Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kleine domme ergernissen....


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

16-03-2009 om 15:40

Ben ik met je eens, krin

en toch heb ik het ook wel eens gedaan. Zoals laatst toen ik al bij de kassa stond, mijn pasje wilde pakken en die niet in mijn portemonnee bleek te hebben. Dus dochter gebeld onder het uitladen en dochter op de fiets mijn kant op met mijn pasje. Op zo'n moment ben ik wel blij met mijn mobieltje.

krin

krin

16-03-2009 om 20:17

Tja, kaaskopje

dat was nou typisch een geval van overmacht

Bastet

Bastet

17-03-2009 om 15:11

Hema

Ik vroeg nietsvermoedend en vriendelijk aan de verkoopster achter de taarten of er ook rijstevlaai Zónder slagroom was....ze ging bijna uit haar panty,nee,ze hadden alleen mét slagroom,ze werd helemaal boos...Uh het was maar een vraag..misschien teveel tompoezen gegeten?
Groetjes,bastet

Marsudan

Marsudan

17-03-2009 om 23:08

Het beurtbalkje

Prima woord, Wilma!! Ik ga hem voortaan gebruiken Ik doe altijd alleen boodschappen, maar ik ga aan degene voor me vragen of hij/zij een beurtbalkje kunnen aangeven. Kijken of er een lach aan de mensen te ontlokken valt (want dat vind ik altijd wel erg leuk).
Groetjes, Marsudan

Bellen

Ik zal vast wel wat over me heen krijgen nu, maar ik bel dus gewoon wanneer ik iets sta af te rekenen als ik toevallig op dat moment iemand aan de lijn heb. Ik onderbreek mijn gesprek natuurlijk wel om goedemiddag-alstublieft-dankuwel-een fijne dag tegen de kassiere te zeggen, maar ik verbreek het gesprek aan de telefoon niet als dat nog gaande is. Ik zou namelijk net zo goed met een ander persoon aan het winkelen kunnen zijn en dan ook in gesprek met die persoon zijn terwijl wij gingen afrekenen.
Ook als ik in de bus of trein zit kan ik mij niet ergeren aan bellende mensen en bel ik zelf ook wel eens. Als er twee mensen zitten te praten hoor ik het ook, waarom zou ik bellende mensen dan vervelend vinden (omdat ik maar één helft van het verhaal hoor terwijl ik eigenlijk het hele verhaal wil horen misschien?).
Ik vind het allemaal geen probleem, het is omgevingslawaai en dat hoort erbij, zolang je je goede manieren en de mensen om je heen maar niet uit het oog verliest. Het één sluit echt het ander niet uit volgens mij.

Groetjes, Clo de Aso

krin

krin

18-03-2009 om 10:45

Geen aso, clo

Want jij schrijft: "Ik onderbreek mijn gesprek natuurlijk wel om goedemiddag-alstublieft-dankuwel-een fijne dag tegen de kassiere te zeggen" - en ik doelde op mensen die zelfs die moeite niet nemen, maar geen boe of bah zeggen en de caissière zelfs niet aankijken. Dat vind ik onbeleefd.
En van mij mag iedereen bellen in de trein, hoor. Ik ben een pathologische gesprekkenafluisteraar, "live" of aan de telefoon, dus hoe intiemer hoe beter. Ik kan er soms echt niet bij wat mensen in het openbaar bespreken, maar ik heb er geen bezwaar tegen.

Dankje,

Krin, en lekker dat luistervinken The juicier the better!

Nou

Ik erger me niet aan mensen die in de trein bellen, op straat bellen, maar ik vind het wel wat aso om toch te blijven bellen als je bij de kassa staat om af te rekenen.

Het doet me denken aan 'vroeger' toen had ik eens een patiënte, die belde, toen ik binnenkwam bleef ze doorkleppen aan de telefoon en gebaarde naar mij dat ze op de pot moest. De eerste keer haalde ik de po, schoof em eronder en haalde haar, bij de volgende bel, terwijl ze doorbelde, weer eraf.

Ik voelde me de ´bediende´ en ik vind dat bij de kassa eigenlijk ook zo. Je kunt ook even een klein praatje maken met de cassière, dat doorbellen tijdens het afrekenen vind ik onbeleefd, je behandelt dan iemand alsof ie er niet toe doet, zo´n gevoel geeft het mij.

Dus ophangen of niet opnemen, we hoeven per slot van rekening niet overal en altijd maar in dienst te staan van de telefoon

Tirza G.

Tirza G.

18-03-2009 om 20:34

Lang lang geleden

Zei Youp van 't Hek al in zijn conference: écht belangrijke mensen zíjn niet bereikbaar. Daar houdt-ie een adempauze en zijn volgende zin begint met: God, ik liep laatst.........De timing was perfect

Tirza

Tango

Tango

18-03-2009 om 21:53

Ook hema en nog eentje

Een paar jaar geleden ging ik met mijn dochter (toen ongeveer 5 jaar) een ijsje halen bij de HEMA. Ze wilde altijd een jip en janneke ijsje in zo'n bekertje met dubbele bodem. In die dubbele bodem zat een raamstickertje van Jip en Janneke. Toen ze het ijsje op had zat er in deze beker geen dubbele bodem, dus ook geen sticker. Ik had de stickers wel gezien op de toonbank. Wij terug naar de Hema en een sticker gevraagd. Nou, je had het gezicht van de mevrouw moeten zien, zo chagrijnig, maar ze gaf er wel een. Toen dochter zei dat ze deze sticker al had liep ze gewoon kwaad weg. Erg klantvriendelijk dus.

Vandaag ook nog een ergernis. Dochter, inmiddels bijna 8 heeft een lief vriendinnetje. Vriendinnetje heeft een niet zo prettige moeder, vind ik. Moeder kwam met vriendinnetje dochter ophalen. Bij ons thuis speelde ook een vriendje van zoon (4 jaar). Begon ze zomaar dit vriendje de les te lezen zo van: je moet wel aan tafel blijven zitten, want je brood is nog niet op en later nog, toen hij buiten ging spelen, wel even op Tangozoon wachten voordat je naar buiten gaat. Waar bemoeit ze zich mee, in mijn huis bepaal ik toch zelf wat er gebeurt en hoe vriendjes zich dienen te gedragen!

Jaaaaaaaa

Dat is ook een enorme ergernis van mij, mensen die menen waar je zelf bij staat jouw kindern op te mogen voeden. In jouw huis ook nog eens vaak inderdaad. Ja, zo ken ik er ook een paar!

Kaaskopje

Kaaskopje

20-03-2009 om 00:24

Hoe kon ik 'm vergeten...

Vanmorgen werd ik weer haarfijn op een superergernis gewezen. Ik wilde míjn deodorant pakken. Dove voor dames van míjn leeftijd en dus niet voor dames van onder de 20, en greep mis. "Een" dochter heeft hem weer achterovergedrukt. Van pure armoe heb ik voor één keer de deo van manlief gebruikt. Ik had mijn vrije dag dus vooruit. Ik baal als een stekker als zoiets gebeurt en het gebeurt me net iets te vaak.

Tirza G.

Tirza G.

20-03-2009 om 11:00

O ja o ja o ja

Ik heb een gave: ik kan wc-rollen verwisselen. Knap he???? Jaaaaaaaaa, ik ben de enige in dit hele huis, het is echt een kúnst.
En oooooo dat pikken van je spullen, vreselijk.

Tirza

Niny

Niny

20-03-2009 om 11:17

Denk niet bij het laatste vel...

O nee, die hoort eigenlijk in het uitdrukkingendraadje. Maar ook hier in huis ben ik de enige die spontaan wc-rollen bijvult. En zojuist heb ik een nieuwe ergernis ontdekt: je maakt de wc schoon, schrobt eens flink met de wc-borstel en dan zit hij ineens vol wc-papier, dat op mysterieuze wijze Onder de Rand was terechtgekomen.

'Grrrrr' dekt maar zeer ten dele wat ik hiervan vind.

Niny

Vic

Vic

20-03-2009 om 11:40

Even een vraagje

Wat moet er gebeuren met de laatste hoeveelheid melk, sap o.i.d. in een pak? Zeg maar de hoeveelheid van 1/3 glas. Mag dat pak terug in de koelkast, of moet je het leeg gooien of -drinken?

krin

krin

20-03-2009 om 11:48

Niet leeggooien

in de gootsteen, restjes zijn ook eten. Ik zie zo'n laatste beetje vaak als kans om eindelijk uit het pak/de fles te mogen drinken, eerlijk gezegd.
Doet me denken aan een oude ergernis, of nee, bron van verwondering: thuis bij mijn eerste vriendje liet men in dat geval de oude fles met restje in de koelkast staan en werd een nieuwe fles aangebroken en in de koelkast gezet. Gevolg: een halve koelkast vol bijna lege flessen met frisdrank zonder prik. Niet fijn. Eerst de restjes op, dan pas nieuw. En dat geldt ook zeker voor brood (maar daar zal ik krinman nooit in kunnen heropvoeden).

Wat leuk, ik heb ook een gave :o)

Net als Tirza ben ik hier in huis de enige die wc rollen kan verwisselen en ook ze kan aanvullen. Idem met de keukenrol.

Ik ben een wonder hahahahahaha

Groet, Pinkelot

Stelle

Stelle

20-03-2009 om 13:26

Vuilniszakken en restjes

2 ergernissen betreffende manlief:

- hij denkt al-tijd dat er nog wel wat in de reeds volle vuilniszak bijgestampt kan worden. Als ik dat ding niet af en toe zou verwisselen, zou de boel zich opstapelen tot voorbij het plafond.
- restjes weggooien ben ik geen voorstander van, maar ook hier zijn er grenzen: zo vind ik het superirritant als er bijv. een zak chips in de kast blijft liggen met alleen nog wat kruimels erin, een pindakaaspot waar geen kwart boterham meer van gesmeerd kan worden, een zak musli met nog 3 muslietjes onderin... Vooral omdat ik dan denk: hoera, er is nog, en dan standaard mis grijp.

Verkeer

Dagelijks is hij niet, omdat ik momenteel niet dagelijks rij, maar ergerlijk is het wel. Wie kan mij uitleggen wat het leuke/nuttige/anderszins zinvolle is om voor een verkeerslicht niet aan te sluiten bij de rij, maar een paar meter achter je reeds stilstaande auto('s) te stoppen en als dan achter je ook een rij stilstaat en het licht nog op rood staat, langzaam op te trekken, die meters te overbruggen en daar weer stil te staan? Vooral op de motor is het ergerlijk, omdat degene achter me dan vaak begint te duwen dat ik óók die meters moet rijden. Dat wil ik helemaal niet, ik trek wel op als het licht weer groen is.

Tinus_p

Tinus_p

20-03-2009 om 15:03

Genista

genista:
"Wie kan mij uitleggen wat het leuke/nuttige/anderszins zinvolle is om voor een verkeerslicht niet aan te sluiten bij de rij, maar een paar meter achter je reeds stilstaande auto(\'s) te stoppen en als dan achter je ook een rij stilstaat en het licht nog op rood staat, langzaam op te trekken, die meters te overbruggen en daar weer stil te staan?"
Dat zijn mensen, die tegelijk met hun voorganger willen optrekken, ipv erna. Door het gat, hoeven ze niet te wachten tot hun voorganger rolt, maar kunnen meteen gaan rollen. Werkt in theorie perfect.

Nee tinus

Want ze trekken die paar meter al op als het licht nog op rood staat en staan ook weer stil terwijl het licht nog op rood staat. De theorie ken ik ook en het wèrkt ook, als het goed doet. Wat die figuren doen, begrijp ik echt niet.

amk

amk

20-03-2009 om 17:10

Veiliger

want je laat een gat tot je voorganger en als je zeker weet dat je bij een botsing door een onoplettende achteropkomer niet op de auto voor jou geduwd wordt dan sluit je aan. Mocht er dan een kettingbotsing komen ben jij alleen slachtoffer en dat is verzekeringstechnisch misschien handiger? (ik noem maar een zijstraat)

Tirza G.

Tirza G.

20-03-2009 om 20:42

Fijn he pinkelot?

Jaaaaaaaaa je kunt jezelf toch heel anders in de spiegel kijken na vandaag. Je hebt een gave bij jezelf ontdekt. Snif.

Tirza

Niny

Niny

20-03-2009 om 21:50

Nog een ergernis

Heel kinderachtig van me, maar ik erger me enorm aan fout gespelde voornamen. Als iemand bijvoorbeeld Micheal of Marquerite of Djordi heet, dan denk ik: hoe konden die ouders dat nou toch doen? En als je volwassen bent, dan ga je het toch gewoon goed spellen?

Niny

MaximeM

MaximeM

20-03-2009 om 22:27

Oh ja irritant niet aansluiten

Hoi,

Ja daar heb ik me een paar jaar lang wekelijks aan geergerd. Ik moest altijd een keer per week over een bepaalde route naar huis en daar was een straat met stoplicht en dat stond altijd lang op rood, waardoor daar dus een lange rij auto's voor stond. Echter op ongeveer 100 meter vanaf dat stoplicht was een straat naar links, de straat waar ik altijd af moest slaan. Maar omdat die auto's in de rij voor het stoplicht nooit netjes aansloten (soms kon je makkelijk 2 auto's er tussen neerzetten zeg maar) duurde het soms wel 5 tot 10 minuten langer voordat ik eindelijk mijn straat in kon slaan. Had dan al die tijd zicht op die treuzelende rij auto's die niet aansloten in de rij....héél irritant, sluit toch gewoon aan !

Maxime

Nasha 1st

Nasha 1st

20-03-2009 om 23:39

Dat de kinderen

ook al zit hun vader naast ze, alles aan mij komen vragen (mag ik drinken, mag ik lekkers....) Soms moeten ze daarvoor naar zolder zelfs....

En zieke zielige mannen/jongens.....

Annika

Annika

21-03-2009 om 13:10

Jaaa nasha 1st

Dat hadden de mijne kunnen zijn! En zieke jongens kan ik (nog?) wel tegen, die zijn ook nog maar zo klein, maar m'n zieke man, ooooh!
En heet van het ijzer: de kinderbijslaginstantie hier (Frankrijk), die allerlei papieren van me willen, die ook gekregen hebben en me vandaag hebben laten weten dat er toch nog iets ontbreekt en dat daarom m'n bijlage voorlopig wordt stopgezet, whaaaaaa!
(ik kan trouwens ook meesterlijk wc-rollen verwisselen, gebruikte borden en kopjes in de vaatwasser zetten en schoenen op de juiste plek opbergen)

Die stoplichten....

Hier erger ik me juist als mensen wel aansluiten. Ik sta namelijk langs de kant te wachten met de fiets tot ik over kan steken. Een stukje verderop gaan de oversteeklichten op rood. De meeste aankomende auto's hebben echter zo'n haast om voor de rij voor het rode licht te gaan staan, dat ze de wachtende fietsers er niet even langs kunnen laten....

Sproei

Ik heb drie poezen. Leuk voor katers. Vooral voor katers die niet geholpen zijn en dus lekker tegen mijn voordeur aan sproeien. Deze zondag gebeurde het volgende: er zat een kater op de motorkap van onze auto. Toen wij even later in de auto stapten roken we een lucht.... Het lieve beest had tegen de ruitenwissers aangesproeid, dit was langs het raam in het rooster gelopen en werd heerlijk in onze gezichten geblazen toen we in de auto zaten. GGGRRRRR!! Even erg als hondenpoep die ik ook overal vind

groene specht

groene specht

29-03-2009 om 23:41

Niet alleen poezen

Die vreselijke onbesneden katers sproeien overal, en ook in huis om onze katten (wel allemaal behandeld) onder de duim te houden ofzoiets. Het gaat over territorium en dat komt tot in je slaapkamer. Ze sproeien dus tegen de keukenkastjes en de koelkast in de buurt van de etensbakjes van onze jongens, tegen de plekjes waar onze jongens vaak kopjes tegen geven en waar ze pitten. Ook op het bed ja, zelf gezien. En echt met zo'n uitgestreken dikke katerkop, he.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.