Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hangkous

Hangkous

15-11-2017 om 13:45

Lol over teksten op verpakkingen


Ja en nee

Ik heb weinig geduld, noch veel achting voor toehoorders, als ik dingen moet uitleggen die iedereen al lang had moeten weten en begrijpen. "Weten" en "niet-weten" is een keuze voor wie over een normaal intellect beschikt. Met die groep heb ik weinig geduld en geen mededogen.
Voor wie het met minder moet doen, liggen de zaken helemaal anders.

rode krullenbol

rode krullenbol

22-11-2017 om 18:11

Maar Yvan ...

Men vangt als Belg toch zeker ook meer vliegen met honing dan met azijn?

pff

pff

22-11-2017 om 18:13

wow

Yvan,
ik zie dat normaal intellect niet hoeft samen te gaan met normale omgangsvormen.

Sorry voor TS, laten we weer over gaan op lol over verpakkingen

Sally MacLennane

Sally MacLennane

22-11-2017 om 18:21

mijn advies

Niet voeren.

Hankous

Hankous

22-11-2017 om 18:54

tja Yvan

Jammer dat ook die groep waar jij weinig geduld mee hebt hier meepraat. Als het je stoort zou je een meer intellectueel forum kunnen zoeken.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

22-11-2017 om 19:08

Hij kan het niet laten hè

Ik sluit me aan bij Sally

Ik ga op reis en ik neem mee...

@ #63: klopt. Maar waarom zou ik in honing grossieren?
@ #64: klopt. Over de discrepantie tussen "normaal intellect" en "normale omgangsvormen" is inmiddels al een forse bibliotheek volgeschreven. Van Plato, over Baruch Spinoza en Erasmus, tot en met "Armand" en "Boudewijn de Groot". Moeten we het nu maar laten rusten en vooral aandacht hebben voor de koopjes bij AH? En nog wat andere dingen waar je vooral geen hoofdpijn van krijgt?
@ #65: met u ben ik eerder al in de clinch gegaan. Uw reactie hier en nu bevestigt wat ik toen al dacht: u bent moedig, maar helaas houdt u moed geen gelijke tred met uw inzicht en is uw verontwaardiging erg selectief. Uw moed is een veel betere zaak waardig en aan overspannen selectiviteit kan gewerkt worden.
@ #66: Weinig hier stoort me. Stoort u zich aan mij en mijn meningetje?

rode krullenbol

rode krullenbol

22-11-2017 om 19:38

Hmm ...

Om beter te overtuigen misschien?

Lou

Lou

22-11-2017 om 19:55

Laat maar joh

Ik sluit me ook aan bij Sally.

(Kent iemand de eenzame vandaal nog van Koot & Bie?)

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

22-11-2017 om 19:58

Nee Lou

Linkje?

Lou

Lou

22-11-2017 om 21:29

Ginny

Met een linkje gaat de vergelijking wel meteen vreselijk mank hoor Het was meer de associatie van iemand die stug in zijn eentje blijft doormopperen. Maar vooruit:


https://www.youtube.com/watch?v=2EqCYQT_xD4

rutiel

rutiel

23-11-2017 om 13:18

Cor van der Laak

Lou, Yvan doet mij persoonlijk meer denken aan de figuur van Cor van der Laak ("en wel hierom!"), maar als ik eenmaal begin te fantaseren dan vallen mij vast nog wel meer typetjes te binnen.

bieb63

bieb63

23-11-2017 om 16:38

Uh Yvan

De premies naar de zorgverzekeraars worden door de burger (nominale premie evt eigen risico) EN de werkgevers (inkomensafhankelijke zorgpremie) betaald. De overheid betaalt alleen voor jongeren onder de 18 en de zorgtoeslag....

Uh @# 74

Waarvan akte.

De premies naar de zorgverzekeraars worden deels door de werkgevers betaald. Die premies zijn fiscaal aftrekbaar van de gerealiseerde winst. De daardoor ontstane fiscale minderontvangsten worden door de "overheid" bijgepast.

De "zorgtoeslag" komt tegemoet aan de kosten die gezinnen hebben om hun gezondheidszorg gefinancierd te krijgen. Het is dus een subsidie, die de "overheid", via de gezinnen, verstrekt aan de verzekeringssector.

Naast het feit dat die "overheid" die verzekeringssector wel erg ruimhartig financiert, o.m. door een fiscaal gunstregime.
Dat er dan wat meer vrouwen op de afrit van de autosnelweg bevallen is statistisch insignificant en wie ligt daar trouwens van wakker?

O, en die "overheid", dat bent u, of althans uw belastinggeld. Het zal Rutte worst wezen of u een terminale kankerpatiënt bent, zolang u maar betaalt.
Dat had u blijkbaar nog niet helemaal door... En u bent blijkbaar niet alleen.

Ik begrijp sommige van die " 'Ollanders" toch echt niet...

bieb63

bieb63

24-11-2017 om 13:08

uh Yvan

In NL betaal je NAAST inkomstenbel over de winst de ZVW premie.... Dus niks aftrekbaar.

@#76

Euh... er is een klein maar essentieel verschilletje tussen de fiscale aftrekbaarheid van kosten gemaakt door particulieren en die, gemaakt door werkgevers/ondernemingen/vennootschappen.
Je hoeft heus geen boekhouder te zijn om dat te weten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.