Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

mam

mam

06-10-2011 om 14:21

Krijg beeld maar niet van mijn netvlies

Afgelopen zaterdag liep ik met dochter van net 12 die heel lichtjes wat vrouwelijke vormen begint te krijgen door de stad op zoek naar schoenen en een jas. Het was lekker weer, ze had een t-shirtje en een strakke spijkerbroek aan. Opeens zie ik over de menigte heen een oude man (zeker 65+) met zo'n vieze, begerige blik naar mijn dochter kijken dat ik er onmiddellijk misselijk van werd. Instinctief wist ik dat dit niet goed was. Ik heb dochter niets laten merken, heb de man nog recht aan gekregen en ben snel met mijn dochter de dichtstbijzijnde winkel ingedoken waar we anders nooit in zouden zijn gegaan om maar weg te zijn van die man. Gelukkig heb ik die man niet meer gezien, daarna.
Maar sindsdien heb ik steeds weer hoe die man naar mijn dochter keek (echt nog een kind) voor ogen en bah, bah, bah, vooral zijn vieze blik. En dat op zo'n mooie zaterdagmiddag.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

06-10-2011 om 14:36

Bah zeg

K

dc

dc

06-10-2011 om 14:37

Ging mis

Ik kan het me voorstellen dat je dat niet uit je hoofd kunt zetten. Ik hoop dat ze zich voorlopig niet bewust wordt van dat soort akelige blikken.

Valkyre

Valkyre

06-10-2011 om 15:09

Arme mam

Ja, verschrikkelijk zoiets! Nu heb ik zelf geen dochters, maar ik weet nog goed hoe raar (en ook wel vies) ik het vond dat een ongeveer 35-jarige man op mijn sportvereniging dubbelzinnige opmerkingen maakte over mijn ontluikende borstjes (ik was geloof ik net 13 en sjorde nogal vaak aan mijn spiksplinternieuwe bh). Gatver.

Wat een rotmoment moet jij als moeder hebben gehad (en dan ook nog zo'n oude man, bah!) Gelukkig heeft je dochter het nu niet gemerkt, maar er komen vast nog situaties waarin ze zoiets merkt van veel te oude mannen. Misschien een goede aanleiding voor een gesprek over hoe daarmee om te gaan?

Sterkte.

groet, Valkyre

Vroeger

dan liep ik met mijn vader wel eens buiten en dan kregen wij ook heel misprijzende blikken "vieze vent met zo'n jong aziatisch meisje"

Ik liep er als puber nogal blotig bij en ik ben geadopteerd dus mijn vader is regelmatig aangekeken met een hele vuile blik, ach die arme man, die vond het nog ok ook dat ik er zo bij liep "dat moet je zelf weten".

Ik kan er agressief van worden

Hier ook een keer, twee jaar geleden, dochter was 11. We waren bij vrienden geweest die redelijk dichtbij wonen. Dochter was op haar rollerskates en ik op de fiets. We reden terug door de verlaten winkelstraat, het was zondagavond. Ik zag iets leuks in een etalage en bleef een beetje achter, dochter ging verder. Het was mooi weer, dochter droeg een leuk jurkje en haar haren flapperden in de wind. Rode wangetjes van inspanning, je kent het wel. Van de andere kant kwam een man van zeker in de 50 aanzetten. Hij zag mij niet. Eerst stond hij stil en keek wellustig naar mijn dochter, toen liep hij op haar af en sprak haar aan met allemaal ranzige taal (ik kon het niet verstaan, maar mijn dochter verstijfde en vertelde het me later). Ik heb nog nooit zo hard gefietst! Ik heb letterlijk staan gillen tegen die vent, dat als hij ook maar een vinger zou uitsteken naar mijn kind, ik zijn kop van zijn smerige romp zou trekken en die met zijn ballen in zijn reet zou duwen. En dat terwijl ik normaal gesproken echt wel op mijn woorden let, zeker waar dochter bij is. De man ging er als een haas vandoor.
Achteraf was dochter nog het meest geschrokken van mijn woordkeus en felle toon. Bah, ik zal het ook nooit meer vergeten. Wat een misselijkmakende ervaring.

Maylise

Maylise

06-10-2011 om 22:29

Ranzig

Veel mannen zijn gewoon ranzig. Vroeger vond ik het altijd zo goor die mannen die naar me keken op een bepaalde wijze. Inmiddels komt dat veel minder voor aangezien ik nu niet zo interessant meer ben uiterlijk gezien maar mijn ergernissen zijn nog veel groter geworden. Ik vond het al goor als ze naar mij keken maar nog veel erger als mannen zo naar mijn dochters kijken of nog erger wat zeggen.

Vooral bij mijn jongste dochter maak ik me daar zorgen om want zij kan daar absoluut niet tegen. Mijn oudere dochters bijten wel van zich af maar arm meisje raakt helemaal in paniek.

Ik kan er in zijn algemeenheid zo boos over worden dat mannen nog altijd denken dat vrouwen een soort publiek bezit zijn die bestaan om hun te behagen en dat ze het God gegeven recht hebben om vrouwen uitgebreid te bestuderen, te beoordelen en het liefst nog een paar opmerkingen te maken.

mam

mam

07-10-2011 om 08:32

Pervers

Zo vrouwelijk is dochter nog niet, hoor. Van boven is het nog minder dan 2 erwtjes op een plank, ze krijgt alleen hier en daar wat rondere vormen en verder is het nog echt een kind. Dus bij mij kwam onmiddellijk het p-woord boven.
Eigenlijk heel erg dat er hier zovelen zijn met een dergelijke ervaring. Tja, erover praten, daar vind ik het nog te vroeg voor. Ik wil ook niet dat het meisje alle mannen met een zeker wantrouwen gaat bekijken. Ik zal wel het aloude verhaal van wat te doen als er een "vervelende" man iets wil doen weer eens vertellen, kan nooit kwaad.
En Stoepkrijt, met oudste dochter heb ik ook zoiets gehad: dochter ging een iets andere weg dan ik maar we ouden weer samenkomen. En vlak voordat we weer zouden samenkomen (ik zag haar wel de hele tijd), probeerde een potloodventer haar aandacht te krijgen. Die vlemende stem die maar "meisje" riep, getverderrie. Zo zoet. We wilden toen een melding doen bij het politiebureau, op verzoek van school omdat het daar vlakbij was gebeurd, maar ik heb niets gezien (want de achterkant) en dochter was zo geschokt van mijn gegil, dat zij ook niets had gezien, van schrik. Maar dat toontje, bah. Ik kan me dus goed voorstellen dat je een waas voor je ogen kreeg.
Wat is dat toch met die kerels, mijn ouders hadden vroeger een kennis, die vond het ook altijd leuk om seksuele toespelingen te maken tegen mij over mijn ontluikend lichaam. Hij deed het wel zo dat mijn ouders het niet hoorden en ik durfde er niet over te praten. Ik heb die kerel nooit kunnen luchten of zien. Gelukkig is die vriendschap uiteindelijk redelijk verwaterd.

Vic

Vic

07-10-2011 om 10:41

Foto op mijn telefoon

Ik heb een tijdje geleden een foto gemaakt van een enge vent. Die betrapte ik tijdens het bloemencorso terwijl hij net op een heel vervelende manier zijn hand op de schouder van mijn dochter had gelegd. Toen ik het zag heb ik haar opzij gehaald en heel even (en heel hard) mijn nagels in zijn hand gestoken. Aangezien hij daar niet op reageerde weet ik bijna zeker dat hij iets van plan was wat niet pluis is. Dochter heeft er gelukkig niets van gemerkt en die foto heb ik gemaakt voor het geval hij misschien iets bij een ander zou flikken.

Gadver vic

wat een gore griezel.

Ik geloof dat ik toch zo kwaad zou worden dat ik net als (stoepkrijt was het toch) in mijn Gilles de la Tourette neiging zou schieten, misschien zou ik mijn nieuwe smartphone wel tegen zijn knar slaan.

gadverdamme, kunnen alle vieze mannen aub bomen gaan planten in de woestijn, ja gewoon weg, allemaal naar de sahara.

Jo Hanna

Jo Hanna

08-10-2011 om 22:23

Euh vic ...

Moet je die foto niet toch even op het politiebureau laten zien? Gewoon met het verhaal zoals je het hier vertelt. Dan kunnen ze het exemplaar misschien een beetje in de gaten houden. En vooral ook: als er nog ees een melding binnenkomt, nemen ze het misschien serieuzer?
Groet, Jo Hanna

Vic

Vic

09-10-2011 om 12:13

Verwijderd

Ik had die foto bewaard voor het geval er die dag een incident zou zijn met een enge vent. Dan had ik in ieder geval een foto. Hij is er nu weer vanaf omdat ik niet met zo'n griezel wilde rondlopen.
Overigens is mijn eerste impuls ook om zo'n kerel uit te schelden maar dan zou mijn dochter zich rot zijn geschrokken. Nu heeft ze er gelukkig helemaal niets van gemerkt.

advocaatje van de duivel

advocaatje van de duivel

10-10-2011 om 14:24

Ff andersom

allereerst wil ik tegen 'mam' zeggen dat je de blikken ongetwijfeld goed hebt geïnterpreteerd, maar dames, ook even verwijzend naar draadje hier beneden 'kuddegedrag en kuddedenken':
ik ben een vrouw van 48 jaar en ik betrap mezelf er wel eens op dat ik zeer verlekkerd zit te kijken naar een jonge knul van een jaar of 18/20.
Maakt mij dit nu ook meteen een vies pedofiel oud wijf?

krin

krin

10-10-2011 om 14:58

Hangt ervanaf

Hoe je het doet, denk ik. Als die jongen er ongemakkelijk onder wordt, is het op z'n minst onbeleefd van je te noemen. Als je slechts tersluiks estethisch genoegen ontleent aan zijn verschijning, valt het nog mee.
En misschien zou de moeder van zo'n jonge knapperd ook wel de kriebels krijgen van jou als ze dat ziet. Omdat jij haar schatje als seksueel wezen ziet, en bekijkt als een roofdier zijn prooi. Dus ja, dan ben je in de ogen van zijn moeder wellicht een oud vies pedofiel wijf.

Goh

zie nou wel ik val op oud, ik zie werkelijk nooit iets onder de 30 wat ik er lekker uit vindt zien.

Knul

Ik heb jarenlang op een HBO opleiding gewerkt met studenten tussen de 18 en 25 jaar. De jongens flirtten wel eens met me als ze vonden dat ze een te laag cijfer hadden (ik verbeeld me niks). Sommige van die jongens waren best aantrekkelijk, maar jemig, het waren in mijn ogen nog kinderen. Ik zei dan ook altijd met een knipoog en een grijns: "Knul, je bent vast reuze charmant, maar ik had je moeder kunnen zijn." En dan waren we gewoon weer lerares en student.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.