Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Levenslang voor verkrachter van bejaarden

Levenslang voor verkrachter van bejaarden

25 maart 2011

LONDEN - Een taxichauffeur uit Londen is vrijdag veroordeeld tot een levenslange celstraf voor een serie brute verkrachtingen van bejaarden.

Delroy Grant (53) heeft zeker achttien slachtoffers gemaakt, maar de politie houdt rekening met ongeveer vijfhonderd gevallen.

Pas over 27 jaar kan Grant in aanmerking komen voor gratie, aldus Britse media."
Wanneer zal levenslang worden gegeven aan een kinderverkrachter?????

Gr. Poezie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Inderdaad

Maar ja, hier in Nederland zijn ze zoiezo soft met straffen, dus ik zie dat in Nederland niet gebeuren. Ik vind castreren ook wel een mooie straf extra erbovenop!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Massi Nissa

Massi Nissa

26-03-2011 om 10:51

Waarom daar stoppen?

Waarom stoppen bij castreren? Ik zie persoonlijk ook wel iets in publiekelijk laten bespugen, vervolgens vierendelen en dan nog in mootjes hakken. Laten we dat dan meteen maar bij alle enge criminelen doen, dan zul je eens zien hoe heerlijk pacifistisch de samenleving wordt.
Sorry hoor, ik kan er gewoon niet bij hoe je middeleeuwse straffen kunt voorstaan bij moreel verwerpelijke misdaden. Dringt het dan niet door dat je je met zulke oordelen verlaagt tot een al even bedenkelijk niveau?
Groetjes
Massi

Soft?

ik geloof dat juist in NL tov andere Europese landen hier flink gestraft wordt, levenslang is hier bv ook levenslang.

liora

liora

26-03-2011 om 17:35

Robert m

Robert M mag van mij de doodstraf krijgen. Verder ben ik vrij humaan ingesteld.

kennelijk niet humaan

kennelijk niet humaan

26-03-2011 om 17:43

Maar van mij mogen

alle moordenaars verkrachters enz nog liever vandaag dan morgen de doodstraf krijgen. Genezen kun je ze niet ze gaan gewoon door als ze vrijkomen en maken onnodig veel slachtoffers. Daarbij kosten ze gigantisch veel geld al die jaren in de gevangenis.

Tja

nou dan moeten we maar wat ambtenaren aanstellen.

"Gemeente Amsterdam zoekt pro-actieve beul m/v, op oproepbasis".

En dan moeten die mensen natuurlijk ook op training in het slachthuis wat oefenen op dieren. En wat is dan de beste methode vinden jullie, injectie, ophanging, onthoofding, openbaar dood laten stenigen, brandstapel..... En moet het dan publiekelijk, mogen de burgers nog gooien met rot fruit, is er een route door de stad ?

Ja lekker vergelding

en dan kan iedereen lekker slapen als ze te horen krijgen dat het monster dood is.

En wat doe je verder, hand eraf als iemand blijft stelen ?

Kijk in Amerika zin er staten waar er volop gedood wordt door de staat, die doodstraf schrikt niet af, er zijn daar meer moordernaars en verkrachters dan hier.

En wat doe je als het toch achteraf de verkeerde is geweest die je om zeep hebt geholpen. Ik geloof dat er afgelopen jaren diverse mensen vrij zijn gekomen die onschuldig waren of niet bewezen schuldig. Dan is het toch fijn dat zo'n persoon lopend weer die cel uit kan, een lijk kan je niet meer opgraven en in elkaar zetten tot een compleet levend mens.

De discussies over de doodstraf, ach ja. Kijk, ik ben er ook niet rauwig om als Robert M per ongeluk door een vrachtwagen overreden wordt maar om daar beleid voor te maken en dat uit te voeren zie ik om allerlei redenen totaal niet zitten, dan worden we zelf monsters.

Agressie roept agressie op

http://nl.odemagazine.com/doc/0008/minder-straffen-minder-criminaliteit/

Te kort door de bocht dus.

Maar dat is nou eenmaal typerend voor het huidige politieke klimaat.

kennelijk niet humaan

kennelijk niet humaan

26-03-2011 om 22:34

Alles

wat met moord en/of misbruik te maken heeft.

Coco

Coco

27-03-2011 om 10:30

Doodstraf

Ik wil al degenen die pleiten voor de doodstraf voor (kinder)verkrachters er op wijzen dat als op dit misdrijf de hoogst denkbare straf staat, een verkrachter niets meer te verliezen heeft. Het misbruikte kind is dan alleen nog maar een getuige die hem de doodstraf kan bezorgen en voor hem is er geen enkele reden meer om dat kind in leven te laten.
Zelfs als je al voor de doodstraf zou zijn (ik ben zelf faliekant tegen) moet je toch inzien dat het in het geval van verkrachting alleen maar contraproductief zal werken.

Tirza G.

Tirza G.

27-03-2011 om 12:40

Niet academisch pelle

Als je de doodstraf krijgt voor misbruik, maakt het toch niet meer uit. En verklein je met het vermoorden van je slachtoffer wellicht de kans dat je gepakt wordt. Een zgn. win-win voor de dader.

Tirza

Het is wel duur

ik geloof dat een dag cel behoorlijk wat kost, kunnen die mensen niet meer werken vraag ik mij af. Dus gewoon een 8 urige werkdag daar in de nor draaien en dan zonder inkomen aangezien ze al 'kost en inwoning' krijgen. Maar misschien gebeurt dat al, ik ben niet zo op de hoogte.

Gebeurt al

Manda, gedetineerden werken al. Daar verdienen ze trouwens wat mee, maar dat is een grijpstuiver (een grijpstuiver die ze gebruiken kunnen om tv op cel te huren en af en toe snoep of sigaretten te kopen in de gevangeniswinkel).
Ik vermoed trouwens dat arbeid in de nor niet eens zozeer bedoeld is als middel om de kosten te drukken (er moet ook begeleiding bij, het zou wel eens net zoveel kunnen kosten als het opbrengt), maar ook 1) om terugkeer in de maatschappij t.z.t. iets makkelijker te maken en 2) om de gedetineerden wat om handen te geven. Mensen die zich de hele dag in hun cel zitten te vervelen worden bijzonder vervelend, en als je pech hebt gebruiken ze de vrije tijd om akelige plannen te beramen. Hou ze flink bezig, en ze zijn een stuk minder lastig.

Ik ben ooit eens op een rondleiding geweest in de Bijlmerbajes. Daar werd toen wat verteld over het soort werk dat gedaan wordt. Eenvoudig productiewerk, inpakken, vouwen etc. De man vertelde dat er ooit eens een opdracht was geweest voor het verpakken van sigaretten in speciale actieverpakkingen (dit is al ruim 20 jaar geleden), die opdracht hadden ze terug moeten geven want de sigaretten werden natuurlijk achterovergedrukt

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.