Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Suzie

Suzie

23-02-2010 om 08:50

Koffie [wat zet je veeleisende gasten wel/niet voor]

Ik heb weer eens bonje met mijn schoonfamilie. Geen slaande ruzie, nee, kleine irritaties. Al zeker 5 jaar zijn we trotse eigenaren van een Senseo koffiezetter. Mijn man en ik vinden het heerlijke koffie. Ik drink heel weinig koffie en als ik het wel doe kan ik een lekker kopje wel waarderen. Het hoeft niet per se uit een dure espressomachine met versgemalen koffie te komen.
Afgelopen zaterdag vierden we de verjaardag van onze zoon, samen met de familie. Één zwager gaf al een tijd geleden aan, geen Senseo te lusten. Of we niet iets anders hadden. En nu begint een andere schoonzus daar ook mee. Nee, die Senseo is echt niet te drinken. Die crema, vreselijk. Heb je niet iets anders. Ze wilden geen thee, nee, het moest andere koffie zijn. Ik had gelukkig nog van Nescafe Espresso in huis. Maar nee, espresso is zo sterk.
Ik ga nooit bij mensen klagen als ze alleen filterkoffie hebben. Ik vind die niet echt lekker, vooral als ie een tijdje op het warmhoudplaatje heeft gestaan.
Is het tegenwoordig normaal eisen aan bepaalde dranken te stellen, als je ergens op visite bent, tenminste als het bij familie is?
Suzie


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tihama

Tihama

23-02-2010 om 09:17

Iets anders

Ja hoor, als iemand 'iets anders' wil, dan hebben we ook nog thee, limonade, wijn, bier, water, melk etc. Klaar.

Wat een gezanik, zeg. Wij hebben geen Senseo (uit principe niet , maar ik ben zo'n koffiejunk dat ik bij anderen gewoon drink wat ze me voorschotelen.

Nee, het is niet normaal om dit soort eisen te stellen als je ergens te gast bent. Familie of niet. Ik vind het erg onfatsoenlijk.

Vraag anders aan je zwager of hij voortaan zijn espressomachine meeneemt. Kan ie het helemaal zelluf klaarmaken.

Tihama

Sancy

Sancy

23-02-2010 om 10:04

Ja hoor

Het staat iedereen vrij om mijn koffie niet lekker te vinden. Ik dwing ze niet om het op te drinken. Ze mogen zich wat mij betreft uitleven op wat ik verder in huis heb. Maar het staat mij ook vrij om mijn huishoudgeld uit te geven aan de producten die ik wil kopen. Ik wil best met de aanschaf rekening houden met voorkeuren, maar ik haal geen spullen in huis die ik of mijn huisgenoten niet zelf nuttig, want dan zitten wij er maar mee.

Zelf mee nemen

Ik lust ook geen Senseo, maar zou mij daar voor een keer wel overheen zetten en anders niets drinken of thee. Kom ik vaak ergens zou ik evtl. zelf al zeggen dat ik mijn Wiener Melange mee neem, dan hoeven ze alleen water te koken. Ik zou wel vragen wat ze dan wel lusten en als jij dat dan zelf niet teveel moeite zou vinden zou jij dat in huis kunnen halen of idd zeggen dat ze dat dan ff mee moeten nemen de volgende keer.

Ik had vroeger een vriendin over de vloer die alleen caafeinevrij dronk en toen was er nog geen senseo met pads, waar je ook caffeine vrij voorkunt kopen, maar de gewone koffiezetapperaat. Dus voor haar heb ik een pak caffeinevrij gekocht en apart koffie gezet.Dus ik moest ook twee keer zetten, maar vond ik niet erg.

PDD-ertje

PDD-ertje

23-02-2010 om 12:14

Hihi als je het omdraait

Goh dat je hier eigenlijk nog over na moet denken bedacht ik me als je het omdraait. Ik vind gewone koffie niet lekker omdat ik senseo gewend ben. Maar andere mensen hoeven voor mij toch ook geen senseo aan te schaffen. Dus je past je aan aan dat wat er is. Lust je geen senseo dan geen koffie. Lijkt me helder.

Brianna F

Brianna F

23-02-2010 om 12:49

Erg verwend gedrag

Ik vind senseo ook niet lekker, maar bijt nog liever mijn tong af dan te klagen. Ik drink wel thee hoor.
Een opmerking trouwens, ik heb een espresso apparaat, maar ik zie me nog niet met een verjaardag voor 20 gasten kopje voor kopje koffie zetten daarmee. Idem geld denk ik voor een senseo. Voor dat doel heb ik een oude koffiezetmachine in de kast, die dan tevoorschijn komt.Misschien een idee?

Jade

Jade

23-02-2010 om 14:02

Jeumig,

wat een gedoe van degenen die zitten te mekkeren dat ze geen Senseo lusten en dan maar eisen gaan stellen. Graag of niet zou ik zeggen.......

Overigens heb ik net als Brianna een koffiezetapparaat in de kast voor als er visite komt. En dat is niet voor de Senseohaters, want dat interesseert me niet

tonny

tonny

23-02-2010 om 14:55

Als je ergens op bezoek bent,,,

... dan maak je een keuze uit wat je aangeboden wordt. En is er slechts één 'keus', dan maak je daarvan gebruik, tenzij dat vanwege je gezondheid of je levensovertuiging een bezwaar is.
Alles daarbuiten is ongebeleefd gemekker.

Aan de andere kant doet de gastvrouw/heer er goed aan om op de hoogte te zijn van waarmee zij/hij de gasten (g)een plezier doet.

tonny

ienie

ienie

23-02-2010 om 15:34

Nou wat je zegt...

even voortbordurend op het senseo-gemekker....zo drinken wij zelf totaal geen alcohol. Op verjaardagen haal ik wel bier in huis en wat wijn, maar geen flessen van een liter. Hierop heb ik ook wel eens commentaar gehad van een schoonzus die wel wijn drinkt...."dat we zo karig waren met de aanschaf van wijf en dat dat niet gastvrij is?"

Als ze het niet drinken, zit ik met die flessen wijn opgescheept of we moeten het ze meegeven....Ik denk maar zo: als ze meer willen drinken, nemen ze hun eigen flessen wijn maar mee. En trouwens het is een schoonzus die zelf de meest (vind ik dan) smerige kazen koopt en de meest uiteenlopende snacks koopt die zij en mijn broer alleen maar lekker vinden....dat vind ik dan weer niet netjes. Tja, zo kunnen we wel even doorgaan....ha,ha,ha.

MRI

MRI

23-02-2010 om 15:38

Zo, en wat zit er nu achter?

Want dit kan (van beide kanten) toch niet alleen over koffie gaan? Gemeut zeg.

Rafelkap

Rafelkap

23-02-2010 om 18:34

Kan ook zonder koffiezetapparaat

Ze weten nu dat je niets anders in huis hebt. Dus dan moeten ze zelf maar een thermoskannetje voor zichzelf meenemen.
Nee, ik vind het niet aardig. Waarschijnlijk hebben ze wel meer op en aanmerkingen over jou/jullie, omdat ze niets zinnigers te doen hebben om te klagen over de schoonfamilie. Ik houd ook niet van senseo koffie maar ga niet zeuren.
Overigens zetten we zelf een plastic filter (campingwinkel) op een thermosfles, papieren filterzak met paar schepjes koffie erin en dan water uit de fluitketel (met tuitje!) erop. Als je graag service wil verlenen kan je het ook zo doen; zonder koffie-apparaat. Maar dan komen ze wel weer met wat anders om over te zeuren vrees ik.

Maxime.M

Maxime.M

23-02-2010 om 20:09

En een ander smaakje dan?

Hoi,

Mijn man vindt senseo ook niet lekker, en zegt dat ook wel eens tegen vrienden hoor. Soms neemt ie dan een bakje, vaak de sterkte variant die ze hebben van senseo. Onze vrienden met senseo worden trouwens niet warm of koud van zijn gemekker,(oh dat je dat niet lekker vindt, wij vinden het heerlijk) ze bieden allerlei smaakjes aan, of hij kan een ander drankje krijgen. Nou en daar blijft het dan bij, en man blijft trouwens ook niet mopperen hoor, smaken verschillen nou eenmaal.
Wij hebben een espressomachine en dit ik net als een senseo niet handig om veel koffie tegelijk te zetten (bij verjaardagen) dus ik heb altijd nog een braun koffiezet apparaat in de bijkeuken staan voor verjaardagen. Dus je kan ook besluiten om een heel simpel koffiezetapparaatje aan te schaffen (je hebt hele goedkope simpele apparaatjes) en voor hun gewone koffie te zetten. Ik zou dat misschien wel doen hoor, maar uit je tekstje blijkt wel dat ze volgens mij ook niet zo aardig zijn, dus of je dit voor ze over hebt? (ik heb een vriendin die voor mij speciaal andere koffie maakt dan die zij drinkt) zij heeft iets uit zo'n percolator geloof ik, vind ik niet lekker.

Maxime

Suzie

Suzie

24-02-2010 om 14:26

Bedankt

Tjonge, jonge, wat een reacties.
Ja, de oude Braun staat nog in de garage, maar ik had geen gewone koffie in huis. En zoals gezegd, we hebben de Senseo nu al 5 jaar en nooit commentaar van mijn schoonzus.
Volgende keer dus weer de traditionele. Hopelijk klaagt dan niemand over de ouderwetse koffie
Suzie

Nasha 1st

Nasha 1st

24-02-2010 om 15:59

Tip voor visite die wijn drinkt (ot)

als je het zelf verder niet drinkt....ik koop bij c1000 kleine flesjes rood, wit....er gaan 2 glazen uit ongeveer....voordeel, ik geef de fles aan de drinker zelf, kan meerdere soorten in huis halen, en ook meerdere flesjes, wat niet opgaat kan ik gewoon bewaren....(het is misschien wel ietsje duurder, maar vooruit)

mirreke

mirreke

25-02-2010 om 10:06

Haha, bezoekerswensen

Wij kregen ooit iemand over de vloer die toen we hem vroegen wat hij wilde drinken niet alleen rode wijn wilde, maar zelfs die en die fles van dat en dat jaar. Ik dacht eerst dat hij een grapje maakte, maar dat was niet zo. Hij had ook nog een tweede keus, voor het geval we zijn eerste keus niet hadden. Ik heb hem maar uitgelegd hoe hij bij de slijter kwam...
Ik heb ook een schoonzus die alleen maar cola drinkt. Echte dan hé, Coca Cola. En als het er niet is, want we hebben met feestjes natuurlijk wel cola, maar geen dure CocaCola, dan wil ze niets. Ook ons mineraalwater vindt ze niet lekker, het is geen Spa Rood namelijk...
Verder hebben we er geen ruzie over of zo, tenminste aan onze kant niet. Maar misschien ergert zij zich al jarenlang...

Hier ook!

Ik wordt er soms een beetje gek van. Wij drinken ook alleen maar senseo en als schoonmoeder komt, begint altijd hetzelfde riedeltje. Dat ze dat niet lekker vind bla bla bla. Uiteindelijk heb ik het opgelost door oploskoffie voor haar te halen en anders drinkt ze maar water. Ik wordt er ook een beetje irri van. Ik pas me altijd wel aan, aan haar koffie (die altijd extreem sterk is) dus passen ze zich hier ook maar aan.
Net zoals zwager die alleen maar Fanta wil en niets anders, ook pech want wij drinken haast geen sinas, dus als dit wordt gekocht kopen we de goedkoopste en anders drinken ze maar niks. Mijn man, past zich wel aan en met verjaardagen koopt hij dus altijd speciaal mokkataart (tja want de slagroomtaart lust men niet) en fanta en de oploskoffie....waar stopt dit?

Trix

Trix

25-02-2010 om 13:35

Coby: hear, hear

Je haalt me de woorden uit de mond, ik kreeg bij elk bericht een meer verbaasd gevoel. Waar is de gastvrijheid gebleven? Als je weet dat je schoonzus/broer/zwager, 'k weet niet meer om wat voor familielid het ging, Coca Cola lekker vind, dan haal je dat toch? Waar gaat het over? Het begint dan bijna op pesten te lijken om lekker puh een goedkope frisdrank voor te zetten.

Vic

Vic

25-02-2010 om 15:11

Ook zo

Over koffie moet je bij mij niet zeuren, we hebben een Senseo en een Nespresso en als dat niet goed is hebben we nog andere drankjes. Als ik weet dat iemand iets graag drinkt haal ik dat overigens wel gewoon in huis. De aangebroken fles krijgt die persoon dan vervolgens mee als hij weer weg gaat

Eens met cobi (en nog erger)

Ik drink zelden bier, maar we hebben het altijd in huis. En een fles bitter lemon (die misschien 1 1/2 euro kost) blijft jaaaaren goed. So what's the problem om dat 'gewoon' in huis te hebben. Je weet maar nooit wie er langs komt. En als er dan eens iemand 2 of 3 glazen bitter lemon drinkt, en je houdt een halve fles over.....nou, jammer dan. Zo'n drama is dat toch niet? (ik lust overigens bijna alles, dus zou zulke restjes probleemloos opdrinken)

En een beetje fles wijn blijft ook jaaaren op dronk, en restjes gaan gewoon door het eten als je zelf geen wijndrinker bent. Elke stoofschotel of zelfs de spaghetti bolognese knapper er enorm van op...dus waarom zou je mensen afschepen met een of ander miniflesje van de supermarkt? Dat vind ik eerlijk gezegd nogal knullig staan. (en ik vraag me serieus af of een beetje wijnliefhebber blij wordt van wat er in zo'n flesje zit)

Ik zou nooit klagen over wat ik elders voorgezet krijg (hoewel ik wel een tijd terug besloten heb nooit meer bij mijn vader te gaan eten, maar da's een verhaal apart) maar ik sta net als Cobi wel een beetje te kijken van de benadering van sommige mensen hier. Misschien ben ik dan wel het andere uiterste (altijd op alles voorbereid qua voorraadkast), maar voor de 'balans' wilde ik toch mijn stem even laten horen...

Ingrid

Hilde

Hilde

25-02-2010 om 16:19

Algemene sfeer

Is het niet meer hoe de relatie en de sfeer onderling is die hierin een rol speelt?
Ik heb er ook geen problemen mee om koffie te zetten voor een goede vriend die Senseo echt niet lekker vindt. Maar mijn schoonfamilie kon het vroeger ook wel erg bont maken. Had je soep op het menu, dan kreeg je steevast de vraag of er toch geen ui in zat, want daar kregen ze last van aan ikweetnietmeerwat. Nou zeg, als ik soep maak, dan begin ik met ui. Punt. Dan had je vb rauwe komkommer bij het eten. Oei, had je die vooraf wel gewassen in zout water? En dan de koffie, schoonmoeder bracht haar eigen portie koffie mee, want van andere koffie kreeg ze ook weer last. En voor het dessert bracht schoonzus voor haar kinderen eigen fruit mee om fruitpap te maken, want dat was beter dan het dessert dat wij voorzien hadden (hoe ze dat op voorhand kon weten, is me nu nog een raadsel).
Jullie raden het al, de relatie met mijn (ex)schoonfamilie was niet zo best....en daarom wilde ik ook niet veel moeite doen. Vooral niet omdat wij omgekeerd geen wensen mochten uiten als we bij hen te gast waren!

Jade

Jade

25-02-2010 om 16:59

Nooit geen klachten gehad...

...over mijn Lidl cola, Aldi Rose of bier.....als iemand iets specifieks drinkt, zoals een Beerenburg, dan haal ik dat in huis. Mijn opa dronk alleen maar Rivella Light, dat haalde ik dan ook. Een ander had een aangepast dieet i.v.m. een veel te hoog cholesterol. Dat wist ik eerst niet en toen ik zag dat hij zijn eigen worst en kaas mee had genomen heb ik hem uitgefoeterd: de volgende keer haalde ik dat in huis. Heel lief bedoeld (het was toch ietwat aan de prijzige kant), maar dat vond ik veels te gek:-'

Ik heb eens een verjaardag gehouden, waarbij er personen waren die geen Heineken lusten, anderen hadden liever Grolsch en weer iemand vond Amstel het lekkerst. Ik heb het goedkoopste krat van 1 van die merken gehaald. Hallo zeg, drink op wat je voorgeschoteld krijg (of niet), maar ga niet zitten miepen omdat je perse DAT merk wilt drinken.

Maylise

Maylise

25-02-2010 om 19:54

Wel rekening houden

Ik vind het heel normaal om rekening te houden met je gasten. Ik zal er zelf nooit over zeuren of iets van zeggen als ik ergens iets te drinken krijg wat ik niet zo lekker vind. Echter ik haal zelf altijd in huis waarvan ik weet dat mijn gasten het lekker vinden. Als dat een bepaald merk cola is of een bepaald soort wijn dan haal ik dat in huis. Als ik weet dat ze een bepaalde frisdrank of iets anders graag willen dan koop ik dat. Natuurlijk kan ik alleen rekening houden met mensen waar ik de smaak van ken.

Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand senseo koffie of aldi cola niet echt lekker vindt. Waarom zou ik dan geen pepsi cola of filter koffie halen als ik iemand daar een plezier mee doe? Ik wil graag dat mijn bezoek het fijn heeft dus daarom probeer ik zeker hun met hun voorkeuren rekening te houden.

Maylise

Kiki

Kiki

25-02-2010 om 22:36

Ook eens,

Hoewel ik geen drie soorten bier zou halen. Ik heb geen senseo en mijn koffie is te sterk. Dus mijn man zet de koffie op verjaardagen anders gaan de gasten vliegen.

Verder halen we voor iedereen zijn dranken in huis, komt er iemand voor het eerst vragen we van tevoren wat die persoon drinkt en dat halen we, dus ook de cola zero en de 7up light voor mijn oom en neef die suiker hebben.
Is het over, dan gooi ik er wel een keer rum doorheen ofzo.

Petra Kappers

Petra Kappers

25-02-2010 om 22:59

Provinciaals

Ik doe er niet aan mee. Ben bijzonder gastvrij (vind ik zelf). Zorg altijd voor lekker eten en happen. Haal goede wijn in huis, gevarieerd aanbod fris, maar 'slechts' één merk pils. Ik vind namelijk dat volwassen mensen de gastvrijheid lekker over zich heen moeten laten komen.
Thuis drink je je favoriete koffie/ drankje en op bezoek laat je je verrassen en geniet je van het 'andere'. Voor mij valt dit veeleisende gedrag in de categorie 'pot pindakaas mee naar Thailand, want stel je voor dat ik een inheems ontbijt moet nuttigen'

Zusenzo

Zusenzo

25-02-2010 om 23:21

No way

We hebben in huis wat we in huis hebben en iets anders schenk ik niet. (Coca cola, fanta, sprite etc. dat hebben we dus nooit.) Oke, een paar keer per jaar bij de verjaardagen haal ik wat extras erbij. Verder niet. Koekjes hebben we ook nooit. Vraagt er laatst iemand "heb je een koekje bij de koffie?" Dat vond ik zo'n idiote vraag. Ik heb een boterham aangeboden. Ben zelfs bereid om chili-con-carne te maken. In mijn ogen heb je dorst of honger. Koekjes of fanta, helaas pindakaas.

Nee sorry, dat heb ik niet.

In de openingspost heeft suzie het over familieleden die vragen of ze ook iets anders kunnen krijgen dan Senseo. Dat kan je vragen, je hoeft toch niet te drinken wat je niet lekker vindt? En als het alternatief (espresso) niet bevalt zeg je nog een keer 'nee'. So far, so good. Dan zegt de gastvrouw: "Nee, sorry, iets anders heb ik niet". Klaar, niet moeilijk over doen.

Dat geldt wat mij betreft ook voor het koekje van Zusenzo: hoewel ik ook vind dat die vraag niet erg aardig is, kun je er toch heel goed op antwoorden: "Nee, sorry, heb ik niet."

Niet over uitweiden, niet zo'n probleem van maken. Mensen mogen vragen wat ze willen, krijgen soms 'nee' te horen. En daar ga ik me geen moment schuldig over voelen.

dag!
erykah

joos

joos

26-02-2010 om 13:58

Moeite voor gasten

als ik het zo lees doe ik blijkbaar veel moeite voor mijn gasten. Zo vaak komen sommigen nou ook weer niet, dus ik vind het leuk dat als ze komen dat ze dan ook op een voor hen zo prettige manier gevoed en gelaafd worden. Ik kan er ook echt van genieten als ik zie dat mijn gasten iets lekker vinden, of dat nou een glaasje cola-beerenburg is (drink ik zelf nooit) of een eigen gemaakt hapje. Daar geef ik toch een feestje voor! Als ze onverwacht langskomen moeten ze het doen met wat ik in huis heb (is ook vaak meer dan genoeg, ik ben nogal van de voorraad), maar als IK ze uitnodig, dan zorg ik ook dat ze aan hun trekken komen!

Ik krijg emma b zo over de vloer.....

...want die komt haar lam bij de buurvrouw ophalen. Heb speciaal een lekkere appel-boterkoek gebakken. Jammie!

En geen koekjes in huis? Dat vind ik raar. Maar goed, ik vind het idd ook raar om geen bier in huis te hebben, al drink je zelf alleen wijn, of andersom. Bijzonder hoe zulke verschillende ideeeen mensen erop na houden over gastvrijheid.

Overigens kan ik me haast niet voorstellen dat ik zelf als gast tegen gastheer of vrouw zou gaan lopen klagen over de catering. Absoluut niet.

Maar ben ik zelf degene die mensen over de vloer krijgt dan word ik er gewoon blij van als ik alles in huis heb waar ze maar zin in zouden hebben.

Nu houd ik zelf ook erg van lekker eten, misschien maakt dat uit.

Ingrid

Ineke P.

Ineke P.

26-02-2010 om 18:06

Gastvrij

Ik vind mezelf wel gastvrij. Voor een feestje haal ik met alle plezier favoriete drankjes/hapjes voor iemand in huis. Dat waardeer ik zelf ook als ik ergens te gast ben. Maar mijn koffie is mijn koffie (ik heb toevallig erg fijn espressoapp.) Daar moeten mij gasten het mee doen. Ze mogen kiezen of ze er wat in willen, net als de thee.Het zou niet in me op komen om de koffie of wat dan ook op andere wijze klaar te maken.Ook mijn recepten/bereidingswijzen voor taart en warme en koude happen moet men het gewoon mee doen. Er is genoeg in huis om een alternatief te kiezen. Ik vind de familie van de vragensteller erg onbeleefd en zou daar verder geen tijd en aandacht aan verdoen.

Tihama

Tihama

26-02-2010 om 21:05

Twee verschillende dingen

Ik zie 2 totaal verschillende zaken:
het ene is klagen over wat een ander je aanbiedt en het andere is weigeren voor een ander iets speciaals te doen.
Ik lees in de originele posting het eerste. Gedram van een zwager over de koffie. Ik heb al gegeten en gedronken als iemand gaat drammen. Mijn bereidheid om iets speciaals te doen daalt dan enorm.

Het andere verhaal is ongevraagd (!) zorgen voor de favoriet van de gast. Ik ben gewend dat je voor iedereen de favoriete drank in huis hebt. Zo deed mijn moeder dat, en zo doe ik dat. Wel interessant eigenlijk om te zien hoe dat werkt.

Ik vraag me wel af of mensen die vasthouden aan eigen merken in plaats van de favoriete merken van een ander, zelf het verschil proeven.
Ik dronk bijv. altijd graag de Bosvruchten van Roos Vicee tot ze de smaak aanpasten. Dat verschil proefde ik en ik ben overgestapt op Spa&fruit. Voor iemand die niets geeft om Bosvruchtensappen zullen beide dranken inwisselbaar lijken. Dan lijkt mijn voorkeur voor de ene op prinses-op-de-erwtverhaal.

Om die reden zal ik ook altijd de favoriete merken van vrienden en familieleden in huis halen als dat enigszins mogelijk is. Maar ik ga er geen Senseo voor aanschaffen

Tihama

buzz

buzz

27-02-2010 om 06:42

heb het draadje niet gelezen alleen het eerste berichtje. Eigenlijk moest ik wel lachen, er zijn zo veel mensen met zo een aparaat, en mijn man kan er niet tegen, die word hiper van senseo, hij krijgt een raar hoofd gaat raar met zijn mond en lippen doen en word er trillerig van. Raar verhaal maar echt waar. Hij drinkt geen thee. (wij hebben toevallig 2e hands zelf zo een duur aparaat en dronken daarvoor oploskoffie, inderdaad van die espresso koffie staafjes. Als je daar meer water bij doet en eventueel melk dan heb je gewoon oplos koffie. Sommige mensen (mijn zus en schoonzus)hebben speciaal zo een pakje met oplos staafjes voor hem staan. Maar in geval van noot (ergens op de koffie) heeft hij er zelf altijd een aantal in de auto liggen, en gaat die gewoon halen als het nodig is. Voor hem hoeven mensen dus niet in huis te hebben wat hij graag wil, en dat zou ook tegek voor woorden zijn, je hoeft je aanrecht en leven niet aan te passen aan dat ene bezoekje. Nu vind ik een ander koffie apperaat aanschaffen voor andere echt van de zotte, die zakjes in huis hebben vind ik wel charmant, net zo goed als dat ik appelsap zonder suiker in huis heb voor mijn moeder, en op feestjes een flesje rode wijn voor mijn vader en broer (voor de rest drinke iedereen hier dan altijd wit).
Ik zou gewoon zeggen als iemand hier de koffie niet lust (was voorheen met de oplos nog wel eens zo) sorry maar we hebben niet anders geen plaats op ons kleine aanrecht, zal ik thee voor je zetten , ik heb allerhande smaken of wil je iets fris. (nu de keuken verbouwd is hadden we dus wel plaats)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.