Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

jm

jm

13-09-2011 om 12:40

Laarzen

Wanneer dragen jullie laarzen, met wat voor temperatuur.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zelden

Ik heb twee paar laarzen-voor-onder-een-rok, die ik dus draag als ik een rok draag, en dat is zelden.
En verder regenlaarzen, die nog minder vaak uit de kast komen.

Normaal gesproken draag ik een broek met (hoge) veterschoenen, als het koud is bij voorkeur bergschoenen.

Groeten,

Temet

Yta Chalne

Yta Chalne

13-09-2011 om 15:02

Tja

De Nederlandse zomer is helaas in haar geheel geschikt om laarzen te dragen. Hooguit een weekje in het voorjaar dat het te warm is. Naar mijn werk draag ik meestal laarzen, behalve als het duidelijk warmer gaat worden dan een graad of twintig.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

13-09-2011 om 15:56

Ik heb nu laarzen aan onder een jurkje. Gister had ik open schoenen maar dat was toch een beetje te fris.

Fiorucci

Fiorucci

13-09-2011 om 17:28

Oh nee

Vanaf een graad of 16 loop ik gerust op slippers of open schoenen, laarzen doe ik pas aan in de winter.

Oh nee

ik doe nu echt nog geen laarzen aan, veel te benauwd. Zeker niet als ik een deel van de dag binnen zit.

Nou ja, enkellaarsjes, dat kan nu net. Maar geen hoge, ik snap ook niks van zomerlaarzen.

Fianna

Fianna

13-09-2011 om 19:13

Je hebt laarzen en laarzen

Wat voor laarzen bedoel je? Ik heb bijv leuke enkellaarsjes die ik dus nu al draag. Die lange laarzen draag ik nu nog niet, maar zie anderen er wel mee lopen. Moeten zij weten, ook goed. Ik loop soms nog op open schoenen, slippers. Ligt er aan hoe mijn bui is, wat ik aan heb en wat ik ga doen.

Niet nu.

Vanaf april of zo tot ergens rond oktober vind ik eigenlijk dat het geen laarzentijd is. Ik snap ook niks van zomerlaarzen.

Ik zie overigens de laatste weken al heel wat vrouwen en meisjes met laarzen rondopen. Verbaast me echt. Het is hier nog tegen de 20 graden! Mij veel te warm hoor, laarzen. Ik draag nu veel gymp-achtige schoenen, en dochter loopt bv de hele week nog in 3/4 broeken met allstars of zomerschoenen eronder. Warm zat.

Wat dan wel weer een afwijking van mij is is dat ik bv in het voorjaar op een gegeven moment besluit dat het te warm is voor laarzen, en dan wil ik ze ook helemaal niet meer aan, en omgekeerd, heb ik in de herfst pas zin om laarzen aan te trekken als ik 100 % zeker weet dat de open schoenen en slippers echt de kast in kunnen. Slaat nergens op, ik weet het.... Maar ik wacht dus nog even met de laarzen, wie weet brengt september nog een paar mooie nazomerweken...

Ingrid

Fianna

Fianna

13-09-2011 om 21:49

Ingridt

Wat versta jij dan onder laarzen? Ik heb dus bijv enkellaarzen die nu echt niet te warm zijn (niet warmer dan gympem bijv).

Roosje Katoen

Roosje Katoen

13-09-2011 om 21:51

Ik zie nu dat ik schreef dat zomerschoenen een beetje te fris waren, maar dat kwam omdat ik ze bij een jurkje met blote benen aanhad Onder een broek of of jurkje met legging ofzo zou ik nu ook nog wel zomerschoenen of slippers ofzo kunnen dragen.

Fianna....

tja, ik heb vnl halfhoge of hoge laarzen & die vind ik nu echt nog te warm, en te winters ogen. Maar het zit wsch ook tussen mijn oren, als ik enkellaarsjes had zou ik ze wsch ook niet aandoen nog. Heb ik toch het idee dat de zomer voorbij is of zo. En ik denk toch echt dat ook enkellaarsjes warmer zijn dan mijn lage gympjes, of idd zelfs slippers als ik een lange broek aan heb (a la Roosje)

Ingrid

Fianna

Fianna

13-09-2011 om 22:24

Enkellaarsjes

'Heb ik toch het idee dat de zomer voorbij is of zo.'
Ik wacht er nog steeds op dat het zal beginnen. Heb gehoord dat oktober een mooie maand wordt...
Ach enkellaarsjes draag ik ook rustig met echt zomers weer. Nogmaals, ligt er aan wat ik doe, wat ik aan heb en hoe ik me voel èn hoe het weer is, ook al is het 'zomer'. Maar korte laarzen vind ik nu prima kunnen, maar dat is heel persoonlijk.
Slippers draag ik nu ook nog vaak.

Nog niet

Van de week zag ik al verschillende meisjes met Uggs lopen! Ongelofelijk, die verwacht ik echt alleen in de sneeuw. Ik probeer laarzen zo lang mogelijk uit te stellen. Gewoon mooie pumps onder een jurk of rok. Het is toch nog helemaal niet zo koud?

Hanne.

Hanne.

14-09-2011 om 21:24

Uggs

Uggs zijn ook geen laarzen, Uggs zijn een statement. Die worden zelfs gedragen als de mussen van het dak vallen. Dan uiteraard wel gecombineerd met een paar hotpants! Ik ben bijna lachend van m'n fiets gevallen toen ik het zag.

Ely

Ely

14-09-2011 om 23:09

Prachtig die uggs

Die jonge meiden met die berenpoten onderaan van die enorm lange stakerige benen en dan een rokje ofzo. Het geeft zo'n cartoonesk silouet dat ik het leuk vind

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Yura

Yura

15-09-2011 om 09:16

Voordeel van de winter

vind ik toch wel dat ik mijn uggs weer aan kan haha. Ik ben echt verslaafd, heb er ook teenslippers van gelukkig, dus hoef in de zomer niet helemaal afstand te doen. Mijn echtgenoot heeft Uggs sneakers gehad, dus die is ook om. Jullie hebben me op een idee gebracht, ga zo gelijk eens even op mijn favoriete shoppingsite kijken, de dollar staat gunstig.

Valkyre

Valkyre

16-09-2011 om 13:34

Oh hanne

Was dat in een studentenstad toevallig? Ik was gisteren in Leiden en zag twee meisjes met hotpants en Uggs (en blote benen)! Geen gewone Uggs (laarzen), maar meer een soort pantoffelmodel. Die zou ik zelf dus niet dragen - nou ja, wel thuis, als pantoffel dus...

Wat ik wel heel stoer vind, is hotpants of een wijd, (bijna) knielang rokje met (cowboy-)laarzen en blote benen. Stoer! Maar niks voor mijn benen... al zo'n vijftien jaar niet meer Nou ja, dat met het rokje zou nog kunnen, maar hotpants, nee.

Zelf had ik gisteren een dunne panty aan met hakken en een net jurkje (bruiloft). Laarzen trek ik al aan als 't onder de 18 graden is. Of als ik ergens (binnen) moet zijn waar het tocht of anderszins koel is. Ik heb heeeeel snel koude voeten.

Groet

Groet

16-09-2011 om 22:40

Hele jaar door

Draag ik mijn Dr. Martens laarzen.

Monique D*

Monique D*

18-09-2011 om 14:24

Laarzen en uggs

"..laarzen hebben meestal een te wijde schacht voor mijn benen, waardoor die er uitzien als een vaas bloemen."
Waar zijn die laarzen te koop? Ik wil ze wel hebben, want mijn benen passen meestal niet in gewone laarzen, want mijn kuiten zijn te dik voor die schacht... ik vond het de vorige winter heel jammer dat ik geen laarsjes met zo'n speciale profiel-tegen-uitglijden-in-de winter kon kopen omdat mijn benen niet daarin pasten!
Gisteren was er een hoosbui en mijn dochter, een echte UGGS-liefhebster, kwam als een verzopen kat thuis. Ook haar sokken èn voeten waren nat, ondanks de UGGS. Ze zijn meer voor de mode (statement) dan dat ze je echt beschermen tegen regen (en misschien ook sneeuw).
Wij vinden laarzen dus praktisch bij temperaturen van onder de 16 graden, regen en sneeuw.

Merel

Merel

18-09-2011 om 21:10

Uggs en regen

nee gek genoeg kunnen uggs niet goed tegen regen. Maar wel heel goed tegen de kou, ik heb wat langs het voetbalveld gestaan met steenkoude voeten, maar sinds ik die uggs heb, heb ik daar geen last meer van.
En in de zomer zie ik er ook wel eens mensen mee, ze isoleren goed, dus zijn gek genoeg ook niet heet in de zomer, gewoon lekker. Dan doe ik ze in de avond nog wel eens aan als slof. (half hoge uggs heb ik)

Yura

Yura

19-09-2011 om 08:51

Uggs en regen

De gewone classic uggs, dus dat lompe model in een soort suede kunnen niet tegen regen inderdaad, ze worden er ook heel lelijk van. Er zijn tegenwoordig heel veel afgeleide modellen, dochter heeft bijvoorbeeld uggs kensington, dat is een leren model en dat kan dus wel tegen de regen. Ik heb ze inderdaad ook aangeschaft om langs de lijn te staan, en ben altijd de enige ouder die niet over koude voeten klaagt. Ga dit jaar nieuwe bestellen (de dollar staat gunstig), dat mag wel eens na 3 jaar.

Rieke

Rieke

19-09-2011 om 09:45

Yura

waar bestel jij je uggs? Ik wil dat ook doen, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Yura

Yura

19-09-2011 om 14:13

Rieke

ik heb goeie ervaringen met sheepskinshoes.com.

Monique d

Monique, laarzen met verschillen maten schacht zijn o.a. te koop bij Van Schijndel in Hilversum. En ook een paar winkels verderop bij XEls, een modezaak voor grotere maten. Mijn kuiten zijn ook net iets te dik, ik heb net 1 schachtwijdte groter nodig. Pas nog een paar prachtige hoge suede laarzen gekocht die prachtig aansluiten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.