Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

krin

krin

14-10-2009 om 10:55

Margje (dexter)

Wilde je even laten weten dat de Dexter-liefde ook in huize Krin heeft toegeslagen. We hebben net de tweede reeks "uit", en ik mis hem best. Te idioot voor woorden, de plot, maar ijzersterk opgebouwd. Het puntje van mijn stoel vertoont kale plekken, zeg maar. Dank voor je tip, dus!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

14-10-2009 om 11:02

Leuk dat je dat nog even meldt! Ja, erg he, dat het zo snel voorbij gaat

Maar dat brengt me ook op een idee. Wij hebben 'm een half jaar geleden 'uit' gekeken, en toen was serie 3 nog niet op DVD. Nu vast wel. Ik ga gauw kijken en bestellen (als dat - hopelijk - inmiddels kan).

Leuk dat het zo aansloeg bij jullie.

Margje
PS Heb jij Six Feet Under ook gezien? Vijf series. Daarin speelt "Dexter" de homofiele zoon. Een parel van een serie, maar totaal anders dan Dexter natuurlijk.

margje van dijk

margje van dijk

14-10-2009 om 11:06

Hmmm, nog niet

Serie 3 is er nog steeds niet.
Balen!
Margje
PS Ik zie af en toe wel een aflevering op een of ander televisiekanaal voorbij komen, maar daar zap ik dan snel van weg, want ik wil NIETS weten voordat ik de hele serie kan zien

krin

krin

14-10-2009 om 11:17

Yep

SFU was ook erg fijn, al heb ik niet alles gezien (man wil er eigenlijk niet aan, en in mijn eentje kijken is toch niet hetzelfde). Maar nu hebben we nog reeks twee van Mad Men liggen, en nog een stuk of wat Homicides, en de laatste Shield, en Generation Kill (gezellige titels allemaal), en een stukje Weeds. We komen de winter wel door, wij en de beamer

Vanaf 08-11 op ned3

Zie titel, zag het laatst aangekondigd en heb het dus maar gelijk even genoteerd.

Inmiddels komen er idd ook wel afleveringen op 13th street voorbij, maar die mis ik altijd..

Krin???!

Homicide, een favo serie van mij, heb jij die? Destijds gezien maar het is nooit te vinden op de download-sites door Vondaman. Of heb jij gewoon de DVD's besteld?

Groetjes van een Dexter-fan,
Vonda

krin

krin

15-10-2009 om 09:13

Yep (2)

We hebben de DVD's liggen t/m het vierde seizoen. We downloaden nooit iets, volgens mij zijn wij de laatsten der Mohikanen die dat beginbericht over piraterij nog echt door laten dringen . Al kun je ook betaald downloaden, natuurlijk, maar zelfs dat doen we niet. De DVD's hebben geen Ned. ondertitels, maar met de Engelse gaat het ook prima. Leuk om een mede-fan tegen te komen, veel mensen kennen het niet.

Ulla

Ulla

15-10-2009 om 23:40

Seizoen 4

ben ik nu aan het kijken van Dexter... (in de VS).
en ooooooh het wordt steeds spannender.

Weeds is hier ook weer begonnen, ook al zo verslavend.

valeska

valeska

16-10-2009 om 13:11

The wire

Weten jullie wat ook heel fijn is:
the wire. Vijf seizoenen achter elkaar te bekijken....oei wat is dat goed. Zo verslavend.
Daarna viel ik echt even in een gat.

Om dat meteen op te vullen met true blood...van de makers van six feet, helaas 1 aflevering per week maar
Maar kom ik tenminste ook nog eens ergens anders aan toe.
Op fox zijn nog meer verslavende series trouwens, waar ik snel omheen zap.
groetjes!

krin

krin

16-10-2009 om 15:09

Valeska

Ja, The Wire. De beste serie die ik ooit heb gezien. Zou zo morgen weer beginnen bij deel een.

margje van dijk

margje van dijk

17-10-2009 om 00:02

Ja, dat had ik ook, berber

Wij zitten ergens in seizoen 2 van The Wire. Al heel lang niet meer gekeken (maar dat komt vooral door andere drukte).

Het koste me echt half seizoen 1 om eraan te wennen. En ik blijf volhouden: sommige acteurs zijn bar slecht in The Wire. Het haalt het lang niet bij de Sopranos, bijvoorbeeld. Maar de thematiek is zo rauw en zo eerlijk dat je daar uiteindelijk voor valt. Dus ik wil nu wel alle series zien (gelukkig maar, want ik had in een keer de hele box gekocht, op verwachtingen die aanvankelijk dus zwaar tegenvielen).

En hoe is Mad Men, is dat ook de moeite waard?

(Ik moet natuurlijk wel vooruit blijven denken: wat nou straks weer).

Margje

Ulla

Ulla

17-10-2009 om 12:18

Ja, mad men

Zeer de moeite waard!

De eerste afleveringen moest ik erg wennen aan dat gerook (en gedrink) de hele tijd door iedereen, iets wat dus vrij normaal was in die tijd (jaren 50/60). Maar inmiddels kijk ik ervan op als iemand geen sigaret opsteekt in de serie!

De sigaretten zijn trouwens nep. Acteurs mogen namelijk niet roken tijdens hun werk... is echt waar.

margje van dijk

margje van dijk

17-10-2009 om 17:03

Berber

Wij vonden in de eerste helft van de eerste serie o.a. ongeveer alle dealertjes slecht, en bv. Kima vond ik in het begin ook slecht. De neef, hoe heet-ie ook al weer, vond ik ook erg ongeloofwaardig. Maar inmiddels ben ik al aan Kima gewend en ik denk dat ze ook beter is geworden.

Man en ik zijn inmiddels wel helemaal om hoor. Juist door de overdaad aan rauwe realiteit, en juist doordat iedereen in eerste instantie uit eigenbelang handelt (bij de dealers, bij de politie), waar we ontzettend aan moesten wennen.

Inmiddels vinden we het heel goed. McNulty is de terechte held, en die acteert ook heel goed.

Margje
PS Ik zal Mad Men op m'n verlanglijst zetten

krin

krin

17-10-2009 om 20:47

Mad men

Het moeilijke van Mad Men vond ik de tenenkrommende behandeling van de vrouwen, en de vanzelfsprekendheid en gelatenheid waarmee die vrouwen (de meesten) dat over zich heen laten komen. Ik ben erg veel plaatsvervangend woest geweest, en heb opeens nog meer begrip voor mijn moeders feminisme (ze was twintiger in de jaren vijftig).

margje van dijk

margje van dijk

18-10-2009 om 15:54

Berber

Jaaa, Omar en Stringer zijn erg goed hoor, die bedoel ik ook niet. Ik bedoel al die kleine dealertjes. En inderdaad, Dee Angelo heette-ie, die neef, die vind ik echt niet overkomen (hoewel ik hem in een andere rol waarschijnlijk beslist een goede acteur zou vinden).

Maar wat ik bedoel... gisteravond hebben man en ik weer eens een aflevering gekeken, ergens op de 4e DVD van serie 2 (we moesten eerst heel lang zoeken voordat we gevonden hadden waar we gebleven waren, hebben jullie dat nou ook altijd). Nou, daarin zit een scene dat Daniels met z'n team er hardop denkend probeert achter te komen hoe ze nu de nieuwe telefoonberichten moeten ontsleutelen. Dat is toch zo ontzettend knullig. Om de beurt zeggen ze wat en vullen ze elkaars halve zinnen aan. Er moet duidelijk iets overgebracht worden aan de kijker, en de auteurs/regisseur weet niks beters dan dit. Het staat dan helemaal stil, het is zo dood als een pier, die hele scene. En dat soort dingen komt regelmatig voor, we hebben zo vaak dat we elkaar met kromme tenen aan zitten te kijken.

Met de Sopranos hadden we dit werkelijk nooit.

Toch vind ik de Wire dus erg, erg goed, laat ik dat nog eens benadrukken. We zijn helemaal hooked van de thematiek en ook door het ontstellende flegmatische handelen uit eigenbelang bij de politie. Ruggegraagrillingen krijg je daarvan.

Margje

margje van dijk

margje van dijk

19-10-2009 om 19:43

Dat bedoel ik nou

"Soms lijken scenes speciaal gemaakt om snel tot een bepaald punt te komen en het verklaarbaar te houden of maken maar dat heb ik bij veel series en films."

Ja, dat is nou juist het hele punt, dáárom zijn sommige series nou juist zo goed. Bij Dexter of Sopranos of Six Feet Under zul je dat niet gauw hebben.

Margje
PS Ik weet even niet wie Robbie is, misschien zijn we daar nog niet aan toe?

krin

krin

19-10-2009 om 20:53

Nou...

Juist omdat de thematiek van The Wire zo rauw en realistisch is, kan het wat mij betreft geen kwaad dat aan het acteren ook rauwe, bijna real-life trekjes zitten. Juist als alles even soepel en gladgetrokken en door de ervaren-dialoogschrijverszeef was geweest, zoals bij Dexter en SFU en de Sopranos, had dat afbreuk gedaan aan het net-echt gehalte. Denk ik.
Maar ik heb me dan ook niet echt gestoord aan slecht acteerwerk, geloof ik. Al begrijp ik wel wat Margje bedoelt.

margje van dijk

margje van dijk

19-10-2009 om 20:59

Ja krin

Dat ben ik wel met je eens eigenlijk. Juist door die knulligheid hier en daar komt het dichterbij. Dexter en SFU blijft een beetje 'kunst' (in de goede zin van het woord) en komt daardoor minder 'aan den lijve'.

Maar dat is dan ook de enige concessie die ik wil doen hoor Als ik naar een aflevering van Baantjer kijk/keek, of weet ik wat voor Nederlandse serie, dan is die knulligheid schering en inslag. En daar worden die series niet beter van. Natuurlijk hoef je je er dan nog steeds niet aan te storen, maar ik kan erg genieten van series die dat niét hebben.

Margje (o, wat voel ik me een snob

margje van dijk

margje van dijk

20-10-2009 om 09:42

Oooooh die

Ah, nu weet ik wie je bedoelt.
Ik wist niet dat die Ronnie heette (ik mis wel meer namen).
Wij noemen haar altijd Dr Melfi omdat ze zo lijkt op de gelijknamige psychologe uit de Sopranos.
Maar inderdaad, dat is een prettig 'doodgewoon' mens.

Margje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.