Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hangkous

Hangkous

15-11-2017 om 13:45

Lol over teksten op verpakkingen


Lou

Lou

20-11-2017 om 16:08

Ach

"Daar zou het altijd -en in eerste instantie- over moeten gaan."
Nou dan.

Verder zie je heus niet per se van alles verkeerd, maar soms gaat het gewoon even niet om Nederland-bashen. Hoe graag je dat ook wilt.

right.

Lolletje tussendoor, even niet om Nederland-bashen, hersenen even ongewenst als bredere kijk, hoe durf jij ons jolig onderonsje te verpesten.

Ik heb het begrepen.

Tine Winkel

Tine Winkel

20-11-2017 om 16:49

@Yvan #30

Je schrijft: Maar er is wel vaker een rechtstreeks verband tussen die foefjes en het feit dat jullie sociale zekerheid ernstig ondergefinancierd is.

Sorry, ik zie dat verband niet, kun je me dat svp uitleggen - wat onzin-serveersuggesties te maken hebben met onze verloskundige zorg?

Totaal off-topic, maar...

Er wordt zo vaak gezegd hier: probeer problemen met pubers met humor wat luchtiger te maken. Dat dit een probleem kan zijn, laten de reacties van Yvan zien. Waar de meeste topic-reacties uitgaan van "humor!", ziet Yvan de humor er niet van in en neemt alles serieus.

Hangkous

Hangkous

20-11-2017 om 17:04

Inderdaad MoederMop

En hij wil ook altijd discussiëren iets wat ik in dit topic niet tot doel had.
Rare teksten van verpakkingen halen, lachwekkende plaatjes beschrijven en even lachen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

20-11-2017 om 18:12

Tja Moedermop

Ik wil niet beweren dat pubers geen gevoel voor humor hebben, maar het blijkt maar weer dat dit niet bij alle pubers, groot of klei, even goed ontwikkeld is.

En nee, ik zie het verband ook niet zo. Maar heel eerlijk, ik geloof ook niet dat Yvan iets gaat zeggen dat daar verandering in gaat brengen. Het vast wel weer iets zijn als: het gevaar komt van rechts....

Maar heel eerlijk, ik geloof ook niet dat ...

Nee. Dat zou hier OT zijn en getuigen van een te beperkt gevoel voor humor.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

21-11-2017 om 14:07

Haha

Heb net warme crocs met bontje gekocht (sorry) en wat staat er in het kaartje: dat ik naar voren moet kijken terwijl ik loop

Hangkous

Hangkous

21-11-2017 om 14:51

Geen idee!

Vertel, je maakt me nieuwsgierig!

Hangkous

Hangkous

21-11-2017 om 14:58

sorry

Je had het al verteld.
stond te pielen op mijn telefoon onder een te klein afdakje. Ik had mezelf buitengesloten, moest even wachten tot er een puber thuis kwam en om de tijd te doden maar even OOL op mijn telefoon gepakt. Gelukkig een puber met lesuitval, nu alweer binnen.

Pirata

Pirata

21-11-2017 om 15:51

En deze

Albert Heijn roept huismerk spaghetti terug

https://www.ad.nl/binnenland/albert-heijn-roept-huismerk-spaghetti-terug~ad503279/

Er zit ei in de spaghetti all'uovo, nee maar...

Triva

Triva

21-11-2017 om 15:55

flauw pirata

Alsof iedereen Italiaans moet kennen om spaghetti te kunnen kopen.

Pirata

Pirata

21-11-2017 om 16:02

Flauw triva

*IK* vind dit lachwekkend. Dus. En jouw reactie ook.

Triva

Triva

21-11-2017 om 16:06

pirata

Jij vindt het lachwekkend, ik niet, ik vind het bloedserieus. Het gaat hier wel om mensen met een allergie waarvan het allergeen niet op de verpakking staat. Lach daar maar om

Inanna

Inanna

21-11-2017 om 16:10

Pirata

maar dat moeten ze wettelijk gezien wel. Ei is 1 van de allergenen die duidelijk en ondubbelzinnig in de ingrediëntendeclaratie moet staan vermeld als het er in zit. Ik spreek geen woord Italiaans en weet bijzonder weinig van de Italiaanse keuken, dus ik zou nooit zomaar verzinnen dat er ei in zou moeten zitten, zeker niet als ei niet vermeld wordt op de verpakking. Misschien zou ik het wel weten als ik op ei moest letten, ik kan pinda's en noten inmiddels in heel veel talen vinden op een verpakking.
Ik vind fouten met allergenen doorgaans niet lachwekkend trouwens.

Pirata

Pirata

21-11-2017 om 16:11

Triva

Ik lach om wat ik wil en niet om wat jij wilt. Totaal los van allergieen. En nu ben ik klaar met jou.

Pennestreek

Pennestreek

21-11-2017 om 16:18

Kan toch allebei

Ik zie ook de humor wel in van het terugroepen van een product waar ei in verwerkt is, als dat nadrukkelijk in de naam van het product genoemd wordt. Ook al is dat in een andere taal, die dus niet iedereen spreekt.
Dat staat los van dat het natuurlijk vreselijk is dat het niet gemeld is, want inderdaad, mogelijk zeer gevaarlijk.

Als je het zo insteekt dat je geen lol mag hebben over potentieel gevaarlijke situaties blijft er nog maar weinig te lachen over hoor mensen.

Yvanka

Yvanka

21-11-2017 om 18:29

Olio al fuoco

Iedereen die een beetje goesting heeft in de mediterrane keuken neemt de moeite zich in de taal van het land te verdiepen. Net zoals bij ons iedere peuter je kan vertellen dat is dat extrusiepasta eenvoudig weg niet zonder ei geproduceerd kan worden.

Maar ja diejen Ollanders, nooit het niveau van de Honigmacaronimix met Smac ontstegen.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-11-2017 om 19:13

In een keer alles gelezen

moest smakelijk lachen om sommige teksten.

Yvanka, wil je Yvan vertellen dat je maar met één naam aan een topic mag deelnemen? Forumbeleid.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

21-11-2017 om 19:18

Ja grappig Pirata

En toch ook begrijpelijk zo'n terugroepactie om 'ei'

Het kan inderdaad allebei.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

21-11-2017 om 19:19

Kaaskopje

Kaaskopje

Kaaskopje

21-11-2017 om 19:56

Beetje ot

Misschien wel een beetje veel, maar ik kwam dit tegen: http://home.wxs.nl/~avdw3b/mkrariteiten.html

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

21-11-2017 om 20:05

Zijn er wel veel ja

En ik vat ze ook niet allemaal.

Wat is er bijvoorbeeld met:HIER EIER, behalve dan dat dit Nederlands en Limburgs door elkaar is?

40er

40er

22-11-2017 om 12:23

Krentenbol

Een zakj7krentenbollen die een stuk tekst mist. Er hoort op te staan, wat trommelen maakt smaakt beter. Wat er staat, naakt smaakt beter.

(Gezellig zitten ontbijten met manlief

Licht afdwalend

Na een blik op Kaaskopjes lijst

Bord op een gammel houten bloemenstal op een kale tochthoek voor het beton voor het station van Den Haag: Henks romantische hoekje

Gezien op een fietstocht door Belgie:

Hondentrimsalon Doggy Style en parenclub YOLO.

@ # 50, Kaaskopje (OT)

"Yvanka, wil je Yvan vertellen dat je maar met één naam aan een topic mag deelnemen? Forumbeleid.".

Euh... Moet ik me aangesproken voelen? Ik heb er maar eentje.
Mijn zuurpruimgehalte is te hoog om een beetje met namen en accounts te gaan spelen.

40er

40er

22-11-2017 om 14:50

Zuurpruimen

Libresse met suiker Ivan, helpt tegen zuurpruimen

En het

wordt niet geproduceerd "in een bedrijf waar ook soja, selder, eieren, prei en mosterd" worden verwerkt.
De eerste keer dat maandverband aangeraden wordt voor een beter humeur. Werkt het in homeopathische doses?

@#34, Tine Winkel

"... Sorry, ik zie dat verband niet, kun je me dat svp uitleggen - wat onzin-serveersuggesties te maken hebben met onze verloskundige zorg?".

Ik moet wel reageren.

Nee? echt niet? U weet toch dat uw gezondheidszorg goeddeels gefinancierd wordt uit openbare middelen, niet?
U bent allicht toch pienter, cijfervaardig en goed opgeleid genoeg, om te weten dat uw privé-verzekeraars uw risico enkel verzekeren als ze daarvoor ruimhartig vergoed worden? Deels via uw bijdrage, deels via publiekelijke middelen, de overgrote brok?

Hoe zou het er dan kunnen uitzien als, "serveersuggesties" tot stand komen, middels "consultancy" en de ermee gepaard gaande zware facturen, waardoor de belastbare winst dermate lag wordt, dat geen belasting meer verschuldigd is?

Als u dat allemaal te moeilijk vindt, heeft dat misschien te maken met het onderwijs dat u genoten hebt. Ook dat wordt gefinancierd vanuit openbare middelen.

Tine Winkel

Tine Winkel

22-11-2017 om 17:24

tsjonge Yvan

leg je dingen altijd op zo'n toon uit?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.