Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Roos

Roos

30-11-2008 om 01:52

Liedjes over vriendschap

met liefdes heb je vaak liedjes die belangrijk voor je zijn en die vaak treffend zeggen wat je voelt. Maar heb je dat ook bij je vrienden?
Ik heb het met mijn vriendin met 'vleugels van mijn vlucht', en met een vriend met 'zo ver weg' van Guus Meeuwis, al klopt die niet helemaal.
Maar welke liedjes zijn nog meer mooi die over vriendschap gaan? En hebben jullie ook van die speciale liedjes die je aan een vriend(in) doen denken?
Roos

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

30-11-2008 om 10:57

Samen zijn

Ik weet de titel niet precies, maar 'samen zijn', zoals Paul de Leeuw het zingt, daar heb ik, samen met mijn zoon, hele mooie herinneringen aan.

Julie

Julie

30-11-2008 om 11:25

Mr. jones van de counting crows

Ja hoor, als ik dat nummer hoor zit ik weer helemaal in de kroeg met mijn vriendin, met liefdesverdriet of een onmogelijke liefde of allebei tegelijk. Als de eerste tonen klinken mekaar aankijken en gaan dansen of alleen maar het weten: wij kennen elkaar. Verbonden tot ver in onze ziel. Zo mooi! Ons liedje. Nog altijd rillingen over mijn rug.
En nu allebei al jaren gelukkig met dezelfde man (eh, zij met die van haar en ik met die van mij) en de liefde is allebei bezegeld met een prachtig kind. Wat een fijne vriendschap!

mijk

mijk

30-11-2008 om 15:02

Jaaa!

met manlief heb ik geen liedje maar mijn vriendin vanafde kleuterschool heeft haar liefde voor Queen al lang geleden op mij overgedragen dus 'Friends will be friends whenever you're in need of lvoe they give you care and attention!'

Mijk

juno

juno

30-11-2008 om 16:03

Fly like an eagle

'Fly like an eagle' van Steve Miller Band was een liedje van mij en mijn vriendin.

1 keer trek je de conclusie.....

vriendschap is een illusie

vriendschap is een droom,

een pakketje schroot met een dun laagje chroom...

Tja, die had ik meteen im mijn hoofd toen ik de titel vh draadje las. Sorry!

Kweet eigenlijk niet in hoeverre ik het met de tekst eens ben, maar het is wel een prachtig liedje...

Ingrid

hasse simonsdochter

hasse simonsdochter

30-11-2008 om 16:28

Frans halsema

Voor haar...

Dat was het liedje van mijn ex-vriendin en mij. Pas sinds kort kan ik er weer met droge ogen naar luisteren...

Hasse

emmonis

emmonis

30-11-2008 om 16:31

Vrienden

Vrienden I en Vrienden II van Klein Orkest. Vrienden II spreekt mij het meeste aan.
"We spreken niets af voor de volgende keer, vriendschap dat moet lopen, we zien elkaar wel weer!"

Tinus_p

Tinus_p

30-11-2008 om 16:42

Ingrid

gmta

Pippie

Pippie

30-11-2008 om 19:06

als je lacht, als je huilt, je hebt een vriend....

Die vind ik zelf zooooo mooi

Pippie

Roos

Roos

30-11-2008 om 19:46

O ja!

Die van K3 vind ik ook geweldig . Net als 'voor altijd en eeuwig' van Winnie the Pooh.
O, en 'vriendschap is een illusie' ben ik het gelukkig echt niet mee eens!
Leuk om te lezen dat jullie ook van die speciale vriendschapsliedsjes hebben.
Roos

Roos

Roos

30-11-2008 om 19:47

Tinus

Wat betekend gmta? Of is het een geheime code tussen jullie .
Roos

Roos

Roos

30-11-2008 om 23:25

Cameron

Aha..bedankt. Beetje jammer wel, had al hele complot theorieen bedacht waarbij de T achter IngridT misschien wel eigenlijk voor Tinus stond enzo .
Roos

Tinus (o.t.)

Heb je eigenlijk bijgehouden aan hoeveel forummers je in de loop der actieve forumjaren al min of meer gekoppeld bent?

Ik dacht ook gelijk aan het Goede Doel.
Maar een ander mooi liedje over vriendschap is natuurlijk You've got a friend van James Taylor of Carol King of .....

Het zondagskind

*Het* lied van mijn vriendin en mij is het jubileumlied van Dommelsch. Veel en vaak meegezongen met carnaval. Het refrein (voor wie het echt helemaal niets zegt
In de Dommelsche brouwerij
Wordt elke dag een zondagskind geboren
Na een vrolijke vrijerij
't Concubinaat van hop en mout (waar wij meestal hop en ei van maken, want het moet natuurlijk wel rijmen )

Overigens

*Het* lied van mij en Genistus is al evenmin iets met vriendschap, liefde of romantiek. Dat is namelijk "Spiral Staircase" van Super Sister.

En nog een

That's what friends are for van onder andere Dionne Warwick

Losing my religion

Heeft niets met vriendschap te maken, maar dit nummer zongen ik en mijn vrieden altijd voordat we stap gingen, vroeger.....

Krijg nog altijd de kriebels als ik het hoor....

Linda

krin

krin

02-12-2008 om 11:37

Ook rem

Maar dan Nightswimming, vol melancholie en nostalgie over vriendschap en vroeger.

Roos

Roos

02-12-2008 om 11:57

Krin

Wat een prachtig liedje, ik kende het niet. Maar zou ik ook zo kunnen 'gebruiken' als vriendschapsliedje. Heel wat gezwommen 's nacht.
Roos

Cobi

Ik weet niet meer wat voor afkorting Tinus hiervoor gebruikt, maar moest in ieder geval aan hetzelfde liedje denken!!
n@nny (met plotselinge inspiratie voor een superorigineel carnavalspak)

N@nny

GMTA (great minds think alike)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.