Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nyntje

Nyntje

01-08-2009 om 19:59

Man weekje alleen met vakantie

mijn man is vannacht voor het eerst in bijna 19 jaar een weekje alleen met vrienden op vakantie gegaan. met het vliegtuig, auto huren, stuk rijden naar de eindbestemming. leuk voor hem, maar ik vind het afschuwelijk. ben ik nu de enige die dit niet leuk vind, ik voel me verlaten, alsof ik n gebroken hart heb, ik mis hem zo erg....
mn kids vinden het ook minder, maar kinderen gaan er toch makkelijker mee om. ik heb m net gesproken en alles is ok, maar toch, ik zat de hele dag in de rats of ie wel heelhuids op bestemming aan kwam.
hoe gaan vrouwen hier mee om waarvan de mannen op zakenreis gaan. Gaan jullie wel eens apart op vakantie?
ik persoonlijk kan niet wachten tot hij weer veilig terug is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik vind het heeeeeeerlijk

als mijn man een weekje op vakantie gaat en dan bij voorkeur zoonlief ook nog ff meeneemt.
Genieten van je eigen huis, niks moet alles mag. Zelf bepalen wat je eet, wanneer je eet, waar je eet.
Gaat man zonder zoon weekje weg dan maak ik er met zoon ook een feestje van.
Ik mis hem wel, maar het genieten heeft hier de overhand
En nee, ik maak me om mijn man nooit zorgen maar wel of zoon niet te roekeloos is als ze samen op wintersport gaan ofzo.
Geloof dat mijn man er meer moeite mee heeft als ik een weekje zonder hem op vakantie ga, iets wat ook voorkomt.

gr. bubb

Kiki

Kiki

01-08-2009 om 21:14

Ik wilde dat ik het kon

Vroeger dwong ik mezelf gewoon om een week of anderhalve week met een vriendin op vakantie te gaan. Ik vond dat bij mijn onafhankelijke geest hoorde, vrouw alleen zonder man. Ik had geen man nodig om leuke dingen te doen. Ik woonde op mijn achttiende al samen en ik zou mijn eigen leven lijden. Nou dat eigen leven lijden, lukt me prima. Ik ga uit zonder man, ik kan nachten doorhalen met vrienden en manlief laat me dan ook de dag daarna uitslapen. Lieverd dat hij is.
Ik ga met vriendinnen uit eten, dat doe ik heerlijk regelmatig. Ik heb mijn eigen hobby's, ik regel mijn eigen zaken en ik heb geen man nodig. Dus ik kan makkelijk een weekje weg zonder man. Ugh,ugh,ugh maar ik heb helaas dus geen onafhankelijke geest, ik ben pathetisch zonder mijn wederhelft.

Want eigenlijk had ik op die vakanties alleen maar heimwee. Heimwee naar mijn man dus. Toen mijn zoontje geboren was ben ik niet meer alleen op vakantie ggegaan. Want toen had ik dus twee redenen om thuis te blijven.

Vorig jaar november had ik een zakenweekend, twee nachten dus weg. Twee nachtjes maar. Mensen, wat was ik zielig, met mijn collega in een hotelkamer.
Ik miste mijn zoontje zo erg dat het pijn deed. Jep, Ik ben pathetisch.

Gelukkig denkt mijn man er ook zo over en heeft hij bedankt voor een zakenreis in Curaçao

Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2009 om 21:41

Hangt van de bestemming af

Als mijn man besluit om weer eens een stuk van het Pieterpad te lopen, dan zwaai ik hem liefdevol uit: Succes! Als mijn man zou vertellen dat hij een weekje naar Engeland gaat 'beetje rondkijken, leuke stadjes bekijken, terrasje, heuveltje hier heuveltje daar...', dan zou ik hem bij zijn t-shirt grijpen en dreigend vragen waarom hij denkt dat zonder mij te mogen doen. Zoiets wil ik sámen doen! Het komt er dus eigenlijk op neer dat ik minder gul ben dan mijn man, want ik ben al meerdere malen zonder man weggeweest. Een paar van die reisjes waren te vergelijken met zijn Pieterpad... Centerparcs. Daar doe je hem geen plezier mee, dus hij blijft graag achter. Maar ik ben ook 3 keer naar Engeland geweest. Nou ja, 3 keer op 25 jaar valt nog mee, maar lief blijft het.

tonny

tonny

01-08-2009 om 22:11

Zakenreis of vakantie

dat vind ik wel verschillende dingen hoor. Een zakenreis hoort bij het werk, vakantie is een vrije keuze.

Mijn man is voor zijn werk nu en dan een of twee nachten weg, daar kan ik prima tegen. Ook wel eens een nachtje met een van de kinderen. Met vrienden - da's nooit voorgekomen.

Waarom gaat je man nu ineens na 19 jaar (!) met vrienden op vakantie? Wat was de aanleiding?

Tonny

Nyntje

Nyntje

01-08-2009 om 22:48

Tonny

man en vrienden wilden dit al jaren, heeft met een hobby te maken, het is er eerder nooit van gekomen, maar zo af en toe kwam het ter sprake. nu zijn de kinderen wat groter en wilden ze de droom eindelijk eens waar maken.
nogmaals,ik gun t hem, maar vind er zelf geen klap aan. ik had verwacht dat er meer zouden zijn die het erg vinden, maar dat lijkt vooralsnog mee te vallen. er zit ook wel een verschil in zakenreis of vakantie vind ik.

Jakiro

Jakiro

02-08-2009 om 00:20

Heerlijk

Even lekker doen waar ik zin in heb.
Om 8 uur al naar bed,of pas om half 3 en niemand die me raar aan kijkt.
De hele dag in een pyama,of juist opgedirkt de stad in.
Mijn man is regelmatig weekjes weg voor een zakenreis, ook zakenreizen gecombineerd met een vakantie. (één van zijn bedrijven is met vrienden opgezet, dus ze plakken er soms een vakantie aan vast)
De langste trip is 4 weken, dat is het door mij vastgestelde maximum. Na 3 weken vind ik het namelijk best zwaar worden om de verantwoording voor de kinderen in mijn eentje te dragen en de zorg. Ook sluipen er dan nieuwe gewoontes in, zodat we soms echt weer moeten wennen aan elkaar als hij terug is. En dat is niet bevordelijk voor de relatie.
Maar over het algemeen vind ik het wel lekker als hij weg is.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook niet anders gewend ben, mijn vader zat 1/3 van het jaar in het buitenland voor zaken toen ik nog een kind was. Nu voor 3/4.
Jakiro

Maylise

Maylise

02-08-2009 om 00:33

Regelmatig

Mijn man en ik gaan regelmatig los van elkaar weg. Hij gaat af en toe naar zijn familie in het buitenland. Ik ga dan niet elke keer mee. Ik ga regelmatig weg naar buitenland voor werk en knoop er dan ook wel eens een paar dagen voor mezelf aan vast. Ik vind het heerlijk om af en toe een paar dagen alleen te zijn in het buitenland. Liefst ook echt alleen dus ook zonder vrienden. Het hoeft maar een paar dagen en ook zeker niet vaak maar ik vind het oprecht heel fijn om even afstand te kunnen nemen, niks te hoeven, geen verplichtingen te hebben en even gereduceerd zijn tot alleen Maylise.
Daarnaast heb ik veel vriendinnen in het buitenland. Ik vind het altijd leuk om als ik de gelegenheid heb even bij hun langs te gaan. Dan gaat man ook niet altijd mee. Hij kent niet al mijn vriendinnen goed en hij heeft ook maar een beperkt aantal vakantie dagen (stuk minder dan ik) en die besteed hij liever aan bezoek aan zijn familie dan vriendinnen van mij te bezoeken. Heel begrijpelijk hoor.
Omdat ik meer vakantie dagen heb ga ik dus ook wel eens alleen met de kinderen weg. Deze zomer bijvoorbeeld ben ik bijvoorbeeld twee weken eerder dan man weggegaan met de kinderen en is hij later op ons vakantie adres gekomen.
Ik mis hem overigens meer als ik zelf thuis zit en hij weg is dan als ik weg ben en hij thuis zit. Als hij twee weken naar familie is bijvoorbeeld en ik ben gewoon thuis dan mis ik hem altijd wel erg. Maar echt erg vind ik het ook niet. We hebben elke dag even telefonisch contact en ik maak er met de kinderen wat gezelligs van.

Maylise

Dubbel

Af en toe zijn wij ook los van elkaar op stap. Mijn gevoel is nogal dubbel: als Genistus weg is, vind ik het saai, mis ik hem en kan de tijd wel vooruit kijken! Aan de andere kant, als ik zelf alleen op stap ben, geniet ik me suf en ben even gelukkig bij het weerzien thuis. Dat gun ik Genistus net zozeer als hij het mij gunt.

Linda99

Linda99

02-08-2009 om 23:55

Lijkt me heerlijk

Die van mij gaat nooit meerdere dagen weg. Heel soms 1 nachtje voor het werk, meer niet. Maar even wat rust en ruimte lijkt me af en toe wel wat

Prima

Jonneman gaat vaak weg, maar meestal kort en voor het werk. Soms plakt hij er nog wat vrije tijd aan vast (en ik doe dat zelf ook enkele keren per jaar). Wij vinden het prima allebei. Als hij weg is eten dochter en ik allemaal dingen die hij niet lust en ik vind het gewoon heerlijk een paar stille avonden. Als hij een weekend weg is nodig ik meestal wel vrienden uit voor een keer eten of zo anders vind ik het wel erg saai. Of we worden uitgenodigd.
Na een week ben ik het meestal zat en hij ook. Als hij langer gaat proberen we mee te gaan of er achteraan te komen.
Er zit voor mij ook een praktische kant aan: hij doet veel in de zorg en het huis en als hij weg is moet ik alles alleen doen, dat is best zwaar. Emotioneel vind ik het eigenlijk normaal dat je ook best even zonder elkaar kan. Ik ben dat ook van huis uit gewend trouwens.
Misschien moet je ook eens nadenken of jezelfs niet een keer lekker alleen weg wilt? Niet dat dat zou moeten, maar ik kan er enorm van genieten.
Groeten,
Jonne

Yaron

Yaron

03-08-2009 om 13:57

Nyntje

Ik zou hetzelfde hebben als jou, ik zou het ook niet leuk vinden als manlief zonder mij een week weg zou gaan. Ik zou het hem overigens wel gunnen, maar ik zou het niet zoals de anderen heerlijk of lekker rustig vinden. Ook zou ik me zorgen maken of hij heel thuis zou komen. Heel herkenbaar dus jouw reactie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.