Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

anoniem

anoniem

14-02-2009 om 10:49

Man heeft zenuwtrekje

Een hele rare vraag:
Mijn man heeft een zenuwtrekje waar ik me ontzettend aan irriteer. Ik vind het heel erg; ik kan er niets aan doen, ik erger me telkens als ik die tic bij hem zie.

Wat vinden jullie: Kan ik hem hiermee confronteren? Kan ik hem zeggen dat ik me irriteer aan zijn zenuwtrekjes?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

14-02-2009 om 13:20

Wat zou je zelf vinden?

Stel, je hebt zelf een zenuwtrekje/tic en je partner zegt dat hij/zij zich daaraan ergert. Niet erg aardig, lijkt me zo.

Ik zou eerder vragen of hij er zelf hinder van ondervindt, of hij een idee heeft hoe het ontstaan is - en dan kun je eventueel bepraten of er iets aan te doen zou zijn.

Maar 'confronteren' - nee.

tonny

Wel

Ik zeg dat soort dingen wel tegen mijn wederhelft. Niet altijd leuk om te horen. Soms doet er wat aan soms niet. Maar door het te zeggen erger ik er mij wel minder aan. Gewoon zeggen dus, misschien heeft hij het niet eens door...

Kaaskopje

Kaaskopje

14-02-2009 om 17:13

Ik heb ook een tic

en als mijn man ziet dat ik me daar 'schuldig aan maak', zegt hij er soms wel iets van. Hij heeft gelijk, ik moet het niet doen. Maar het helpt niet echt. Ik probeer me weer een poosje te gedragen en dan doe ik het toch weer. Ik vind wel dat het bespreekbaar moet zijn. Ik word er dus niet boos over als hij er iets van zegt. Maar wat mijn 'tic' betreft heb ik het over een slechte gewoonte. Bij een zenuwtrekje denk ik eerder aan iets waar iemand niets aan kan doen. Misschien helpt het om daar iets van te zeggen, maar ik zou het er eerder over hebben wat dat zenuwtrekje veroorzaakt.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

14-02-2009 om 17:15

Ook zeggen

Het hoeft niet gelijk frontaal in de aanval. Maar je kunt best zeggen dat het trekje je irriteert. Dat scheelt een stuk in de ergernis en bovendien kun je dan ook zeggen dat je (in alle vriendschap) even ergens anders gaat zitten, als het trekje even voluit gaat.

Analyseren waar het vandaan komt en wat hij er zelf van vindt, dat zie ik nou weer niet zo erg zitten. Dan blijf je om het eigenlijke punt heendraaien, en als hij er niet op reageert ( weet ik niet, interesseert me niet), erger je je alleen maar harder.

Groet, Ellen

dc

dc

15-02-2009 om 08:18

Controle?

hangt ervan af. Bij een echte zenuwtic heb je er geen controle over, dus dan zou ik er zeker niets van zeggen.

Als het om een vervelende gewoonte gaat wel.

Holiday

Holiday

15-02-2009 om 10:01

Ik ken een man die de hele dag met zijn ogen zitten te knijpen. Eerst worden ze heel groot, dan knijpt hij ze stijf dicht, dan maakt hij ze weer groot...etc. Als hij tegen je zit te praten.

Nou, als mijn man dat zou doen zou ik a. het irritant vinden en b. het toch echt aankaarten.

Met het risico van een beledigde reactie (JAhaaaaaaaaa).

koentje

koentje

15-02-2009 om 17:35

Tja...

aankaarten is de manier waarop je het doet. Met een zenuwtrekje is het zo, dat als je laat blijken dat het je iriiteert het waarschijnlijk zelfs erger wordt. En hij kan er echt niets aan doen.
Dus als je het aankaart, doe dat dan zonder verwijt!
En weet dat het hooguit helpt voor je eigen gevoel. Niet voor het zijne. het wordt misschien zelfs erger daardoor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.