Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kaaskopje

Kaaskopje

06-03-2010 om 16:00

Links/rechts


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Paars haar

Hoi Mien*,

Mijn haarkleur is wat paarsig. Ik werk voor de Lifestudie. Di, woe, do en af en toe vrij en ma. Komt dus veel op oncologische afd. En toevallig jl. do nog op J1 of J2. Mijn kleding is ook bijna altijd paars/roze. Ik zal er di. op letten!! En ja, de storing speelde me danig parten. Onproduktieve week gehad dus..

Groet, Janitha

Ach wel nee

ik stem groenlinks (met name het liberale deel spreekt mij aan) en ik ben nou niet altijd de meest subtiele en aardige medemens die je je kan voorstellen, maar dan ben ik wel moe en heb ik honger en zit ik in mijn verkeerde week

Begin eens bij jezelf!

Kaaskopje......(Ik had net boodschappen gedaan en eenmaal buiten zei ik tegen man: weet je wat mij steeds meer begint te irriteren?)

Dat is nu het probleem, mensen die zich overal aan irriteren of het nu om een scootmobiel gaat of over wat anders. Veel mensen lopen sacherijnig rond.
Ik weiger dat!!!!!!! Ik wil niet mee doen hier aan!

Het is nog nooooooooooit in me opgekomen om me te irriteren aan mensen in een scootmobiel, zelfs niet als oude mensen die soms nauwelijks zo´n ding in bedwang kunnen houden iets te hard rijden of wat dan ook doen. Ik ga er vanuit dat dit ook niet bewust door die mensen wordt gedaan.

Veel mensen moeten eerst eens bij hunzelf beginnen. Ga eens met een glimlach winkelen, je zult zien dat er veel leuke reacties komen.
Begin eens bij jezelf!!!

Bastet

Bastet

08-03-2010 om 08:46

Nikus

Op zondagmiddag naar Ikea???Dat doe ik echt nooit,vreselijk!
bastet

Yta Chalne

Yta Chalne

08-03-2010 om 08:59

Lis@

En zo is het maar net!

maan.

maan.

08-03-2010 om 10:54

Chagrijnig kan aanstekelijk zijn..

Lis@ ik ben het helemaal met je eens.. maar helaas zijn er teveel mensen die het niet met je eens zijn.

Als ik hieronder rondlees.. de parkerende dame die op straat wordt uitgescholden, de supermarkt'oorlog' omdat iedereen maar haast heeft.

In al die ongezellige chagrijnige drukte is het soms moeilijk om vrolijk te blijven..

maar we blijven proberen

Bastet

Bastet

08-03-2010 om 11:13

Lisa

Ik ben het met je eens,maar met een kanttekening;soms gebeurt het wel expres.Er woont hier een man die werkelijk met Grandprix ambities door de wijk scheurt in zijn scoot,en al jaren moet iedereen opzij springen voor hem,letterlijk!Je weet niet wat je ziet als deze man door ons bescheiden buurtwinkelcentrum scheurt.
Bastet

Ikea zondagmiddag

Ik doe het ook NOOIT weer.

Mijn redenatie was, zaterdags is het mega druk. Dus als het zondag open is ga ik zonddag. Dom? Ja enorm!

Kaaskopje

Kaaskopje

09-03-2010 om 03:01

Lis@

Nah... erger je je toch zomaar aan mij! Niet om mezelf beter voor te doen, maar ik loop regelmatig glimlachjes uit te delen in de winkel bij wijze van verontschuldiging omdat ik in de weg denk te lopen. Ik zet mijn kar vaak ergens neer waar hij zo min mogelijk last veroorzaakt. Dus wat supermarktgedrag betreft ben ik inderdaad bij mezelf begonnen. Misschien ben ik daar zó bewust mee bezig dat ik onterecht verwacht dat een ander dat ook doet. Maar het gaat mij niet om de overlast die mensen in een scootmobiel veroorzaken. Ik zou wel een heel erge hork zijn als ik geen begrip heb voor het lastig manoeuvreren in een gangpad. Het gaat mij er meer om dat sommigen normale geen beleefdheden meer uitwisselen als 'dank je wel', of 'sorry'. Iemand in scootmobiel heeft er niets aan als ik hem als zielig persoon behandel, daarom ga ik er gewoon vanuit dat het iemand is die zich gedraagt als ieder ander in het openbaar met bijbehorend sociaal gedrag.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-03-2010 om 03:04

...

dat sommigen normale geen beleefdheden... moet zijn: dat sommigen geen normale beleefdheden..

Kaaskopje

Kaaskopje

09-03-2010 om 03:07

Voor ik weer iedereen over me heenkrijg

Dit lijkt weer zo'n draadje waarin ik niet goed kan uitleggen waar de ergernis nu precies zit. Ik ben een sociaal mens en het is niet de bedoeling dat ik hier een beeld van mezelf achterlaat die het tegenovergestelde lijkt Laat verder maar dus.

Och kaaskopje

Weet je, volgens mij is er geen verschil tussen links en rechts als het om ergenissen gat.

Ik ben vvd lid maar wel sociaal., Ben als vvd kind opgegroeid maar dat wil niet zeggen dat ik niet sociaal ben. Sterker nog, ik vaak nog wel socialer dan de mensen die links stemmen.
Vaak roepen ze van alles maar als puntje bij paaltje komt ben ik binnen mijn vriendenclub degene die daadwerkelijk de beloften in de praktijk brengt.

Hoe vaak ik al niet kinderen heb opgevangen, midden in de nacht mensen heb opgehaald, wildvreemden van straat heb geplukt die me aanklampten etc etc...

Ik begrijp je links en rechts denken niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-03-2010 om 13:07

Nikus

Het was dan ook een grapje van mijn man die ik misschien te serieus nam.

Precies zonnetje

(Waar ik me lang aan geërgerd heb trouwens zijn oude mensen die een poosje stil staan als ze van de roltrap afkomen, tot ik ergens las dat het met parkinson te maken kan hebben, dat je er gewoon langer over doet om van de stilstand weer in de loop-stand te komen.)

Dat is je oordeel klaar hebben en je ergeren uit onwetendheid, hier hebben veel mensen last van!

Probeer je eens in een ander te verplaatsen. Dan komt de wereld veel zonniger over.

mira

mira

09-03-2010 om 15:48

En wat ...

... hebben de mensen die midden in het gangpad met elkaar staan te praten zodat niemand er meer langs kan, dan )? Of mensen die hun hond in de tuin van anderen, bijvoorbeeld die van ons, laten poepen?

Kaaskopje

Ik erger me niet aan je. Ik heb dat ook nergens geschreven. Ik vind het jammer dat in jou ogen veel scootmobielers al dan wel of niet bewust jou irriteren door hun rijgedrag en dat je de vele leuke, aardige, gezellige mensen om je heen niet ziet. Als je daar meer op zou letten valt het denk ik allemaal wel mee en ziet alles er leuker uit.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-03-2010 om 02:21

Lis@

Laten we het maar op een momentopname houden. Je kent mij verder niet. Ik heb tussen gehandicapten gewerkt, ik ben heb zelf ook zo mijn gebreken.
Ik heb trouwens nergens gezegd dat ik me erger aan hun rijgedrag. Als ze het zelf luchtig opvatten kan gehannes in een smal paadje nog voor verbroedering zorgen ook. Het gaat mij om de mensen die stug doorrijden en aannemen dat jij wel opzij, wánt jij kan lopen tenslotte, gaat en daarbij niet vriendelijk kijken. Als het een lopende klant was geweest zou ik dat ook vervelend gevonden hebben.

Invullen

en aannemen dat jij wel opzij, wánt jij kan lopen tenslotte..

Knap dat je gedachten leest, ik weet niet of iemand dat daadwerkelijk denkt *ik denk dat nooit, maar ik erger me ook wel eens, aan lopende, scootende, rolstoelende, buggy's rijdende..

Maar het is dan vooral MIJN ergernis, ik erger me omdat ik zelf niet zo lekker in mijn vel zit, meestal kan ik me prima bedenken dat iedereen wel eens een vaudje maakt of zich vergist, of even niet nadenkt..

Links/rechts

Ik heb het hele draadje gelezen en begrijp het niet; wat heeft links/rechts zijn met ergernissen te maken?

Ik ben politiek rechts, denken 'linkse mensen' daarom dat ik asociaal ben?

Wheeley

Wheeley

10-03-2010 om 17:35

Herken het niet

Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet de hele discussie heb gevolgd maar ik herken het eigenlijk helemaal niet dat mensen in een scootmobiel stug blijven doorrijden en daarbij niet vriendelijk kijken.

Nou zit ik toevallig ook in een rolstoel (een handbewogen rolstoel dus geen scootmobiel) en het valt mij juist op dat mensen als vanzelf opzij lijken te gaan als ik er aan kom

Behalve op de markt .... daar zie ik de mensen om me heen naar me kijken en ze lijken bijna te denken 'moet dat nou met zo'n rolstoel? Tuurlijk is het vervelend als ik door de drukte tegen iemands schenen aanrij maar dat doe ik natuurlijk ook niet expres!

Maar goed, mensen ergeren zich ook aan kinderwagens op de markt natuurlijk en ik blijf er in ieder geval niet voor thuis

Het gekke is ook dat als ik tegen iemand aanrij de mensen 9 van de 10 keer zelf hun excuses aanbieden terwijl ik dan denk 'ja maar, ik moet toch sorry zeggen en niet jij'.

Wheeley

Kaaskopje

Je schrijft in je laatste reactie: Ik heb trouwens nergens gezegd dat ik me erger aan hun rijgedrag.

Het kan aan mij liggen maar in je openingszinnen schrijf je toch echt;
(Ik had net boodschappen gedaan en eenmaal buiten zei ik tegen man: weet je wat mij steeds meer begint te irriteren? Mensen in rolstoelen die standaard chagrijnig kijken en daarnaast naar je kijken met een blik van 'waarom moet ik om je heenrijden?)

Nu kan ik de dikke van D. er wel bij pakken om precies uit te leggen wat de betekenis is van irriteren maar voor mij is dat gelijk aan ergeren, dus je spreekt jezelf tegen.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-03-2010 om 16:47

Ja dat zei ik

Ik zei dus niets over hun rijgedrag maar over hoe ze naar mijn gevoel, en daar heb ik al over gezegd dat dat misschien toch een momentopname geweest kan zijn, naar je kijken als je in hetzelfde pad loopt en elkaar misschien een beetje voor de voeten loopt. Maar misschien is het een beetje zoals in het verkeer. Sommige mensen vrágen voorrang, sommigen verlenen voorrang en anderen nemen het. Ik ben van het soort die voorrang vraagt of aankijkt of een ander het verleent. Ik ben erg voorzichtig geworden in het verkeer. Bij sommige mensen in scootmobiel heb ik het gevóel dat ze voorrang nemen, wánt het is al erg genoeg dat ze in dat ding zitten. Dat is ook zo natuurlijk, maar ook in scootmobiel ben je gewoon deelnemer aan het voetgangersverkeer met alle beleefdheden die daarbij horen. Mijn interpretatie dus en wie weet heel erg onterecht. Ik ben niet áltijd redelijk misschien.

Vuurvos

Vuurvos

11-03-2010 om 18:15

Niet helemaal

Kaaskopje schrijft: Dat is ook zo natuurlijk, maar ook in scootmobiel ben je gewoon deelnemer aan het voetgangersverkeer met alle beleefdheden die daarbij horen. Mijn interpretatie dus en wie weet heel erg onterecht. Ik ben niet áltijd redelijk misschien.

Dat is niet helemaal waar; het zijn gehandicapten en in de verkeersregels staat (helaas voor jou) dat je ze voorrang moet geven.

Sorry!

Vuurvos

Kaaskopje

Kaaskopje

11-03-2010 om 21:08

Okee

Dan stap ik 's avonds maar weer gewoon op mijn fiets. Als ik dan iemand van de sokken rij overleg ik de gegevens van mijn oogafwijking wel (grapje!!)
Maar weer even serieus... is het echt zo dat je iemand voorrang moet geven zuiver omdat hij of zij in een scootmobiel zit? Kijk als iemand lastig een stoep opkomt wacht ik uiteraard met plezier tot dat gelukt is, maar een scootmobiel moet neem ik aan rechts ook voorrang verlenen?
Maar even afgezien van de regeltjes... het is niet de bedoeling dat dit ontspoort naar een richting die eigenlijk helemaal niet aan de orde is. In de praktijk ben ik een meelevend mens, redelijk sociaal ook. Maar net als iedereen heb ik soms mijn ergernissen. Ergernissen zijn misschien niet altijd redelijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-03-2010 om 00:32

Beemer

Maar dan heb je neem ik aan ook gelezen dat ik daar nog op teruggekomen ben en zo. Links/rechts eraan hangen kwam door een opmerking van mijn man. Ik merk voor de zoveelste keer dat het op een forum lastiger is om gewoon even iets van je af te praten dan op bijvoorbeeld een verjaardag of met collega's in de kantine. Gewoon omdat je dan sneller bij kunt sturen in hoe je het eigenlijk wilt zeggen.

Opkomen voor kaaskopje

Zo, en nu ben ik het gehakketak zat. Kaskopje heeft meerdere malen aangegeven dat ze terug komt op haar woorden.

Klaar nu!

Sancy

Sancy

12-03-2010 om 11:00

Proest nikus

De laatste keer dat ik Kaaskopje zag, was ze toch echt een gewone volwassen vrouw die prima voor zichzelf kan spreken.

Bastet

Bastet

12-03-2010 om 18:16

Klaar nu?

Klaar nu?Waarom?Ik krijg visioenen van oilfanten en porceleinkasten....
Bastet

De topic hoeft niet klaar te zijn

Maar het gevit irriteerde me.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-03-2010 om 15:03

Om jullie op te vrolijken..

Net waren man en ik weer bij dezelfde supermarkt geweest en stonden de boodschappen in te laden. Ik hoor mijn man zeggen 'Ach, wilde u erbij?' Ik keek niet om en wist niet wie er achter mij stond. Toen mijn man de boodschappenkar, die dus in de weg stond blijkbaar, weg had gereden, tufte een man in scootmobiel richting vuilnisbak om er iets in te gooien en antwoordde blijmoedig "Geeft toch niet, ik heb geen haast". Tja... nu voel ik me toch wel slecht met mijn negatieve gedachten van vorige week)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.