Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Sancy

Sancy

07-08-2011 om 10:11

Maar wat is het? (architectuur zoekvraag)

Gisteravond hebben we met veel plezier gekeken naar "Mijn Opa de Bankrover", een enorm leuke familiefilm. Grote delen van de film zijn opgenomen in Rotterdam(-West).
Maar de familie De Haan, die de hoofdrol speelt in de film, heeft een aantal zaken (bakker, kroeg) die in werkelijkheid níet in Rotterdam liggen, in ieder geval niet op die plek.
En ja, ik heb er wakker van gelegen want ik wil weten waar die plek is en welke architect het ontworpen heeft.
Hier is een afbeelding: http://1.bp.blogspot.com/_abAllrd4W4E/TUB0YCvqnsI/AAAAAAAAF8w/5lW4KNQWFz8/s400/opa6.bmp
Wie heeft het antwoord voor me?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Arbeiderswoningen hoek van holland

Architect: J.J.P. Oud. http://nl.wikipedia.org/wiki/Jacobus_Johannes_Pieter_Oud

Ik kende het ook niet, maar heb het gevonden op de wikipediapagina 'lijst van nederlandse architecten', daar stond een foto van dit complex op. Het kwam me ergens wel bekend voor. Mooi is het he?

skik

By the way...

Toch in Rotterdam dus, want Hoek van Holland is een deelgemeente van Rotterdam.

skik

Sancy

Sancy

07-08-2011 om 11:00

Hahaha

Skik, Briljant! Oh, ik ken nu een paar vriendinnen die zich slap lachen dat juist *ik* niet aan Wikipedia heb gedacht
enneh, het is inderdaad Rotterdam, maar niet die ook heel mooie arbeiderswoningen. Als ik de foto's vergelijk zie k aan de bovenramen dat het de Kiefhoek moet zijn, op de foto onder die arbeiderwwoningen bij jouw Wiki-link.
Oh ja, de Rotterdammer hier ten huize vindt Hoek van Holland écht geen Rotterdam. Zo kwamen we er ook op, hij is namelijk in Rotterdam-West geboren.
Dank je Skik.

Sancy

Ik geloof dat geen enkele Rotterdammer Hoek van Holland als Rotterdam beschouwt, en Hoekers al helemaal niet. Maar ik vind het altijd wel een grappig feit dat het een deelgemeente van Rotterdam is, wij hebben dus ons eigen strand!

skik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.