Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Leeuwinnen

https://nos.nl/artikel/2292501-oranjevrouwen-eensgezind-teleurgesteld-maar-we-mogen-trots-zijn.html

Verloren en toch gewonnen. Geweldige en spannende wedstrijd. Normaal ben ik helemaal niet zo'n voetbalfan en bovendien altijd wat sacherijnig dat het altijd een mannendingetje moet zijn, maar ik geloof dat ik nu ook voetbal ga kijken.

Zoon keek met zijn hele dispuut, die zaten elkaar te appen bij het leven. Dochter had er geen hoofd voor. Ik had haar net maatschappijwetenschappen overhoord en ze wou liever nog wat aan haar wiskunde en een slaapje doen.

Volgend jaar de Olympische Spelen. Goh, ga ik daar nou echt naar kijken volgend jaar?
Van 22 juli tot 8 augustus 2020. Vast even boeken.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

07-07-2019 om 20:46

ik heb met plezier gekeken

en in het bijzonder naar 'onze' keeper. Zo verdiend dat ze de gouden handschoen kreeg.

Ad Hombre

Ad Hombre

07-07-2019 om 21:22

Spannend

Maar helaas, als ik naar een voetbalfinale kijk verliezen ze altijd. Misschien maar niet meer doen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jinx

Leen13

Leen13

07-07-2019 om 21:51 Topicstarter

Nou fijn Ad

Dan kunnen we in elk geval weer 'de man' de schuld geven.

Ad Hombre

Ad Hombre

07-07-2019 om 22:24

AnneJ

Ik heb een hoop leed op m'n geweten.

Heerlijk

Ik heb genoten van de wedstrijd. Mooi voetbal, super keeper, en hoewel ik de penalty onterecht vond, was Amerika wel sterker. Gaaf dat Rapinoe het eerste doelpunt maakte (Trump, eat your heart out).

Biebel

Biebel

08-07-2019 om 11:21

van sport gaat de televisie stuk

(dat hebben we de kinderen in elk geval altijd wijsgemaakt), maar deze finale moest toch echt op.

"we zijn van ver gekomen met het Nederlandse damesvoetbal". Ik kan het hier alleen maar heel erg mee eens zijn. 40 jaar geleden droeg ik hetzelfde shirt als dat een van de dames van het Nederlands Elftal ooit gedragen heeft. Toen waren we een uitzondering, een meidenteam waarvan niemand wist wat ze ermee moesten, behalve de andere meidenteams uit de omliggende dorpen. Met een trainer die de vader was van een aantal dochters en een ambitie had om ooit voetbalcoach te worden, en daarom maar een meidenteam oprichtte waar ik ook bij mocht.

Voor de goede orde: mijn waarde was vooral heel groot als ik naast het veld stond, want dan liepen ze niet het risico op een eigen doelpunt. Stond ik wel opgesteld, dan vertelde ik thuis trots dat ik de bal wel 4 keer had aangeraakt, en sinds die tijd houd ik me ver van alles wat met voetbal te maken heeft.

En dan toch weer een traan als het Wilhelmus klinkt en ik ze zo gespannen voor die finale zie staan!

Pennestreek

Pennestreek

08-07-2019 om 12:18

Biebel

Hier ook een pionier in het damesvoetbal. We deelden de kleedkamer met de tegenstander omdat er door de KNVB een competitie was opgezet voor 2 x 7 op een half veld (meer dames kregen we toen nog niet bij elkaar - jongens voetballen al vanaf dat ze kunnen lopen, meisjes niet). Geloof me, na afloop douchen was er meestal niet bij - levensgevaarlijk, die meiden bij elkaar!

We hebben gestreden om te mogen trainen met de jongens van onze eigen leeftijd. Het bestuur vond dat Niet Kunnen, van die pubers die samen trainen, in het donker... Serieus, wat dachten ze nou?!? We waren 12! Onze ouders hebben allemaal moeten tekenen dat ze ermee akkoord waren. Het was noodzakelijk, om onze achterstand in te lopen. Je leert het meeste van mensen die beter zijn dan jij, dus wij trainden graag met de jongens. Het leverde 2 x een kampioenschap op. Ik ben ermee gestopt toen ik bij de kampioenswedstrijd ongenadig werd getackeld en ik de hele vakantie op krukken heb moeten lopen.

Waren jullie ook zo populair bij het publiek? Wij trokken veel bekijks weet ik nog.

Intussen telt de club 11 meisjesteams en een seniorenteam. Wie had dat ooit gedacht...

Kaaskopje

Kaaskopje

09-07-2019 om 09:14

Dochter

Mijn dochter zit al jaren op voetbal en doet leuk mee, maar meer niet. Ik ben heel erg benieuwd hoeveel aanmeldingen er in het volgende voetbalseizoen bij komen bij de clubs. Dochter is volwassen en voor haar categorie komt het meer neer op die hards die gewoon nog lol in het spel hebben, maar hoe anders kan het worden voor kinderen die nu gaan beginnen? Er zijn wel een paar meisjes uit haar eerdere team, die het verder hebben gebracht dan voor de lol spelen.

Triva

Triva

09-07-2019 om 09:34

Kaaskopje

https://jeugdjournaal.nl/artikel/2259227-minder-meisjes-op-voetbal-dan-verwacht.html?ext=html

https://www.mulierinstituut.nl/actueel/tien-jaar-tijd-bijna-twee-keer-zo-veel-vrouwen-op-voetbal/

Ze hebben twee jaar geleden het ek al gewinnen he?

Overigens kwam ik nog een pdf tegen van vorig jaar waar juist uit bleek dat er in verhouding meer volwassenen op voetbal gingen.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-07-2019 om 10:14

Ja, het EK ook al en ja viel tegen

maar dit WK heeft nog veel meer geleefd. De vooruitzichten zijn nu ook positiever. Je kunt als vrouw/meisje ook een goede boterham verdienen met voetbal. Helaas nog met minder beleg dan bij de mannen. Hoe dan ook wordt het steeds positiever voor meisjes en vrouwen om op voetbal te gaan.

Biebel

Biebel

09-07-2019 om 10:54

Pennestreek "Boks"

"waren jullie ook zo populair"? Nou, euh nee. Ik geloof dat mijn eigen ouders 3 keer zijn komen kijken (wat me meteen zoveel commentaar op leverde dat ik ze vroeg maar weg te blijven), en ook de rest van de club vond ons maar rare wezens. Wij moesten eigenlijk achter het doel bloemetjes plukken en de voetballers aanbidden, geloof ik. Het was dat het dorp geen handbalvereniging had, anders hadden ze het waarschijnlijk ook echt niet voor elkaar gekregen om zo'n meidenteam op te zetten. Pas een paar jaar later zijn ze met een echt volwassen dames elftal begonnen, omdat de dames uit mijn "meisjes"team te groot werden. Overigens deel ik wel de mening dat vrouwen gemener waren: de laatste keer dat ik op het veld stond, eindigde ik met drie blauwe plekken, afkomstig van de noppen van de voetbalschoen van de tegenstandster. Die ze er expres in had gezet.

Trainen met de jongens: dat had mij nou wel weer heel leuk geleken, maar was echt niet de bedoeling. En dan nu: een van de speelsters uit het Nederlands Elftal zat in een gemengd team van diezelfde vereniging; als ik op de website kijk staat er in bijna elk team wel een frisse paardenstaart of roze haarbandje op de foto en bij dochter in de klas zitten enkele vrouwelijke voetbalsters die als topsportleerlinge bij de eredivisieclub meedraaien. Als iemand het nou over emancipatie heeft: bij voetbal is het voor een gedeelte al gelukt.

Triva

Triva

09-07-2019 om 16:06

Kaaskopje

De beslissing om op voetbal te gáán zal niet extra makkelijk genomen worden omdát een stuk of 20 dames in Nederland er van kunnen leven.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-07-2019 om 00:14

Triva

Het inkomen van de betere voetbalsters gaat omhoog. Hoeveel dat wordt weet ik niet, maar mijn inschatting is dat ze er dan goed van kunnen leven. Lang nog niet zo riant als de mannen, helaas, maar het gaat de goede kant op. Dat lijkt mij een stimulans voor meisjes die goed kunnen voetballen. Ondertussen is er wel degelijk iets veranderd, vrouwenvoetbal hoort er nu gewoon bij. dus waar eindigt dit? Het kan alleen naar beter worden voor vrouwen.

Ad Hombre

Ad Hombre

10-07-2019 om 07:29

Triva

Ik ben misschien naief, maar ik denk altijd dat mensen op een sport gaan omdat ze het leuk vinden.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

10-07-2019 om 08:55

'leuk vinden'

Heb je gelijk in Ad, maar dat 'leuk vinden' komt niet puur uit jezelf. Wat er om je heen te beleven is en hoe leuk dat lijkt, heeft wel degelijk invloed. Het werkt aanstekelijk. (en natuurlijk snappen kinderen al vrij gauw dat je in je sport/hobby wel hééél goed moet zijn om er al dan niet tijdelijk je beroep van te maken.)

Kaaskopje

Kaaskopje

10-07-2019 om 09:17

Ja hoor dat snappen zit wel goed

Mijn dochter vond en vindt het spelletje leuker dan carrière maken in voetbal. Gelukkig maar, want ze hoort nu eenmaal niet bij de besten. Ik opperde laatst nog dat ze een uitstekende scheidsrechter zou zijn. Daar heeft ze de eigenschappen voor. Men zit te springen om goede vrouwelijke scheidsrechters. Maar nee, dat zag ze toch niet zitten. Een veel te eenzame plek in deze sport. Het gaat juist om het team, samen sporten.

Triva

Triva

10-07-2019 om 09:51

Wat heb ik gezegd waardoor jij denkt dat ik het niet met jou eens zou zijn?

Ad Hombre

Ad Hombre

10-07-2019 om 11:33

Triva

Wat heb ik gezegd waardoor jij denkt dat ik het niet met jou eens zou zijn?

Triva

Triva

10-07-2019 om 19:49

Dan is dat ook weer duidelijk.

Hellup

Nou ben ik in de war 😂

Ad Hombre

Ad Hombre

11-07-2019 om 07:38

Knurf

Communiceren is moeilijk!

Klopt. En ik moet ook geen twee dingen tegelijk doen (ontbijten en OO-en).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.