Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Mantelzorg: 76 euro voor pakje boter

Ik ga nog een keer een serieus draadje starten omdat mijn vader na het overlijden van mijn moeder en een knie-operatie veel hulpbehoevender wordt, en dat is een langetermijnverhaal dat zich slecht verhoudt met alle dingen die toch al op me afkomen. Ik ben daar nog mijn grenzen in aan het zoeken.

Maar nu even een tussenvalletje: vader werd erg snel uit het verpleegtehuis ontslagen, op een onhandige dag. De boter was bij ons blijven liggen en dat vond hij erg jammer. Mijn broer dacht dat soort dingen te kunnen oplossen met albert.nl. (we wonen op 30 km).
Ik gisteravond ff gecheckt. Laagste bezorgkosten: 5,95. Laagste minimumbedrag: 70 euro.
Bij 1,23 euro voor een pakje boter betekent dat dus 14 kilo boter voor 76 euro.

Ik heb echt zitten gillen van de lach gisteravond. Dit is humor toch? Broer had gehoopt om het met pleepapier e.d. te kunnen oplossen, maar dan wordt het 1 pakje boter en algauw 250 rollen pleepapier per bestelling. Dan past de auto niet meer in de garage ....

Situationele humor zullen we maar zeggen...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
fladder

fladder

08-04-2011 om 08:01

Klopt

Ik heb ooit 6 weken "opgesloten" gezeten met een gipsbeen. Die bezorgservice was toen een zegen! De bestellimiet was wel iets lager dan nu (50 euro?). Ik bestelde eens per week en dan kom je, met twee kinderen, wel gauw aan je limiet.
Maar inderdaad, voor die stomme "klepboodschapjes" is het geen goed idee. Of je moet inderdaad een enorme hoeveelheid wc-papier bestellen Of misschien wel iets dat minder ruimte in neemt: een aantal kilo biefstuk bijvoorbeeld Bestel dan wel roomboter, want dat is lekkerder om je biefstuk in te bakken

mijk

mijk

08-04-2011 om 08:30

Biologische bezorgservice

Ik krijg mijn groenten van een biologische bezorgservice en daar kan ik heel veel bij bestellen. Is wel duurder maar ja dat is Albert ook

Of toch een een betrouwbare puber in de buurt zoeken die af en toe een boodschapje doet en misschien een kletspraatje. Heeft je vader een hulp die er tegen betaling wat bij kan doen?

Mijk

Yura

Yura

08-04-2011 om 08:37

Ouderenwerk

Zat laatst met een alleenstaande slecht ter been zijnde tante te kijken hoe ze aan haar boodschappen moest komen als wij op vakantie waren. En kwam ook met Albert.nl, ze is nog wel redelijk handig met de pc voor iemand van die leeftijd. Bleek je inderdaad voor 75 euro te moeten bestellen. Dat is wel erg veel voor een alleenstaande. Vind dat wel erg jammer van Albert hoor, juist mensen voor wie zoiets ideaal is komen niet aan het bedrag. Toen even verder gaan zoeken, bleek de ouderenservice in ons dorp ook een boodschappenservice te hebben. Er zijn 2 manieren, je kunt worden opgehaald door een vrijwilliger om samen boodschappen te doen of je geeft je lijstje aan een vrijwilliger mee.

Klaartje

Klaartje

08-04-2011 om 08:43

Andere supermarkt?

Er zijn heus wel meer supermarkten die boodschappen naar huis brengen hoor. Ik weet niet wat er allemaal in de buurt is. De Plus brengt ook naar huis en veel goedkoper en ook voor minder boodschappen. (oké voor 1 pakje boter is het niet te doen natuurlijk, maar voor enkele boodschapjes wel). Maar ook kleinere buurtsupers brengen het vaak naar huis. Even een rondje bellen naar wat kan en vaak kan je telefonisch of per email even doorgeven wat je wilt hebben.
Gr.

Taxi

ter plekke bellen, die koopt dan een pakje boter en brengt het naar hem. De teller tikt maar ik denk dat je dan zeker onder de 75 euro blijft.

rosa

rosa

08-04-2011 om 09:31

Lol

Zo heb ik ooit bij Albert alvast de datum gereserveerd (hier is de goedkoopste tijd 4,95), maar ik wist nog niet wat ik allemaal wilde hebben de week daarna, dus ik dacht ik maak die 70 euro even vol met wasmiddel (relatief duur per stuk), en dan pas ik dat morgen wel even aan met echte boodschappen.
Je raadt t al - ik heb de komende twee jaar geen wasmiddel meer nodig... De bezorger kwam het bekend voor overigens!

Opsturen

Rodebeuk, als het echt alleen om boter gaat zou ik het in plastic verpakken en dan in een bubbeltjesenvelop gewoon opsturen (echte boter blijft heel lang goed buiten de koelkast, ik spreek uit ervaring).

Maar voor een structurele oplossing is die ouderenhulp een beter alternatief. Of inderdaad een vriendelijke buurpuber inhuren.

Sterkte ermee

Temet

Valkyre

Valkyre

08-04-2011 om 10:36

Mijk

Bezorgt die bioservice ook in Zuid-Holland? Ben al eeuwig op zoek naar zo'n service!

Valkyre

Valkyre

08-04-2011 om 10:40

Rosa

Je kunt ook een vast boodschappenlijstje aanleggen met je vaste boodschappen (wc-papier, sap, beleg, brood, komkommer, tomaat, sla, kipfilet, etc). Dat heb ik gedaan. Als ik dan een keer vergeet de bestelling aan te passen, kunnen we nog wat anders eten dan wasmiddel

MRI

MRI

08-04-2011 om 10:43

Ja maar

De Albert is echt een uitkomst op de lange termijn hoor. Je moet het alleen goed organiseren. Voor mijzelf (en mijn moeder) laat ik een keer in de twee weken bezorgen. En dan spullen die je toch moet hebben maar die anders zo'n gesjouw opleveren (ik moet erg prioriteiten stellen qua energie dus het is echt een uitkomst). Dus: waspoeder, houdbare (biologische) melk, aardappels,frisdrank, vruchtensap, papier, wc papier e.d.
Ik vind het een uitkomst als aanvulling op de (mantel) zorg.

MR

Ik ben geen mijk

maar dit is mijn groentenboer: www.biologischgoed.nl

rodebeuk

rodebeuk

08-04-2011 om 11:38 Topicstarter

Buren natuurlijk

..om wat boter gevraagd nu.
En natuurlijk gaan we lijstjes maken.
En een puber zoeken.
etcetc.

Maar dit was gewoon De Dag dat hij thuiskwam. Doordat het zo snel moest kon het alleen buiten werktijd van de kinderen, en het mocht ook niet op zaterdag want dan was hij 1 dag te lang in het verpleegtehuis en dan misten ze hun subsidie.

Nu moet hij elke dag thuiszorg omdat hij nog met zwachtels loopt, en is hij nog erg aan huis gebonden. Als ze de oorspronkelijk toegezegde verblijftijd hadden aangehouden had ie gewoon zelf dat pakje boter gehaald.

Maar ik klaag verder niet. Ik moest alleen maar lachen om die 76 euro.

Dat dacht ik ook al!

daar heb je toch buren voor?
Voor een ei, voor een paar aardappels als je net tekort komt. Of voor dit pakje boter.

Het is toch sneu als je voor een kleinigheidje niet bij je buren zou aankloppen.

Wonen plus?

Zo heet de organisatie in onze regio die allerlei vrijwilligerswerk regelt. Ik vrijwillig er zelf al een poos en doe op die manier boodschappen voor mensen, pas eens op een mevrouw die niet alleen kan zijn zodat haar man wat kan doen, help een mevrouw met het begrijpen van e-mail, etc.
Voor die mensen kost het niets, ik kom daar regelmatig (eens in de 2 weken) of sporadisch of zelfs maar 1 keer. Net naar behoefte.
Je kunt daar ook hulp krijgen bij klusjes, om samen te wandelen, fietsen ofzo, of gewoon om gezelschap te hebben af en toe.

+ Brunette +

+ Brunette +

09-04-2011 om 01:26

Niet-constructief commentaar

Wat achterlijk is dat geregeld in Nederland. In Spanje rekent een bekende supermarkt een vast bezorgbedrag. Dat is vrij hoog (omgerekend naar Nederlandse normen ongeveer een tientje) maar daar komen ze desnoods ook één pakje boter voor langsbrengen.

C1000

Ik weet niet of die bij jullie ook zit, maar hier ter plaatse brengt de c1000 de boodschappen voor 5 euro en boven de 50 euro is het gratis. Ik zie het op hun site trouwens nergens staan. Maar weet zeker dat het zo is hier ter plaatse, het kan ook een plaatselijke service zijn?
groeten albana

Nog goedkoper

Nou heb het gevonden, boven de 25 euro is het zelfs gratis. Staat ook op de site. Daaronder dus 5 euro.
groeten albana

Inge M

Inge M

10-04-2011 om 17:25

C1000, alleen bezorgen of ook bestellen

Ik dacht dat c1000 alleen boodschappen thuis bezorgd die je eerst zelf in de winkel hebt verzameld.

+ Brunette +

+ Brunette +

10-04-2011 om 23:04

C1000

Hmmm, hebben ze geen website à la Albert? De winkelketen waar ik het over had heeft beide: zelf de kar vullen en laten bezorgen óf bestellen via de website. In het laatste geval zijn de kosten wat hoger omdat iemand de schappen langs moet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.