Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bijtje82

Bijtje82

25-08-2022 om 19:27

Laarsjes/pumps voor dramavoeten


Bijtje82 schreef op 28-08-2022 om 22:16:

[..]

Dat zijn eigenlijk dingen die ik nooit voor mezelf koop.

Google maar eens op lapis; blauwe levendige steen die niet al te duur is.

Bijtje82

Bijtje82

29-08-2022 om 00:19

Flanagan schreef op 28-08-2022 om 22:40:

[..]

Google maar eens op lapis; blauwe levendige steen die niet al te duur is.

Ik ken hem. Heb ooit eens een kettinkje gekregen met een blauw lapis hart. Deze ben ik helaas verloren. Vind sieraden prachtig hoor, maar zal niet snel voor mezelf zoiets kopen. Zulke dingen moeten voor mij een betekenis hebben, anders is het maar een nietszeggend sieraad.

Klinkt misschien stom, maar zo ben ik nu eenmaal. Heb één ring die ik eigenlijk altijd draag. Vind hem niet eens mooi, maar hij heeft een bepaalde sentimentele waarde.

Wat een leuk jurkje!
Tja, ik heb zelf dat mijn voeten naar binnen hangen (platvoeten), dat is ook niet zo charmant. Ik heb een paar degelijke hakjes die ik nooit draag, is voor gelegenheden dat ik echt netjes moet zijn (uitvaart ofzo) en ben daarna blij dat ze uit kunnen.
Verder heb ik juist gezocht naar sneakers die niet te lomp ogen. De Nike Internationalist heb ik nu in 4 verschillende, zit ook nog comfortabel en staat ook bij het jurkje (vind ik dan).

Bijtje82 schreef op 28-08-2022 om 07:59:

[..]

Nee, ik irriteer me er gewoon aan. Dus dan zeg ik daar wat van. Het gaat me niet om de soort schoen, dat lijkt me duidelijk. Als ze graag allerhande creabea knutseltips wil uitwisselen, dan opent ze maar een offtopic knutseltopic met gelijkgestemden.

Net zoals jouw collega haar commentaar voor zich kan houden zou jij er ook voor kunnen kiezen om de berichten die je niet helpen gewoon te negeren of iig wat aardiger te kunnen reageren. Als jij een draadje hier opent ga je nog niet over de inhoud.  

Bijtje82 schreef op 28-08-2022 om 22:16:

[..]

Dat zijn eigenlijk dingen die ik nooit voor mezelf koop.

Als je het kunt betalen, gewoon een keer doen. 😁

Bijtje82

Bijtje82

29-08-2022 om 10:17

Gingergirl schreef op 29-08-2022 om 06:26:

[..]

Als je het kunt betalen, gewoon een keer doen. 😁

Zal er eens over denken. Dan misschien leuk voor kerst. Moet wel een beetje speciaal zijn dan. Ik moet toch mijn eigen cadeaus kopen. 🤐

Leanne schreef op 29-08-2022 om 01:03:

Wat een leuk jurkje!
Tja, ik heb zelf dat mijn voeten naar binnen hangen (platvoeten), dat is ook niet zo charmant. Ik heb een paar degelijke hakjes die ik nooit draag, is voor gelegenheden dat ik echt netjes moet zijn (uitvaart ofzo) en ben daarna blij dat ze uit kunnen.
Verder heb ik juist gezocht naar sneakers die niet te lomp ogen. De Nike Internationalist heb ik nu in 4 verschillende, zit ook nog comfortabel en staat ook bij het jurkje (vind ik dan).

Ik kijk vooral naar het gemak, mijn ene enkel slaat makkelijk om naar buiten, en soms inderdaad een hakje als het iets netter mag van mezelf. 

Bijtje82 schreef op 29-08-2022 om 10:17:

[..]

Zal er eens over denken. Dan misschien leuk voor kerst. Moet wel een beetje speciaal zijn dan. Ik moet toch mijn eigen cadeaus kopen. 🤐

De rode jurk is een zomerse jurk, dat nu gedragen wenst te worden ipv met Kerst. Dus schuif je kado niet maanden voor je uit. (Je kan ook kiezen voor opvallende blauwe kralen ketting voor zomerse dagen.)

Jaar geleden voor mijzelf een mooie ring gekocht met paarse steen. Goudprijs stond hoog, dat dat gold ook voor inruil. Dus door paar oude ‘verjaarde’ ringen en simpel armbandje in te ruilen, viel de aanschafprijs van de ring heel erg mee.

Een mooi sierraad hoeft helemaal geen rib uit je lijf te kosten. Zilver is al veel betaalbaarder dan goud en een zilveren hanger met of zonder een (half)edelsteen kost je ook de kop niet. Mooie kralen zijn nog een stuk betaalbarder. Ik loop zelf al bijna 10 jaar met dezelfde gladde zilveren ketting, waar ik verschillende hangers voor heb. Kijk ook welke lengte mooi staat bij de kleding waar je het sierraad bij wilt dragen. Bij een boothals draag ik geen ketting, bij een bloesje een vrij korte en bij een diepe v-hals een langere.

Bijtje82

Bijtje82

29-08-2022 om 14:13

Flanagan schreef op 29-08-2022 om 13:10:

[..]

De rode jurk is een zomerse jurk, dat nu gedragen wenst te worden ipv met Kerst. Dus schuif je kado niet maanden voor je uit. (Je kan ook kiezen voor opvallende blauwe kralen ketting voor zomerse dagen.)

Jaar geleden voor mijzelf een mooie ring gekocht met paarse steen. Goudprijs stond hoog, dat dat gold ook voor inruil. Dus door paar oude ‘verjaarde’ ringen en simpel armbandje in te ruilen, viel de aanschafprijs van de ring heel erg mee.

Ik heb ook nog een rode wintereditie jurk 😁 

Goud koop ik sowieso niet. Hou niet van goud. Zoals hierboven aangegeven hoef je geen fortuin uit te geven aan een mooi sieraad. Nu is het budget geen probleem verder, meer dat ik mezelf zulk soort dingen eigenlijk niet cadeau doe. Vind dat meer waarde hebben als het gekregen is en er een speciaal gevoel bij hoort. 

Sieraden zijn bij mij niet net als kleding gewoon iets leuks om tussendoor eens te kopen. Maar dat zijn mijn gedachten natuurlijk, iedereen denkt daar anders over. 

Ik heb het tegenovergestelde. Bij kleding horen schoenen en accessoires, dus soms een leuke tas en bijpassende sieraden en nagellakje. Ik heb goud en zilver, soms past het één mooier bij de gelegenheid en kleur kleding en soms het ander. 
Vroeger gaf ik ook niet snel geld uit aan luxe voor mezelf, maar heb de schade ingehaald 

Bijtje82

Bijtje82

29-08-2022 om 15:53

wil40 schreef op 29-08-2022 om 15:47:

Ik heb het tegenovergestelde. Bij kleding horen schoenen en accessoires, dus soms een leuke tas en bijpassende sieraden en nagellakje. Ik heb goud en zilver, soms past het één mooier bij de gelegenheid en kleur kleding en soms het ander.
Vroeger gaf ik ook niet snel geld uit aan luxe voor mezelf, maar heb de schade ingehaald

Nagellak gebruik ik persoonlijk niet. Tassen eigenlijk ook zelden. Zou ik vaker moeten doen, want ik loop regelmatig met m'n handen of zakken vol spullen. Maar dit soort dingen vind ik dan wel weer ok om voor mezelf tussendoor aan te schaffen. Sieraden vallen bij mij echt in een andere categorie. 

Zoals eerder hierboven het inleveren van oud goud voor aanschaf van nieuwe sieraden, dat zou ik persoonlijk nooit doen. Maar ik snap dat dit wellicht anders is als je geen gevoelsmatige waarde hecht aan die items. 

En wat als je jezelf een mooi sierraad geeft om deze nieuwe, sterke fase in je leven te vieren en je te blijven herinneren?

Bijtje82

Bijtje82

29-08-2022 om 16:03

IMI-x2 schreef op 29-08-2022 om 15:58:

En wat als je jezelf een mooi sierraad geeft om deze nieuwe, sterke fase in je leven te vieren en je te blijven herinneren?

Ja dat is zeker een mooie gedachte! Maar dan doe ik dat met kerst of op mijn 40e verjaardag samen met m'n kinderen. Mogen zij ook wat moois uitzoeken. Het moet wel een speciale gelegenheid zijn dan. Niet zomaar tussendoor. 

Ik heb ook mezelf een nieuwe ring cadeau gedaan na een hele moeilijke periode. Die ring is gemaakt door een lieve oud-collega van me, van een aantal sieraden die ik niet meer droeg, maar die wel emotionele waarde hadden. O.a. een ringetje dat ik van mijn ouders had gekregen maar dat te klein was geworden en een oorbel waarvan de andere was kwijtgeraakt. Zo kregen die sierraden een nieuw leven, met een dubbele emotionele lading. We hebben hem samen ontworpen, naar aanleiding van mijn eigen verhaal. Hij is prachtig geworden! In die hoek kun je het dus ook zoeken.

Intussen is die collega overleden, dus nu draag ik die ring met nog meer liefde.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.