Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kaaskopje

Kaaskopje

06-03-2010 om 16:00

Links/rechts


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kaaskopje

Gelukkig. Dat geeft jezelf ook weer een ander gevoel!

Stenna

Stenna

20-03-2010 om 14:57

Zou ik er even langs mogen misschien?

Ik trek het even wat algemener: waar is de simpele vraag gebleven: "Zou ik er aub even langs mogen?". Ik vraag dat altijd als ik ergens niet door kan, in de winkel of waar dan ook, en zeg het ook steevast tegen mensen die mij opzij duwen, tegen me aan rijden met winkelwagentje, boos kijken, geirriteerd zuchten, of zelfs gaan schelden: "U zou ook even kunnen vragen of u er langs mag. Want dat mag natuurlijk"
Heel vreemd, vinden mensen dat. Waarom eigenlijk?

Kaaskopje

Kaaskopje

20-03-2010 om 15:38

Ik zou het niet weten stenna

Ik ben zelf nogal beleefd op dit gebied. Inschattingsfouten, of gewoon een keer iets niet doorhebben kan iedereen overkomen, mij dus ook, maar op zich vraag ik altijd netjes of ik erlangs mag. Op de fiets roep ik zelfs ´kijk uit hoor, ik ga erlangs´ als ik twijfel of ze dat doorhebben. Of als ik zie dat de situatie wat onzeker is, zoals bij een hond of een klein kind ga ik voorzichtig fietsen. Ik neem gewoon niets voor vanzelfsprekend aan. Iedereen die aan het verkeer deelneemt, lopend of rijdend, is voor mij onberekenbaar. Ik heb ongelukken gehad waardoor ik voorzichtig ben geworden voor mijzelf. En anderen behandel ik in principe net zo als hoe ik behandeld wil worden.

reina

reina

20-03-2010 om 17:35

Stenna

Mee eens, ik vraag het ook gewon even en dan gaat men gewoon netjes opzij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.