Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Sancy

Sancy

08-11-2018 om 20:25

Laat Anne niet zitten!

Bij deze een oproep om te doneren voor een goed doel:
https://www.gofundme.com/laat-anne-niet-zitten


Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2018 om 01:32

Facebook

Je zou ook een speciaal Facebookaccount kunnen aanmaken en met goede uitleg om donaties kunnen vragen.

Hartje

Hartje

13-11-2018 om 09:17

Misschien heel raar, maar...

soms zie je in Hart van Nederland dit soort situaties voorbij komen. Ik kan me voorstellen dat Anne er niet op zit te wachten om met haar hele hebben en houwen op de Nederlandse tv te verschijnen, maar als je een groot publiek wil bereiken is zoiets wellicht een optie. Ik snap dat het misschien een raar idee is en ik weet niet of ik het zelf zou kunnen/willen/durven, maar omwille van het goede doel gooi ik 'm er toch maar in. Je weet maar nooit.

mirreke

mirreke

13-11-2018 om 21:30

Ik zie het nu net pas, maar meteen gedoneerd

Boeb!
Jeetje meid...

Als ik kijk naar de donatiesites lijkt het niet zo op te schieten, maar als je de drie mogeijkheden bij elkaar optelt, is er misschien al wel meer dan 1200 euro gedoneerd... In een paar dagen!
Misschien kan iemand een pagina maken waar de drie mogelijkheden om te betalen bij elkaar staan. Jammer ja, dat ik nu net pas lees dat die donatiesites zoveel geld afromen. Anders had ik gewoon naar de rekening van OOL overgemaakt.

Sancy

Sancy

15-11-2018 om 12:07

Even weer omhoog / aandacht genereren / steun

Lieve forummers,

Ik haal dit weer even omhoog hoor.

De eerste afwijzing van een fonds is binnen. Jammer, maar enigszins te verwachten (vanwege de doelgroep); ik heb in ieder geval de pitch kunnen oefenen.

Als we Anne vooruit willen helpen, is het echt nodig om meer aandacht te genereren en dat kan ik niet alleen. Wie wil helpen?

Liefs, Sancy

Mijntje

Mijntje

15-11-2018 om 12:54

rotary

Is een aanvraag bij een rotary nog iets?
Hier financiert de rotary jaarlijkse uitjes naar de dierentuin voor het kinderdagcentrum. Of ze ook giften geven aan individuen weet ik niet, maar dat zou je kunnen informeren.

Mijntje

Mijntje

15-11-2018 om 12:57

toch wel

https://www.rotary.nl/krimpenerwaardwest/
hier zie je een bericht dat iemand een speciale rolstoelauto heeft gekregen. Volgens mij zitten deze verenigingen door heel Nederland.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

15-11-2018 om 19:00

Vraagje

Bij het avondeten vertelde ik mijn wederhelft over deze draad. Vergoedt de Zorgverzekeraar zo'n rolstoel dan niet ? vroeg hij.
Waarom niet ??

Vogel

Vogel

15-11-2018 om 19:20

Daarom

De zorgverzekeraar vergoedt indien nodig een ‘basisrolstoel’. Voor alles wat je extra wilt (zoals bij deze stoel een zgn. sta-opfunctie) zul je van goeden huize moeten komen om te verantwoorden waarom je dat nodig hebt. Dat is blijkbaar niet gelukt. Dus kun je fluiten naar je handige sta-opstoel en krijg je gewoon een basismodelletje.
Welkom in de wondere wereld van het gehandicapte leven.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

15-11-2018 om 22:19

Aha

Zit dat zo. Dankjewel.

Vogel

Vogel

16-11-2018 om 10:56

Vergelijkbaar

Met de discussie over generieke en merkmedicijnen.

Pennestreek

Pennestreek

28-11-2018 om 16:05

Ben benieuwd

Naar de stand van zaken nu... Kunnen we een updeet krijgen??
En meteen het draadje weer even naar boven 😉

Paasei

Paasei

29-11-2018 om 07:56

Verbaasd

Ik had dit draadje nog niet gelezen, dus me er net even in verdiept. Ik ken Anne/Boeb overigens niet en ik loop hier ook al heel lang. Ik las iets over een aanvraag voor een speciale rolstoel en dacht dat er dan wel een verhaal zou volgen over bekkeninstabiliteit of fybromialgie of iets anders dat medisch niet zo erkend wordt. Maar ze blijkt MS te hebben..dan moeten alle deuren toch voor je open gaan..? Ik ga er van uit dat ze met hulp van een revalidatiecentrum cq ergotherapeut kan beargumenteren waarom ze wat nodig heeft..?

Kaaskopje

Kaaskopje

29-11-2018 om 11:26

Paasei

Ze schijnt alles al uitgezocht te hebben, maar ik verbaas me daar ook over. Mijn dochter krijgt om de haverklap nieuwe braces voor haar polsen, dat wordt zonder problemen vergoed. Dus als een sta-op rolstoel dan opeens wel een probleem is, verbaast mij dat wel. die kost uiteraard vele malen meer dan die braces, maar het gaat mij om het principe. Als een arts of therapeut kan verdedigen dat een hulpmiddel nodig is, wie is de verzekering of de gemeente dan om daar niet aan mee te werken? Ik wéét dat die situaties wel voorkomen en dat er enorm getrut (sorry) wordt over en rond dit soort vergoedingen, maar misschien heeft Anne daarom ook wel baat bij assistentie om hier tegen in opstand te komen. Als het niet via de verzekering kan, zou de gemeente het via de WMO kunnen vergoeden. Of op zijn minst een deel. Wat zijn de argumenten om dat niet te doen, vraag ik me af.

Anoniem

Anoniem

10-01-2019 om 15:59

Reactie

Het is niet netjes dat hier nooit meer een reactie op is gekomen, ik heb een behoorlijk bedrag gedoneerd en zou toch graag willen weten wat daarmee is gedaan.

Emmawee

Emmawee

10-01-2019 om 16:15

Mwah...

Netjes of niet, daar gaat het mij niet om. Ik geloof niet dat er verwachtingen zijn gewekt over de communicatie, dus je kunt ook gewoon vragen hoe het ermee staat.

Ik ben zelf ook wel benieuwd of er nog ontwikkelingen zijn.

Anoniem

Anoniem

10-01-2019 om 16:20

Klopt

Ik bedoelde dat het niet netjes is dat, er nadat er naar gevraagd is, er geen reactie is gekomen.

Emmawee

Emmawee

10-01-2019 om 16:54

Aha

Dan heb ik gemist dat je ernaar gevraagd hebt.
Ik ga er vanuit dat er een goede reden voor is. Zie zelf nog geen reden om hier een oordeel over te vellen.
Maar jij mag het best niet netjes vinden, natuurlijk.

Pennestreek

Pennestreek

10-01-2019 om 17:10

Dat was ik, op 28 november

En ik ben het wel een klein beetje eens met Anoniem, ik ben inderdaad wel benieuwd, gewoon uit oprechte belangstelling, maar ook omdat ik heb bijgedragen en dan wel graag zou zien dat dat zinvol is (geweest).
Of het niet netjes is, mwoh. Ik kan me voorstellen dat het een traject van (heel) lange adem is, en dat er dus nog weinig te melden valt. Maar ook dat had ik dan wel graag geweten.

Lente

Lente

10-01-2019 om 18:51

Ik heb al op 10 november een tussenstand gevraagd

Maar dan van de donaties via de OO vrienden. Die kon je niet terugzien via de links.
Gelukkig ben ik begonnen met een relatief laag bedrag met het idee het eerst aan te kijken, het verloop.

Ik zou ook graag weten hoe het ervoor staat.

Sancy

Sancy

11-01-2019 om 15:42

UPDATE: De rolstoel

Hallo lieve mensen,

Het is inderdaad lang stil geweest hier, en ik begrijp dat jullie benieuwd zijn naar de stand van zaken, en ook hoe het met het tot nu toe gedoneerde geld staat. Dat ga ik nu vertellen.

Maar eerst wil ik even terug naar de start van de actie. Ik heb deze actie opgezet in een kwartiertje tijd toen ik Boeb hoorde verzuchten dat dit dé rolstoel is waarmee zij heeft meest uit zichzelf kan halen én direct daarop de verzuchting volgde dat ze deze nooit vergoed zou kunnen krijgen. Het was een spontane maar serieuze actie van mijn kant voor Boeb, maar het ware beter geweest als ik vooraf wat meer georganiseerd te werk was gegaan.

Dat houdt namelijk in dat ik pas nádat ik jullie hulp had gevraagd ben begonnen met alle benodigde informatie verzamelen en met contacten leggen. Een van de prioriteiten daarbij is het scherp krijgen van het precieze bedrag dat we nodig hebben, en dat hangt weer af van veel andere factoren. Laat ik hieronder vertellen wat de stand van zaken is.

De WMO heeft in ieder geval nu vastgesteld dat er een nieuwe, elektrische rolstoel nodig is. Die indicatie ligt er nu. Een passing voor het door de WMO aangeboden model zal eind januari of begin februari zijn. Want Boeb heeft (natuurlijk) gelijk dat de Quickie Sta-Op niet vergoed wordt via de WMO. Zij leveren een 'adequaat' model.

Er is nu ook contact met de leverancier van Quickie (SunMedical). Een adviseur heeft overlegd en is bereid een Quickie Sta-Op te leveren voor *een passing* door Boeb. Het is nog niet bekend wat daar de planning van is maar hieruit komt hopelijk een precies bedrag want er zijn verschillende opties met variable meerprijzen.

En nu komt het nieuws waar ik op hoopte: ik kreeg vanmiddag telefonisch de toezegging dat WMO bereid is om het bedrag dat zij uittrekken voor de WMO-stoel, uit te keren als tegemoetkoming voor de Sta-Opstoel! Dan wordt het een simpele rekensom om te weten wat het precieze streefbedrag voor de actie is.

Sancy

Sancy

Sancy

11-01-2019 om 16:02

UPDATE: Fundraiser(s)

Uit update 1 blijkt dat er binnenkort meer duidelijk is over de hoogte van het streefbedrag.

En het al gedoneerde geld dan?
Na de geweldige eerste week is er helaas niets meer bijgekomen. Omdat donaties vragen zonder duidelijk doelbedrag geen handige werkwijze is, heb ik de focus op de kosten gelegd en niet actief geworven.

Er is € 490,-- via https://www.gofundme.com/laat-anne-niet-zitten en € 342,-- via https://nl.dreamordonate.com/dromen/laat-anne-niet-zitten/ binnengekomen tot nu toe. Ik heb bij Ouders Online gevraagd hoeveel voor Anne op de Vriendenrekening is gestort.

Ik ben nog druk geweest met het zoeken van stichtingen en goede doelenfondsen, maar daarmee heb ik nog geen voortgang geboekt. Eerder al schreef ik dat de meeste fondsen en stichtingen heel specifieke eisen stellen aan donaties en daar loopt het telkens vast.

Intussen probeer ik fundraising-acties te verzinnen. Op Social Media kan een Challenge gestart worden, er kunnen tikkie-acties gedaan worden, andere media kunnen worden benaderd et cetera. Maar mijn reikwijdte is beperkt, en ik kan echt jullie steun gebruiken!

Liefs, Sancy

Emmawee

Emmawee

11-01-2019 om 16:40

Bedankt voor de update Sancy!

Ik zal ook nog eens nadenken over mogelijkheden.
En wat goed dat de WMO wil meebetalen!

Pennestreek

Pennestreek

11-01-2019 om 17:23

Zo wordt het wellicht wel haalbaar!

Dat is goed nieuws Sancy! En inderdaad, als het doel concreet is, wordt er meestal meer gedoneerd. Ik zal ook eens nadenken over mogelijke acties.

Anoniem

Anoniem

11-01-2019 om 17:33

Wat goed

Ik ben benieuwd naar het totaal en naar wat het gat nog is.

Sancy

Sancy

17-01-2019 om 11:55

Updates op de donatiepagina's gezet

Lieve mensen,

De donatiepagina's zijn bijgewerkt. Ik ben nog in afwachting van de stand van zaken op de Vriendenrekening.
https://nl.dreamordonate.com/dromen/laat-anne-niet-zitten/ (iDeal)
https://www.gofundme.com/laat-anne-niet-zitten (creditcard)

Ik vind het tof als jullie deze links willen delen, ook op Facebook waar ik geen account heb.

Liefs, Sancy

Anoniem

Anoniem

17-01-2019 om 15:08

Vrienden

Wat is er nu binnen gehaald via de vrienden van oo? Ik wil helemaal niet dat er wat aan de strijkstok blijft hangen met die websites.

Sancy

Sancy

17-01-2019 om 19:22

Post #87 en pledge

Hoi Anoniem,

Nee, dat snap ik. Liefst zie ik ook alles naar Anne's rolstoel gaan. Maar die website is wel handig, zeker ook voor internationale reacties waarvoor ik vandaag een Engelse vertaling van de wervingspagina heb geschreven (op verzoek van een kind van Anne).

Bij deze mijn pledge: ik doneer het verschil tussen de donaties en de netto opbrengst van de GoFundMe pagina (tot een maximum van 100 euro).

FYI: ik zit in een wsnp-traject en leef van 90% van de bijstandsnorm.

Groet, Sancy

Sancy

Sancy

17-01-2019 om 19:40

Vriendenrekening

Hoi allemaal,

De Vrienden van OO rekening staat natuurlijk ook nog steeds open voor donaties ovv 'Voor Anne'. Ik hoop morgen te horen wat de stand is op die rekening, maar ook daar is het vrijwilligerswerk dus heb wat geduld alsjeblieft.

Sancy

Sancy

17-01-2019 om 19:52

nabrander op #88

De laatste zin schreef ik in een opwelling en dat spijt me. Mijn financiële situatie is niet relevant. Mijn belofte staat.

Lente

Lente

17-01-2019 om 20:08

Ik zou 88 laten verwijderen

kan alleen maar tegen je werken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.