Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Komt dit uit Ronflonflon?

Er zijn hier vast generatiegenoten die net als ik luisterden naar "Ronflonflon met Jacques Plafond". Nu heb ik een kreet in mijn hoofd waarvan ik denk dat die uit dat programma komt, maar ik ben er niet zeker van en Google biedt geen uitkomst. 

Is de uitdrukking "Een goede tip voor ieder die er wat aan heeft" inderdaad uit Ronflonflon afkomstig? (volgens mij was het een rubriek, van Jan Vos als ik me wel herinner). 

Ik heb geen idee Temet. Maar dankzij jou heb  al de halve avond allerlei Wim t Schippers  flashbacks. Zit nu met t Willy Dobbe plantsoen in m’n hoofd…..

Klinkt ook wel als iets van ds. gremdaat, die natuurlijk ook regelmatig opdook in Ronflonflon

Beetje off topic, maar ik kijk nog altijd met trots terug op mijn eigen 'Wim T. Schippers' moment. Op het HBO toen ik een boterham at in een klaslokaal en de docent zei: "wil je hier niet eten!" en ik reageerde met: "nou juist wel dus"

Ook ot maar laatst was op tv een interview met Wim T Schippers door Ronald Snijders. Twee ontregelende figuren bij elkaar. Erg grappig. 

Bijtje82

Bijtje82

15-07-2022 om 09:32

Door dit topic toch nieuwsgierig wat dit nou is, ken het niet. Op zich niet raar met bouwjaar 82.
Even klein stukje geluisterd, niet echt mijn ding. Maar moest trouwens direct aan Ernie denken toen ik een van die stemmen hoorde. 

Bijtje82 schreef op 15-07-2022 om 09:32:

Even klein stukje geluisterd, niet echt mijn ding. Maar moest trouwens direct aan Ernie denken toen ik een van die stemmen hoorde.

Dat klopt, dat is ook Wim T. Schippers 😀

Bijtje82

Bijtje82

15-07-2022 om 12:03

IMI-x2 schreef op 15-07-2022 om 10:24:

[..]

Dat klopt, dat is ook Wim T. Schippers 😀

Dat zag ik inderdaad, grappig hoe direct herkenbaar die stem is. 

vpro heeft een weblog met alle afleveringen van ronflonflon. Misschien  vind je je antwoord daar? (En verzet je tegen de verleiding op alle afleveringen opnieuw te luisteren )

Temet

Temet

15-07-2022 om 20:57 Topicstarter

Dank je Wilmamaa, daar ga ik zeker naar op zoek.

Bijtje, ik las ooit eens een artikel over Wim T Schippers waarin ook werd verteld dat hij een keer bij een vriend op bezoek was en de jonge zoon van die vriend bewonderend opmerkte "Wat kan jij goed Ernie nadoen!"

het komt mij niet bekend voor, maar ik was geen heel fanatieke luisteraar. 
wel zing ik nog regelmatig ‘wat aten zij, wat aten zij, wat aaaaaaaaaten zij’ en ‘de post, de post, wat brengt vandaag de post’. 
Beetje late reactie…..

Temet

Temet

23-07-2022 om 09:35 Topicstarter

Dat ' wat aten zij' herinner ik me dus totaal niet meer, maar 'de post, de post, wat brengt vandaag de post' neuriede/zong ik regelmatig op een vorige werkplek, waar iedere collega (het waren er maar een handjevol) daadwerkelijk iedere dag post kreeg en waar we dus dagelijks de postvakjes moesten checken.

wat aten zij wat aten zij, wat aaaaaten zij, wat was het wie maakte het hoe smaakte het, en hoe is het bekoooomen? Volgens mij gingen ze dan bepaalde mensen bellen om dan te vragen wat ze gegeten hadden. Maar die conversatie verliep dan natuurlijk nogal ….ontregelend.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.