Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bijtje82

Bijtje82

25-08-2022 om 19:27

Laarsjes/pumps voor dramavoeten


Bijtje82 schreef op 29-08-2022 om 16:03:

[..]

Ja dat is zeker een mooie gedachte! Maar dan doe ik dat met kerst of op mijn 40e verjaardag samen met m'n kinderen. Mogen zij ook wat moois uitzoeken. Het moet wel een speciale gelegenheid zijn dan. Niet zomaar tussendoor.

Dan leg je jezelf beperkingen op, omdat...? Waarom is je nieuwe leven na de scheiding niet een speciale gelegenheid? Heel eerlijk gezegd vind ik dat veeeeel specialer dan 'zomaar' een Kerst .

Bijtje82

Bijtje82

29-08-2022 om 16:14

Jonagold schreef op 29-08-2022 om 16:06:

[..]

Dan leg je jezelf beperkingen op, omdat...? Waarom is je nieuwe leven na de scheiding niet een speciale gelegenheid? Heel eerlijk gezegd vind ik dat veeeeel specialer dan 'zomaar' een Kerst .

Kerst is bij mij nooit zomaar kerst, maak er altijd iets speciaals van hoor 😁 . Maar mijn 40e vind ik ook een mijlpaal, dat is ook al bijna. Dat vind ik dan een mooier moment om samen met de kinderen iets moois uit te zoeken dan zomaar ff fussendoor. 

Ik koos de ring ook niet voor zomaar ff tussendoor. Die aanschaf had ook een symbolische waarde waarmee ik afstand wilde doen van twee nare gebeurtenissen, waaronder een diefstal van een ring van mijn moeder door mijn zus die dit ontkende terwijl de ring na overlijden aan mij zou worden toegewezen. Dan kan je wachten tot die zus tot bezinnen komt, heel pijnlijk of je koopt iets waarmee je dat verlies compenseert en laat het los. De tweede reden had te maken met de groei als mens in lijn met eerlijkheid en het durven vasthouden daaraan, hoe eenzaam dan ook. De beloning voor die inzet waarmee ik bij mijzelf ben gebleven.

Het kado stond hier ook onder de kerstboom. Maar toch voelde het niet als een kerstkado omdat het symbolisch veel meer betekenis had tov de kerstkado’s van de andere gezinsleden.
Nu is 40 ook een mijlpaal en blijkbaar minder ver weg dan kerst. Maar symbolische geschenken staan los van jaarlijkse verjaardag- of kerstkado’s; daar zijn ze te bijzonder voor.
Ik wil niet drammen,ik geef alleen aan hoe ik het achteraf beleefde.

Bijtje82

Bijtje82

29-08-2022 om 17:56

Flanagan schreef op 29-08-2022 om 17:48:

Ik koos de ring ook niet voor zomaar ff tussendoor. Die aanschaf had ook een symbolische waarde waarmee ik afstand wilde doen van twee nare gebeurtenissen, waaronder een diefstal van een ring van mijn moeder door mijn zus die dit ontkende terwijl de ring na overlijden aan mij zou worden toegewezen. Dan kan je wachten tot die zus tot bezinnen komt, heel pijnlijk of je koopt iets waarmee je dat verlies compenseert en laat het los. De tweede reden had te maken met de groei als mens in lijn met eerlijkheid en het durven vasthouden daaraan, hoe eenzaam dan ook. De beloning voor die inzet waarmee ik bij mijzelf ben gebleven.

Het kado stond hier ook onder de kerstboom. Maar toch voelde het niet als een kerstkado omdat het symbolisch veel meer betekenis had tov de kerstkado’s van de andere gezinsleden.
Nu is 40 ook een mijlpaal en blijkbaar minder ver weg dan kerst. Maar symbolische geschenken staan los van jaarlijkse verjaardag- of kerstkado’s; daar zijn ze te bijzonder voor.
Ik wil niet drammen,ik geef alleen aan hoe ik het achteraf beleefde.

Geeft niet hoor, ik begrijp je redenatie heel goed. Voor mij voelt het dan toch goed of beter om het te combineren met bijvoorbeeld mijn verjaardag. Ondanks dat de achterliggende gedachte een nieuw begin is, is het voor mij nog niet perse een reden om dan op een willekeurig moment iets aan te schaffen. Aangezien mijn 40e eraan komt, is dat dan weer een gelegenheid om mezelf iets cadeau te doen. Dat voelt dan minder random dan zomaar tussendoor. Misschien voor anderen een rare redenering, maar in mijn belevingswereld werkt dat zo. 🙈

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.