Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Leuke duitse popmuziek?

Mijn dochter van 10 wil graag Duits leren. Weet iemand leuke Duitse bands waar ze naar kan luisteren?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

02-08-2011 om 16:15

Fay

Koop kaarten alleen via de officiele sites hoor, anders heb je kans dat je er niet in komt met je dure nepkaart....

Fiorucci

Fiorucci

02-08-2011 om 16:15

Belle

Rammstein is vooral duur vanwege de enorme show eromheen en alle kosten vandien.

Massi Nissa

Massi Nissa

02-08-2011 om 16:30

Belle

Blij dat jij het zegt. Ik vond 125 euro ook al een bedrag waarvan ik lichtelijk zat te knipperen. Het is geen opera, zeg. Tja, ik ging als student altijd naar beginnende bandjes, die waren heel goedkoop (vaak maar 5 tot 10 gulden) en er zaten erg leuke verrassingen tussen. Zo heb ik Deus nog eens gezien voor onder een tientje, en een vriend van mij Nirvana toen ze nog niet beroemd waren (wow). Ook leuk: ik vroeg na afloop altijd om een poster van het concert en behing daarmee mijn studentenkamer. O, wat een mooie tijden waren dat.
Groetjes
Massi

Foo

Foo

02-08-2011 om 17:24

Ik ook niet

Ik vind 125 euro ook erg veel geld en dat heb ik er niet voor over. Ik heb dan ook een heel ander bedrag betaald om ze te zien.

Valkyre

Valkyre

02-08-2011 om 18:47

Massi (die aertzte) en naidoo

Wel leuk, die Aerzte, maar of dat nou geschikt is voor een 10-jarige? Ken je bijvoorbeeld Claudia und ihre Schaeferhund? (Gatsie). Wel grappige teksten verder ja - bijvoorbeeld Gesternnacht ist meine Freundin explodiert (hoe komen ze erop?).

Voor een 10-jarige zou ik ook gewoon googlen op Neue Deutsche Welle, de onderwerpen zijn vaak onschuldig (wereldvrede, haha). Zo heb ik zelf op de lagere school 99 Luftballons geleerd - met muziekles! En Xavier Naidoo, ook leuk (met wat rap tussendoor). Vooral zijn cover van Herbert Groenemeyer's Flugzeuge im Bauch vind ik erg mooi.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

02-08-2011 om 19:00

Massi

Nee, het is geen opera, maar de shows van Rammstein zitten dusdanig in elkaar dat het kwa kosten vergelijkbaar is. En voor opera's betaal ik nou geen 125 euro...))

Belle

natuurlijk is het veel geld € 125 .
maar om nou te vergelijken met 1988 ,dat is notabene 23 jaar geleden!!
toen was je salaris ook minimaal de helft.

Sancy

Sancy

02-08-2011 om 23:54

Duits met humor

en zeker in deze zomer, vind je bij de Wise Guys:


http://www.youtube.com/watch?v=jQbqzMc11Og

Fiorucci

Fiorucci

03-08-2011 om 08:34

Ps belle

Omrekenen heeft trouwens geen zin natuurlijk, daar wordt je alleen maar depri van.

Pluk53

Pluk53

03-08-2011 om 09:12

Ps belle 2

http://www.rockwerchter.be/2010/nl/lineup/index.html
Vorig jaar was Rammstein op Werchter, met een show van 2 uur. Vier dagen Werchter kost 195euro (en kijk eens wat je daar nog meeer voor kreeg).

Belle Époque

Belle Époque

03-08-2011 om 12:07

Reactie

Okay, ik geef toe, omrekenen is zooo 2002 en het is natuurlijk wel een spektakel. Maar ik had toch even zuurstof nodig toen ik het las

Pluk: kijk, zo kan het ook, da's nog geen 50 euro per dag voor een festival waar behoorlijk wat kwaliteit komt opdagen!

Leuk draadje

Met deze suggestie kwam mijn man aanzetten:


http://www.youtube.com/watch?v=gll6OhyYVFg
Verder Böhse Onkelz, zouden mijn kinderen heel leuk vinden, maar die houden ook erg van Rammstein (ze zijn 6 en 10), zelf ben ik er niet zo weg van, na een nummer of 2 ben ik het meestal beu, ze zullen het dus wel van papa hebben Ik heb Rammstein ooit live gezien op Dynamo open Air, maar ik vond de show ook niet zo leuk om te zien, best spectaculair, maar ik miste heel erg de interactie met het publiek, het is dat de rest het wel wilde zien, anders was ik halverwege weggegaan.
Verder zou ik zo niet veel weten, ik vind het wel een heel leuk topic, hoor ineens weer allerlei Duitstalige muziek die ik wel ken, maar al jaren niet heb gehoord.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.