Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Iris

Iris

21-12-2010 om 21:08

Konijn dood, en koppelvraagje

Vandaag is ons konijn doodgegaan. Had luchtweginfectie en at niet meer. Was een gecastreerd mannetje. Nu zit zijn vriendinnetje alleen. Ze waren erg aan elkaar gehecht, samen in een groot hok en liepen buiten rond. Ik wil nu voor het vrouwtje weer een gecastreerd mannetje. Mijn vraag: gaat dat goed of moeten ze wennen aan elkaar? Ik weet van twee mannen en twee vrouwen dat het wel vechten kan worden, maar ik heb nog geen ervaring met een vrouwtje en een gecastreerd mannetje.
En moet ik snel op zoek naar een ander konijn?
Graag tips en ervaringen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

21-12-2010 om 21:25

Even wachten

Ik zou even wachten tot je dametje haar man is vergeten.
En kijk daarna eens op www.bunnybunch.nl, onder "konijnen" en dan "koppelen".
Verder zou ik nu niet zo snel een konijn bij mijn buitenkonijn plaatsen, tenzij ik 100% zeker zou weten dat het beestje een goede wintervacht heeft. Daarvoor moet een konijn toch sinds de zomer altijd buiten gezeten hebben.
Wij hebben zelf een vrouwtje en een gecastreerd mannetje (deze zomer gekoppeld), dat gaat heel goed. Mevrouw is de baas, dat wel.

reina

reina

22-12-2010 om 10:33

Hier

Hier ook een vrouwtje en een gecastreerd mannetje, ze zijn al zeker 8 jaar niet van elkaar weg te slaan, zo lief. Ik zou nu geen konijntje erbij nemen, tenzij het er een is die gewend is aan buitenzijn, zo niet, wacht dan tot het voorjaar, dan kan je nieuwe aanwinst wennen aan het buiten-zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.