Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tirza G.

Tirza G.

25-02-2009 om 14:43

Mag je achterin kijken van jezelf?

En dan bedoel ik: achterin het puzzelboekje, waar de oplossingen staan? Of even stiekem onder de kaarten gluren bij patience?

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jade

Jade

25-02-2009 om 14:46

Ja hoor,

als ik het ECHT niet meer weet dan mag het van mezelf. Ik vind het anders zo sneu voor mezelf dat ik anders niet meer verder kan

Zeker

Ik doe vaak nog een sudoko in bed voor ik ga slapen. Soms duurt het me te lang en dan spiek in voor een paar 'aanwijzingen' even achterin, zodat ik sneller kan gaan slapen. Ha, ha.

Puzzels wel, boeken niet!

Grappig, bij boeken kijk ik echt NOOIT achterin voordat ik de rest van het verhaal heb gelezen. Dan vind ik het op een of andere manier jammer als ik de clou al weet.
En bij cadeautjes of andere verrassingen kan ik ook altijd heel goed mijn nieuwsgierigheid bedwingen. Vroeger met schoenzetten ging ik ook altijd midden in de nacht kijken of er iets in mijn schoen zat. En als ik dan een pakje zag liggen, ging ik tevreden terug naar bed ZONDER HET UIT TE PAKKEN!

Nee!

Never nooit niet!
En sudoku's (7*) maak ik af, of het lukt niet, maar zelfs dán kijk ik niet naar de oplossing.

ishtar

ishtar

25-02-2009 om 15:22

Haha cameron

ik lees tijdschriften ook van achteren naar voren. Ik wist niet dat er nog meer 'vreemde lezers' waren
Spieken doe ik nagenoeg niet. Alleen als ik heel zeker wil weten of ik ergens een goed antwoord heb gegeven (omdat ik niet verder kom) En dan vraag ik het liefst aan iemand anders of hij/zij voor mij wil kijken.

Lynna

Lynna

25-02-2009 om 18:34

Boeken en puzzels

Als een boek te spannend is en ik bang ben dat er iemand doodgaat, kijk ik even verderop in het boek om te zien of die persoon nog leeft.
En vroeger al scheurde mijn moeder de antwoorden uit de puzzelboekjes omdat ik anders te veel achterin kijk.

Nu ben ik nog even erg, ik maak ook mijn latijn huiswerk samen met de site latijnengrieks.nl. Ik bedenk iets en kijk meteen of het antwoord goed is. En als ik het niet kan bedenken, dan kijk ik ook

Guinevere

Guinevere

25-02-2009 om 20:20

Bij boeken: ja

Ik móet soms spieken bij een spannend boek, en dan kijk ik alleen of de sympatieke hoofdpersoon het overleeft. De clou wil ik niet weten. Maar de gedachte dat de hoofdpersoon evt. het loodje zou kunnen leggen is voor mij ondraaglijk!

Massi Nissa

Massi Nissa

25-02-2009 om 21:44

Ook

Ik lees tijdschriften standaard van achteren naar voren, kranten meestal ook. Bij boeken mag ik van mezelf nog geen drie bladzijden verder lezen, laat staan het einde. Dat doe ik echt nooit. Puzzels: ik maak alleen sudoku's en daar spiek ik niet bij. Ik zou niet weten waarom, dan heb je het wedstrijdje met jezelf toch verloren? Wat ik wel heel leuk vind is van die ingewikkelde ouderjaars- of kerstpuzzels samen oplossen. Ik heb jarenlang met mijn hoogbejaarde hospita zitten zweten op de Vrij Nederland Kerstpuzzel.
Ik zou wel heel graag willen weten waarom je wilt weten hoe een boek afloopt, voor je de rest van het verhaal hebt gelezen. Dan is de spanning er toch af, en daarmee eigenlijk de lol? Of is het juist die spanning die het lezen onplezierig maakt, en kun je pas lekker doorlezen als je weet hoe het einde eruit ziet?
En bij puzzels snap ik het al helemaal niet, als je spiekt, kun je toch net zo goed niet puzzelen?
Groetjes
Massi (speelt heel verschrikkelijk vals bij Monopoly)

krin

krin

25-02-2009 om 22:34

Spieken

Als ik bij het cryptogram de computer gebruik om oplossingen te vinden, voelt dat al als spieken. Dus nee, dan liever niet puzzelen. Bij kruiswoordpuzzels deed ik het wel eens, om mezelf weer vlot te trekken, maar het werd wel steeds makkelijker om wéér een blik achterin te werpen, en na drie keer hield ik er maar helemaal mee op. En bij boeken achteraan beginnen doe ik zeker nooit.
Vals spelen is een heel ander verhaal. Bij patience, inderdaad, 'per ongeluk' twee kaarten tegelijk in plaats van drie omdraaien. Alles om uit te komen.

tonny

tonny

25-02-2009 om 23:19

Boeken

puzzelboekjes zijn aan mij niet besteed, ik maak hoogstens een simpele Zweedse puzzel voor een prijs

Patience doe ik nooit.

Bij boeken kijk ik gerust achterin hoe het afloopt. En de soap die wij dagelijks volgen lees ik al voor de hele week op teletekst.
Ondertussen geniet ik niets minder van het verhaal.

tonny

Lynna

Lynna

26-02-2009 om 06:35

Massi

Massi, als een boek zo spannend is, kan ik beter, net als Guinevere, weten of de hoofdpersoon blijft leven, dan kan ik namelijk meer genieten van het boek. Anders moet ik veel te snel gaan lezen en dat is zonde!

Guinevere

Guinevere

26-02-2009 om 12:18

En bij games

Ja Lynna, dat heb ik precies zo!
Bij computerspellen (adventure) is het voor mij altijd net zo'n leuke sport om een goede Walk-through te vinden als om het spel te spelen. Hoe meer cheats e.d., hoe leuker ik het vind!
Puzzels e.d. maak ik nooit.

krin

krin

26-02-2009 om 13:11

Vooruitlezen

blijk ik bij nader inzien toch te doen, maar dan bij scheurkalenders. Al krijg ik daar meestal wel spijt van als ik na een tijd dagenlang zo de vellen kan afscheuren omdat ik ze al eerder gelezen heb.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-02-2009 om 13:27

Als het even kan niet

Ik probeer me zo lang mogelijk te redden. Als ik het écht écht niet weet gluur ik.
Op soap gebied ben ik toch wel wat verslaafd aan As the World Turns. Geen dag zonder. Als onze nieuwe televisiegids komt, TV-film, lees ik als eerste alle verhaaltjes van de afleveringen van de komende twee weken.

Emilie

Emilie

26-02-2009 om 15:14

Boeken

Ik kijk altijd achterin, want ik vind het zo'n anticlimax als een leuk verhaal onbevredigend eindigt met een onduidelijk of open einde.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-02-2009 om 15:21

Wow

Wat verleidelijk om het hele jaar te bekijken. Ik heb maart net doorgelezen en weet nu eigenlijk al meer dan goed is. Ik ben dus weer snel gestopt

Vera*

Vera*

26-02-2009 om 20:00

Guinevere ot

Heb je nog titels voor leuke adventure spellen? Ik heb CSI en de drie Agatha Christie spellen gehad en ik zit dus zonder .

Vera*

Vera*

26-02-2009 om 20:04

Boeken en puzzels

Soms luister ik wel eens naar het laatste stuk van een boek. Ik leesluister meestal in bed en als iets heel spannend is kan ik niet in slaap vallen.
Puzzels probeer ik wel zelf en als het niet lukt ga ik er een andere keer mee verder.
Ik heb net gisteren een boek gekocht met IQ-uitdagingen. Dan is het wel handig om naar de oplossing te kijken, ik moet toch weten of ik slim genoeg ben.

Massi Nissa

Massi Nissa

26-02-2009 om 22:12

Lynna en dode hoofdpersonen

Aaaah, nu snap ik 'm. Ik vind het nooit zo erg als de hoofdpersoon doodgaat - ben eraan gewend geraakt toen ik op het gym en tijdens mijn studie bijna uitsluitend Zware Literatuur moest lezen. In ZL is het doodnormaal dat een hoofdpersoon het loodje legt.
Groetjes
Massi

Guinevere

Guinevere

28-02-2009 om 11:30

Oh sorry vera

Oh, even je vraag over games over het hoofd gezien. Ik mag de laatste tijd niet gamen vanwege mijn handen. Dus ik vrees dat mijn game-kennis een beetje achter is gaan lopen...
Zijn die Agatha Christie-games dus leuk? Die ken ik helemaal niet?

Vera*

Vera*

01-03-2009 om 12:36

Guinevere

Ik kwam een Agatha Christie tegen voor de wii. Ik had nog nooit gewiiet (?) en na tien minuten had ik flinke hoofdpijn van het turen. Toen ben ik op internet gaan zoeken en nu heb ik er drie in één voor op de pc (dat is veel gemakkelijker). Twee spellen heb ik gedaan en ze zijn leuk, de grote lijn van de boeken is er wel maar het loopt toch iets anders vwb de verhaallijn in het spel. Deze computer mag geformateerd worden dus zet ik het derde spel er nog maar even niet op. Het zijn voor mij perfecte spellen voor wat betreft mijn slechte ogen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.