Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Sancy

Sancy

08-11-2018 om 20:25

Laat Anne niet zitten!

Bij deze een oproep om te doneren voor een goed doel:
https://www.gofundme.com/laat-anne-niet-zitten


Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-01-2019 om 21:23

Sancy

Ik snap je punt. Bij GoFundMe is het totaal 580 euro (2,9%) +€0,30 per transactie.

Dat is peanuts op het totaal, maar toch een hoop geld voor iemand die z'n zuurverdiende10 euro gestort heeft. Maar het geld is gegarandeerd en je krijgt er een platform bij. Dat kost geld. Voor niks gaat de zon op....

Ik ga mijn verschil overmaken aan de Vrienden van Ouders Online. Dan heb je toch je platform, en lijdt Boeb niet onder het verschil. Ik kan die paar euro extra namelijk best missen.

Sancy

Sancy

21-01-2019 om 11:29

Stand Vriendenrekening

Lieve forummers,

De stand op de Vrienden van Ouders Online-rekening is bekend.

Hierop is een geweldige € 916,-- binnengekomen tot nu toe.

GoFundMe vraagt minstens 1 x per maand een opname uit donaties. Om die reden heb ik nu 1 keer een bedrag van die pagina doorgestort naar de Vriendenrekening, zodat het totale bedrag op de VVOO-rekening nu € 1.388,- is.

Dat betekent dat we al 1.730,-- hebben verzameld! Ik vind het geweldig!

Liefs, Sancy

Fransien

Fransien

21-01-2019 om 11:44

Hoeveel heeft Boeb nodig?

Fijn dat er al zo´n bedrag gestort is, maar hoeveel is er verder nog nodig?

Sancy

Sancy

24-01-2019 om 10:56

Passing

Hallo!

Volgende week zijn de passingen voor de WMO-stoel. Op 'eigen initiatief' komt er ook een passing voor de Boebstoel. De WMO medewerker van de gemeente zal hier misschien ook bij aanwezig zijn zodat hij zelf kan zien wat het verschil is.

Zodra die passingen achter de rug zijn kan het prijsverschil vastgesteld worden.

Binnenkort dus meer nieuws!

Liefs, Sancy

Emmawee

Emmawee

24-01-2019 om 14:03

Regio

Bedankt voor de update, Sancy. Ik heb wel wat zitten googlen naar fondsen enzo, maar deze werken vaak plaatselijk of regionaal. Dat maakt het wel lastig om te helpen zoeken, aangezien ik niet weet waar Anne woont.

Sancy

Sancy

25-01-2019 om 18:28

Emmawee

Het gaat om Almere!

Sancy

Sancy

25-01-2019 om 18:37

Ik zit te janken

Ja sorry hoor mensen, maar ik zit even te janken.

Of: geen sorry. Ik kreeg een berichtje dat Anne (Boeb) vanmiddag de Quickie rolstoel heeft kunnen passen. En dat ze voor het eerst in zeer lange tijd staand heeft kunnen knuffelen met haar dochter... armen om elkaar slaan en knuffelen...

Potverdrie, zo iets basaals. Dat moet toch dagelijks kunnen? Maar wat fijn ook dat SunMedical en Quickie bereid waren om een stoel te leveren voor die passing. En óók fijn dat de WMO medewerker erbij kon zijn, druk schrijvend over de mogelijkheden waarover deze rolstoel beschikt.

Dit wil niet zeggen dat de gemeente zomaar overstag gaat natuurlijk, de WMO passing komt volgende week. Maar het sterkt mij (en hopelijk jullie ook) om alles uit de kast te halen om dit mogelijk te maken!!!

Liefs, Sancy

Sancy

Weet je al meer?
Ben benieuwd....

Sancy

Sancy

23-03-2019 om 16:45

Ja, ik weet het, lang geen update gehad...

... maar bedenk dan dat de aanvraag voor een elektrische rolstoel met spoed!! in behandeling is genomen en er door alle betrokken instanties volop aan gewerkt wordt.

Ik schreef in post #98 dat de wmo-passing een week later zou zijn, maar dat moest de wmo-indicatiestelling zijn. Die was gunstig, want het is voor iedereen duidelijk dat een handbewogen rolstoel niet langer voldoet.

Intussen is er druk gemeten en vergaderd en hoewel ik nog niet duidelijk heb welke rolstoel wordt toegekend (en welk bedrag dan overbrugd moet worden) weet ik wel dat de passing voor de elektrische rolstoel in de eerste week van april zal zijn.

Liefs, Sancy

Sancy

Sancy

05-04-2019 om 21:07

En dan...

... en dan dénk je dat je eindelijk een beetje begrijpt hoe (de wmo van) een gemeente een elektrische rolstoel toekent aan een mens, blijkt het toch weer anders te zijn....

Afgelopen week is er inderdaad iemand geweest, maar dat was nog steeds niet voor een toekenning van een geschikte rolstoel. Er kwam een onafhankelijk medisch adviseur langs die een advies gaat geven over de welke rolstoel het meest geschikt is.

Dus nu is het wachten op dat advies, dan op een oordeel van de gemeente, en dan is er misschien duidelijkheid. Misschien.

Wordt vervolgd dus.

Liefs, Sancy

Goh

Hoe zou het nou toch komen dat de kosten van de zorg zo hoog zijn, tegenwoordig?

Emmawee

Emmawee

07-04-2019 om 09:38

Bedankt Sancy

Voor je updates. Wat een stroperig gebeuren, maar laten we vooral de moed erin houden. Hoe is Anne eronder?
Alle goeds gewenst!

Sancy

Sancy

07-04-2019 om 18:12

Emmawee

Anne is zoals we haar kennen: scherp met zwarte humor 😎

Kaaskopje

Kaaskopje

08-04-2019 om 09:56

Schandelijk

Je zou de verantwoordelijke mensen van dit systeem eens een half jaar lang aan een zwaar koord moeten vastbinden in huis. Net lang genoeg om overal te kunnen komen in huis, maar te vermoeiend om dat te doen wanneer je zin hebt en te kort om naar buiten te gaan. Misschien gaat er dan iets dagen.

Taxi

Taxi

08-04-2019 om 12:37

Kom Kaaskopje offtopic

Nu klink je net als de mensen die zeggen dat Rutte dood moet.

Het geld moet wel ergens vandaan komen en er liggen geen 1000-en potjes geld klaar helaas.

Sancy

Sancy

08-04-2019 om 16:21

Er is veel gebeurd

Hey,

Er is werkelijk veel gebeurd sinds de indicatiestelling, alleen is er nog geen duidelijkheid over welke elektrische rolstoel toegekend gaat worden.

De spoed indicatiestelling heeft wél al een nieuwe handbewogen rolstoel opgeleverd die ook demontabel is zodat die mee kan bij autoritten.

Ook is er intussen een "adequate tussenoplossing" geleverd, dat wil zeggen dat er nu een elektrische rolstoel is. Dit is een leenrolstoel en daarom niet goed op maat, en er mankeren wat dingen aan, maar het is toch een stap vooruit.

Groet,
Sancy

Emmawee

Emmawee

14-07-2019 om 07:39

Gemist

Ha Sancy,

Deze update had ik blijkbaar gemist. En blijkbaar ik niet alleen. 0 reacties!

Wat goed dat er al verbetering in de situatie is gekomen in april. Kun je iets vertellen over hoe het nu gaat? Is er al meer bekend over de stoel en over hoeveel er nog moet worden ingezameld?

We helpen mee! Hopelijk wordt het een succes!

We helpen mee! Hopelijk wordt het een succes!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.