Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ayanna

Ayanna

03-02-2010 om 13:15

Lente in aantocht?

Vanochtend vroeg zag ik een grote groep vogels in V-formatie overvliegen. Nu ben ik niet zo'n held in het fauna-gebeuren, maar volgens mij waren het ganzen. Betekent dit dat de lente eraan komt??? Of is dit wishful thinking?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

05-02-2010 om 09:24

Rode beuk

Ik zal m'n best doen te gaan genieten van het februariweer. Maar ik geniet toch makkelijker met een lijf dat het gewoon doet, dan met eentje waarvan knieƫn, heupen en rug protesteren dooe de kou en het geglibber van de laatste weken Ik denk dat ik maar ga genieten van het gezellig-binnen-zitten-in-februari.

Precies reina

even de blik laten dwalen tot je iets kan vinden...

Vroeger had ik in de herfst veel neerslachtige periodes, en dat is pas overgegaan toen ik alle seizoenen leerde gebruiken. Je gaat door een cyclus heen. De herfst is geschikt om in je schulp te kruipen, de winter om het binnen gezellig te hebben, het voorjaar om voorzichtig weer de warmte en de zon toe te laten en de zomer om te dansen.

Zo is het nou eenmaal.

Genista

Juist ja!
Bedankt voor mijn nieuwe nick. Mooi hoor. Ik word er een beetje purpur van.... is dat trouwens niet ook jouw kleur?

Rodebeuk

Geel, meestal. Geloof ik http://nl.wikipedia.org/wiki/Genista_tinctoria
Maar er schijnen ook wel roodachtige versies te zijn. En soms ben ik een beetje een... http://nl.wikipedia.org/wiki/Stekelbrem

Brem!

Daar was ik als kind dol op.
Ook een goeie nick trouwens.

reina

reina

05-02-2010 om 13:17

Rodebeuk

Ik word niet neerslachtig ofzo, hoor, 'always look at the bright side of life' gaat me over het algemeen heel goed af Maar ja, 'k heb wel m'n voorkeuren

Seizoenen

Ik heb me wel eens afgevraagd of ik zou kunnen leven in een land waar de seizoenen niet zo duidelijk aanwezig zijn, en ik denk het eigenlijk niet. Alle seizoenen hebben wel iets wat ze bijzonder maakt, ook de winter. Sneeuw en ijs vind ik eigenlijk wel heel bijzonder. En juist door slecht, vies, nat en koud weer kan ik het voorjaar en de zomer ook weer extra waarderen. Dat ontwaken van de natuur en jezelf in het voorjaar is toch heerlijk? In een land waar de zon altijd schijnt heb je dat niet.

Inmiddels heb ik een voorkeur voor de vroege herfst, de geuren, de rijpheid en de temperaturen van dit seizoen zijn bij mij heel langzaam favoriet geworden (toen ik jong was, was het de zomer). Leven bij de dag valt me niet altijd mee, maar ik probeer ook van januari en februari het mooie te zien. Amen.

Chris

Margriet*

Margriet*

05-02-2010 om 20:42

Amen2

In het kwadraat dus

Ayanna

Ayanna

06-02-2010 om 00:43

Seizoenen en chris h.

Ik heb ooit een dame gekend die een heel bestaan had opgebouwd in Brazilie en daar een immens mooi leven had. Echter....op latere leeftijd verbleef zij vanaf pak hem beet februari/maart tot ergens in juni in Nederland. Vaak kwam ze in het najaar ook nog een dikke maand deze kant op. Ooit vroeg ik haar waarom zij zolang weg van 'huis' was en hier in Nederland verbleef. 'Omdat ik in Brazilie alles heb, behalve de seizoenen', zei ze toen. En in prachtige bewoordingen legde ze mij uit hoe bijzonder, in haar ogen, die overgang is van winter naar lente enz.
Vanaf dat moment keek ik idd met andere ogen naar de verschillende seizoenen. Ieder seizoen heeft zijn eigen charme en alhoewel ik meer iemand ben van de lente, waardeer ik elk jaargetijde met zijn eigen functie.
ChrisH., ik was de dame in kwestie even vergeten. Dankzij jouw tekst moest ik meteen weer aan haar denken! Dankjewel want ze was een bijzondere dame. En je zult mij de komende jaren niet meer horen zeuren over welk jaargetijde dan ook!

reina

reina

06-02-2010 om 14:15

Seizoenen

Ja, seizoenen hebben zeker hun charme. Altijd hetzelfde weer wordt ook saai en elk seizoen heeft iets bijzonders. Ik zou alleen voor een andere verdeling van tijd kiezen, als ik het voor het zeggen had: 1 maand herfst, 1 maand winter, 2 maanden lente en de rest zomer
Reinazoon bracht vorig jaar bewust de winter door in Nederland, na 2 winters in de Carribean, hij had geluk, want hij heeft nog lekker kunnen schaatsen ook, maar 1 keertje was wel weer genoeg, nu geniet hij er weer van dat hij op de Antillen zit

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.