Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

liora

liora

08-09-2009 om 11:32

Lekker handig, wie biedt meer? [blunders]

Hoi,

Vandaag heb ik toch zoiets stoms gedaan. Ik had bedacht met mijn baby naar het strand te rijden, lekker kop koffie te drinken, hij in de wagen. Heerlijk een uurtje of twee ontspannen, boek lezen, hij slapen.

Alles goed voorbereid, extra vroeg opgestaan om alles bij me te hebben zodat ik meteen na oudste naar school te hebben gebracht in de auto kon stappen.

Alles zat mee, geen files, leuke plek gevonden in Zandvoort, veel parkeerplekken. En toen was ik mijn portemonnee vergeten. Grrrr. Dus kon ik weer omkeren en naar huis rijden.

(op een bankje gaan zitten had geen zin want het was betaald parkeren en dat kon dus niet. Gratis parkeren was weer behoorlijk ver van het strand af, heb nog gekeken).

Stom he? Hebben jullie ook weleens zo'n stommiteit begaan?

Liora


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

08-09-2009 om 12:14

Ah, een blunderdraadje

Afgelopen weekend familiebarbeque in Friesland. Zondag rij ik met m'n jongensvolk terug naar het midden van het land, manlief bleef nog tot woensdag om bij z'n vader wat klusjes te doen. Sta ik dus zondagavond om 10 uur (behoorlijk laat al) bij mij thuis voor de deur.... sleutels.... sleutels? Uhm, waar is mijn tas eigelijk?

Heb ik m'n tas dus laten staan. Daarin mijn sleutels, mijn portemonnee, al m'n pasjes, m'n werkpas, m'n mobiel, m'n agenda, m'n USB-stick met werk erop, m'n bladmuziek.

Normaal overkomt me dat nooit omdat ik altijd de sleutel van mijn vervoermiddel onmiddellijk in mijn tas stop, zodat ik die wel moét meenemen. Maar deze keer had man gereden op de heenweg en die had dus de sleutel in z'n zak voordat-ie 'm aan mij gaf.

Gelukkig ken ik mezelf en heb ik bij 2 buren een huissleutel liggen, dus we konden wel naar binnen.

Ik heb het 3 dagen gered zonder geld (wat je toch niet allemaal in je koelkast/vriezer vindt op dit soort dagen), zonder dat ik koffie kon tappen op mijn werk (dus meegenomen van huis...), zonder dat ik kon printen op m'n werk (eens wat minder geprint...), zonder dat ik kon bellen, etcetera. O, daarover m'n volgende blunder, die zal ik in mijn volgende bericht schrijven.

Wel kwam mijn jongste zondagsavonds nog uit z'n bed beneden, met 3 euro in z'n hand, uit z'n spaarpot. "Kijk mam, je mag wel wat van mijn geld hebben, dan kun je tenminste nog wat kopen".

De schat.

Margje

margje van dijk

margje van dijk

08-09-2009 om 12:23

Volgende

Overigens, Liora, ik heb niet eens gereageerd op jouw verhaal, maar ik vind het een schitterende actie. Ik heb het ook wel eens gedaan. Wat vreselijk, niet?

Goed. Ik moest in die periode ook 's avonds naar een generale repetitie van een theaterproductie waar ik in zing. Erg leuk. Maar ik moest weg van half 7 tot ongeveer 10 uur, dus ik wilde een oppas bellen. Echter, al mijn oppassen staan in mijn mobiel en die had ik niet. Ik wilde daarom mijn man bellen om de nummers voor me op te diepen, maar op mijn werk lag de telefooncentrale plat en ik kon niet naar buiten bellen. (Bovendien had ik het erg druk op mijn werk dus al te inventief was ik ook al niet).

Goed, wat nu? Ik bedacht dat mijn oudste zoon (verse brugklasser) de dag daarvoor de hele dag alleen thuis was geweest, en ik had voor hem een hele lijst met taken/dingetjes gemaakt die had hij állemaal
gedaan, afgevinkt en al. Dus ik bedacht: misschien kan ik voor deze avond ook wel zo'n afvinkbare lijst maken,
met de hele volgorde van hoe ze helemaal zelf naar bed zullen gaan. Het ergste wat er kan gebeuren is dat ik om 10 uur nog een puinhoop aantref, maar ach, dat valt toch ook wel mee.

Dus ik bespreek het met hen onder het eten, en ze zijn alledrie heel enthousiast. We maken gedrieen het schema, met tijden waarom ze om de beurt iets moeten. Ze dragen zelf ook dingen aan en ik heb er groot vertrouwen in.

Ik vertrek om half 7, alles ziet er goed uit, en tijdens de generale bel ik 2 keer: beide keren lagen ze geheel op schema en ze volgden de lijst precies, dus ik ben heel trots op mijn brave kinderen.

Kom ik om 10 uur thuis, staan de schuttingdeur én de achterdeur wijd open en in het hele huis brandt licht, geen enkel gordijn is dicht, maar wél ligt iedereen in bed.

Volgende keer toch maar weer een oppas

Margje

margje van dijk

margje van dijk

08-09-2009 om 12:34

Ps week geleden

Ik lees net m'n eigen bericht terug en het was niet 'afgelopen weekend' maar vorige week, anders klopt er natuurlijk niks aan (zou ik m'n tas pas morgen terugkrijgen).

(goh, is het al weer zo lang geleden

Kiki

Kiki

08-09-2009 om 13:05

Ach liora wat vervelend zeg!

Ik ben op vakantie gegaan zonder portemonnee. Kwam ik achter bij het inchecken. Heel handig.

Toen moest mijn moeder geld op de rekening van mijn reisgezel storten anders had ik daar de hele vakantie zonder geld gezeten.

Ook ben ik de laatste tijd enorm dwaas en vergeet dus alles. Echt fijn zo'n zwangerschap.
Ik zal je even opbeuren:

Zo parkeerde ik laatst mijn auto en liet de sleutel in het contact zitten, midden in één van de ergste wijken van Amsterdam. Dat ik nog een auto heb is niet mijn verdienste

Zo vergeet ik momenteel bijna structureel de oplader van mijn laptop of van huis of van kantoor. Zodat ik weer terug moet om hem te halen.

Ik laat mijn tas op kantoor staan en ga vervolgens boodschappen doen om erachter te komen dat ik geen geld heb, maar wel een volle kar met boodschappen.

Zo belde ik met mijn vriendin om haar te feliciteren, bep een half uur met haar over ditjes en datjes, hang op en bedenk me dan dat haar nu nog niet gefeliciteerd hebt met haar verjaardag.

En dit was toch wel mijn bright and shining moment. Ik liet vanmorgen twee medewerkers van het consultatiebureau en de consultatiebureauarts naar het afsprakenboekje zoeken die ik, echt waar niet, na de afspraak niet had teruggekregen. Alles werd overhoop gehaald en hij moest toch wel ergens zijn, hij kon toch niet zomaar verdwenen zijn. En verdikkeme, ik had hier echt geen tijd voor, want ik had nog een andere afspraak. Ik werd een klein beetje geirriteerd. Alleen kwam ik er na een kwartier achter dat ik hem eigenlijk wel terug had gekregen en gewoon terug in mijn tas had gestopt. Die lach op hun gezicht was een stuk minder vriendelijk toen ik wegliep.

liora

liora

08-09-2009 om 13:18

Haha

Oh Margje, die zoons. Wat ontroerend eigenlijk dat ze alles op de lijst netjes doen, maar dan wel de achterdeur open laten.

En Kiki, zoiets zou mij ook kunnen overkomen: zwaar geirriteerd zijn en dan zelf een fout hebben gemaakt...

Misschien zijn het inderdaad wel de hormonen. Vorige week stond ik bij een bioscoop met oudste en bleek de film die we wilden zien die dag helemaal niet te draaien. En laatst heb ik ook mijn Tomtom aangelaten en in de auto gelaten..

Erg onhandig allemaal.

Liora

Parkeerder

Parkeerder

08-09-2009 om 13:23

Parkeergarage

Ik ging eens naar de stad en parkeerde mijn auto in de parkeergarage. Daarna door naar de schoenmaker en toen ik wilde betalen bleek ik mijn portemonnaie en telefoon nog in een andere tas te hebben. Kon dus geen kant meer op, auto niet meer uit de parkeergarage halen om thuis de portemonnaie te halen en ook niemand bellen om mij te hulp te schieten. Aangebeld bij iemand die in het centrum woont, maar die was niet thuis en toen maar een beetje rond gaan lopen in de hoop een bekende tegen te komen. Normaal loop je continu te groeten en nu niemand natuurlijk. Intussen moesten de kinderen ook bijna uit school komen en ik kon ook niemand bellen om ze op te vangen. Uiteindelijk maar besloten om naar huis te gaan lopen en opeens kwam er een vage bekende aan fietsen (ouder van een klasgenootje oudste)en die heb ik aangehouden. Ik kon gelukkig 2 euro lenen en mijn auto weer halen.

Nasha 1st

Nasha 1st

08-09-2009 om 13:53

Margje...

had je dat wel op het lijstje gezet dan??? hahahahahah

Tja, mijn grootste blunder is toch wel de 1e vakantie (midweekje weg met oudste en de tweeling) en we voor oudste alle kleding en luierbroekjes waren vergeten.....snik...

Polly Shearman

Polly Shearman

08-09-2009 om 14:22

Tja margje

jij als evaren jongens moeder moet toch wel weten dat je letterlijk op moet schrijven dat ze deuren ramen dicht moeten doen en het licht uit moeten doen. ze snappen dat echt niet uit zichzelf hoor.
whahah
groet, polly ( ook met 4 mannen)

Rembrand

Rembrand

08-09-2009 om 14:23

Naam vergeten.

Een paar maanden geleden hadden wij een personeelsfeestje. Ik was al doodmoe omdat ik een hele dag naar een symposium in België was geweest, en toen nam ik ook nog een welkomsdrankje met alcohol......
We gingen tapas maken en moesten in groepjes van twee. Ieder kreeg een wit plastic schort om en daar moest je je naam opzetten. Mijn collega ging enthousiast mijn naam op mijn schort schrijven en toen was ik aan de beurt......
En ik kon er toch niet opkomen hoe ze heette. En het is niet iemand waar ik nooit mee samenwerk dus het was echt superstom. Ik heb me geprobeerd eruit te kletsen, maar toen moest ik het toch bekennen. Ik heb me in lange tijd niet zo lullig gevoeld.
M.

Guinevere

Guinevere

08-09-2009 om 14:27

Ik ook

Ik ben ook lekker handig.
Laatst hebben we een keer de HELE NACHT de voordeur open laten staan. En niet een beetje open, nee, gewoon, wagenwijd. Kennelijk was het niet opgevallen bij het dievengilde, want we misten helemaal niets.
En vanmorgen stootte ik per ongeluk tegen het stuur van een geparkeerde fiets aan. Bang, daar gingen er een paar om, en één viel bovenop mij zodat ik met mijn eigen fiets, inclusief kind in het achterstoeltje, op de grond viel en lag te spartelen onder 2 fietsen. Gelukkig waren er 2 mensen in de buurt om ons te bevrijden (en verder niemand, want het moet er erg lachwekkend uit hebben gezien).

Jacoline29

Jacoline29

08-09-2009 om 14:40

dat je je auto uitstapt,de deur in het slot gooit terwijl je sleutels nog in het contact zitten.

idd voordeur vergeet dicht te doen,poorten en achter deuren ook als je weg bent.

kleding idd voor de jongste vergeet mee te nemen(sokken in dit geval)

Zo druk bezig bent,dat je vergeet de jongste van haar middagtukje te wekken of uit bed te halen.Gevolg een peuter die pas heel laat gaat slapen 's avonds.

Dit zijn er nog maar een paar....

Parkeerder

Parkeerder

08-09-2009 om 16:43

Parkeermeneer en letterlijk opschrijven

Ik dacht achteraf ook dat ik misschien nog bij parkeermeneer mijn zieligste gezicht had kunnen opzetten, maar ik had verder ook niets bij me dat bewees wie ik was ofzo, want alles zat in die vergeten portemonnaie.
Wat betreft dat letterlijk opschrijven. Jaren geleden toen mijn zoon nog zwemles had (was hij 5 denk ik)gaf ik hem opdracht alvast zijn zwembroek aan te trekken. In het zwembad aangekomen bleek hij dit netjes gedaan te hebben. Hij had alleen zijn onderbroek er nog onder. Tja ik had ook niet gezegd dat die uit moetst.

Parkeerder

Parkeerder

08-09-2009 om 17:44

Pelle

Ik wou eigenlijk schrijven: bedankt voor de tip zal er volgende keer aan denken. Maar ik was eigenlijk van plan voortaan gewoon mijn portemonnaie mee te nemen LOL

Holiday

Holiday

08-09-2009 om 18:44

Mijn ergste blunder

Toen ik 20 was verdiende ik mijn geld in de horeca. Ik liep in de bediening en was even snel naar het toilet geweest.

Liep ik weer rond op het terras met een vol blad glazen, bleek mijn rok van achter hoog weggestopt in mijn panty te zitten...

Alles wat ik daarna heb geblunderd was minder erg

Holiday

Holiday

08-09-2009 om 18:52

Hoewel deze ook erg is

Ik sta te kletsen met wat mensen op een feestje. Onder mijn kleding draag ik mijn te gekke nieuwe push-up bh. Het eerste model zo'n beetje, losse schuimrubber inlegpads.(Dus hoe oud is deze blunder wel niet).

Zegt ineens iemand uit het gezelschap: wat ligt daaaaaaar nou?? Alle hoofden buigen zich naar beneden en alle ogen kijken naar beneden naar wat daar voor schuimrubber ding bij mijn voeten ligt..

Primavera

Primavera

09-09-2009 om 01:49

De meest stomme manier om een klant te verliezen

Een potentiële cliënte neemt contact met mij op, omdat ze wel geïnteresseerd is in mijn werk. Ze stelt zich gelijk lekker informeel voor als Jans en we mailen wat over en weer om uit de wederzijdse voorwaarden en wensen te komen.
Na een mail of twintig komt er ineens een mail die door iemand anders is ondertekend, een zekere Clara. Hé, iemand anders van de firma die de mailwisseling overgenomen heeft? Ik wil net deze Clara terugschrijven als mijn oog valt op de afzender van de mail: Clara Jansen!
Wat een toeval, of? Nee hè, ik zou toch niet..., nee, nee, NEE, onmogelijk, zo'n blunder is te erg. Haastig kijk ik de vorige mails na, waarop Gmail braaf al in de titel de afzender met koeienletters laat zien: Clara Jansen, Clara Jansen, Clara Jansen. Ze blijkt bovendien ook nog ieder mail aanvankelijk met Clara Jansen te hebben ondertekend en later alleen met Clara, waarop ik stug bleef antwoorden met 'Hallo Jans', 'Bedankt Jans'...
Help, ik wil terug in de tijd. Met een gat in de grond verdwijn ik wel, maar mijn blunder staat onuitwisbaar op de computer van Clara Jansen. Ik weet dat ik wel eens een letter mis en hardnekkig over taal en typefouten heen lees, maar twintig mails lang een naam volledig door elkaar husselen is me nog nooit overkomen. Hoe knullig kan je zijn.
Ik heb als de bliksem een mail met excuses gestuurd en gelukkig bleek 'Jans' wel zoveel gevoel voor humor te hebben dat ze het vertrouwen in mijn kunnen nog niet had opgezegd. Maar het blijft wel één van de stomste manieren om een geïnteresseerde klant te benaderen.
Groetjes Veraprima
p.s. vanwege privacy redenen is de naam veranderd in een fictieve, de rest is helaas helemaal waar.

Klantnamenhussel

Iets soortgelijks is mij ook wel eens overkomen. Ik schreef een klant in het Zuyden Europaes consequent aan met zijn dubbele achternaam - toen na een paar jaar (!!) (gelukkig was het contact niet heel intensief...) bleek dat die "eerste achternaam" zijn tweede voornaam was. De meneer had een dubbele voornaam ipv een dubbele achternaam. Ik had hem consequent met meneer W. Alexander van Oranje genoemd. Wat voel je je dan fabelachtig stom

*proest* primavera

Wat een hilarisch verhaal! Wat zal ze gedácht hebben al die tijd....dat je iets de familiair deed door een soort koosnaam te gebruiken LOL!

Bellefleur

Bellefleur

09-09-2009 om 09:05

Verf

We hadden samen afgesproken dat we in de zomervakantie de badkamer zouden verven. De hele lange zomervakantie uitgesteld, tot het allerlaatst. En dus stond het verven gepland op de heetste dag van het jaar. De ramen en alles goed afgeschermd met plastic, zodat het daar werkelijk om te stikken was. Manlief haalt verf bij de bouwmarkt. Ik hoor de auto, de portier, en dan een hartgrondelijke vloek. Ja hoor, de extra luxe badkamerverf ligt op de grindtegels. Ik ben drie uur bezig geweest om die troep op te ruimen! Manlief haalt ondertussen een nieuwe pot, en gaat aan de slag. De verf dekt niet. Het wordt een puinhoop! We halen een stucadoor er bij, die vraagt wanneer we dit hebben geverfd. Als ik zeg wanneer, kijkt hij me meewarig aan. Of we er ooit aan gedacht hebben dat het ook gewoon te heet kan zijn om een plafond onder een plat dak te verven met 33 graden in de schaduw? Omdat we allebei inmiddels weer aan het werk zijn, moeten we de klus uitsmeren over onze vrije avonden. Al met al heb ik meer dan een week niet kunnen douchen. Ondertussen zijn zoon en ik bezig zijn nieuwe bureau te verven. Zoon lijkt veel op zijn vader. Ik ben uren bezig geweest om de tegels weer schoon te krijgen.

maan.

maan.

09-09-2009 om 09:41

Ook verf

Schiet me dit te binnen terwijl ik bovenstaande lees:

Het was mijn idee (en volledig mijn idee) om in de zomervakantie de slaapkamer op te knappen. De gestucte muur wilde ik een kleurtje geven, de kozijnen en de deur wilden ook hoognodig een laagje verf, en als ik dan toch bezig was kon ik net zo goed even kozijnen aan de buitenkant (=balcon) beetpakken.. dus alle verf ruim van te voren gehaald en alvast wat schuurwerk verricht.

Mijn man is de klusser, ik ben de verver dus dat zou (op wat kleine dingetjes na) volledig 'mijn' klusje worden.

Toen onze vakantie aanbrak.. bleek ik zwanger te zijn en enorm misselijk.. ik werd overal misselijk van en ook verflucht kon ik niet verdragen..

Manlief heeft al het verfwerk in zijn eentje gedaan..

MaximeM

MaximeM

09-09-2009 om 12:22

Dag meneer/mevrouw

De telefoon (zakelijk gesprek) ophangen met 'dag meneer' terwijl je overduidelijk de hele tijd een vrouw aan de lijn hebt gehad. OEPS!

Maxime

amk

amk

09-09-2009 om 12:33

Of wat ik nu al 2 jaar heb

dat ik nog steeds niet weet of de gesprekspartner aan de andere kant een man of een vrouw is. En ook mijn collega's weten het niet. Er even naar toe gaan is niet mogelijk (wel zeer gewenst), zij/hij is gestationeerd in Australie. En ook de naam geeft niet veel prijs.

Bastet

Bastet

09-09-2009 om 18:30

Dus eigenlijk....

Ik werk elke twee weken bij iemand die bij mij op het plein woont.Daar kwam ik dinsdagochtend vroeg dus op mijn sloffen aan,merkte ik tien minuten na binnenkomst.....maar dit draadje maakt veel goed,het valt eigenlijk nog reuze mee.)
groetjes,bastet

boeke

boeke

09-09-2009 om 20:01

Manmanman

heb ik daarstraks hartelijk zitten lachen met jullie "onhandigheidjes", vergeet ik geen 5 minuten erna toch wel niet mijn handtas op het werk zeker? met alles erin: pinpas, geld, rijbewijs... heb het pas gemerkt toen ik thuis was dus ventje gebeld die gelukkig nog op het werk zat,gelukkig kon hij wel naar de winkel om snel iets te eten te halen...
dat is dus typisch ik ze: eerst zitten lachen en daarna hetzelfde meemaken

Jippie

Jippie

09-09-2009 om 20:54

Wie?

"dus ventje gebeld die gelukkig nog op het werk zat"

brr...m'n avondeten komt weer omhoog...

Jippie, waar val je over?

Jippe, waar val je precies over? De term 'ventje'? Dat is in 't Vlaams toch gewoon je man/partner?

Of heb je een soortgelijke ervaring gehad als Boeke en dat je man iets heel afgrijselijks meebracht van de winkel?

Chris

Jippie

Jippie

09-09-2009 om 21:32

Vlaams?

Vlaams? En ik maar denken dat dit een .nl website was ipv .be.
Blunder van mij zeker? :-{

Yta Chalne

Yta Chalne

09-09-2009 om 22:02

Jippie!

Weet je wat nou zo geinig is, www betekent World Wide Web! We-reld-wijd. Ook mensen van buiten puntnl kunnen zómaar op de website!
De techniek staat voor niets zeg.

Toke

Toke

09-09-2009 om 22:21

Pasje thuis. toch?

Zonder pasje kom ik het kantoor waar ik werk niet binnen, tenzij ik een half uur durend proces doorloop om een nieuw pasje te krijgen. Vanochtend op weg naar werk haalde ik iets uit mijn tas en realiseerde me dat ik het pasje waarschijnlijk naast de computer had laten liggen, omdat ik gistermiddag thuis had gewerkt. Ik kijk in tas, geen pasje. Balen, want ik was juist lekker vroeg. Terug naar huis is sneller dan het proces voor een nieuw pasje. Kom ik thuis, kijk bij de computer, geen pasje. Ik kijk op de tafel, in de keuken, doorzoek het halve huis. Hm. Ik ga terug naar de auto, kijk onder/naast/achter stoelen, kijk dan nog eens in de tas. En jawel, daar zit het gewoon. Grrrrrrr.

Geen geld hebben

ik liep een paar maanden trots met mooie kleding en dikke zwangere buik, opgemaakt op hakken, neus vier omhoog door Loods 5, voelde mij helemaal 'fabulous pregnant'.

Met veel zorg een halve baby kamer aan accessoires in mijn wagen, sta ik bij de kassa doen al mijn pasjes het niet !

Zo en daar implodeerde mijn opgepoetste fabulous pregnant gevoel tot een klontje ellende.

(achteraf baal ik nog steeds, ik had zo'n leuke gehaakte kangeroe willen hebben voor dochtertje2, klotengrutjes...)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.