Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kunst

Heeft iemand hier verstand van schilderijen?
Wij hebben ooit een schilderij geerfd van een oom van mij.Die had het gekregen van een bevriende kunstenaar.
rond 1960/70 denk ik.
Nu hebben we er naar laten kijken op een taxatie dag en het blijkt een schilderij uit de Cobraschool te zijn.

Zegt mij niet zo heel veel maar het schilderij is niet ondertekend omdat het een kado was.Nu zijn wij heel benieuwd wie de schilder is iemand opperde Anton Rooskens maar het zegt ons niks verder op internet al wat rond gezocht en het lijkt wel op zijn schilderstijl maar ja ik weet het niet zeker.
Hoe kunnen we er achter komen wie het gemaakt heeft en hoeveel het waard is ivm verzekering of eventuele verkoop.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Digitale foto maken

En print die uit (stop in je zak/tas etc.) en zoek alle antiquers/veilinghuizen/taxateurs etc. die je kan vinden (liefst in omgeving) en schrijf ze een mail en voeg de foto toe.Je vertelt dat het schilderij je door een erfenis in je bezit is gekomen en dat je misschien bereid bent het te verkopen en of ze belangstelling hebben? En dan afwachten. Je kan ook met die foto op zak iedereen die je maar enigzins verdenkt van kunstkennis 's laten zien wat je nu bedoeld. En anders naar kunst&kitsch.Of een betaalde taxatie laten doen.
groeten albana

reina

reina

14-03-2009 om 14:52

Leuk!

Dat zou ik nou echt een leuke zoektocht vinden! Inderdaad, foto's maken en langs kunsthandels, veilinghuizen etc gaan. Mocht je eens in de buurt van Amstelveen zijn, daar is het Cobra-museum, de moeite waard, vind ik!

branca2

branca2

14-03-2009 om 19:40 Topicstarter

Oja cobra museum is ook een idee

had ik nog niet aan gedacht ik zet ook wel ff een foto op mijn hyves voor de nieuwsgierigen onder jullie

MLN

MLN

14-03-2009 om 21:37

Hoezo geldschip?

Hey Branca, wat lees ik nou???? Hoezo slootje graven,steigertje bouwen....kind, voor het zelfde geld vaar je binnenkort in je eigen jacht!!!!! Hahahaha. Wel leuk idd om een zoektocht te ondernemen. Ben wel nieuwsgierig nu. Mag ik je Hyves weten?
PS ik begin ook alvast met graven okay? Misschien komt het schip nu wel uit een andere richting....!!

reina

reina

15-03-2009 om 09:49

Branca

Nou ga ik gelijk even op je hyve kijken !

branca2

branca2

15-03-2009 om 10:06 Topicstarter

Ooo nik heb ze er nog niet op staan

ik doe het direkt even sorry
mijn hyves is http://branca2.hyves.nl/

reina

reina

15-03-2009 om 12:01

Gezien

'K vind 'm best mooi! maar of het cobra is en van wie, geen idee

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.