Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Maarlen

Maarlen

17-07-2009 om 14:09

Mare, hoe is het met je nieuwe huis?

Hoi Mare, ben reuze benieuwd naar hoe je inrichting en verhuizing naar het nieuwe huis is gegaan. Ik ben al een tijdje 'stille' meelezer met al je nieuwbouwperikeldraadjes, we zitten immers in hetzelfde schuitje (en volgens mij hebben we ook een beetje dezelfde smaak). Ik heb laatst een keer gereageerd in een koelkastdraadje. Inmiddels ben ik zelf verhuisd naar onze tijdelijke huurwoning (heb er letterlijk mijn eerste grijze haren aan over gehouden, pfff, wat een gedoe zeg met drie kleine kinderen Heb nu wel weer zin in om vanalles te gaan uitzoeken voor het nieuwe huis, dus kom maar op met alle supertips (als je daar al aan toe komt tenminste).

groetjes, Maarlen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mirreke

mirreke

17-07-2009 om 14:49

Volgens mij...

is Mare nu op vakantie. Er staat me bij dat ze in het nieuwe huishouden iets vroeg over gordijnen die ze persé wilde hebben hangen omdat ze op vakantie gingen. Ik zou het over 1 á 2 weken nog eens vragen.

angel3

angel3

18-07-2009 om 18:54

Maarlen

Mare is inderdaad op vakantie maar ze heeft wel gepost bij nwe huishouden. Ik heb daar even getipt of ze hier kijkt als ze zin heeft.
Wij zitten nu 6 weken in onze tussen huur woning en dat duurt nog een paar maanden. Waarsch zullen we in okt ofzo de sleutel krijgen van ons nieuwbouwhuis.
Ik zit nu middenin allerlei tegelperikelen. Ik wil perse een bepaald type maar het leggen ervan is zo duur! om gek van te worden....
Daarnaast moet ik me nu ook maar es gaan buigen over raambekleding arh....ook duur en moeilijk. Om maar niet te spreken van de tuin.
Waar heb je nog tips bij nodig?
suk6 met alles!

Hey maarlen!

Ja, wat goed van mirreke en angel3; ik ben idd op vakantie nu! Maar heb de laptop mee (we zitten op de Wadden) en met tikje druilerig weer ook wel tijd om even lekker bij te 'schrijven' met o.a. OOL.

Het is mega-ongelofe-superdruk geweest de laatste weken. Zoveel te doen en te beslissen. En hoe goed je ook je best doet; er gaat gewoon zoveel toch nog anders dan gepland!

Mijn advies aan jou, en angel3, zou iig zijn: blijf (desnoods iedere dag) achter iedere mogelijke leverancier en klusjesman aanbellen. Ik kwam daar achter toen toch ineens de keuken weken later zou komen (ondanks schriftelijke bevestiging), en ook de stucadoor doorgaf dat het 'een dagje later' zou worden. Na hoop gedoe (wil niet het hele forum volschrijven en believe me: dat zou ik zomaar kunnen doen haha/snifsnif) ben ik simpelweg alles en iedereen die iets moest doen of afleveren steeds maar gaan bellen. En niet voor niets...
Voorbeeldje; keuken kwam vrijdag (we zouden zaterdag verhuizen). Koelkast (vrijstaande Bosch van 2 meter hoog; heel blij mee!!) zou dus ook die vrijdag komen. Woensdag ervoor; nog even gebeld. 'Ja, voor alle zekerheid; as. vrijdag toch? Dat staat vast? Mooi!'. De donderdag (met een smoesje) 'onze koelkast komt morgen, ik ben even vergeten hoe laat?'. Nou, dat gingen ze even controleren. Oeps! Hij is nog niet bij ons binnen en dat moet wel... Enfin, met een hoop kunst-en-vliegwerk is hij alsnog gebracht die vrijdag (fijn, want het was bloedheet!). Had ik niet gebeld, dan waren ze er pas vrijdag achtergekomen, en was het maandag geworden...
Dus ik zou zeggen, heb maling aan of ze je een zeur vinden, en vertrouw vooral niet blind op toegezegde en bevestigde afspraken. Daar wordt heel makkelijk mee geschoven, is mijn ervaring.

Idem mbt aansluitingen TV, telefoon, internet. Alhoewel we al in maart (voor onze 1e verhuizing naar huurwoning) hadden aangegeven wanneer we ongeveer naar definitieve woning gingen, bleek dit uiteindelijk een enorm probleem. KPN leverde niet, hierdoor kreeg internetprovider geen signaal etc. Als we dat geweten hadden, zouden we telefoonaansluiting zeker meteen hebben laten ingaan op dag van oplevering.
Uit een soort van zuinigheid (zonde van kosten, we wonen er nog niet en tot die tijd kan het wel met mobieltjes) hebben we opgegeven dat het paar dagen voor verhuizing in moest gaan. En - natuurlijk - bleek dat niet te lukken. Waardoor uiteindelijk de internetverbinding ook niet doorkwam. En dat pas na onze vakantie het geval is.
TV idem dito. Dus; neem een ruime marge. Dan kom je er eerder achter als het niet werkt, en heb je nog wat marge om eea te laten herstellen.

Maar; met alles wat mis ging wonen we er nu wel. En is het heerlijk, en voelt het als 'oh! dat we hier mogen wonen!'.

Vwb de raambekleding (jaha, goed van jullie! dat moest voor de vakantie idd) is het ook goed gekomen.
Voor alle ramen die niet open kunnen hebben we die witte houten jaloezie van IKEA. Staat superleuk.
In de keuken zijn drie ramen aan de voorkant (dicht dus met witte houten jaloezie op maat gemaakt). Aan de zijkant (keuken is ahw uitgebouwd, ernaast is de overdekte porch) zit wel een raam wat open kan. Daar heb ik dus nog niets voor bedacht, en hebben we nu even papier tegenaan geplakt.
Voor de kamers van onze dochters ook een combi; beide hebben 2 ramen die dichtzijn, dus daar ook die jalouzieen. Voor de ramen (en oudste heeft deur naar balkon) dat open kan hebben we nu een gewone gordijnrails. Zo'n leuke stang van IKEA kan niet; de ramen lopen helemaal tot aan het plafond dus dan kan het raam niet open. Gelukkig bleek IKEA tegenwoordig ook gordijnen te hebben met al zo'n gordijnband ertegenaan. Nog erg leuk ook, wit, beetje dikkige stof met een motiefje erin. Helemaal leuk. Dus doosjes met van die haken erbij, en de meiden aan het werk gezet. Zij hebben dus inmiddels gordijnen, al moet er ivm de zon nog wel iets bedacht worden voor erbij.
Onze slaapkamer op 2e verdieping; nog niets. Maar gek genoeg wen je aan zoveel licht. Of misschien liever gezegd; waren we zo enorm uitgeput dat we als een blok in slaap vielen en dus geen last hadden van het licht. Bedenken we na thuiskomst wel weer.

Huiskamer; ook hier bracht IKEA uitkomst. Had daar erg mooie, linnen (tikje beige/offwhite qua tint met 1 lengtestreep) gezien die ik oprecht mooi vond. Zaten wel van die lussen aan. Na tip van iemand op forum besloten om hiervoor die grijpertjes te gebruiken die ook in de bakjes zaten waar de gordijnhaken inzaten. Lussen naar binnengeslagen, grijpertjes eraan, en zo aan de gordijnrails opgehangen. Na thuiskomst ga ik lap voor lap die gordijnen eraf halen en (met de hand dan maar)van dat gordijnband erop zetten. Dan nog met dat speciale 'tape' de onderkant op maat maken en klaar! Nu hangt er nog een heel stuk over de grond, maar ook hier: we konden het iig dicht doen tijdens de vakantie.

Wat ik ook anders zou doen is het volgende. We hadden oude kastenwanden (ook van IKEA) allemaal via Marktplaats verkocht. Erg mooie nieuwe kastenwanden bij IKEA gekocht, serie PAX. Heel handig, die kun je online samenstellen en met uitgeprint bestellijstje naar IKEA.
Wij hadden 7 kastdelen (dus totaal 3.50 breed bij 2.36 hoog) met deur Lomen (hoogglans wit, heel mooi!), en dochters ieder 4 kastdelen allebei met weer een andere deur. Ook voor jongste nieuw bureau van IKEA. Hele boel laten bezorgen. Dat kwam in garage terecht, omdat het daar na op 2 verschillende verdiepingen moest komen. Niet slim!! We zijn uren en uren bezig geweest om kastdeel voor kastdeel en deur voor deur heeeeeel voorzichtig langs de netgestucte trap omhoog te tillen.
Achteraf gezien zou ik zeggen; ik had het via de IKEA montage-service moeten doen! Die gebruiken we op het werk, en dan wordt het hele verhaal voor je in elkaar gezet.
Daar heb je nl helemaal de puf niet meer voor, maar tegelijkertijd is het wel heel fijn als je je kleding zo over kunt hangen. Nu hebben we het maar een paar dagen in van die speciale verhuisdozen (van die hoge, voor hangertjes) gelaten. De meerkosten van die montage-service zouden achteraf gezien niet opwegen tegen het feit dat we nu, tot 's avonds laat bezig waren met het in elkaar zetten.

Enne... tel bij elkaar op; echtpaar/moe/Ikea-kast. Dan krijg je... juist! Ruzie! En verkeerd in elkaar gezet, want bekaf en niet goed gekeken.

Wanneer ga jij over Maarlen? Vertel eens wat meer! Ik zit er natuurlijk nog helemaal in, dus leef graag met jou/jullie mee!

groetjes
Mare

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.