Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Make-upflater

Toen vanochtend aan het eind van de ochtend eens in de spiegel keek, zag ik dat mijn zorgvuldig aangebrachte eye-liner mij niet de zo gewenste zwoele look gaf, maar me er deed uitzien als een overjarige pandabeer, maar dan alleen aan de bovenkant van mijn ogen, zeg maar. Ik heb het meteen weggehaald en opnieuw aangebracht. Blijkbaar had ik vanochtend niet zo'n vaste hand en veel haast.

Het ergste wat ik op make-upgebied overigens heb gepresteerd is dat ik tijdens een werkreis een jaar of tien geleden 's ochtends tegenover mijn collega in het hotel aan het ontbijt zat met onder mijn ogen nog de klodders concealer die ik 's ochtends in de haast had vergeten uit te vegen. En - oh crisis - dit ontdekte ik natuurlijk pas enkele uren later. Niemand heeft er iets van gezegd!

Wat is jullie grootste make-upflater?

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

20-01-2010 om 18:31

Nou. een vriendin van me....

die had eens mascara op haar nagels gesmeerd en nagellak op haar ogen,

en een lipstick ingebracht en toen probeerde ze met een tampon haar lippen te doen...

tja... dat zijn pas flaters...
ik zelf maak nooooooooooit dat soort fouten. Ik ben altijd tot in de puntjes verzorgt.

oja mijn vriendin is hier beter bekend als Pelle.. of was het nou anita!!>!>

( whoehahaha... polly ligt blauw onder tafel, maar daar moet je bij geweest zijn denk ik.. )

Minet

Minet

20-01-2010 om 18:37

Polly!

Whoehahaha, wat ben jij erg!

Polly Shearman

Polly Shearman

20-01-2010 om 18:53

Anita

ja maar, ja maar, ja maar....
deze flaters moeten we toch niet verborgen houden voor de buitenwereld!???!?!?!

Carmen

Carmen

20-01-2010 om 20:07

Concealer?

Ik ben bang dat ik jullie niet kan helpen aan leuke anekdotes. Ik weet niet eens wat concealer is.
Okay, ik lieg, ik heb wel een make-up anekdote. Althans, een blondeeranekdote. Ik was veertien en had een coupe-soleil. Deze was een beetje uitgegroeid en ik zou de plukjes zelf wel wat bij blonderen. Om een lang verhaal kort te maken, mijn middelbare schoolvriendin kan nog steeds smakelijk vertellen over haar eerste reactie toen ze mij de volgende dag op school zag: "En toen liep er ineens een zonnetje de trap af." Het resultaat was verblindend, inderdaad...

Carmen

Lou

Lou

20-01-2010 om 21:13

Suikerwater

Ik was in de jaren tachtig net als Berber, één grote make-upflater. Mijn haar lukte ook niet altijd even goed. Ik had dun slap haar en dat moest recht overeind. Dus deed ik er een beetje suikerwater in. Dat hielp niet. Toch nog een beetje. En nog een beetje. Uiteindelijk fietste ik met een kop stijf van het suikerwater naar school. Helaas ging het onderweg regenen. Toen zat niet alleen mijn haar, maar mijn hele gezicht en jas onder het suikerwater. Het smaakte best maar zag er tamelijk merkwaardig uit.

Guinevere

Guinevere

20-01-2010 om 22:10

Wat denk je hiervan dan?

Ik liep in die tijd met turquoise mascara rond, elke dag! En al mijn klasgenoten hadden knalblauwe mascara. Brrr. Ook nog vermeldenswaardig was die felgekleurde lichtroze lipstick, gruwel.

Jade

Jade

20-01-2010 om 22:58

*lol*,

wat een leuke flaters (sorry dames

In de jaren ´80 liep ik met knalblauwe oogschaduw rond (ook helemaal niet subtiel uitgesmeerd of zo, welnee....) of met knalblauwe mascara (en dat was dan ook echt knallend blauw!).

*Blllkkk* wat een wansmaak was dat toen....

Ayanna

Ayanna

21-01-2010 om 00:01

Hemarouge

Ik smeerde in die tijd rouge van de Hema op mijn ogen! En dan met een kohlpotlood dikke lijnen trekken! En ik vond natuurlijk dat ik er geweldig uitzag. Totdat ik, rondparaderend op mijn middelbare school, mijn conrector tegenkwam. Hij wierp één blik op mijn zwaar opgemaakte ogen en zei: op oorlogspad zeker?

Make-up

Ik heb geen make-up flater. Of het moet zijn dat ik, zelfs toen ik al 17 was en meedeed aan balletvoorstellingen, me op liet maken door die meisjes van 12 en 13, omdat zij het wel konden en ik totaal niet. Zij vonden het fantastisch en ik was er blij mee.
Ik gebruik nooit make-up, zelfs op mijn trouwdag heb ik geen make-up gebruikt.

De jaren 90

Waren mijn eerste make-up jaren. We hebben het over het grungetijdperk. Bij mijn zijden wapperbloesjes op spijkerbroek met omgeslagen pijpen en kisten hoorde natuurlijk een bos wild rood haar. Ik ben blond. Rood werd fel oranje. De ochtend dat ik voor het eerst naar school zou gaan met dit vreselijke hoofd regende het hard en kwam ik te laat op school. Ik was echt even het middelpunt toen ik verregend met natte oranje slierten op mijn hoofd het lokaal binnen kwam (ik stond al bekend als zonderling, haha).
Ook was ik een keer op stap. Mijn niet brandschone huid had ik netjes opgemaakt met foundation en concealer, daar was ik heel goed in. Maar niet gerekend op blacklight. Totdat mijn vriendin me vroeg wat toch al die vlekken in mijn gezicht waren. Oei.

An

An

21-01-2010 om 13:24

Hahahaar

Wat een grappig draadje.
Hier geen make-up flaters, tenminste, mijn knalblauwe mascara en eye-liner van 20 jaar geleden niet meegerekend. Toen was dat heel in en wist ik niet beter... Wel heb ik haar-flaters gehad. Ik heb een keer zelf mijn haar gepermanent met hulp van een vriendin: we waren 15 en hadden krulspelden gekocht en bij oma de droogkap geleent. Achteraf hadden we veel te kleine krulspelden en ik zat veel te lang onder de droogkap. Het gevolg was, dat mijn haar enorm stonk naar brand en ik had plots lang stijf kroeshaar wat zo hoog stond, dat het een soort landingsbaan was geworden, er kon zo een vliegtuig op landen. Mijn vriendin heeft toen letterlijk in haar broek gepiest van het lachen. Het was op zaterdagavond, dus geen kapper open, en ik ging zo echt niet over straat, laat staan naar school toe. Maar geen nood, mijn lieve moeder zou me redden, zij zou mijn haar wel fatsoeneren. Met haar ervaring, opgedaan door jarenlang de haarponny van mijn broertje en zusje te knippen, moest dat goedkomen... Dus ze ging ijverig met de plantenspuit en de schaar in de weer, plukken kroeshaar vielen om me heen op de grond. Toen bleek dat mijn moeder niet echt een kapperstalent is, ze heeft het helemaal kort geknipt, er niet rekening mee houdend dat nat haar, naarmate het droger wordt, nog korter wordt. Ik heb echt weken nog voor joker gelopen, het duurde ontzettend lang voordat er weer een model kon worden ingeknipt.
Je zou denken dat je van zoiets je lesje wel leert... Maar nee, jaren later stelde mijn zusje voor om mijn haar eens te verven, toen ik zal te klagen over mijn saaie haarkleur. Ik hoor haar nog zeggen: "Nee An, daarvoor ga je niet naar de kapper, daarvoor zijn die mooie pakjes bij de drogist uitgevonden, dat doen we gewoon zelf." Mooi blond kleurtje uitgezocht met kamstrengen, want die waren toen hartstikke in. Mijn zusje ging druk in de weer met de verf en dat ding om kamstrengen mee te trekken. Toen werd duidelijk dat ze mijn moeders kapperstalent heeft overgenomen: ik was bovenop fel oranje en de onderkant was knalgeel, er was geen kamstreng te bekennen. Mijn zusje beweerde nog, dat het met een ander pakje van de drogist zo verholpen zou zijn, maar we zijn uiteindelijk toch maar naar de kapper gegaan om het nog goed te krijgen en weer ging er een flink stuk van mijn haar af... Je begrijpt: niemand komt nog aan mijn haar, behalve de kapper!

Bosmeer

Bosmeer

21-01-2010 om 15:30

Mij noemden ze op school

...poederdoos! In mijn beleving had mijn ietwat onzuivere huid het meest weg van een grindtegel. Die probeerde ik glad te plaveien met een paar dikke lagen foundation, met daar over standaard een waas van poeder. Lievelingskleur lipstick; knalrood.
Ik gebruikte flinke klodders gel om mijn haar in een strakke, gladde paardenstaart te trekken. En wee het sprietje dat er tussenuit probeerde te piepen. Dat werd zonder pardon weggeknipt. Elke morgen weer..
Bosmeer

Ayanna

Ayanna

21-01-2010 om 17:30

Bosmeer

Zo'n poederdoosmeisje kenden wij ook op school: die noemden wij de mummie....
Ik knipte steevast mijn pony bij met een nagelschaartje als hij niet zat. En aan gezien ik krulhaar heb, zat hij nooit. Ik wilde zooooo graag zo'n kuif, maar ik kon fohnen en gelsprays gebruiken...het was het toch iedere keer net niet. Dus....knip, knip met het nagelschaartje!

Bosmeer

Bosmeer

21-01-2010 om 20:30

Mummie

Hahaha, ja da's ook een goeie. Ik begrijp achteraf echt niet waarom van die dikke lagen. Je ziet elke oneffenheid juist tien keer beter als je je gezicht echt vol plamuurt. Gebruik nog steeds regelmatig poeder. Maar nu iets genuanceerder. En Chanel i.p.v. Hema, dat scheelt eerlijk gezegd ook wel iets.
Bosmeer

Bellefleur

Bellefleur

25-01-2010 om 13:15

Ehbo

Ik deed als jongedame van ongeveer 20 een ehbo cursus. Ik maakte me zelden op, maar één avond had ik mezelf echt uitgedost. Kort rokje, bloes met een decolleté van hier tot in Australië, haar op zolder, en knalrode lipstick. Juist die avond moesten we leren reanimeren. Op je knieën bij het slachtoffer, en mond op mond beademing geven. Ik had heel veel belangstelling die avond. En ze hebben nogal staan boenen op het hoofd van de pop. Zegt de cursusleider: 'zo zie je maar weer, je moet er voor zorgen altijd ordentelijk gekleed te zijn, want je weet nooit wanneer je moet reanimeren'. Daarop had ik niet alleen knalrode lippen, maar ook een knalrode kop!

ChrisH

ChrisH

26-01-2010 om 14:32 Topicstarter

Bellefleur: lol

Bellefleur, ik zie het helemaal voor me, ha ha. Doet me trouwens denken aan onze oude tandarts, die altijd misprijzend de lippenstift van mijn moeder wegpoetste als we voor controle kwamen.

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.