmoeder / schoonouders. Van wie dan ook eigenlijk. Ik heb een hekel aan gezanik en gezeur. Ik doe het zelf overigens graag op zijn tijd, maar als het chronisch is.....

3- mezelf als ik toch maar besluit niks te zeggen over dit geklaag, gezanik en gezeur uit politieke overwegingen.

4- Meneer Clo als hij ziek is

5- Mensen in mijn werkomgeving die naar aanleiding van hun betere functie ook menen betere mensen dan anderen te zijn.

6- Onze stresskat als ze weer eens een stressplasje doet.

7- De rotzooi in huis als ik na het werk als eerste thuiskom.

8- Kattensnot op mijn pasgewassen ramen.

9- Een inlegkruisje dat niet goed zit en zich draait met de plakkant naar boven.

10- De modderknieën waar mijn kleine IEDERE dag mee thuis komt. Hij kan zijn broek uitdoen en gewoon rechtop zetten. Mama wast wel.

Maar verder ben ik een blij mens hoor

Hasret

Hasret

06-03-2009 om 14:37

Weet niet of ik tot 10 kom...

maar ik noem nu even wat in mij op komt:

- Luidruchtige mensen in de trein.

- Spugende mensen op straat.

- Rotzooi in de berm van de snelweg. En gewoon op straat natuurlijk. Wie doet dat nou, dat is toch niet normaal???

- Hondepoep!!!! Waar dan ook. Je kunt nergens meer je kinderen door het gras laten lopen, want overal ligt het.

- Mijn man die 's ochtends alleen voor zichzelf zorgt terwijl er twee kinderen aangekleed, gewassen en gevoed moeten worden en ik moet ook werken!!

- En van vanochtend: iemand die in de rij van de supermarkt achter mij staat en zegt: "ik mag wel even voor he, want ik heb maar 1 dingetje."
Ik biedt het vaak genoeg aan aan iemand die heel weinig boodschappen heeft als ik een volle kar heb, maar om er nu zelf om te vragen.... Alhoewel, vragen? Dit was meer een constatering.

- Mensen die mij in een winkelstraat aanspreken om mij een abbonnement van een of andere krant aan te smeren. En dan heel gepikeerd zijn als ik "nee dank je" zeg en doorloop.

Zo, ga nu verder nadenken over het positieve draadje.

En die van mij

1. een buurman die weigert goedendag te zeggen omdat we hem een keer gevraagd hebben onze straat niet als racebaan te gebruiken;
2. mensen die standaard te hard door onze straat rijden waar geregeld kinderen spelen en fietsen
3. hondenpoep, maar eigenlijk voor de baasjes die het weigeren op te ruimen
4. mensen die om 9 uur 's avonds aanbellen voor een collecte of enquête en daardoor mijn kinderen wakker worden (die net sliepen)
5. een man die heeeeel lang doucht, terwijl ik de kinderen en mezelf aankleed en eten geef
6. stomme programma's op de TV (en dat zijn er veel)
7. mensen die altijd een ander de schuld geven en die zelf nooit iets gedaan hebben
8. een bank die steeds de post van de buren naar ons stuurt, ook al hebben we hier al 100 keer over gebeld (inclusief de buren zelf)
9. arrogante moeders die kinderen die geen merkkleding dragen met een scheef gezicht aankijken
10. onbeschofte mensen

Zo toch 10 gevonden zo op de vroege morgen (zat om 6 uur al met 2 kinderen beneden).

Juulia

tonny

tonny

07-03-2009 om 11:17

Kleine ergernissen

- mensen die 'hi' boven hun mail/brief zetten
- om de andere zin 'zeg maar' zeggen
- ontdekken dat de auto heel ergens anders geparkeerd staat als waar je hem verwachtte (maar dan heb je wel meteen wat lichaamsbeweging gehad!)
- hondenpoep, zwerfvuil en een metro vol graffiti
- mensen die mij bellen om mij een andere energieleverancier aan te smeren
- het tafelkleed is na de maaltijd niet uitgeschud en opgevouwen, maar als prop op een stoel beland
- spetters op de WC-vloer
- mijn geklungel met fotoprogramma's
- een lekke fietsband
- glasscherven op plavuizen
- tegenwind en regen, in het bijzonder als er zon voorspeld was

tonny

Ilva

Ilva

07-03-2009 om 14:22

Ergernissen

Ik weet niet of ik 10 haal maar hier is het:

- (Brom)fietsers op de stoep en als je er wat van zegt dan krijg je nog een grote mond ook.
- Hondenpoep
- Katten in de tuin (zal ik mijn kinderen eens bij u in de tuin laten poepen!)
- Ouders die hun auto's fout parkeren bij school zodat ik (en vele met mij) met hun kinderen niet veilig over kunnen steken.
- Ouders die totaal geen interesse tonen aan wat er op de school van hun kind gebeurd.
- recepten volgen en dan toch mislukken

Meer weet ik even niet

Ilva

Bastet

Bastet

08-03-2009 om 18:44

En....

Wilders,die het ineens zo goed doet in de peilingen,jakkes!
Bastet

Tango

Tango

10-03-2009 om 21:54

Heb er ook nog een paar

De buurman die 's avonds om half acht gaat timmeren en boren als ik net mijn kind in bed heb gelegd. Hij heeft notabene zelf een kindje van ongeveer 1/2 jaar, maar blijkbaar nog steeds niet door dat dit niet prettig is.

Mezelf omdat ik deze keer het lef niet had om er over te klagen tegen de buurman.

Mijn partner omdat die het altijd aan mij overlaat om naar de buurman te gaan om te klagen.

En verder:

Mijn schoonvader die kwam oppassen op mijn jongste die ziek was en die vervolgens niets, maar dan ook helemaal niets met het zieke kind doet.

Mijn moeder die nooit beschikbaar is op het moment dat ik haar een keer nodig heb, voor datzelfde zieke kind omdat ik weet dat zij wel aandacht aan hem besteedt.

De gemeentereiniging omdat ze steeds maar de afvalcontainer niet hebben geleegd. Het is zo'n gezamenlijke ondergrondse container waar inmiddels zo'n 10 vuilniszakken naast staan. Bleh.

De supermarkt als er wel 3 artikelen die juist op je lijstje stonden niet voorradig zijn.

De schilderklussen die gedaan moeten worden, maar waar je steeds niet aan toe komt.

Kinderen of volwassenen die met baggerschoenen binnenkomen als je juist gestofzuigd en gedweild hebt.

Mensen die het toilet vies achter zich laten, terwijl ze toch even die toiletborstel hadden kunnen pakken.

Enz, enz. ik kan er zo nog wat opnoemen, maar stop nu toch maar.

Negen

Een paar van mijn ergernissen:

- de vuilniswagen die hier (30 km zone) als een debiel door de staat scheurt op woensdagmiddag als de kinderen buiten spelen

- mijn moeder die hartstikke doof wordt maar weigert haar oren eens te laten nakijken

- de zolder waar 2 jaar geleden een dakkapel op is gezet maar die aan de binnenkant nog steeds niet is afgewerkt

- voordringende bejaarden (vriend roept altijd keihard: ja laat die maar voorgaan want die heeft zolang niet meer!)

- chagrijnig personeel in winkels/restaurants

- mezelf als ik weer belachelijk veel chocola/chips/koekjes oid heb weggesnaaid

- dat er geen NEE/JA stickers bestaan: wel folders, geen huis-aan-huis bladen

- mensen die de wc borstel gebruiken als er nog wc papier in de toiletpot zit zodat de borstel onder de papier-maché zit

- dat ik vaak als ik mijn mascara netjes tot in de wortels van mijn wimpers wil aanbrengen in mijn oog prik en ze reflexmatig dichtknijp en de mascara vervolgens overal zit

Triple

"voordringende bejaarden (vriend roept altijd keihard: ja laat die maar voorgaan want die heeft zolang niet meer!) "

LOL! Dat zou ik geloof ik niet durven, maar ik houd hem in het achterhoofd! (overigens een probleem waar ik weinig last van heb, kennelijk doe ik altijd boodschappen als de bejaarden die willen voordringen wat anders doen).

Ik ben het overigens eens met je wat betreft de Nee/Ja sticker.

Groeten,

Temet

Massi Nissa

Massi Nissa

11-03-2009 om 10:53

Drie

1. Grove taal- en stijlfouten in drukwerk.
2. Hondenpoep op alle grasveldjes in onze wandelradius, terwijl dochter zo graag op gras loopt.
3. Mijzelf. Ik erger me dood aan mijn eigen onvolkomenheden. Volledige waslijst op aanvraag te bestellen, verzendkosten voor eigen rekening.
Groetjes
Massi

Temet (ot)

Als mijn vriend dat soort dingen roept doe ik altijd alsof ik hem nergens van ken! Ha, ha.

margje van dijk

margje van dijk

11-03-2009 om 23:02

Lol, missa (o.t.)

Doe mij die volldige waslijst maar op [email protected]. Ik mag onbeperkt up- en downloaden van mijn provider, dus ik heb geen verzendkosten verder. (HAHAHAHA

Jet Burg

Jet Burg

12-03-2009 om 13:06

Marktplaats

Ik weet dat op marktplaats zowat "normaal" is, maar ik erger me rot dat als ik in ga op een bod, dan de bieder dan niet meer reageert...grrrrrr!!!
Zo dat is er uit.
Oh en ik erger mij aan het gerook vlak voor de school van mijn zoontje, ik kom expres wat later dan hoeven wij er niet tussen te staan voor dat de deuren open gaan.
Meer was er niet

Monique D*

Monique D*

14-03-2009 om 19:56

Ook kleine domme ergernissen

Mensen die de stoep als fietspad gebruiken. Soms sjezen ze langs je heen en dan zijn ze verbaasd als je zegt dat de stoep geen fietspad is!
Mensen die hun honden midden op de stoep laten schijten.
Mensen die onaangekondigd een aantal keren achter elkaar aanbellen. Ik hou niet van onverwacht bezoek (ook wij lopen tot zaterdagmiddag of zondagmiddag nog ongedouched en in pyjama rond en is het huis een zooitje, maar dat hoeft diegene niet te weten). En wij kunnen niet zien wie voor de deur staat (oude bovenwoning waarbij de deur van boven opgengetrokken moet worden). Ook gezien die maffe figuren die hier eens voorbijkomen Mensen die ons kennen kennen ons (mobiele) telefoonnummer, msn-adres, mailadres, etc. Wij doen gewoon NIET open als er onaangekondig gebeld wordt. En dan heb je van die figuren die er niets van aantrekken..
Mensen die proberen ongezien voor willen dringen in een winkel of supermarkt.
Buren die 's-ochtends vroeg met een verbouwing willen beginnen.
Mensen bij een bushalte, park op een bankje naast je gaan zitten en ineens een sigaret opsteken. Zit je ineens in een rookgordijn..
Mensen die zitten te rochelen en te spugen op straat.

MaximeM

MaximeM

15-03-2009 om 20:20

Met de lift gaan

Hoi,

Oh waar ik me ook zo aan erger is mensen die met de lift gaan terwijl er in het winkelcentrum voldoende roltrappen zijn. Ik moest toen altijd met de lift omdat ik met buggy/kinderwagen liep en dat duurde altijd zo ontzettend lang voordat die dingen kwamen omdat ze naar mijn idee dus echt onnodig werden gebruikt door mensen die ook prima met de roltrap kunnen. Mijn schoonzus reageerde dan altijd heel overdreven 'opzij laat die mensen erdoor, zij hebben last van hun benen' ...als ze uit de lift kwamen. (en toen was er een keer echt wat, dan zou het genant zijn, maar 99% wandelde altijd probleemloos de lift uit)

of als je de trein uit wilt en de mensen aan de buitenkant je niet laten uitstappen omdat ze meteen naar binnen willen.

Maxime

MaximeM

MaximeM

16-03-2009 om 00:05

Fladderbeestje

Hoi,

Ik had het over roltrappen, niet over gewone trappen. Dan kan ik me wel voorstellen dat mensen de lift nemen. Bij ons in het winkelcentrum heb je naast de liften roltrappen, maar dan zijn er nog mensen die voor het gemak de lift nemen, toen ik nog kinderen in buggy's had begreep ik daar echt niets van en stond ik altijd ongelooflijk lang te wachten op die rot liften.

Maxime

Marsudan

Marsudan

16-03-2009 om 10:16

Supermarkt

Waar ik me aan erger? Aan het gesmijt met spullen in een supermarkt. Men komt bij de kassa, góóit cq. kwákt alles op die band. Ik heb. Dan de neiging om te zeggen, ga eens normaal met die spullen om, ze zijn pas van jou als je ze hebt afgerekend...
En die mensen zijn ook van het soort die zo'n 'stokje' niet pakken - als afscheiding tussen de boodschappen van de ene en de andere klant. Nog erger: als ik netjes zo'n stokje heb neergelegd en ze duwen het met boodschappen en al naar voren. Euhm, dat zijn míjn eieren, rustig aan een beetje...
Hahaha, wat een non-ergernis gelukkig heb ik ook 'serieuze' ergernissen:

* mensen die de trein inwillen als een stel op hol geslagen olifanten terwijl er nog mensen uit moeten stappen. En moet je eens kijken hoe beledigd men is als je er iets van zegt!
* de peilingen betr. Wilders
* spugen op straat (so wie so spugen, eigenlijk)
Groetjes, Marsudan

MLN

MLN

16-03-2009 om 10:46

Maxime en marsudan

Maxime, even over roltrappen en liften. Ik heb hoogtevrees en vind een roltrap dus doodeng. Omhoog gaat nog wel enigszins, maar omlaag durf ik echt niet. Ik moet dus met een lift. Ben dus 1 van die mensen ja.
Marsudan, heb exact dezelfde ergernis mbt het onzacht omgaan met mijn boodschappen. Heb regelmatig de neiging om te roepen: Hé, gooi eens niet zo met mijn beleg! Ook chagrijnige hoofden achter de kassa maken mijn bloed aan het kriebelen. Kan ik het maken om zo'n dame eens te vragen: als je het hier niet leuk vindt, dan moet je een andere baan gaan zoeken....

Marsudan

Nou inderdaad, MLN is mij voor: waarom moeten sommige kassamedewerkers zo smijten met de appels die ik zo voorzichtig op de band heb neergelegd? Met beleg etc is het mij een zorg, maar bij groenten en (vooral) fruit vind ik het ergerlijk (bij eieren gebeurt het nooit). Maar af en toe dan weer een medewerker die appels etc echt opzij legt, zodat ze niet door de achteropkomende boodschappen worden gemangeld. Dat vind ik dan weer bijzonder netjes...

Chagrijnige hoofden achter de kassa - tja, iedereen kan zijn dag een keer niet hebben, dus vooruit. Wel ergerlijk vind ik winkelmedewerkers die hardnekkig met elkaar blijven praten terwijl ze klanten helpen. Dan zeg ik van de weeromstuit soms ook maar geen boe of ba meer, terwijl ik normaal gesproken altijd netjes groet, alsjeblieft en dankjewel zeg (ik kan mij ook ergeren aan medeklanten die dat niet doen trouwens, kom op zeg, een 'goedemiddag' kost toch niks?)

Groeten,

Temet

Stelle

Stelle

16-03-2009 om 11:21

Ja, onbeleefdheid!

Bah, ja, heb enorme hekel aan onbeschoftheid in het algemeen: smijten mte andermans spullen, geen gedag zeggen door/ tegen kassadame, mensne die eerst de telefoon aannemen terwijl jij live voor ze staat in een winkel, mensen die de deur zó voor je neus laten dichtvallen...
Ik heb ook altijd erg de neiging om dan heel stichtelijk 'ja, dank u wel, ook een héle goedemiddag nog' te zeggen, vriendelijk te bedanken voor het niet-openhouden van de deur of 'pardon meneer, u laat iets vallen!' te zeggen als iemand wat op de grond mikt. Wat ook vast weer heeeel irritant is voor andere mensen, haha.

Wilma

Wilma

16-03-2009 om 11:22

Je bedoelt 't beurtbalkje, marsudan?

Haha, ooit hier een draadje over geweest, over hoe dat "stokje" heet. Moest daar even aan denken toen ik jouw 'ergernis' las.

Man en ik hebben nog vaak lol als we tegen elkaar zeggen (die enkele keer dat we samen boodschappen doen trouwens) "mag ik 't beurtbalkje even?". Je zíet dan de andere mensen kijken van áh, zó heet dat stokje dus .

Groetjes,
Wilma

MaximeM

MaximeM

16-03-2009 om 11:45

Oh ja

Ja inderdaad bij de supermarkt, dan ben ik mijn spullen nog op de band aan het zetten en dan komt er iemand achter mij die óók alles op de band gaat zetten (ik krijg dan het gevoel op te moeten schieten) meestal gaat mijn versnelling dan uit irritatie een tandje achteruit en ga ik langzamer dingen op de band leggen waardoor de mensen achter me dus al hun boodschappen de hele tijd achteruit moeten schuiven (kijk als ik nog maar 2 dingen had moeten neerleggen dan snap ik het, maar soms ben ik nog maar halverwege mijn kar) één keer heb ik het zover laten komen dat al onze boodschappen door elkaar stonden. Gelukkig zag de klant achtermij het ineens en ging zuchtend al haar boodschappen weer achteruit zetten.
Maar inderdaad hoe vaak ik het ook niet zie/hoor dat mensen onaardig of onbeschoft tegen kassapersoneel doen. (niet gedag zeggen, net doen of ze lucht zijn) bah.

Maxime

P.s. MLN Sorry, zie je dan moeten de goede weer onder de kwaden lijden hé (met die lift)

p.s. MLN

krin

krin

16-03-2009 om 13:50

Telefoneren

Een van de (vele) dingen waar ik slecht tegen kan: mensen die stug blijven praten in hun telefoon terwijl ze bijvoorbeeld in de bus stappen, of hun boodschappen afrekenen. Als het echt belangrijk is, zoek je maar even een rustige plek op, en als het niet belangrijk is, hang je maar even op en praat je gewoon tegen de persoon tegenover je. Daar zou ik als caissiere nou chagrijnig van gaan kijken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.